امتحان تافل در ایران

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1403/04/10

امتحان تافل در ایران که با نام TOEFL نیز شناخته می شود، یکی از آزمون های معتبری است که بسیاری از افراد برای مهاجرت خود از آن استفاده می کنند. معمولا آزمون های زبان انگلیسی همچون تافل و آیلتس دارای یک سری مقررات و نکات هستند. در صورتی که این موارد را به خوبی بدانید و از آن ها استفاده کنید و همچنین از آزمون آزمایشی تافل بهره مند شوید، می توانید این امتحان ها را با نمره خوبی قبول شده و در پروسه مهاجرتی خود، مسیر را راحت تر طی کنید. 

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل به امتحانی گفته می شود که طی آن 4 مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را مورد بررسی قرار می دهند. این آزمون حدود 3 ساعت و نیم طول می کشد و می تواند به شیوه های مختلفی نیز برگزار شود. برای هر کدام از بخش های این آزمون یک سری نکات مهم وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. با توجه به تنوع روش های برگزاری آزمون تافل می توانیم بگوییم که این آزمون گزینه بسیار خوبی برای تمامی افراد می تواند به حساب بیاید. 

قسمت ریدینگ تافل

در قسمت ریدینگ تافل یک سری نکات مهم وجود دارد. تفاوتی ندارد که آزمون تافل در ایران برگزار شود و یا در خارج از کشور باشد. در هر صورت این نکات می توانند کارایی های بالایی داشته باشند. 36 دقیقه زمان دارید تا بتوانید به دو گروه 10 سوالی پاسخ دهید. دو متن کاملا متفاوت که هر کدام 10 سوال اختصاصی دارند، این بخش را تشکیل می دهند. 
به طور کلی برای پاسخ دادن به هر سوال می توانید حدود 1.8 دقیقه زمان صرف کنید. البته توصیه می کنیم که برای هر سوال یک دقیقه زمان بگذارید تا در نهایت نیز تایم چک کردن و بررسی مجدد داشته باشید. البته این فرمت مربوط به سیستم جدید آزمون تافل است. در آزمون های قبلی 4 متن با 40 سوال را باید مورد بررسی قرار می دادید. 

نکات مهم در بخش ریدینگ

نکاتی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا به شکل بهتری به سوالات پاسخ دهید. این نکات را حتما در نظر گرفته و قبل از امتحان تافل نیز آن ها را تمرین کنید. 
•    سوالات را به طور کلی بررسی کنید تا بدانید باید دقیقا دنبال چه چیزی بگردید.
•    یک بار به صورت کلی متن را اسکن کرده تا بدانید متن دقیقا درباره چه چیزی است. 
•    هر پاراگراف را بخوانید و با دقت به سوال مربوط به آن پاسخ دهید. 
•    حتما 2 الی 3 دقیقه از زمان خودتان را برای بررسی مجدد پاسخ ها کنار بگذارید. 

قسمت اسپیکینگ تافل

چهار بخش مجزا در بخش اسپیکینگ تافل وجود دارد. هر کدام از این بخش ها می توانند نمره مستقل و مربوط به خود را داشته باشند. به همین خاطر نیز باید حتما به هر 4 بخش به یک اندازه توجه داشته باشید تا بهترین نتایج را بتوانید دریافت کنید. 
اولین بخش مربوط به صحبت کردن خودتان است. قرار است خودتان در خصوص یک موضوع مشخص حرف بزنید. مورد دوم و سوم می توانند از جمله موارد تلفیقی باشند یعنی شما یک موضوع را می خوانید و سپس شروع به صحبت درباره آن می کنید. بخش چهارم نیز در خصوص آن است که یک سخنرانی برای شما پخش شده و سپس برداشت خودتان از آن سخنرانی را مجددا بیان خواهید کرد. 
لحن گفتار، افزایش دامنه لغات و همچنین دانش درباره موضوع اصلی که درباره آن صحبت می کنید، می توانند مهم ترین مواردی باشند که باید در بخش اسپیکینگ تافل آن ها را رعایت کنید. 

