آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان[2022]

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/15

شرکت در آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان یک راه عالی برای آمادگی ازمون تافل است. نمونه سوالات تافل TPO که بر اساس سوالات و پاسخ های واقعی است که در آزمون رسمی خواهید دید، یکی از بهترین آزمون های آزمایشی تافل آنلاین هستند که تاکنون ۷۴ نسخه از آنها توسط ای تی اس منتشر شده است.
شرکت در آزمون‌های ماک به شما کمک می‌کند تا مهارت هایی را که از قبل داشتید، ارزیابی کنید، و بدانید که برای مطالعه تافل روی چه چیزی باید کار کنید. در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته، تمامی آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی و همچنین فهرستی از دیگر منابع مطالعه رایگان تافل را برای کمک به شما در آماده سازی قرار داده ایم.
در این مقاله چند نمونه آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان را نیز به شما معرفی می کنییم تا برای تمرین کردن از آنها کمک بگیرید.

آزمون آزمایشی ریدینگ تافل آنلاین رایگان

TOEFL Reading Practice Test 1
TOEFL Reading Practice Test 2
TOEFL Reading Practice Test 3
TOEFL Reading Practice Test 4
TOEFL Reading Practice Test 5
TOEFL Reading Practice Test

آزمون آزمایشی آنلاین رایگان برای اشنایی با ساختار تافل

تست تمرین ساختار تافل 1 تست
تمرین ساختار تافل 2 تست
تمرین ساختار تافل 3 تست تمرین
ساختار تافل 4 

سایر آزمون های ماک تافل

تست های تمرین گرامر انگلیسی
TPOهای نسخه 74تایی

چرا تافل؟

تافل برای انگلیسی زبانان بومی چندان کاربردی ندارد، اما این آزمون برای داوطلبینی که زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی برایشان محصوب می شود یا همان افراد غیر بومی ازموت بسیار مهمی است. برای ورود به بسیاری از دانشگاه‌ها در یک کشور انگلیسی زبان، دانشجویان باید تافل را بگذرانند و نمره خوبی در آن کسب کنند. این آزمون استاندارد برای پذیرش در هر دانشگاهی در کشورهای انگلیسی زبان اجباری نیست، اما اکثر دانشگاه های بزرگ آن را پذیرفته و حتی جزو الزامات پذیرششان است. به همین علت آمادگی برای ازمون تافل با شرکت در آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان اهمیت زیادی دارد.
از سال 1964، خدمات آزمون آموزشی (ETS) تافل را طراحی و اجرا کرده است. ETS یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی است که از طرف هر دانشجو نمرات و گزارش های رسمی را مستقیماً به دانشگاه ها ارسال می کند. تافل یکی از دو آزمون اصلی مهارت زبان انگلیسی (همراه با آیلتس) است که به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده است.

بهترین روش مطالعه برای تافل

وقتی صحبت از مطالعه برای تافل می شود، هرکسی نیازها، زمان بندی ها و عادات مطالعه متفاوتی دارد. با این اوصاف، منابع و آزمون های آزمایشی تافل آنلاین رایگان  بسیار خوبی برای آمادگی وجود دارد که به شما برای موفقیت در این امتحان کمک می کنند.  اگر به دنبال راه هایی برای آماده شدن برای تافل هستید، برخی از منابع زیر را بررسی کنید:

منابع و آزمون های آزمایشی تافل آنلاین رایگان رسمی تافل

یکی از بهترین راه‌های آمادگی برای امتحان تافل، دریافت اطلاعات مستقیم از برگزار کنندگان آزمون است. که به معنای دریافت منابع رسمی از سایت (ETS) است که در ادامه چند لینک مفید ارائه شده توسط ETS وجود دارد:
برنامه ریز آمادگی آزمون تافل
برنامه رسمی تافل
بولتن تافل

آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان همراه با جواب

آزمون های آزمایشی تافل آنلاین TPOکه توسط ای تی اس ارائه می شوند، رایگان نیستند و برای شرکت در هر یک از آنها باید هزینه بسیار زیادی بپردازید. اما با عضویت در اپلیکیشن نا به راحتی می توانید به تمامی ازمون های تی پی او از نسخه ۱ تا ۷۴ دسترسی داشته باشید و به صورت زنانبندی شده یا بدون زمانبندی در هر یک از آنها شرکت کنید.
از این تست های تمرینی می توانید برای کمک به آمادگی برای امتحان استفاده کنید. ازمون های ماک تافل به شما کمک می کند تا قبل از شرکت در آزمون بیشتر با ساختار و نوع سوالات آن آشنا شوید. همچنین متوجه خواهید شد که چه مهارت هایی را می دانید و چه مهارت هایی را نمی دانید. 

دوره های آمادگی تافل

دوره های آمادگی تافل یکی دیگر از راه های عالی برای آمادگی ازمون تافل است. این دوره های آمادگی به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید و کارآمد مطالعه کنید. می توانید در مقاله " کدام سایت تی پی اُ کامل ترین آزمون ها و نمونه سوالات تافل را دارد؟ " برخی از بهترین دوره های آمادگی تافل را مرور کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است. 

ساختار کلی تافل IBT چگونه است؟

نیازی به گفتن نیست که راه های زیادی برای آماده شدن تافل وجود دارد، اما بسیار مهم است که بدانید در روز آزمون چه انتظاری باید داشته باشید. علاوه بر دانستن انواع سوالات در آزمون، همچنین باید از نحوه برگزاری تافل، زمان در نظر گرفته شده و همه بایدها و نبایدها برای روز آزمون مطلع شوید.
از نظر فنی دو شکل مختلف تافل وجود دارد: تافل iBT و تافل .PBT آزمون دوم یک آزمون کاغذی است که عمدتاً کنار گذاشته شده است، اگرچه هنوز در بسیاری از مراکز تست ETS ارائه می شود. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق داوطلبین در نهایت در آزمون تافل iBT شرکت می‌کنند که به‌صورت آنلاین از طریق مراکز آزمون برگزار می‌شود.
البته در سال های اخیر با شیوع کرونا نوع دیگری از امتحان با نام تافل هوم ادیشن یا تافل خانگی نیز در دسترس است. این ازمون تفاوتی با تافل ای بی تی ندارد فقط به جای مراکز آزمون، هر داوطلب می تواند به راحتی از خانه خود در آن شرکت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون تافل هوم ادیشن می توانید مقالات سایت را مطالعه کنید.
اگرچه هر نسخه از تافل در قالب متفاوتی برگزار می شود، اما هر دو آزمون تا حد زیادی یکسان هستند. تافل از 4 بخش مجزا تشکیل شده است: Reading، Listening، Speaking و Writing.  با شرکت در آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان می توانید با ساختار تافل و نوع سوالات آن اشنا شوید تا پاسخگویی به سوالات در ازمون اصلی برای شما راحت تر شود.
بیایید نگاهی دقیق تر به هر بخش بیندازیم تا ساختار امتحان را بهتر درک کنیم.

آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان[2022]

خواندن Reading

مانند هر آزمونی که توانایی‌های زبان انگلیسی شما را آزمایش می‌کند، تافل شامل یک بخش خواندن برای تجزیه و تحلیل توانایی‌های درک مطلب شما است. این بخش شامل متن های خواندنی از منابع و موضوعات بسیار متنوعی است که از ادبیات گرفته تا علم را شامل می شود. پس از خواندن هر متن، باید به سوالات پاسخ دهید تا مطمئن شوید که مطالب ریدینگ را درک کرده اید.
زمان اختصاص داده شده: 60-80 دقیقه
تعداد سوالات: 36-56 
نوع سوال: چند گزینه ای
سوالات چند گزینه ای تافل دارای انواع مختلفی هستند اگر می خواه در این بخش از ارمون نمره بالایی کسب کنید بهتر است با شرکت در آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان با انواع سوالات ریدینگ تافل اشنا شوید.

