موضوع برای تمرین اسپیکینگ تافل مستقل و تلفیقی

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1402/04/14

اسپیکینگ تافل دارای دو بخش اصلی است. پس اگر به دنبال موضوع برای تمرین اسپیکینگ تافل هستید باید هم برای بخش اسپیکینگ مستقل که از دو سوال تشکیل شده و هم اسپیکینگ تلفیقی که از چهار سوال تشکیل، منبع مناسبی پیدا کنید.
 انواع مختلفی از سوالات در بخش اسپیکینگ مستقل و تلفیقی تافل مطرح می‌شود. در بخش مستقل، داوطلبین باید در حین پاسخ دادن، ایده‌ها، نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنند. اما، بخش تلفیقی کمی پیچیده تر است. این بخش بیش از یک مهارت داوطلب  را ارزیابی می‌کند. داوطلبان برای آشنایی با این آزمون باید با منابعی که در آن موضوع برای تمرین اسپیکینگ تافل وجود دارد، تمرین کنند.
 سوالات بخش اسپیکینگ تافل در مدت 20 دقیقه مطرح می‌شود و داوطلبان باید در همین مدت زمان به سوالات پاسخ دهند. اگر می‌خواهید با ساختار بخش اسپیکینگ بیشتر آشنا شوید، می‌توانید مقاله "ساختار تافل"، را مطالعه کنید.

موضوع برای تمرین اسپیکینگ تافل بخش سوالات مستقل 

موضوع اسپیکینگ مستقل تافل شامل دو سوال اصلی است. شرکت کنندگان باید دیدگاه‌ها، نظرات و ایدئولوژی های خود را در حین پاسخگویی در این سوالات بیان کنند.  کتاب های آمادگی تافل زیادی وجود دارد که می‌توان در آن موضوع برای تمرین اسپیکینگ تافل را پیدا کرد. اما پیش از اینکه به سوالات پاسخ دهید بهتر است اطلاعات مختصری درباره آنها داشته باشید.

سوال 1: انتخاب یک گزینه

اولین سوال در بخش اسپیکینگ مستقل، داوطلبان را ملزم به پاسخگویی برای یک موقعیت احتمالی می‌کند. این سوال پاسخ های احتمالی زیادی خواهد داشت. شرکت کنندگان باید جملات شرطی بسازند و مناسب ترین ایده ای را که برای speaking در مورد سوال مطرح شده انتخاب کنند. آنها باید از این که چرا چنین پاسخی را انتخاب کردند، پشتیبانی و حمایت کنند.

سوال 2: انتخاب یکی از دو گزینه

این سوال نیز شبیه به سوالات اول است، اما تنها دو گزینه در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. شرکت کنندگان باید گزینه ای را انتخاب کنند که فکر می‌کنند پاسخ مناسب است. سپس آنها باید توجیه کنند که چرا فکر می‌کنند این پاسخ برای موقعیت مطرح شده، ایده آل است.
انواع مختلفی از سوالاتی که در بخش speaking مستقل تافل پرسیده می‌شود وجود دارد. می‌توانید از اطلاعات ارائه شده در مقاله "نمونه سوال اسپیکینگ تافل با جواب" برای آشنایی با آنها استفاده کنید.

نوع سوال سه گزینه ای

این نوع سوال سه گزینه خواهد داشت. شرکت کنندگان باید یک گزینه را به عنوان پاسخ انتخاب کنند و توضیح دهند که چرا آن را انتخاب کرده اند. داوطلبان می‌توانند از جزئیات و مثال های مرتبط برای توضیح پاسخ خود استفاده کنند. این نوع سوال در سال های اخیر بیشتر مطرح شده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما موضوع برای تمرین اسپیکینگ این نوع سوال را در منابع مختلف جستجو کرده و تمرین کنید زیرا این سوال به طور مکرر در تافل پرسیده می‌شود. 
بیایید چند موضوع برای تمرین اسپیکینگ سه گزینه ای را با هم مرور کنیم:

When choosing a roommate abroad, which of the following features do you value more? Silence or cleanliness or intimacy?

هنگام انتخاب هم اتاقی در خارج از کشور به کدام یک از ویژگی های زیر اهمیت بیشتری می‌دهید؟ سکوت یا پاکیزگی یا صمیمیت؟

Which of the following would you choose for a presentation? Performing a scene from a play or criticizing a novel you read or reading a poem?

