شرایط آزمون تافل جدید در بخش اسپیکینگ

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1403/03/06

از 1 آگوست 2019، زمان آزمون تافل جدید 30 دقیقه کاهش یافته و در سه ساعت برگزار می شود. علت اصلی کاهش زمان تافل جدید جلوگیری از خستگی آزمون‌دهندگان و به ارائه تجربه بهتری از آزمون برای آنها است که به طور بالقوه می‌تواند تمرکز و عملکردشان را بهبود بخشد. هرچند آزمون اکنون کوتاه‌تر شده اما فرمت کلی آزمون، انواع سؤالات، مقیاس نمره دهی و منابع آماده‌سازی یکسان باقی مانده است و تنها تفاوت در بیشتر بخش‌ها از جمله شرایط آزمون تافل جدید در بخش اسپیکینگ، تعداد سؤالات کمتر است.
آزمون TOEFL یکی از معتبرترین امتحانات زبان انگلیسی در جهان است که برای ارزیابی مهارت آکادمیک انگلیسی برگزار می شود. مدرک این آزمون در بیش از 11500 دانشگاه و مؤسسه دیگر در بیش از 160 کشور از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، بریتانیا، در سراسر اروپا و آسیا پذیرفته شده است. این ارزیابی آکادمیک انگلیسی مورد علاقه بسیاری از افسران پذیرش و اخذ ویزا در سراسر جهان است. آزمون تافل مهارت های انگلیسی را در حدی که در دانشگاه از آن استفاده می شود ارزیابی می کند، بنابراین داوطلبین به مهارت هایی که برای موفقیت در محیط های تحصیلی و فراتر از آن نیاز دارند مجهز می شوند.

تجزیه و تحلیل ساختار آزمون تافل iBT جدید و انواع سوالات آن

•    آزمون تافل جدید مشابه با فرمت قبلی  دارای چهار بخش تستی است Reading، Listening، Speaking و Writing. تغییرات در نسخه جدید و کوتاه‌تر عبارتند از:
•    سوالات کمتر در هر قسمت از بخش ریدینگ تافل Reading
•    سخنرانی های کمتر در بخش لیسنینگ Listening
•    سوالات کمتری در بخش اسپیکینگ تافل Speaking
•    عدم تغییر در بخش رایتینگ Writing
علاوه بر کوتاهتر شدن آزمون، نمرات MyBest  که گاهی اوقات به آنها نمره‌های برتر گفته می‌شود، پس از 1 آگوست 2019 در دسترس خواهد بود که بهترین نمرات داوطلبین را برای هر بخش از آزمون هایی که تاریخ‌ آنها معتبر است و داوطلب طی دو سال گذشته در آنها شرکت کرده، نشان می‌دهد. 

فرمت آزمون تافل 2022

بخش

فرمت تافل جدید 

از 1 اوت 2019

بخش ریدینگ تافل

3-4  متن خواندنی

هر کدام 10 سوال

 54-72 دقیقه

بخش لیستینگ تافل

3-4 سخنرانی: هر کدام 6 سوال

2-3 مکالمه: هر کدام 5 سوال

 41-57 دقیقه

بخش اسپیکینگ تافل

4  سوال: 1 مستقل و 3 تلفیقی

 17 دقیقه   

بخش رایتینگ تافل

2 سوال: 1 مستقل و 1 تلفیقی

 50 دقیقه

بررسی هر بخش از آزمون تافل جدید

1. بخش ریدینگ تافل (54 تا 72 دقیقه)

