ریدینگ لانگ تافل چیست؟

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/07/10


در این پست وبلاگ قصد داریم درباره ریدینگ لانگ تافل صحبت کرده و منابعی برای تمرین ریدینگ تافل به شما معرفی کنیم. همانطور که می دانید بخش ریدینگ آزمون تافل می تواند چالش برانگیز باشد. متن ریدینگ تافل حدود 800 کلمه است. این متون از نظر مفهومی پیچیده و حاوی کلمات ناآشنایی زیادی هستند. علاوه بر این، شما همچنین باید متن های ریدینگ کوتاه را در آزمون تافل بخوانید. این عبارات در بخش اسپیکینگ و رایتینگ امتحان ظاهر خواهند شد. برای آماده شدن برای این بخش های ریدینگ چالش برانگیز تافل، به ابزارها و مهارت هایی در آزمون تافل خود نیاز دارید.

بخش ریدینگ لانگ تافل تافل iBT ® چیست؟

بخش TOEFL iBT ® Reading برای ارزیابی میزان خوب خواندن و درک مطالب مربوط به موصوعات دانشگاهی طراحی شده است که شامل 3 یا 4 متن ریدینگ است که هر کدام تقریباً 700 کلمه است و در هر قسمت 10 سؤال وجود دارد. شما 54 تا 72 دقیقه فرصت دارید تا به تمام سوالات این بخش پاسخ دهید.
متن های ریدینگ لانگ تافل، گزیده‌ای از کتاب‌های درسی سطح دانشگاه هستند که به عنوان مقدمه‌ای برای یک رشته یا موضوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. متن ها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. اگر با موضوع یک متن آشنا نیستید نگران نباشید. تمام اطلاعاتی که برای پاسخ دادن به سوالات نیاز دارید در خود متن گنجانده خواهد شد. یک واژه نامه برای تعریف کلماتی که به طور معمول استفاده نمی شوند، نیز در صورت نیاز وجود دارد.

ریدینگ لانگ تافل

آزمونی که در آن شرکت می‌کنید ممکن است شامل سوالات اضافی در بخش‌های Reading یا Listening باشد که در نمره شما به حساب نمی‌آیند. این سوالات به ETS کمک می کند:

نمرات آزمون را در بین داوطلبین، قابل مقایسه کند
نحوه عملکرد چنین سوالاتی در شرایط واقعی آزمون را تعیین کند
در هر صورت اگر به جای ۳ متن ۴ متن در بخش ریدینگ دیدید، در حال پاسخگویی به سوالات ریدینگ لانگ تافل هستید. زمان کافی برای پاسخگویی به سوالات اضافی برای شما در نظر گرفته می شود بنابر‌این نگران کمبود زمان نباشید. هرچند نمره ای به پاسخ های ریدینگ لانگ تافل تعلق نمی گیرد اما شما باید به سوالات هر ۴ ریدینگ پاسخ دهید زیرا نمی دانید که کدامیک از آنها نمره دهی نمی شود.

چطور برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ لانگ تافل آماده شویم؟

شما می توانید تمام بهانه های دنیا را برای کسب نمره ریدینگ تافل پایین بیاورید:
من نسخه ریدینگ لانگ تافل را دریافت کردم.
حالم خوب نبود
یکی داشت حواس من را در حین امتحان پرت می کرد.
آزمون تافل توانایی های واقعی من در ریدینگ را اندازه گیری نمی کند.
تافل یک آزمون ناعادلانه است و نمی خواهد من در ایالات متحده تحصیل کنم.
با این حال، اگر به طور کامل مطالعه نکرده باشید، از نمره خود راضی نخواهید بود.

هر روز متن ریدینگ لانگ تافل بخوانید

برای مطالعه بدون حواس پرتی هر روز زمانی را به مدت 45 دقیقه در نظر بگیرید. تمام وسایل الکترونیکی از جمله تلفن هوشمند خود را در این زمان مطالعه خاموش کنید.
مجلات، کتاب ها یا روزنامه هایی را انتخاب کنید که به خواندن آنها علاقه دارید. از این زمان ارزشمند برای خواندن متن های ریدینگ لانگ تافل استفاده کنید و در آزمون های تمرینی ریدینگ TPO شرکت کنید. 
در حین مطالعه، روزانه حدود 15 دقیقه از زمان مطالعه خود را به تمرین با متن های ریدینگ لانگ اختصاص دهید. ابتدا، از جزئیات اصلی و مهم یک متن یادداشت بردارید. دوم، از یادداشت های خود برای نوشتن یک خلاصه 150 کلمه ای از آنچه خوانده اید استفاده کنید. سوم، به صورت شفاهی یک خلاصه 60 ثانیه ای با استفاده از یادداشت های خود ارائه دهید.