کدام یک از موارد زیر را برای یک پرزنتیشن انتخاب می‌کنید؟ اجرای صحنه ای از نمایشنامه یا نقد کردن رمانی که خوانده اید یا خواندن یک شعر؟

Which of the following do you consider to be the best invention for students? E-books or smartphones or online classes?

کدام یک از موارد زیر را بهترین اختراع برای دانش آموزان می‌دانید؟ کتاب های الکترونیکی یا گوشی های هوشمند یا کلاس های آنلاین؟

نوع سوال موافق یا مخالف

در این نوع سوال یک جمله استدلالی به شرکت کنندگان ارائه می‌شود. آنها باید توضیح دهند که آیا با آن موافق یا مخالف هستند. شرکت کنندگان باید نظرات و دلایل خود را در مورد اینکه چرا با آن موافق یا مخالف هستند ارائه کنند. پاسخ باید به گونه ای تنظیم شود که در جمله اول، کلمات موافق یا مخالف مطرح شود. 
چند موضوع برای تمرین اسپیکینگ در زیر آورده شده است.

Do you agree or disagree that video games have a positive effect on children? Give reasons and examples to support your position.

آیا موافق یا مخالف این هستید که بازی های ویدیویی تاثیر مثبتی بر کودکان دارند؟ برای حمایت از موضع خود دلایل و مثال هایی بیاورید.

Do you agree or disagree that coworkers can be each other's best friends? Give details and examples to explain your opinion.

آیا موافق یا مخالف این هستید که همکاران می‌توانند بهترین دوست یکدیگر باشند؟ برای توضیح نظر خود جزئیات و مثال بزنید.

Do you agree or disagree with students bringing their cell phones to school? Give details and examples to support your explanation.

آیا موافق یا مخالف این هستید که دانش آموزان تلفن همراه خود را به مدرسه بیاورند؟ جزئیات و مثال هایی را برای حمایت از توضیحات خود بیان کنید.

نوع سوال ترجیحی

این نوع سوال اسپیکینگ تافل به داوطلبان دو انتخاب می‌دهد. شرکت کنندگان باید یکی از گزینه های داده شده را انتخاب کنند. سپس شرکت کنندگان باید توضیح دهند که چرا این گزینه خاص را انتخاب کردند. پشتیبانی و شواهد لازم به داوطلبان کمک می‌کند تا از اولویت خود حمایت کنند. پاسخ باید به گونه ای ارائه شود که در جمله اول حتما کلمه prefer یا سایر فعل های هم معنی با آن باشد. سوالات این بخش با چند موضوع برای تمرین اسپیکینگ در زیر ارائه شده است.

Would you rather spend your whole life in one job or change your job every five years? Explain your answer with details and examples.

آیا ترجیح می‌دهید تمام زندگی خود را در یک شغل بگذرانید یا هر پنج سال یک بار شغل خود را تغییر دهید؟ پاسخ خود را با جزئیات و مثال توضیح دهید.

Some people prefer to read physical books printed on paper, while others prefer to read e-books on a digital device. Which do you prefer and why?

برخی از افراد ترجیح می‌دهند کتاب های فیزیکی را که روی کاغذ چاپ شده اند بخوانند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند کتاب های الکترونیکی را روی دستگاه دیجیتال بخوانند. شما کدام را ترجیح می‌دهید و چرا؟

Do you prefer to call people directly or just text? Why?

آیا ترجیح می‌دهید مستقیماً با افراد تماس بگیرید یا فقط پیامک ارسال کنید؟ چرا؟

نوع سوال شرح یا توضیح

در این نوع سوال از داوطلبین خواسته می‌شود تا موضوعی را توصیف کنند یا توضیح دهند. معمولاً از شرکت کنندگان خواسته می‌شود که یک شخص خاص را توصیف کنند. جدای از آن، از آنها خواسته می‌شود تا سناریوها یا تحولات خاصی را درباره جهان توضیح دهند. در برخی موارد حتی از داوطلبان خواسته می‌شود دیدگاه خود را در مورد موضوعات اسپیکینگ تافل توضیح دهند. چند موضوع برای تمرین اسپیکینگ این بخش در زیر ارائه شده است.