این بخش توانایی دانش آموز را در درک و تجزیه و تحلیل متن های نوشته شده از مطالب دانشگاهی در موضوعات مختلف مانند علم و تاریخ ارزیابی می کند. این بخش به داوطلبین اجازه می‌دهد تا توانایی خود را در درک متن‌هایی که احتمالاً در کلاس‌های درس دانشگاه با آن‌ها مواجه می‌شوند، نشان دهند. دانش‌آموزان سه تا چهار متن را می‌خوانند که هر کدام تقریباً 700 کلمه است. برای هر متن، 10 سوال مطرح می شود که ممکن است از داوطلبین بخواهد به سوالاتی با فرمت زیر پاسخ دهند:
•    تعریف یک کلمه (ارزیابی دایره لغات)
•    استنتاج در مورد یک جمله (ارزیابی درک مطلب)
•    تشخیص یک جمله نادرست (ارزیابی درک مِطلب)
مشاوره تخصصی: اگر با نمونه سوالات واقعی تافل یا آزمون های TPOتمرین کنید می توانید با انواع سوالات ریدینگ تافل، اسپیکینگ تافل، لیسنینگ تافل و ریدینگ تافل آشنا شوید! خواندن کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها، مقالات آنلاین و سایر مطالب در موضوعات مختلف نیز می‌تواند به شما کمک کند تا با تقویت مهارت‌های واژگان و افزایش اعتماد به نفس خود، برای روز آزمون آماده شوید.

2. بخش لیسنینگ تافل (41 تا 57 دقیقه)

هدف از این بخش ارزیابی مهارت گوش دادن و درک مطلب داوطلبین است و گرفتن نمره خوب در لیسنینگ تافل نشان می دهد که داوطلبین می توانند اطلاعاتی را که به آنها داده می شود به صورت شفاهی درک کنند .به عنوان مثال، زمانی که به یک سخنرانی گوش می دهند یا با یک استاد دانشگاه گفتگو می کنند، به راحتی صحبت های آنها را می فهمند. این بخش شامل سوالاتی است که درک داوطلب از خود محتوا و همچنین انگیزه‌ها و احساسات سخنرانان را آزمایش می‌کند. در طول بخش Listening، داوطلبین دو نوع مختلف کلیپ صوتی را می شنوند:
•    سخنرانی ها
•    مکالمات
داوطلبین می‌توانند انتظار داشته باشند که به سه تا چهار سخنرانی که به موضوعات دانشگاهی می‌پردازد گوش دهند و به دنبال آن شش سؤال در هر سخنرانی ارائه شود.
 علاوه بر این، داوطلبین به دو تا سه مکالمه گوش خواهند داد. بعد از هر مکالمه، پنج سوال مطرح می شود. کلیپ صوتی تقریباً سه تا پنج دقیقه طول خواهد کشید. سؤالات این بخش ممکن است به محتوای کلیپ مربوط باشد یا ممکن است از داوطلبین بخواهد بیان کنند که چه استنباطی از شنیده های خود داشتند. دانش‌آموزان می‌توانند انتظار شنیدن انواع لهجه‌های انگلیسی بومی را در این بخش داشته باشند.

شرایط آزمون تافل جدید در بخش اسپیکینگ

توصیه تخصصی: زمانیکه با نمونه سوالات لیسنینگ تافل تمرین می کنید حتما یادداشت برداری را نیز تمرین کنید! یادداشت کردن ایده ها در حین گوش دادن به کلیپ صوتی می تواند به عنوان یک مرجع مفید در هنگام پاسخ دادن به سؤالات مورد استفاده قرار گیرد. 

3. بخش اسپیکینگ تافل جدید (17 دقیقه)

سوالات اسپیکینگ تافل با هدف سنجش میزان مهارت داوطلبین در درک افسوال و بیان ایده های شان به زبان انگلیسی مطرح می شود. این بخش در مجموع شامل چهار سوال اسپیکینگ تافل است که در آن از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا با صحبت کردن در میکروفون به یک سوال پاسخ دهند، در این بخش حداکثر 30 ثانیه برای آماده‌سازی و حداکثر یک دقیقه برای ضبط پاسخ، بسته به نوع سوال فرصت خواهید داشت.
از میان این سوالات، یکی از آنها از داوطلبین می خواهد که درباره یک موضوع روزمره، که به عنوان سوال اسپیکینگ مستقل از آن یاد می شود، نظر خود را بیان کرده و از آن دفاع کنند. سه سوال باقیمانده از داوطلب می‌خواهد که در مورد چیزی که خوانده و/یا شنیده‌ بحث کند، که سوال اسپیکینگ تلفیقی نامیده می‌شود. برای این سوالات، شرکت کنندگان یک متن کوتاه را می‌خوانند و/یا کلیپ صوتی را می‌شنوند و سپس به یک سؤال گوش می دهند.
آزمون تافل تنها آزمون زبان انگلیسی است که دارای سوالات اسپیکینگ تلفیقی است که مهارت‌های خواندن و شنیدن را برای پاسخ به سؤال اسپیکینگ ترکیب می‌کند، زیرا ارتباط انگلیسی زبان در کلاس‌های آکادمیک به این صورت انجام می‌شود. داشتن این مهارت ها پایه مهمی برای موفقیت دانشجویان در دانشگاه است.