دایره لغات خود را گسترش دهید

بدون داشتن پایه 1500-2000 لغات، نمی توانید توانایی درک مطلب خود را افزایش دهید. همچنین نمی توانید به طور دقیق و کامل ریدینگ های کوتاه و بلند را در طول بخش گفتاری و نوشتاری امتحان بازنویسی و خلاصه کنید.
داشتن یک  دفترچه لغات، که می توانید فوراً به آن دسترسی پیدا کنید ، لیستی از لغات ناآشنا را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید بلافاصله مطالعه آنها را شروع کنید. مراقب فرضیات نادرست زیر باشید که بسیاری از دانش آموزان (و برخی معلمان!) در مورد یادگیری واژگان مطرح می کنند:

من نیاز به مطالعه واژگان دارم من می توانم تمام لغات مورد نیاز خود را به سادگی با شرکت در آزمون های تمرینی ریدینگ لانگ تافل یاد بگیرم.
من می توانم تمام واژگان مورد نیاز خود را به سادگی با استفاده از یک برنامه سرگرم کننده در تلفن هوشمند خود یاد بگیرم.
500 کلمه ضروری تمام چیزی است که برای آماده شدن برای امتحان تافل نیاز دارم.
هنگام مطالعه واژگان نیازی به ساختن فلش کارت واژگان خود ندارم.
من می توانم واژگان را بدون نیاز به خواندن ریدینگ لانگ تافل هر روز به مدت 45 دقیقه یاد بگیرم.
مطالعه واژگان آسان است و زمان و تلاش زیادی نمی خواهد.

یادداشت برداری را حین خواندن ریدینگ لانگ تافل تمرین کنید

هنگامی که شما یادداشت برداری را انجام می دهید، باید از واژگان و دستور زبان خود استفاده کنید. علاوه بر این، شما یک جمله را تقریباً با همان تعداد کلمه دوباره توضیح می دهید. در بخش خواندن امتحان یک سوال پارافریز خواهید داشت. علاوه بر این، باید متن ریدینگ کوتاه را بازنویسی کنید. این متن ها در بخش اسپیکینگ و رایتینگ آزمون تافل ظاهر می شوند. بنابراین، یادداشت برداری به شما کمک می کند تا توانایی های بازنویسی خود را بهبود بخشید.

 تندخوانی ریدینگ لانگ تافل را تمرین کنید

همانطور که دایره لغات خود را ایجاد می کنید، سرعت خواندن شما به طور طبیعی بهبود می یابد. علاوه بر این، تنظیم زمان مطالعه روزانه برای خواندن ریدینگ لانگ تافل هر روز به مدت 45 دقیقه، سرعت خواندن شما را بهبود می بخشد. با این وجود، باید آگاهانه تلاش کنید تا سرعت مطالعه خود را مشخص کنید. سپس هدف گذاری کنید تا سرعت خواندن خود را به حداقل 300 کلمه در دقیقه با درک 60 تا 80 درصد از متن افزایش دهید.
تست های تمرینی ریدینگ لانگ تافل را انجام دهید. نسخه ۷۴ تایی آزمون های TPO تافل را همراه با سوالات طبقه بندی شده و ترجمه متون ریدینگ در اپلیکیشن شبیه ساز ما پیدا خواهید کرد تا بتوانید سرعت خواندن و درک مطلب خود را به دقت اندازه گیری کنید.