Will the bicycle be widely used in the future or will it be replaced by other transportation?

آیا دوچرخه در آینده به طور گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا حمل و نقل دیگری جایگزین آن خواهد شد؟

What is the critical benefit an employer can provide to ensure the health and happiness of employees?

مزیت حیاتی که یک کارفرما می‌تواند برای اطمینان از سلامت و شاد بودن کارمندان فراهم کند چیست؟

Should schools encourage character development and develop students' morals and values?

آیا مدارس باید رشد شخصیت را تشویق کنند و اخلاق و ارزش های دانش آموزان را توسعه دهند؟

نوع سوال مزیت یا معایب

این نوع سوال یک بیانیه خواهد بود. داوطلبان باید مزایا و معایب آن را توضیح دهند. اطلاعات و مثال های لازم می‌تواند مزایا و معایب یک سناریو یا طرح خاص را مطرح کند. چند موضوع برای تمرین اسپیکینگ از سوالات این بخش در زیر آورده شده است.

The school plans to create a new cafeteria menu to offer healthier, lower-calorie foods. Discuss the pros and cons of this menue.

مدرسه در نظر دارد منوی جدیدی برای کافه تریا ایجاد کند تا غذاهای سالم تر و کم کالری ارائه کند. در مورد مزایا و معایب این منو صحبت کنید.

Young children should spend more time in sports. Discuss the pros and cons of it.

کودکان خردسال باید زمان بیشتری را صرف ورزش کنند. در مورد مزایا و معایب آن صحبت کنید.

Universities should allow their dormitories to have televisions. Discuss the pros and cons of it.

دانشگاه‌ها باید به خوابگاه های خود اجازه دهند تلویزیون داشته باشند. در مورد مزایا و معایب این بخش صحبت کنید.

اگر / نوع سوال خیالی

به شرکت کنندگان یک موقعیت خیالی فرضی داده می‌شود. شرکت کنندگان باید خود را در موقعیت یا سناریوی مشخصی تصور کنند. سپس آنها باید توضیح دهند که در آن سناریو چه کاری انجام می‌دهند. داوطلبان می‌توانند از میان گزینه های داده شده انتخاب کنند یا پاسخ های خود را خلق کنند. چند موضوع برای تمرین اسپیکینگ که در این دسته قرار می‌گیرند در زیر آورده شده است.

What would you do if you were given a small amount of money? Are you spending or saving? Explain your answer.

اگر مقدار کمی پول به شما بدهند، چه کار می‌کنید؟ خرج می‌کنید یا ذخیره می‌کنید؟ پاسخ خود را توضیح دهید.

If you had to invent something new, what would it be? Explain your answer.

اگر بخواهید چیز جدیدی اختراع کنید، آن چه خواهد بود؟ پاسخ خود را توضیح دهید.

Imagine you got a piece of land that you could do anything with, what would you do? Explain your answer.

تصور کنید زمینی دریافت کرده اید که می‌توانید با آن هر کارر انجام دهید، چه می‌کنید؟ پاسخ خود را توضیح دهید.

 

موضوع برای تمرین اسپیکینگ تافل مستقل و تلفیقی

مباحث اسپیکینگ تافل در زمینه سوالات تلفیقی

موضوع اسپیکینگ تلفیقی تافل شامل چهار سوال اصلی است. سوالات اسپیکینگ تافل فقط مربوط به صحبت کردن نیست بلکه شامل مهارت های لیسنینگ و ریدینگ میز می‌شود.
 داوطلبان برای انجام این بخشها باید قسمت های خاصی را بخوانند یا به فایل های صوتی خاصی گوش دهند. هر یک از این چهار بخش مشخصات خاص خود را دارند. سوالاتی که در این بخش آورده شده بر اساس چیزهایی است که در کلاس درس یا محیط دانشگاه اتفاق می‌افتد. متقاضیان همچنین می‌توانند برای یادگیری و تقویت مهارت‌های خود برای این بخشها، از شرکت در آزمون های ماک تافل یا تی پی او های نسخه ۷۴ تایی استفاده کنند .
در ادامه بیشتر با سوالات این بخش از تافل آشنا می‌شوید:

سوال 3: نظر دادن در مورد یک مشکل دانشجویی

به شرکت کنندگان مقاله یا کلیپی برای خواندن داده می‌شود که حاوی اخبار خاصی است. سپس یک فایل صوتی پخش می‌شود که در آن دو نفر در مورد این خبر بحث می‌کنند و با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
 شرکت کنندگان باید از نظر یکی از این دو نفر حمایت و توضیح دهند. داوطلبان باید برای انجام این بخش به کلیپ صوتی گوش داده و متن را با دقت مطالعه کنند. شرکت کنندگان باید توجه داشته باشند که برای این بخش باید نظر دیگران را توضیح دهند نه نظر خودشان.