شرایط آزمون تافل جدید در بخش اسپیکینگ

توصیه تخصصی:با نمونه سوالات اسپیکینگ تافل فرمت جدید تمرین کنید! ابزارهای زیادی برای تمرین اسپیکینگ آزمون تافل در اختیار داوطلبین قرار دارد. شرکت کنندگان می‌توانند از طریق آزمون های آزمایشی تافل یا آزمون های ماک تی پی او به زمان‌بندی تسلط پیدا کنند تا به مدت زمانی که برای ثبت پاسخ‌های خود در روز آزمون وقت دارند عادت کنند.

4. بخش رایتینگ تافل (50 دقیقه)

سوالات این بخش برای ارزیابی مهارت نوشتن داوطلبین است. این بخش به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا دانش خود را از دستور زبان و واژگان در شکل گیری افسوال روشن در مورد یک موضوع خاص به نمایش بگذارند. بخش Writing از دو سوال تشکیل شده است: یک سوال رایتینگ تلفیقی و یک سوال رایتینگ مستقل. 
برای سوال رایتینگ تلفیقی، داوطلبین 20 دقیقه فرصت خواهند داشت تا پاسخی را بر اساس متن هایی که خواهنده اند و شنیده اند، بنویسند. درست مانند بخش Speaking، این سوال تلفیقی برای آزمایش نحوه انعکاس مهارت های خواندن و شنیدن در پاسخ ها طراحی شده است.
برای سوال رایتینگ مستقل، دانش‌آموزان 30 دقیقه فرصت خواهند داشت تا مقاله‌ای بنویسند که نظر خود را در مورد موضوعی که ارائه شده بیان کنند. داوطلبین باید بر کیفیت پاسخ های خود به جای طولانی بودن تمرکز کنند و به ساختار جمله و ساختار کلی مقاله (یعنی مقدمه مناسب، متن اصلی و پاراگراف جمع بندی) توجه زیادی داشته باشند.

شرایط آزمون تافل جدید در بخش اسپیکینگ

مشاوره تخصصی: برای پاسخ به سوالات رایتینگ ابتدا یک طرح کلی بنویسید! نوشتن ایده‌هایی در مورد آنچه می‌خواهید در پاسخ‌های خود بگنجانید و نحوه ساختاربندی آنها می تواند به عنوان راهنمایی برای نوشتن مقاله تان باشد.

 

شرایط آزمون تافل جدید در بخش اسپیکینگ

چطور برای اسپیکینگ تافل فرمت جدید آماده شویم؟

برای اینکه داوطلبان بتوانند در بخش Speaking TOEFL شرکت کنند، باید فرمت تافل جدید در بخش اسپیکینگ را به طور درک کنند. به داوطلبان برای این بخش خاص 20 دقیقه زمان داده می شود و آنها باید در مجموع شش سوال را تکمیل کنند. هیچ شخصی در این بخش با شما صحبت نمی کند بلکه از داوطلبین خواسته می شود که در میکروفون صحبت کنند و سؤالات اسپیکینگ تافل نیز از قبل ضبط شده و برای داوطلبین پخش می شوند.

شرایط آزمون تافل جدید در بخش اسپیکینگ

این بخش خاص توانایی داوطلب را برای صحبت کردن در یک محیط دانشگاهی ارزیابی می کند. کاندیداها بر اساس ارائه پاسخ، توانایی صحبت کردن واضح و منسجم و مهمتر از همه واژگان و دستور زبان نمره دهی می شوند. این بخش شامل سه نوع مختلف سوال اسپیکینگ تافل است و داوطلبان باید به هر دو سوال پاسخ دهند.