شنیدن Listening

بخش شنیداری اغلب به عنوان یکی از چالش برانگیزترین بخش های تافل در نظر گرفته می شود و اکثر داوطلبین به دنبال آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان هستند که سوالات لیسنینگ را نیز شامل شود. 
درک کلیپ های صوتی به ویژه در زبان دوم دشوار است و این بخش شامل 4-6 سخنرانی و 2-3 مکالمه است که هر کدام سوالات درک مطلب را دنبال می کنند. این مطالب عموماً موضوعات آکادمیک را پوشش می دهد، از هنر تا علوم زیستی.
زمان اختصاص داده شده: 60-90 دقیقه
تعداد سوالات: 34-51
نوع سوال: چند گزینه ای

صحبت كردن Speaking

در بخش صحبت کردن، داوطلبین باید به سؤالات پاسخ دهند، در مورد موضوعی از پیش تعیین شده صحبت کنند و پاسخ های خود را با صدای بلند از طریق میکروفن ضبط کنند. این بخش توانایی شما را برای برقراری ارتباط موثر در موضوعات مختلف تحصیلی آزمایش می کند. اگرچه مطمئناً بخش چالش برانگیزی است، اما از نظر تخصیص زمان نیز کوتاه ترین بخش است. 
زمان اختصاص داده شده: 20 دقیقه
تعداد وظایف: 6
نوع سوالات: گفتاری
برای تقویت مهارت اسپیکینگ خود بهتر است در آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان شرکت کنید که امکان تصحیح پاسخ های اسپیکینگ شما را داشته باشد. با عضویت در اپلیکیشن ما و شرکت در هر یک از ازمون های تی پی او تافل می توانید در خواست تصحیح پاسخ اسپیکینگ خود را برای ما ارسال کنید تا توسط اساتید برجسته تافل بررسی شده و گزارش عملکردتان در حساب کاربری شنا گزارش شود.

نوشتن Writing

بخش نوشتن توانایی شما را در استفاده صحیح از دستور زبان، واژگان و ساختار نوشتاری آزمایش می کند. علاوه بر این، شما باید یک استدلال منسجم در دو مقاله مجزا بسازید. یک مقاله بر اساس یک متن ریدینگ نوشته می شود، در حالی که دیگری برای پاسخگویی به یک سوال است. بخش اسپیکینگ و رایتینگ تنها مواردی هستند که شامل سوالات چند گزینه ای نمی شوند.
زمان اختصاص داده شده: 50 دقیقه
تعداد سوالات:  2
نوع سوال: نوشتن متن
برای تقویت مهارت ریدینگ بهتر است هر روز در یک آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان شرکت کرده و مقاله بنویسید.

 

آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان[2022]

قبل از ثبت نام تافل باید بدانید

تافل در تاریخ های خاصی در طول سال برگزار می شود. در بیشتر سال‌ها، بیش از 50 تاریخ وجود دارد که می‌توانید در آن امتحان شرکت کنید، بنابراین یافتن یک روز آزمون که مطابق با برنامه شما باشد، بسیار آسان است. علاوه بر این، ETS سه راه را برای ثبت نام در اختیار شما قرار می دهد: آنلاین، تلفنی یا از طریق پست. می توانید در مقاله "ثبت نام تافل هوم ادیشن" در مورد فرآیند ثبت نام و هزینه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در طول تافل چه اتفاقی می افتد؟

