چطور برای ریدینگ تافل آماده شویم؟ (دانلود منابع تمرینی toefl reading practice pdf)

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/29

اگر قصد دارید نمره بالایی در بخش ریدینگ تافل کسب کنید به خاطر داشته باشید که "مهم نیست چقدر تمرین می کنید بلکه  نحوه  تمرین کردن شما مهم است." شاید با خودتان فکر کنید که برای تمرین کردن کافی است چند نمونه toefl reading practice pdf را دانلود کنید و صرفا شروع به پاسخ دادن به سوالات کنید.
اما در واقع، برای پیشرفت صرفا تمرین کردن کافی نیست، شما باید به روشی خاص مطالعه کرده و مهارت های دیگر را نیز تمرین کنید. 
در این مقاله برای کمک به شما برای کسب نمره بالا در بخش ریدینگ آزمون تافل ، روش های موثر خواندن را به اشتراک می گذاریم تا بدانید چگونه ریدینگ را تمرین کنید.
اما پیش از اینکه به سراغ این تکنیک ها برویم بهتر است چند منبع برای دانلود toefl reading practice pdf به شما معرفی کنیم:

سایت ETS

در سایت ای تی اس می توانید منابع رمس مختلفی را دانلود کنید که برخی از آنها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند. در لینک زیر یک منبع رسمی از نمونه سوالات ریدینگ تافل برای شما قرار گرفته که می توانید به صورت رایگان دانلود کرده و با آن تمرین کنید.
https://www.ets.org/s/toefl/pdf/free_practice_test.pdf

سایت Fluentu

در لینک زیر چندین نمونه سوال ریدینگ تافل قرار گرفته که به شما کمک می کند با انواع سوالاتی که در آزمون ریدینگ مطرح می شود آشنا شوید:
https://www.fluentu.com/blog/toefl/toefl-reading-practice

اپلیکیشن اکادمی آنلاین زبان شایسته

با عضویت در این اپلیکیشن شما به دو منبع فوق العاده دسترسی خواهید داشت. اولین منبع نمونه سوالات واقعی تی پی او های تافل نسخه ۷۴تایی هستند که می توانید به صورت زمانبندی شده یا بدون زمانبندی در آزمون های شبیه سازی شده آن شرکت کنید. دومین منبع ، کتاب های آمادگی ازمون تافل هستند که امکان دانلود آنها به صورت رایگان با فرمت pdf وجود دارد.
علاوه بر این شما می توانید ترجمه تمامی ریدینگ های تی پی او از نسخه ۱ تا ۷۴ را در این اپلیکیشن مشاهده کنید که کمک شایانی به تقویت درک مطلب شما خواهد کرد.
پس از اینکه toefl reading practice pdf یا هر منبع تمرینی دیگری را دانلود کردید بهتر است پیش از شروع پطالعه، نکات زیر را بخوانید.

در اولین مرحله از تمرین با toefl reading practice pdf سطح فعلی خود را ارزیابی کنید

اولین مرحله برای شروع مطالعه، ارزیابی سطح فعلی خودتان است. بهترین راه برای ارزیابی سطح ریدینگ تافل، شرکت در یکی از آزمون های tpoاست. اگر قصد ندارید در این آزمون شرکت کنید، مطمئن شوید که سطح فعلی خود را در بخش ریدینگ تافل با پاسخ دادن به سوالات یکی از تمرین های toefl reading practice pdf ارزیابی کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، پاسخ دادن به نمونه سوال رایگان ETS است که در بخش بالا به شما معرفی کردیم. البته می توانید در یکی از آزمون های تی پی او اپلیکیشن ما شرکت کنید تا گزارش کاملی از نحوه عملکرد خود دریافت کنید.