 

ریدینگ لانگ تافل چیست؟

ترفندهایی برای تقویت مهارت ریدینگ و افزایش نمره تافل

دانستن انواع سوالات ریدینگ و استراتژی های پاسخگویی به سوالات به شما کمک می کند تا نمره ریدینگ خود را بهبود بخشید. شرکت در آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی به شما امکان تقویت مهارت ها و یادگیری استراتژی های درست برای پاسخگویی به ریدینگ لانگ تافل می دهد.
بسیاری از دانش آموزان زمان زیادی را صرف تماشای فیلم ها و خواندن درس هایی در مورد مهارت ها و استراتژی های ریدینگ لانگ تافل می کنند.  بدون یادگیری واژگان کافی و تمرین روزانه به مدت 45 دقیقه و افزایش سرعت خواندن بیش از 300 کلمه در دقیقه، صرفا دانستن مهارت‌ها و استراتژی‌های ریدینگ به شما کمک نمی‌کند تا توانایی‌های ریدینگ تافل خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.
به سوالات زیر تا جایی که می توانید دقیق پاسخ دهید:
 آیا هر روز به مدت 45 دقیقه مجلات، روزنامه ها و کتاب ها را مطالعه کرده اید؟ آیا حداقل 2.5 ماه است که این فعالیت خواندن را انجام داده اید؟
 آیا وقتی حداقل 45 دقیقه بدون چک کردن گوشی هوشمند یا هر وسیله الکترونیکی دیگری مطالعه می کنید، می توانید تمرکز کنید؟
 آیا بر حداقل 1500 کلمه در سطح دانشگاه تسلط دارید؟
 آیا می توانید حداقل 300 کلمه در دقیقه را با 60٪ درک مطلب بخوانید؟
اگر به همه این سؤالات پاسخ «بله» داده‌اید، پس آماده‌اید تا تست‌های تمرینی ریدینگ لانگ تافل را برای سنجش درک مطلب خود شروع کنید. در اپلیکیشن ما آزمون های ماک تافل با نمونه سوالات واقعی به صورت رایگان در دسترس شما است. پس اگر بودجه کمی دارید و نمی خواهید در یک برنامه گران قیمت زبان انگلیسی برای 25 ساعت آموزش در هفته ثبت نام کنید، در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید تا تمرین با تی پی او های ۱ تا ۷۴ به صورت رایگان به شما کمک کند تا به نمره تافل مورد نظر خود برسید. 
با این حال اگر بودجه کافی دارید، خدمات پولی زیر نیز به شما کمک می کند تا نمرات کل خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن خود را بهبود بخشید:

ثبت نام در دوره های آنلاین آمادگی تافل

اگر فرصت رفتن به کلاس های حضوری را ندارید، می توانید برای بهبود نمره کل تافل خود در دوره های آمادگی تافل آنلاین شرکت کنید. این دوره ها در صورتی مناسب است که 2-3 نمره از نمره هدف مورد نظر خود فاصله داشته باشید.
معمولا می توانید از بین دوره های خودآموز تافل 1 ماهه، 3 ماهه، 6 ماهه و 12 ماهه بر اساس نیازهای خاص خود و سطح فعلی تان، یکی را انتخاب کنید.

کلاس های خصوصی تافل

کلاس های خصوصی 1 ساعته تافل فرصتی است تا بتوانید به صورت حضوری با یک معلم مجرب دارای سابقه کافی در تدریس تافل تمرین کنید. اگر دوره‌های تافل آنلاین را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید با یک مربی تافل جلسات تمرینی حضوری داشته باشید، این روش را انتخاب کنید.

عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته 

هزینه ای که برای عضویت در اپلیکیشن ما پرداخت می کنید بسیار کمتر از شرکت در دوره های آنلاین یا کلاس های خصوصی است. با این حال شما به صورت رایگان به تمام منابع و کتاب های مورد نیاز برای موفقیت در تافل دسترسی دارید و می توانید هر روز در آزمون های ماک تافل در فرمتی دقیقا شبیه به آزمون اصلی شرکت کنید.
دسترسی به ترجمه ریدینگ های نمامی تی پی او های تافل، تمرین با نمونه سوالات واقعی tpoنسخه ۷۴تایی، پشتیبانی توسط اساتید برای تصحیح پاسخ ها و بسیاری موارد دیگر از دیگر مزایای عضویت در اپلیکیشن ما است.
در نهایت فراموش نکنید همه چیز به خود شما و میزان تلاشتان بستگی دارد! موفق باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!