قسمت رایتینگ تافل

در قسمت رایتینگ باید دو مقاله و مطلب جدا از هم بنویسید. نمره ای که برای هر بخش به شما داده می شود نیز می تواند بین 0 تا 5 نمره باشد. بنابراین باید در نظر داشته باشید که هر بخش را به صورت جداگانه پاسخ دهید. دو نمره ای که از این دو مطلب دریافت می کنید با هم جمع شده و با استفاده از فرمول های مشخص به 30نمره بخش رایتینگ تافل می رسند. مدت زمانی که برای رایتینگ به شما داده می شود نیز حدود 50 دقیقه است. حتما زمانی را برای چک کردن نوشته از لحاظ گرامری و نگارش در نظر داشته باشید. 

قسمت لیسنینگ تافل

3 لکچر یا lecture 6 دقیقه ای به همراه دو مکالمه به شما داده می شود. در هر بخش باید به 5 سوال متفاوت پاسخ دهید. به طور کلی زمان تقریبی که برای این بخش به شما داده می شود حدود 36 دقیقه است. از جمله محدودیت هایی که در بخش لیسنینگ وجود دارد در خصوص آن است که امکان تغییر سرعت پخش صوت، برگشت به عقب و... وجود ندارد. در نظر بگیرید که هیچ زیرنویسی نیز وجود نخواهد داشت و شما باید لیسنینگ قوی داشته باشید. 

نکات مهم در بخش لیسنینگ

در این بخش هم یک سری نکات وجود دارند که می توانند بسیار کمک کننده باشند. به همین جهت نیز پیشنهاد می شود که حتما این نکات را به دقت بررسی کنید تا بدانید که چگونه میتوانید بهترین پاسخگویی را در این بخش داشته باشید. 
•    حتما پیش از آن که بخواهید به صداها گوش دهید، یک بار به صورت سریع سوالات را بررسی کنید تا بدانید که دقیقا باید دنبال چه اطلاعاتی بگردید. 
•    در زمان گوش دادن حتما نت برداری های مهم، بولد، ساده و کوتاه داشته باشید که اطلاعات را فراموش نکنید. 
•    زمانی را در انتها برای بررسی پاسخ ها بگذارید. 
•    تاریخ ها و اعداد را بنویسید که فراموش نکنید.

هزینه ازمون تافل در ایران

هزینه ای که بابت آزمون تافل پرداخت خواهید کرد، چیزی حدود 265 دلار است. البته در صورتی که بخواهید ثبت نام خود را با تاخیر انجام دهید یعنی بین 2 تا7 روز مانده به آزمون تافل، ثبت نام کنید؛ باید حدود 40 دلار بیشتر پرداخت کرده و هزینه ای معادل 305 دلار را بپردازید. دقت داشته باشید که این آزمون دارای ظرفیت مشخصی است و ماهی یکبار صرفا برگزار می شود. 

نحوه ثبت نام آزمون تافل در ایران

وارد سایت ETS می شوید. در این سایت بخش ها و قسمت های مختلفی وجود دارد. در قسمت آزمون تافل می توانید وارد شوید. در مرحله بعدی لازم است که در بخش تافل برای خودتان یک پروفایل درست کنید که شامل یک سری اطلاعات خاص و مشخص از شما می باشد. باید فرم ثبت سفارش را پر کرده و سپس هزینه ازمون را نیز با استفاده از یک کارت بین المللی انجام دهید. برای این کار می توانید از موسسات واسطه ای که چنین امکانی دارند، استفاده کنید. 

بهترین منابع آزمون تافل

آزمون تافل و هر آزمون دیگری دارای یک سری منابع مشخص هستند. بهترین کار برای موفقیت در چنین آزمون هایی مطالعه دقیق همین منابع است. با این کار با صرف کمترین زمان می توانید بیشترین نتایج را به دست بیاورید. 
1.    کتاب Barron's TOEFL iBT. ...
2.    کتاب The Official Guide to the TOEFL iBT. ...
3.    کتاب TOEFL iBT Prep Plus. ...
4.    کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL Test. ...
5.    کتاب Barron's Essential Words for the TOEFL. ...
6.    کتاب Official TOEFL iBT Tests Volume 1 and 2. ...
7.    کتاب TOEFL Preparation Book by TPB. .