با انواع سوالات بخش Reading اشنا شوید

برای موفقیت در آزمون ریدینگ باید بدانید که بخش ریدینگ تافل چگونه طراحی شده است. اگر نحوه طراحی آزمون را درک کنید، در روز آزمون استرس کمتری خواهید داشت. می توانید با دانلود فایل pdf Reading practice test ETS شروع کنید. این مجموعه را با دقت بخوانید. به طول متن ها و تعداد سوالات موجود در هر متن توجه کنید.
به انواع سوالات ریدینگ مورد استفاده ETS توجه ویژه ای داشته باشید . به طور خلاصه، انواع اصلی سوالات عبارتند از:
•    اطلاعات واقعی
•    اطلاعات واقعی منفی
•    هدف از متن
•    واژگان
•    ساده سازی جمله
•    درج یک جمله
•    استنتاج کردن
•    تشخیص مرجع ضمیر
•    خلاصه کردن
•    پر کردن جدول
بهترین توضیحات در مورد انواع سوالات را می توانید در راهنمای رسمی تافل بیابید. توجه داشته باشید که نیازی به پرداخت هزینه برای نسخه پنجم ندارید، و چون هر نسخه از راهنما تقریباً توضیحات مشابهی دارد نیازی به دریافت آخرین نشخه با پرداخت هزینه نیست. فقط آنها را با دقت بخوانید.
قبل از ادامه مطلب باید به چند نکته در خصوص انواع سوالات ریدینگ تافل اشاره کنم:
از اول آگوست، ETS از سوالات واژگان کمتری نسبت به قبل استفاده کرده است. در هر مقاله فقط یک یا دو مورد از این سوالات را انتظار داشته باشید. در گذشته، شما به ازای هر مقاله 3 تا 5 مورد از این سوالات را می دید.
به نظر می رسد سوالات «پر کردن جدول» و «پیدا کردن مرجع ضمیر» بسیار کمتر از قبل مورد استفاده قرار می گیرند. من قبلاً فکر می کردم آنها برای همیشه حذف شده اند، اما از زمان ارسال نسخه اصلی آخرین راهنمای تافل، گزارش هایی دریافت کردم که دوباره در برخی از ازمون ها ظاهر شده اند. پس بهتر است با تمرین toefl reading practice pdfبرای پاسخگویی به این سوالات نیز آماده باشید.
ممکن است با یک سوال غیرمنتظره مانند "چگونه پاراگراف 1 با پاراگراف 2 ارتباط دارد" یا "بند 2 چه عملکردی در سازماندهی متن به صورت کلی انجام می دهد" مواجه شوید. این نوع سوالات در اکثر راهنماهای مربوط به بخش ریدینگ ذکر نشده است و فقط با تمرین کردن از طریق tpoهای تافل می توانید با آنها آشنا شوید.

چند تست toefl reading practice pdf را دانلود کنید

هنگامی که متوجه شدید آزمون ریدینگ چگونه است و از چه سوالاتی تشکیل شده، باید مجموعه ای از نمونه سوالات شبیه سازی شده را دانلود کنیدتا با تمرین کردن «درک مطلب خود را بهبود ببخشید» و «چند استراتژی‌ بیاموزید».
 بهتر است هر هفته یکی از تست های toefl reading practice pdf را تکمیل کنید یا در یک آزمون تی پی او شرکت کنید.

برخی از بهترین منابع تمرینی ریدینگ تافل:

راهنمای رسمی تافل (چهار تست خوب)
مجموعه آزمایشی رسمی iBT جلد 1 (پنج تست خوب)
مجموعه آزمایشی رسمی iBT جلد 2 (پنج تست خوب)
بسته تست TSTPrep ۱۰ تست خوب آنلاین- کد کوپن "goodine10off" را برای تخفیف امتحان کنید.
آزمون های TPOنسخه ۷۴ تایی
اگر هفته ای یک تست انجام دهید، این منابع برای 6 ماه آماده سازی کافی خواهند بود. تکرار این منابع تمرینی را طوری تنظیم کنید که با زمان آماده شدن برای آزمون شما مطابقت داشته باشد.

