۱۰ نکته برای تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/11/29

داوطلبین آزمون آیلتس معمولا از مصاحبه حضوری با ممتحن در روز آزمون اسپیکینگ آیلتس می‌ترسند و تصور می‌کنند که با تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی نمی توانند نمره بالایی در این بخش کسب کنند. 
اگر شما هم برای شرکت در آزمون اسپیکینگ آیلتس خود استرس دارید، با خواندن 10 نکته برای تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی و تمرین زیاد، به خوبی می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش داده و نمره کلی آیلتس مورد نیاز خود را بدست آورید.

ساختار آزمون اسپیکینگ آیلتس

در هر دو آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک، بخش اسپیکینگ به صورت حضوری برگزار می‌شود و از سه بخش تشکیل شده است. با درک ساختار این سه قسمت از آزمون Speaking  آمادگی بهتری برای پاسخگویی به سوالات آن خواهید داشت.

قسمت 1 اسپیکینگ آیلتس

در قسمت 1، شما یک مکالمه 4 تا 5 دقیقه ای با ممتحن آیلتس در مورد زندگی شخصی تان خواهید داشت. موضوعات ممکن است شامل موارد زیر باشد:
کار 
خانواده
زندگی خانوادگی
علایق شخصی

قسمت 2 اسپیکینگ آیلتس 

در قسمت 2 آزمون Speaking به شما کارتی حاوی یک موضوع داده می‌شود. یک دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا در مورد موضوع یادداشت برداری کنید و یک مداد و کاغذ برای آماده سازی پاسخ به شما داده می‌شود، سپس به مدت دو دقیقه در مورد موضوع صحبت خواهید کرد.

قسمت 3 اسپیکینگ آیلتس 

در قسمت 3، شما با ممتحن آیلتس در مورد موضوعی که در قسمت 2 ارائه شده است، گفتگو خواهید کرد و در مورد آن با جزئیات بیشتری به بحث خواهید پرداخت. تقریباً 4 تا 5 دقیقه طول می‌کشد تا قسمت ۳ تکمیل شود.

نکات تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی

درک ساختار آزمون اسپیکینگ آیلتس به تنهایی برای کسب نمره بالا در این بخش کافی نیست. شما باید نکات زیر را هنگام تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

نکته 1: پاسخ‌ها را حفظ نکنید

پاسخ‌ها را حفظ نکنید، به خصوص در قسمت 1. اگر پاسخ خود را از روی پاسخ‌ها یا تمپلیت های آماده بیان کنید، ممتحن معیار دقیقی از مهارت های زبان انگلیسی شما نخواهد داشت. ممتحن می‌تواند تشخیص دهد که آیا پاسخ‌های خود را حفظ کرده‌اید یا خیر و این ممکن است بر امتیاز کلی آیلتس شما تأثیر بگذارد.

نکته 2: از کلمات پیچیده و ناآشنا استفاده نکنید

ممکن است بخواهید در آزمون Speaking خود، ممتحن را با کلمات پیچیده و سطح بالا تحت تأثیر قرار دهید. اما برای اطمینان از درست بودن پاسخ خود، از به کار بردن کلماتی که با آن‌ها آشنایی ندارید اجتناب کنید. احتمال بیان این کلمات با تلفظ نادرست یا استفاده نادرست از آنها در متن وجود دارد. این اشتباهات می‌تواند بر نمره نهایی شما تأثیر بگذارد.
طیفی از واژگان را که می‌دانید مرتبط با موضوع مورد بحث است و در تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی از آنها استفاده کردید، به کار ببرید. به موضوعات قبلی آزمون های آیلتس نگاهی بیندازید و فهرستی از واژگان تهیه کنید تا به شما کمک کند کلمات و عبارات مرتبط با این موضوعات را بیاموزید.

نکته 3: از قواعد زبان انگلیسی درست استفاده کنید

ممتحنین در بخش اسپیکینگ آیلتس مهارت های گفتاری شما را بر اساس معیارهای زیر ارزیابی می‌کنند:
روانی و انسجام
منبع واژگانی
استفاده از گرامر 
دقت در جمله سازی
تلفظ صحیح کلمات
سعی کنید از طیف وسیعی از ساختارهای گرامری با استفاده از جملات پیچیده و ساده برای بیان آنچه می‌خواهید بگویید استفاده کنید. خطاهای خود را بشناسید و صحبت کردن با دوستان خود را در تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی بگنجانید.
صدای خودتان را ضبط کنید تا ببینید آیا می‌توانید خطاها را تشخیص دهید. اگر خطایی را تشخیص دادید، حتما در موارد بعدی تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی آن را اصلاح کنید. شما بر اساس توانایی خود در استفاده دقیق از ساختارهای گرامری مختلف ارزیابی می‌شوید، بنابراین مهم است که در مورد زبان های گذشته، حال و آینده با استفاده از افعال در زمان صحیح آنها صحبت کنید.

