آمادگی برای تافل با فرمت جدید در خانه

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/07/14

آزمون تافل در خانه از 26 جولای 2023 تغییر کرده است! این تغییرات جدیدی روی مدت زمان، فرمت آزمون و انواع سوالات تاثیر گذاشته که جزئیات دقیق آن در وب سایت ETS و در مقاله تغییرات جدید تافل در سال 2023 ارائه شده است. داوطلبانی که برای آزمون آماده می‌شوند باید فرمت اصلاح شده را بررسی کنند. یکی از مهمترین اصلاحات این بوده که مدت زمان آزمون از یک امتحان طولانی 3 ساعته به 2 ساعت کاهش یافته است. تعداد سوالات هر بخش به همراه نوع سوالات نیز تغییر کرده است.
بنابراین، اگر می‌خواهید با مطالعه در خانه برای تافل آماده شوید ابتدا بهتر است با فرمت جدید آن آشنایی پیدا کنید.

آشنایی با فرمت جدید تافل

آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) یکی از آزمون های اصلی مهارت زبان انگلیسی است که برای افرادی که قصد تحصیل یا کار در خارج از کشور را دارند، برگزار می‌شود. تافل توسط ای تی اس (ETA) برای ارزیابی داوطلبان بر اساس چهار پارامتر، یعنی مهارت‌های ریدینگ تافل، لیسنینگ تافل، اسپیکینگ تافل و رایتینگ تافل انجام می‌شود.
این آزمون مهارت زبان انگلیسی در دو حالت استاندارد (در مراکز آزمون) و هون ادیشن (در خانه) برگزار می‌شود و به عنوان یک آزمون مهارت زبان در کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده، انگلستان، استرالیا ، کانادا و غیره پذیرفته شده است .
برای کسانی که قصد دارند برای تافل در خانه آماده شوند، منابع متعددی مانند آزمون های ماک آنلاین یا TPOهای تافل، راهنماها و کتاب‌ها، آزمون های تمرینی و معلمان انلاین وجود دارد. از طریق این وبلاگ، بهترین نکات و منابع مطالعاتی را که باید در مورد نحوه آماده شدن برای تافل با فرمت جدید در نظر بگیرید، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

فرمت جدید آزمون تافل 2023

ETS فرمت آزمون جدیدی را برای شرکت کنندگان در آزمون تافل اعلام کرده است که از 26 جولای 2023 اجرایی شده است. داوطلبانی که بعد از 26 جولای 2023 در آزمون شرکت می‌کنند، از این قالب جدید پیروی می‌کنند

بخش‌ها 

وظیفه

تعداد سوالات 

مدت زمان 

نمره 

ریدینگ تافل 

2  متن

20 سوال

35 دقیقه 

0-30 

رایتینگ تافل 

2 سوال رایتینگ

2 سوال 

29 دقیقه 

0-30

اسپیکینگ تافل 

4 سوال 

4 سوال

16 دقیقه 

0-30 

لیسنینگ تافل 

سخنرانی‌ها و
گفتگوها

28 سوال

36 دقیقه 

0-30 

تغییرات در بخش های آزمون تافل جدید

هر یک از بخش های آزمون تافل دارای تعداد مشخصی از سوالات است که با چند وظیفه همراه است. از آنجایی که الگوی امتحان و مدت زمان آن تغییر کرده است، سوالات هر بخش آزمون نیز تغییر کرده است. اگرچه این تغییرات هنوز باجزئیات گزارش نشده است، در جدول زیر می‌توانید آنچه در مورد هر بخش از آزمون تافل اعلام شده را مشاهده کنید.

بخش

قالب قبلی

فرمت جدید

ریدینگ تافل

30-40 سوال
در 3 قسمت ریدینگ

20 سوال برای
دو قسمت ریدینگ تافل

لیسنینگ تافل

28-39 سوال
در مورد 3-4 سخنرانی و 2-3 مکالمه.