درک مطلب خود را بهبود بخشید

اگر بیش از یک ماه فرصت دارید تا برای آزمون آماده شوید، به جای مطالعه «ترفندها» و «استراتژی» برای پاسخ دادن به سؤالات ریدینگ خاص تافل ، باید روی درک مطلب خود کار کنید.
این روش یادگیری، واضح به نظر می رسد، زیرا اگر بتوانید بهتر بخوانید، نمره بهتری در تافل خواهید گرفت. بدیهی است که وقتی افراد بومی در آزمون شرکت می کنند، از استراتژی استفاده نمی کنند. 
تمرکز بیش از حد روی استراتژی‌ها ممکن است در روز آزمون همه چیز را برای شما بسیار پیچیده کند. دوست من جاش مک فرسون سال گذشته در مورد این موضوع در مجله EFL نوشت . مقاله او برای اساتید در نظر گرفته شده است، اما روشن می کند که تلاش برای استفاده از یک استراتژی 5 مرحله ای برای پاسخ به 10 نوع سوال مختلف می تواند چالش برانگیز و زمان بر باشد.
البته من واقعاً نمی توانم در این پست وبلاگ به شما یاد بدهم چگونه بهتر بخوانید. اما می توانم چند نکته را پیشنهاد دهم:
مقالات "غیر تافل" را در مورد انواع موضوعاتی که در آزمون دیده می شوند بخوانید. منابع مورد علاقه من نشنال جئوگرافیک و هر دو بخش علم و تاریخ مجله اسمیتسونیان است . سعی کنید هر روز سه یا چهار مورد از این مقالات را بخوانید. همانطور که مطالعه می کنید، از چیزی مانند فرهنگ لغت آموزشی Merriam-Webster استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که درک شما تا حد امکان افزایش یافته اسا. اگر در مورد مطالبی که می خوانید سردرگم هستید، به دنبال کمک باشید.
شما همچنین می توانید مقالات مرتبط را در کتاب های درسی تافل بیابید. توجه کنید که بسیاری از این کتاب های تافل خیلی دقیق نیستند ، اما پر از مقالات دانشگاهی هستند که می توانید برای تمرین عمومی بخوانید . استفاده از: آزمون‌های تمرینی Kaplan  Barron's TOEFL iBT، و مهارت‌های مسترینگ Compass Publishing را برای تافل در نظر بگیرید. باز هم می‌خواهم تکرار کنم که این کتاب‌ها، تست‌های تمرینی دقیقی ندارند ، اما مقالاتی که ETS در آزمون از موضوعات مشابه آنها استفاده می‌کند. اگر به دنبال نمونه سوالات واقعی تافل هستید بهتر است فقط روی tpoهای ۱ تا ۷۴ دقت کنید.
هر چیزی را بخوانید. به طور جدی. مقالات روزنامه در مورد رویدادهای جاری که به زندگی شما مربوط می شود بخوانید. کتاب های خوبی بخوانید که از آنها لذت می برید. هم داستانی و هم غیرداستانی در دراز مدت به شما کمک خواهد کرد. 
می دانم که همه اینها مبهم است، اما اگر چند ماه فرصت دارید تا مهارت درک مطلب و رینگ خود را تقویت کنید، هدف شما باید این باشد که به تدریج دایره لغات و درک مطلب خود را بهبود ببخشید تا نیازی به استفاده از استراتژی در آزمون نداشته باشید . این کار فقط با قرار گرفتن در معرض زبان انگلیسی امکان پذیر است.

چطور برای ریدینگ تافل آماده شویم؟ (دانلود منابع تمرینی toefl reading practice pdf)

برای تمرین با toefl reading practice pdf چند استراتژی یاد بگیرید

اگر درک مطلب خود را بهبود بخشیده اید و هنوز نمی توانید پاسخ ها را بیابید، باید چند استراتژی را امتحان کنید. در اینجا تعدادی از منابع مورد علاقه من آمده است:
تسلط در بخش ریدینگ برای آزمون الکترونیکی تافل iBT از کتی اسپرات
دوره فشرده آمادگی برای تافل TST (کد کوپن "goodine10off" را برای 10٪ تخفیف امتحان کنید)
بله، شما می توانید برای این منابع هزینه کنید اما در حال حاضر، منابع بسیار خوب و رایگان آنلاین نیز در اپلیکیشن ما وجود دارد که می توانید علاوه بر تست های toefl reading practice pdf آنها را دانلود کنید.
با آماده سازی از قبل شروع کنید. توصیه می شود در همان زمانی که شروع به جستجوی دانشگاه می کنید، آماده شدن برای تافل را شروع کنید. 
جدول زمانی درست کنید و طبق آن مطالعه کنید. جدول زمانی خود را به گونه ای برنانه ریزی کنید که بتوانید زمان بیشتری را به نقاط ضعیف تر یا بخش های سخت اختصاص دهید. 
روزانه با استفاده از سوالات تمرینی تافل TPOو تست های toefl reading practice pdf تمرین کنید. همیشه اشتباهات خود را مرور کنید و تردیدهای خود را روشن کنید تا حداکثر سود را از تمرین خود بگیرید. 
بر درک مفهوم تمرکز کنید. پایه های خود را به گونه ای تقویت کنید که بتوانید هر سوالی را بدون در نظر گرفتن سطح دشواری آن پاسخ دهید. 
استراتژی های مدیریت زمان خود را بسازید تا برنامه درسی را به موقع تمام کنید. بر اساس سطح آمادگی و استعداد خود تصمیم بگیرید که چه مقدار زمان برای هر بخش باید صرف کنید. استراتژی های مشابهی را برای روز امتحان نیز در نظر بگیرید تا بتوانید آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. شما باید به صورت منظم این استراتژی ها را با شرکت در ازمون های تی پی او تمرین کنید. 
در تست‌های آزمایشی و ماک تافل زیادی شرکت کنید تا بر الگوی امتحان و سطح دشواری تسلط بیشتری داشته باشید. همچنین، یک تجزیه و تحلیل از عملکرد خود در تمام تست های آزمایشی انجام دهید و مناطقی را که باید روی آنها بیشتر کار کنید، بیابید. 