نکته 4: نگران لهجه خود در تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی نباشید

در آزمون حضوری Speaking، ممتحن  طیف وسیعی از لهجه‌ها را تشخیص می‌دهد، بنابراین برخلاف دستگاه هوش مصنوعی قادر به درک آنچه می‌گویید خواهد بود. اگر بتوانید به خوبی با ممتحن ارتباط برقرار کنید، پس جای نگرانی درباره لهجه شما نیست. اما مراقب تلفظ درست کلمات باشید و کلماتی که با آنها مشکل دارید را در تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی تشخیص داده و روی آنها کار کنید.
مطمئن شوید که از استرس و لحن به درستی استفاده می‌کنید زیرا انگلیسی، زبانی است که استرس قرار دادن روی کلمات، معنای آن را تغییر می‌دهد. با دوستان خود تمرین کنید تا اگر نتوانند حرف شما را بفهمند به شما بگویند.

نکته 5: برای فکر کردن مکث کنید

یک مکث کوتاه برای فکر کردن در مورد آنچه باید بگویید، ضرری ندارد. همه ما این کار را قبل از پاسخ دادن به هر سوالی انجام می‌دهیم. می‌توانید از عباراتی استفاده کنید تا به شما فرصت فکر کردن در طول آزمون Speaking را بدهد - عباراتی مانند:

That's an interesting question
I have never thought about that, but...
Let me see
That's a good point
That's a difficult question, but I'll try and answer it
Well, some people say that is the case, however I think...
Let me think about that for a minute

نکته 6: از به کار بردن کلمات پرکننده در تمرین اسپیکینگ آیلتس خودداری کنید

با اطمینان صحبت کنید و از به کار بردن کلمات پرکننده خودداری کنید. ما معمولاً زمانی که نمی‌دانیم چه بگوییم از پرکننده‌ها استفاده می‌کنیم، درصورتیکه، استفاده از این کلمات به ممتحن نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید کلمات درستی را برای بیان ایده‌های خود به کار ببرید، بنابراین مهم است که از به کار بردن آنها حتی در تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی اجتناب کنید و از عباراتی که در نکته 5 به شما ارائه کردیم استفاده کنید .
از پرکننده های زیر اجتناب کنید:

Like
You know
Umm...
Ahh...
Ehh...
Well
Yeah...

نکته 7: پاسخ های خود را گسترش دهید

سعی کنید به سوالات ممتحن به طور کامل پاسخ دهید. پاسخ‌های خود را بسط دهید و منتظر نمانید تا ممتحن از شما سؤالی بخواهد. وقتی پاسخ‌های شما کوتاه است، به ممتحن نشان می‌دهد که نمی‌توانید درباره موضوعی با جزئیات صحبت کنید. اگر ممتحن بگوید «چرا؟»، از شما انتظار دارد که برای پاسخ خود دلیل بیاورید و به طور کامل تر پاسخ تان را بسط دهید.

نکته 8: لبخند زدن به تلفظ صحیح کلمات کمک می‌کند

لبخند زدن می‌تواند به آرامش اعصاب شما کمک کند که به نوبه خود در تلفظ صحیح کلمات شما نیز نقش خواهد داشت. در تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی مطمئن شوید که به وضوح هر کلمه را بیان می‌کنید، دهان خود را به اندازه کافی باز کنید تا صداها به وضوح خارج شوند. وقتی لبخند می‌زنیم، دهانمان بزرگتر و لحن صدایمان دوستانه تر است. استفاده از تلفظ و لحن واضح به ممتحن نشان می‌دهد که می‌توانید علاوه بر تلفظ از لحن مناسب نیز استفاده کنید.

نکته 9: در تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی یکنواخت صحبت نکنید

گاهی اوقات وقتی صحبت می‌کنیم، صدایی صاف، یکنواخت و با کمی تغییر تولید می‌کنیم. این امر بیان آنچه می‌گویید را دشوارتر می‌کند و تشخیص اینکه چه بخش هایی از پیام شما مهم است را برای شنونده دشوارتر می‌کند. تاکید بر برخی کلمات و مکث در بخش‌های سخنرانی می‌تواند مکالمه شما با ممتحن آیلتس را جذاب‌تر کند. وقتی روی کلمات خاصی تأکید می‌کنیم، مقایسه ایده‌ها با تأکید بر کلمات کلیدی آسان‌تر می‌شود. بنابراین به یاد داشته باشید:
یکنواخت صحبت نکنید
برای تأکید بیشتر، استرس و لحن را تغییر دهید
از دستان خود برای اشاره و کمک به ریتم مکالمه استفاده کنید

نکته 10: موضوعات رایج آیلتس را تمرین کنید

قسمت 2 آزمون اسپیکینگ آیلتس از شما می‌خواهد که در مورد یک موضوع معین حدود 2 دقیقه صحبت کنید. برای بهبود و یادگیری واژگان مرتبط با هر موضوع، موضوعات رایج آیلتس را با دوستان، خانواده یا همکاران خود تمرین کنید.
موضوعات رایجی که می‌توانید برای آزمون Speaking تمرین کنید عبارتند از:
گردشگری و سفر
تحصیلات
حمل و نقل
محیط
زندگی خانوادگی
ورزش و تفریح
جرم و مجازات
اینترنت
تبلیغات و خرده فروشی
با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می‌توانید موضوعات تمامی کتاب های کمبریج جنرال و آکادمیک را در بخش اسپیکینگ به صورت شبیه سازی شده تمرین کنید. فراموش نکنید که این 10 نکته را در تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی به کار ببرید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و نمره اسپیکینگ آیلتس خود را بالا ببرید.