28 سوال در
2 سخنرانی و 3 مکالمه

اسپیکینگ تافل

1 سوال باز
3 کار یکپارچه

عدم تغییر در این بخش

رایتینگ تافل

1 سوال رایتینگ مستقل
1 سوال رایتینگ تلفیقی

راتینگ برای یک بحث آکادمیک (زمان 10 دقیقه ای)
و یک سوال رایتینگ تلفیقی


تغییر اصلی در سوال رایتینگ این است که سوال "رایتینگ برای یک بحث آکادمیک" استراتژی جداگانه ای برای آماده سازی نسبت به قبل دارد.
لطفاً توجه داشته باشید که ای تی اس (ETS) در نهایت تصمیم گرفته تا برگزاری آزمون کاغذی تافل را متوقف کند. 

نکات آمادگی برای مطالعه آنلاین تافل در خانه

در ادامه به برخی از نکات برای آمادگی آزمون تافل به صورت آنلاین در خانه می‌پردازیم:

یک نمره هدف تعیین کنید

اولین قدم برای شروع آمادگی تافل در خانه، تعیین نمره هدفی است که می‌خواهید به آن برسید.فرمت جدید آزمون تافل را مرور کنید تا ساختار آن و انواع سوالاتی که در آن پرسیده شده را درک کنید. سپس، دریک آزمون تی پی او تافل شرکت کنید تا ارزیابی کنید که در کدام بخش باید تمرین کنید تا ان را تقویت کنید. این مرحله یکی از مهمترین مراحل برای تهیه یک برنامه مطالعاتی موثر و آماده شدن برای تافل آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا برای زمان آماده سازی خود یک هدف واقع بینانه طراحی کنید و درنتیجه یک استراتژی داشته باشید. 

مهارت های یادداشت برداری را بهبود ببخشید

در تافل فقط یک بار می‌توانید به کلیپ های صوتی گوش دهید. پس از آن، باید بازخورد ارائه دهید، صحبت کنید، یا در مورد آنچه آموختید بنویسید. شما باید یادداشت برداری را یاد بگیرید زیرا نمی توانید دوباره به کلیپ صوتی گوش دهید. می‌توانید یادداشت برداری را به زبان انگلیسی یا زبان مادری خود تمرین کنید. انجام ترکیبی از هر دو به طور کلی ایده آل است.
هدف شما این است که توانایی یادداشت برداری را در حالی که کسی صحبت می‌کند ایجاد کنید تا چیزی را از دست ندهید. طیف وسیعی از کلیپ های صوتی را با مدت زمان و سطوح پیچیدگی مختلف امتحان کنید، سپس یک بار دیگر کلیپ را پخش کنید تا صحت یادداشت‌های خود را بررسی کنید. به جزئیاتی که ممکن است ابتدایی به نظر برسند، توجه کنید، مانند نحوه سازماندهی یادداشت های و خوانایی دست خط تان. این برای شما در آزمون تافل و همچنین در تلاش های آتی آکادمیک شما بسیار مفید خواهد بود که بتوانید با اطمینان یادداشت برداری کنید و تمام اطلاعات حیاتی را در لحظه ثبت کنید.

به پادکست گوش دهید

سایت هایی مثل بی بی سی یا NPR، کلیپ های صوتی کمدی یا اخبار، هرکدام را ترجیح می‌دهید، باید برای بهبود لیسنینگ و اسپیکینگ تافل و آمادگی تافل در خانه به آنها گوش بدهید. اگر به زبان مادری انگلیسی که با سرعت عادی صحبت می‌کنند گوش دهید، درک لیسنینگ شما بهبود می‌یابد. پخش بخش هایی از پادکست و تلاش برای تقلید از تلفظ گوینده می‌تواند به شما در بهبود توانایی های اسپیکینگ تافل کمک کند.
به دلیل عدم وجود نشانه های تصویری، درک یک کلیپ صوتی ضبط شده دشوارتر از درک یک ویدیو است. بنابراین پادکست‌ها برای تمرین درک لیسنینگ موثرتر از فیلم های انگلیسی زبان یا برنامه های تلویزیونی هستند.