نکاتی برای بخش ریدینگ تافل یک هفته قبل از امتحان

با دانش‌آموزانی که در امتحان شرکت کرده‌اند صحبت کنید تا از موفقیت‌ها و اشتباهات آنها درس بگیرید.
در شبکه های اجتماعی به اتاق های گفتگو، انجمن ها یا وب سایت های آنلاین بپیوندید.

زمان بیشتری را برای تقویت نقاط ضعف خود در بخش اختصاص دهید.

تا جایی که می توانید در آزمون های آزمایشی و ماک تافل به خصوص tpoهای آنلاین شرکت کنید. برای بخش خواندن، به ویژه، می توانید تست های toefl reading practice pdf را تمرین کنید. اما توصیه می شود که با یک آزمون کامل را تمرین کنید تا یاد بگیرید که چگونه یک بخش خاص را در کنار سایر بخش ها نیز انجام دهید. 
از یک مربی/استاد بخواهید که در مورد عملکرد شما به شما بازخورد بدهد. 

تمام مدارک مورد نیاز را از قبل آماده نگه دارید. 

در روز امتحان چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
مسیرهای رسیدن به مرکز آزمون خود را بشناسید و همچنین حساب آنلاین خود را در ETS پیگیری کنید تا با هر گونه تغییر در تاریخ یا زمان به روز شود. 
کلیه مدارک مورد نیاز برای مرکز آزمون را همراه داشته باشید. 

به موقع به مرکز آزمون برسید. 

آرام باشید و نترسید.
تقلب منجر به رد صلاحیت می شود، بنابراین از انجام چنین فعالیت هایی خودداری کنید. 

نکات روز امتحان برای بخش ریدینگ تافل

هر سوال را با دقت بخوانید و بفهمید که واقعا چه چیزی می پرسد. برخی از سوالات به بیش از یک پاسخ نیاز دارند. 
به جای تمرکز بر روی سؤالاتی که نمی توانید به آنها پاسخ دهید یا سؤالاتی که هنوز به آنها پاسخ ندادید، روی سؤال فعلی تمرکز کنید. 
زمان را پیگیری کنید. حواستان به مدت زمانی که باید به هر سوال اختصاص دهید، باشد. اگر قادر به حل سوالی نیستید، به جای معطل کردن، به سراغ سوال بعدی بروید. 
می توانید به عقب برگردید و پاسخ ها را در بخش Reading مرور کرده یا تغییر دهید. با این حال، توصیه می شود که تنها زمانی که ازمون تافل را تمام کردید به این بخش بازگردید. 
یک نوار ابزار وجود دارد که نشان می دهد چند سوال انجام شده و چند سوال باقی مانده است که باید پاسخ داده شود. می توانید از این نوار ابزار برای تعیین اینکه آیا باید سرعت خود را افزایش دهید یا سرعت موجود را حفظ کنید تا تست را به موقع انجام دهید، استفاده کنید. 

جمع بندی

بخش ریدینگ تافل واقعاً پیچیده است، با این حال، آمادگی خوب و تمرین دقیق می تواند به شما کمک کند تا نمرات مورد نظر خود را در این بخش به دست آورید. علاوه بر این، در صورت نیاز به کمک بیشتر، می توانید با تست های toefl reading practice pdf تمرین کرده و یا در آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی شرکت کنید. ما به صورت رایگان بهترین منابع، ترجمه ریدینگ های تی پی او و بازخود نتایج ازمون را به شما ارائه می دهیم. همین الان در اپلیکیشن ما ثبت نام کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!