آزمون های تافل باید در مراکز مجاز آزمون ETS انجام شود. به طور کلی، شما باید انتظار داشته باشید که در روز آزمون بین 4 تا 5 ساعت در مرکز آزمون سپری کنید. باید سعی کنید حداقل 30 دقیقه قبل از زمان آزمون در مرکز حضور داشته باشید، زیرا باید وارد شوید و کارت شناسایی خود را به مدیر آزمون نشان دهید. 
قبل از استراحت 10 دقیقه ای بین 120 تا 170 دقیقه در دو بخش اول (ریدینگ و لیسنینگ) وقت می گذارید. زمان و تعداد سوالات در نظر گرفته شده برای دو بخش اول متفاوت است، زیرا برخی از سوالات آزمایشی هستند و در نمره نهایی شما به حساب نمی آیند. تعداد سوالات آزمایشی برای هر آزمون متفاوت است. چون آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان تی پی او دقیقا همان سوالات واقعی تافل ازمون های قبلی است شما با چنین سوالاتی در این ازمون ها روبرو خواهید شد.
پس از 10 دقیقه استراحت، به دو بخش پایانی (اسپیکینگ و رایتینگ) خواهید رفت. شما مجاز به یادداشت برداری در طول آزمون هستید، اما نمی توانید با شخص دیگری صحبت کنید. مانند اکثر آزمون های استاندارد، در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل، باید به مدیر آزمون اطلاع دهید.

چه کسانی واجد شرایط شرکت در تافل هستند؟

ETS از همه داوطلبین می‌خواهد که برای ثبت‌نام و شرکت در تافل، یک کارت شناسایی معتبر نشان دهند. به طور کلی، تا زمانی که بتوانید یک کارت شناسایی منقضی نشده و صادره دولتی همراه با تصویر اخیر ارائه دهید، واجد شرایط شرکت در تافل هستید. برای دانش آموزان زیر 18 سال توصیه می شود که در روز آزمون والدین یا قیم خود را همراه داشته باشند. اگر 15 سال یا کمتر دارید، هم شما و هم والدین تان باید کارت شناسایی معتبر در مرکز آزمون ارائه دهید.

نمرات تافل چگونه محاسبه می شوند؟

هر بخش به صورت جداگانه از 30 نمره می گیرد. سپس، نمرات هر بخش برای تعیین نمره نهایی از 120 با هم جمع می شود. برای بخش گفتاری و نوشتاری، هر سوال در مقیاس 0-4 (گفتار) یا 0-5 (نوشتن) نمره گذاری می شود.
در سطح بین المللی، میانگین نمره تافل 82 است. اکثر دانشگاه ها حداقل نمره قابل قبولی را تعیین می کنند که برای هر دانشگاه متفاوت است. حداقل نمرات قابل قبول برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد به طور قابل توجهی بالاتر است. اگرچه نمره هدف شما تا حد زیادی به نوع دانشگاهی که می خواهید در آن شرکت کنید بستگی دارد، نمره 94 یا بالاتر شما را در بین 25 درصد برتر همه شرکت کنندگان در آزمون قرار می دهد.
اگر می خواهید نمره بالاتری در ازمون تافل کسب کنید باید در آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان متعددی شرکت کرده و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

جمع بندی

آزمون تافل (تست زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی) برای سنجش توانایی داوطلبین در درک و استفاده از زبان انگلیسی در سطح دانشگاهی در نظر گرفته شده است. بیش از 6000 دانشگاه، سازمان دولتی و کسب و کار در سراسر جهان نمرات آزمون تافل را می پذیرند. آزمون تافل عملکردی مشابه سایر آزمون‌های استاندارد مانند آزمون‌های SAT و ACT دارد، زیرا از آن‌ها توسط کالج‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان معیاری در پذیرش استفاده می‌شود. 
مؤسسات مختلف الزامات مختلفی برای نمرات تافل تعیین می کنند و از این نمره در کنار عوامل دیگری مانند معدل، رتبه کلاس، خدمات اجتماعی، توصیه ها و فعالیت های فوق برنامه استفاده می کنند. آزمون تافل تنها یکی از عواملی است که کالج‌ها در فرآیند پذیرش خود از آن استفاده می‌کنند، اما می‌تواند عامل مهمی باشد – بنابراین شما باید با شرکت در آزمون آزمایشی تافل آنلاین رایگان به خصوص تی پی او های نسخه 74تایی برای کسب نمره بالا در این ازمون آماده باشید و تلاش کنید تا بهترین نتیجه را از ان بگیرید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!