یک استراتژی بنویسید

آماده شدن برای هر آزمون رقابتی بدون استراتژی یا برنامه مطالعاتی می‌تواند شما را از رسیدن به نمره هدف تان دور کند. هنگامی که یک ازمون آزمایشی را امتحان می‌کنید، با انواع مختلفی از سؤالات آشنا خواهید شد، و یاد می‌گیرید چگونه به طور مؤثر به سوالات پاسخ دهید از طرفی نقاط ضعف و قوت خود را نیز تشخیص می‌دهید.
اکنون، با تقسیم زمانی که به هر بخش تحت عنوان برنامه درسی تافل اختصاص می‌دهید، یک برنامه مطالعاتی طراحی کنید و یک یا دو ساعت به صورت روزانه یا هفتگی برای برطرف کردن نقاط ضعفی که باید بیشتر مورد بازبینی قرار دهید، در خانه تم ین کنید. مدیریت زمان، کلید اصلی برنامه مطالعاتی صحیح  و آماده شدن برای تافل در خانه است.

منابع مناسب را برای آمادگی تافل در خانه پیدا کنید

هنگامی که برنامه ای برای مطالعه تافل در خانه دارید، گام بعدی این است که خود را با بهترین راهنماها و کتاب های مرجع برای آزمون تافل تجهیز کنید. با وجود پلتفرم‌های آنلاین متنوعی که برای آمادگی تافل در دسترس است، لازم است درباره راهنماهای آمادگی مختلف و منابع آنلاین به طور کامل تحقیق کنید. شما می‌توانید با جستجو در وب سایت رسمی تافل، یعنی ای تی اس (ETS) که آزمون های آزمایشی تافل و محتوای آموزشی را ارائه می‌دهد، شروع کنید.
علاوه بر این، می‌توانید در ازمون های تی پی او تافل در وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته شرکت کنید که مطمئناً به شما کمک می‌کند تا بهترین راه برای آماده شدن برای تافل آنلاین را پیدا کنید و امتحان را با امتیاز بالاتری پشت سر بگذارید! همچنین، می‌توانید از برنامه‌های آنلاین مانند English Vocabulary in Use with Picture، Vocabulary Builder- Test Prep، English Grammar و Vocabulary و غیره برای بهبود مهارت‌های اصلی انگلیسی مانند ریدینگ تافل، اسپیکینگ تافل و لیسنینگ تافل و کار بر روی واژگان تان استفاده کنید.

نوشتن و صحبت کردن در زمان مشخص شده را تمرین کنید

فراموش نکنید که تافل یک آزمون زمان بندی شده است. بنابراین، شما باید خود را آموزش دهید که هر بخش را در محدوده زمانی تعیین شده تکمیل کنید. علاوه بر این، بخش رایتینگ تافل شامل 2 سوال طولانی است که باید در یک محدوده زمانی مشخص به آنها پاسخ داده شود. از این رو، باید مطمئن شوید که روزانه حداقل 2 سوال رایتینگ و اسپیکینگ تافل را با رعایت محدودیت زمانی تمرین کنید.
علاوه بر این، پاسخ‌های بخش اسپیکینگ از طریق میکروفون ضبط می‌شوند، بنابراین باید پاسخ‌های اسپیکینگ را در همان فرمت با استفاده از میکروفون تمرین کنید. به پاسخ های ضبط شده خود گوش دهید، جنبه هایی را که برای بهبود نیاز دارید یادداشت کنید و روی تسلط و تلفظ خود برای عملکرد بهتر در امتحان کار کنید.
بهترین روش برای تمرین رایتینگ و اسپیکینگ تافل مطابق با فرمت اصلی ازمون، شرکت در ازمون های ماک TPO تافل است. در سایت ما به ازمون های ۱ تا ۷۴ تی پی او به صورت رایگان دسترسی دارید و می‌توانید هر بخش از آزمون را به صورت جداگانه از طریق نرم افزار شبیه ساز تافل تمرین کنید.