سوال 4: توضیح یک موضوع درسی

این بخش مشابه بخش قبلی است با این تفاوت که به جای خبر، کلیپی درباره یک مبحث درسی پخش می‌شود. بخش خواندن نیز توضیح یک مفهوم یا درس از یک کتاب درسی خواهد بود. ضمناً فایل صوتی مربوط به استادی خواهد بود که آن مبحث درسی را توضیح می‌دهد و دانشجویان سؤالاتی را مطرح می‌کنند یا به آنها پاسخ می‌دهند. داوطلبان باید آنچه را که می‌خوانند و گوش می‌دهند، توضیح دهند.

سوال 5: توضیح یک مشکل زندگی دانشجویی

این بخش فقط شامل مهارت گوش دادن است که شبیه به بخش سوم است و شامل یک مشکل در دانشگاه است. شرکت کنندگان باید به فایل صوتی گوش دهند که در آن دو نفر در مورد راه حل های ممکن برای مقابله با مشکل صحبت می‌کنند. شرکت کنندگان باید مشکل را خلاصه کرده و با دلایل واضح، بهترین راه حل را شرح دهند.

سوال 6: توضیح یک بخش از کلیپ صوتی

این سوال شبیه به بخش چهارم است و فقط قسمت لیسنینگ را شامل می‌شود. فایل صوتی مربوط به استادی خواهد بود که مبحثی مربوط به کلاس دانشجویان سال اول یک دانشگاه را توضیح می‌دهد. هیچ تعاملی بین دانشجویان و استاد وجود نخواهد داشت. این سؤال از داوطلبان می‌خواهد که یک بخش خاص را خلاصه کنند.

موضوع برای تمرین اسپیکینگ تافل با پاسخ

موضوع برای تمرین اسپیکینگ تافل با پاسخ برای داوطلبانی که برای امتحانات تافل آماده می‌شوند مفید خواهد بود . این نمونه سوالات بینشی در مورد نحوه ساختار سوالات ارائه می‌دهد. نمونه پاسخ‌های اسپیکینگ تافل نیز به داوطلبان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه باید به سوالات آزمون پاسخ دهند. همچنین داوطلبان می‌توانند با شرکت در آزمون آزمایشی تافل و پاسخ به سوالات TPOهای تافل، در این آزمون نمره بهتری کسب کنند.
برخی از موضوعات اسپیکینگ تافل با پاسخ pdf در لینک های ذکر شده در جدول زیر ارائه شده است. 
ترنسکریپت فایل های صوتی نیز در آنها ارائه شده است.

آزمون تمرین اسپیکینگ تافل 1

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 2

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 3

تست تمرین اسپیکینگ تافل 4

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 5

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 6

تست تمرین اسپیکینگ تافل 7

تست تمرین اسپیکینگ تافل 8

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 9

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 10

آزمون تمرین اسپیکینگ تافل 11

آزمون تمرینی تافل 12

آزمون تمرینی تافل 13

تست تمرین اسپیکینگ تافل 14

آزمون تمرینی تافل 15

آزمون تمرینی تافل 16

آزمون تمرینی تافل 17

آزمون تمرینی تافل 18

آزمون تمرینی تافل 19

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 20

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 21

تست تمرین اسپیکینگ تافل 22

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 23

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 24

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 25

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 26

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 27

آزمون تمرینی اسپیکینگ تافل 28


آزمون‌های TPO تافل نیز شامل نمونه‌های اسپیکینگ تافل زیادی است که داوطلبان می‌توانند آن را بیاموزند. داوطلبان در صورتی که درک درستی از بخش اسپیکینگ تافل داشته باشند می‌توانند نمره تافل خوبی کسب کنند.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!