 

۱۰ نکته برای تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی

بهترین منابع برای آمادگی اسپیکینگ آیلتس

همانطور که پیش از این اشاره کردیم ضروری ترین بخش آمادگی برای آزمون آیلتس، درک قالب و معیارهای نمره دهی قبل از روز آزمون می‌باشد زیرا می‌تواند تا حد زیادی به نمره شما کمک کند. اما اگر تصمیم گرفته اید در آزمون آیلتس شرکت کنید و مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید بهتر است ابتدا با بهترین منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی آشنا شوید.
با توجه به این موضوع، اجازه دهید ۹ منبع برتر برای آمادگی آزمون آیلتس را به شما معرفی کنیم:

تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی با Road ielts

Road to IELTS دوره رسمی آمادگی آنلاین شورای بریتانیا است که در نسخه های رایگان و پولی ارائه می‌شود. با توجه به آنلاین بودن آن، می‌توانید در هر مکان و هر زمان با این سایت تمرین کنید. در این دوره، به مجموعه ای از منابع تمرینی، ویدئوهای نمونه، آموزش های مفید و ازمون های ماک زمان بندی شده برای هر دو نوع ایلتس آکادمیک و جنرال دسترسی دارید.
ابزارهای برنامه ریزی و گزارش دهی نمرات به شما کمک می‌کند تا به سمت نمره هدف خود پیشرفت کنید. در عین حال می‌توانید از منابع دیگری نیز برای تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی بهره ببرید.
همچنین می‌توانید با شرکت در آزمون ازمایشی ایلتس زمانبندی شده برای مدیریت زمان آماده‌سازی خود به کارآمدترین روش، استفاده کنید و با پیگیری مدت زمانی که برای هر بخش صرف می‌کنید، و اختصاص زمان به قسمت هایی از آزمون که نیاز به بهبود دارند، نمره کلی آیلتس خود را بهبود بخشید.

تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی با IELTS Word Power

برنامه آمادگی آیلتس به شما امکان دسترسی به تست های تمرینی رایگان، نمونه سوالات، تمرینات گرامر و واژگان و یک نمای کلی از تمام بخش های آزمون آیلتس را می‌دهد. نکاتی برای آماده سازی و دریافت گزارش پیشرفت نیز وجود دارد.

تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی با IELTS Word Power

IELTS Word Power به شما کمک می‌کند دایره لغات خود را بهبود ببخشید، که برای هر چهار بخش آزمون آیلتس بسیار مهم است (و یک معیار کلیدی برای بخش های رایتینگ و اسپیکینگ به شمار می‌آید). دایره لغات خود را قدم به قدم بسازید و کلمات جدید را از طریق بازی‌ها و چالش های سرگرم کننده، به تنهایی یا با دوستان یاد بگیرید.

تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی با LearnEnglish Audio and Video

LearnEnglish Audio and Video پادکست‌ها و ویدئوهای منتخبی را در مورد موضوعاتی مانند غذا و فرهنگ بریتانیا، زندگی روزمره، داستان‌ها و شعرها ارائه می‌دهد. می‌توانید روی فیلم‌ها گزینه نمایش متن صوتی متحرک را فعال کنید و سرعت ویدئو را کنترل کنید تا به درک شما کمک کند.

منابع رسمی و چاپی تمرین آیلتس

اگر منابع چاپی را برای تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی ترجیح می‌دهید، می‌توانید کتاب های رسمی یا کمبریج آیلتس را خریداری کنید که هم نسخه آکادمیک و هم نسخه جنرال آزمون را پوشش می‌دهد. این کتاب‌ها شامل تست های تمرینی و پاسخ های نمونه است.

تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی با آزمون های ماک آیلتس در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته

آماده شدن برای آیلتس می‌تواند طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر محدودیت زمانی داشته باشید . اما بهتر است به خودتان زمان کافی برای آماده شدن بدهید و تا زمانی که کاملاً مطمئن نشده اید، روز آزمون خود را رزرو نکنید. 
یک برنامه زمانبندی شده معقول که شما را خسته نمی کند در کنار تمرین اسپیکینگ آیلتس به تنهایی با آزمون های ماک در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته و نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس با جواب Pdf به شما ایده ای از نقاط ضعف تان می‌دهد، بنابراین می‌توانید روی آنها تمرکز کنید و با پیروی از یک برنامه تمرینی منظم، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید به نمره مورد نظر خود در اسپیکینگ آیلتس برسید.
شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس به شما کمک می‌کند تا تکنیک‌های خود را بهبود ببخشید و شرایط آزمون آیلتس را به صورت واقعی درک کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!