ازمون های آزمایشی تافل را برای امادگی در خانه را تمرین کنید

یکی از بهترین راه حل‌ها برای آمادگی تافل در خانه شرکت در تست های تمرینی تافل و ازمون های آزمایشی است. تمرین حداقل یک آزمون TPOدر هر روز نیز مهم است. با داشتن منابع آموزشی فراوان تافل که به صورت آنلاین در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته در دسترس است، می‌توانید از نسخه ۷۴ تایی آزمون‌های تی پی او برای ارزیابی آنچه آموخته‌اید به صورت انلاین استفاده کنید. این آزمون های آزمایشی نه تنها شما را با ساختار و انواع سؤالات آشنا می‌کند، بلکه به شما آموزش می‌دهد تا به صورت زمان بندی شده در آزمون شرکت کنید.

 

آمادگی برای تافل با فرمت جدید در خانه

چگونه برای تغییرات جدید در تافل آماده شویم؟

از آنجایی که مدت زمان و فرمت امتحان تغییر کرده است، استراتژی آمادگی تافل در خانه نیز باید برای مطابقت با دستورالعمل های جدید اصلاح شود. اگرچه تغییراتی در تمامی بخش های امتحانی اعمال شده است، اما تغییرات اساسی فقط در بخش رایتینگ تافل قابل مشاهده است. بیایید در مورد چگونگی تغییر استراتژی آماده سازی تافل با فرمت جدید در خانه بحث کنیم.

همه تغییرات را با جزئیات بخوانید

نمونه سوالات آزمون تافل را طبق محدودیت زمانی جدید تمرین کنید.
همچنین می‌توان برای آماده شدن در قالب جدید تافل، در جلساتی با کارشناسان زبان شرکت کرد.
از آنجایی که محتوای سؤال در همه کارها به جز رایتینگ یکسان باقی مانده است، می‌توان به راحتی با کاهش تعداد سؤالات در نمونه تست های تمرینی، انها را تغییر داد.
در مورد سوال رایتینگ تافل در یک بحث دانشگاهی، داوطلب باید توجه داشته باشد:
دانش آموزان ابتدا یک متن سخنرانی توسط یک استاد در مورد یک موضوع همراه با پاسخ های دانشجویان در مورد آن موضوع را می‌خوانند. به عنوان یک شرکت کننده در آزمون، داوطلب باید پاسخ‌ها و ایده های خود را در مورد موضوع بنویسد و با استدلال های مرتبط از آنها دفاع کند.
این موضوع ظرفیت داوطلب را برای درک و تعامل در محیط دانشگاهی که تنها هدف تافل ibt است، قضاوت می‌کند.
سوالات و نمونه مقالات زیادی پیرامون این گونه سوالات به صورت آنلاین موجود است که داوطلبین می‌توانند به آنها مراجعه کنند.
آنها همچنین می‌توانند کلیپ های سخنرانی را برای آماده شدن دانلود کنند.

کتاب های آمادگی تافل در خانه

در ادامه چند کتاب برای آمادگی تافل در خانه به شما معرفی می‌کنیم: 
راهنمای رسمی آزمون تافل iBT
تست های رسمی تافل iBT، جلد 1 و 2
بسته پس انداز آمادگی آزمون تافل iBT نهایی
برنامه ریز آمادگی آزمون تافل iBT
Kaplan TOEFL iBT Premier 2016-2017 با 4 تست تمرینی

چگونه آکادمی آنلاین زبان شایسته می‌تواند به شما کمک کند؟

نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته امکانات زیادی را برای داوطلبان فراهم می‌کند تا برای آزمون تافل خود آماده شوند. دانشجویان می‌توانند از خدمات زیر بهره مند شوند:
ترجمه تمام ریدینگ های TPOتافل
آزمون های آزمایشی تی پی او آنلاین 
ارائه بازخورد از اساتید باتجربه برای اسپیکینگ و رایتینگ تافل
برنامه های مطالعاتی گام به گام 
منابع و کتاب های آماده سازی رایگان
در نرم افزار ما  ثبت نام کنید تا نمرات آزمون تافل خود را بهبود ببخشید!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!