 

امتحان تافل در ایران

چطور با آزمون ماک تافل برای ریدینگ تافل آماده شویم؟

آزمون آزمایشی یکی از بهترین روش هایی است که با کمک آن می توانید برای ریدینگ آزمون تافل آماده شوید. اگر در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته ثبت نام کنید، به آزمون های آزمایشی TPO نسخه 74تایی دسترسی خواهید داشت که همان نمونه سوالات قبلی آزمون تافل هستند. این نمونه سوالات واقعی تست TOEFL می تواند بهترین منبع برای آماده سازی شما باشد.
برای اینکه بتوانید به تمام این نمونه سوالات دسترسی داشته باشید و خودتان را برای امتحان تافل در ایران آماده کنید، فقط کافی است در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته ثبت نام کنید. 
زمانیکه وارد نرم افزار شوید از قسمت بالا می توانید گزینه تافل را انتخاب کنید. سپس به امکانات زیر دسترسی خواهیدداشت:

-    ماک تی پی او

در این قسمت تمام TPO های تافل از 1 تا 74 برای شما آماده شده و شما می توانید هر یک از آنها را مانند TPO50 انتخاب کنید تا بخش های مخلف آزمون به شما نمایش داده شود. اگر روی شروع آزمون کلیک کنید کل سوالات هر 4 بخش ریدینگ تافل، لیسنینگ تافل، اسپیکینگ تافل و رایتینگ تافل به شما نمایش داده خواهد شد و دقیقا مطابق با زمانبندی امتحان تافل در ایران باید به آنها پاسخ دهید. 
در عین حال می توانید فقط یکی از بخش های آزمون مثل ریدینگ تافل را انتخاب کنید و فقط به سوالات همان بخش پاسخ دهید.

امتحان تافل در ایران

-    ترجمه تی پی او

بخش جالب دیگری که برای شما داوطلبین امتحان تافل در ایران در نظر گرفته شده، ترجمه ریدینگ های تی پی او است که به صورت خط به خط مشاهده می کنید.

امتحان تافل در ایران

کلمات مهم هر خط نیز با رنگ دیگری برای شما مشخص شده که به افزایش دایره لغات تان کمک می کند.

امتحان تافل در ایران

-    کتاب ها

بخش کاربردی دیگر این نرم افزار، منابع امتحان تافل است که به راحتی می توانید آنها را دانلود کنید و برای آمادگی آزمون تافل در خانه مورد استفاده قرار دهید. 

امتحان تافل در ایران

-    ویدئوهای آموزشی تافل

برای راهنمایی بیشتر شما، بخشی با عنوان ویدئو های آموزشی تافل در نظر گرفته شده که تمام نکات و استراتژی های لازم برای موفقیت در این آزمون را به شما آموزش می دهد.

امتحان تافل در ایران

-    تمرین ها

در بخش تمرین ها می توانید به صدها سوال تمرینی گام به گام دسترسی داشته باشید تا مهارت های ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ خود را بهتر و بیشتر تقویت کنید.

امتحان تافل در ایران

جمع بندی

امتحان تافل نیاز به تمرین و تکرار زیادی دارد. به جهت آن که بتوانید در زمان آزمون بهترین عملکرد را از خودتان نشان دهید، بهتر است حتما با استفاده از آزمون ماک تافل مهارت های خودتان را ارتقا دهید. برای آن که بهترین و استانداردترین آزمون های ماک را نیز بتوانید داشته باشید، کافی است تا به سراغ موسسات معتبر و مناسبی بروید. موسسه ما بهترین انواع آزمون های ماک تافل را در اختیار شما قرار می دهد تا به راحتی بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و عملکرد مناسبی داشته باشید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!