سوالات 1 و 2 اسپیکینگ در فرمت تافل جدید

دو سوال اول از داوطلبین می خواهد که در مورد ایده ها، نظرات و تجربیات خود صحبت کنند. به آنها 15 ثانیه برای آماده شدن و 45 ثانیه برای صحبت در همین مورد وقت داده می شود. از این رو، مهم است که داوطلب یاد بگیرد در مدت زمان بسیار کمی صحبت کند. داوطلبان باید به خاطر داشته باشند که همیشه نمی توان در کمتر از 15 ثانیه آماده شد. از این رو داوطلب باید طرح کلی را در ذهن داشته باشد و اجازه دهد جزئیات در صحبت های او (به صورت بداهه) منعکس شود.

نکات اسپیکینگ تافل

گاهی اوقات توصیه می شود بیش از هر چیز به غرایز درونی خود اعتماد کنید. بسیاری از مواقع ممکن است داوطلبین قبل از اتمام زمان، صحبت های خود را تمام کنند. در اینصورت، داوطلبین می توانند در مورد موضوعاتی که ممکن است درست یا نادرست باشد، صحبت کنند. در آزمون نیازی نیست که شما فقط حقایق را بیان کنید. از این رو، داوطلبها می توانند از تحربیات غیرواقعی صحبت کنند، تا زمانی که باورپذیر باشد و شما درست صحبت کنید، نباید تا پایان وقتی که دارید، صحبت کردن را قطع کنید. 

سوالات 3 و 4 اسپیکینگ در فرمت تافل جدید

چهار سوال دیگر، سوالات تلفیقی هستند که داوطلبین را ملزم به استفاده از بیش از یک مهارت می کند تا بتوانند به سؤالات با موفقیت پاسخ دهند. برای سوالات سوم و چهارم اسپیکینگ تافل در فرمت جدید، داوطلبان باید یک متن را به مدت 45 ثانیه بخوانند، سپس به یک سخنرانی کوتاه به مدت حدود یک دقیقه گوش دهند و سپس 45 ثانیه برای آماده شدن و سپس 60 ثانیه به آنها فرصت داده شود تا در مورد آن صحبت کنند.

شرایط آزمون تافل جدید در بخش اسپیکینگ

دستورالعمل های اسپیکینگ تافل

کلید اصلی موفقیت در این بخش خاص، یادداشت برداری از موارد مهم در حین خواندن متن و گوش دادن به کلیپ صوتی است. بسیاری از اوقات، داوطلبها این بخش را دشوار می دانند زیرا داوطلبان باید در این بخش بخوانند، گوش دهند و سپس صحبت کنند.
به عنوان یک قانون سرانگشتی، داوطلبها باید تفاوت نظرات در متنی که می خوانند و کلیپ صوتی که به آن گوش می دهند را در نظر داشته باشند. تفاوت می تواند بخشی از پاسخ باشد. برای اینکه بتوانید نمره این بخش از اسپیکینگ تافل در فرمت جدید را به حداکثر برسانید، داوطلبان باید از مطالب کلیپ صوتی یا متن استفاده کنند تا یک پاسخ خوب که از نظرشان حمایت می کند، بدهند.

سوالات 5 و 6 اسپیکینگ در فرمت تافل جدید

دو بخش پایانی اسپیکینگ تافل از داوطلبین خواسته می شود تا گوش کنند و سپس صحبت کنند. برای این دو سوال، ابتدا به یک کلیپ صوتی کوتاه گوش می دهید. سپس 20 ثانیه برای آماده شدن وقت دارید و باید 60 ثانیه صحبت کنید.

نکات آمادگی اسپیکینگ تافل

مشابه تمرین بالا، به داوطلبان توصیه می‌شود که به دقت به کلیپ صوتی گوش داده و جنبه‌های مهم مکالمه را یادداشت کنند، که بعداً برای پاسخ‌دهی از آن استفاده خواهند کرد. شرکت کنندگان فقط باید به نکات مهم توجه داشته باشند زیرا نوشتن تمام اطلاعات وقت گیر خواهد بود.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید در آزمون اسپیکینگ تافل نمره بالایی کسب کنید باید تمرین کنید. داوطلبان می توانند با نمونه سوالات اسپیکینگ تافل در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته  تمرین کنند و همچنین می توانند نکات آمادگی تافل را در مقالات متعددی که برای راهنمایی انها نوشته شده، در بخش وبلاگ مطالعه کنند.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!