شرایط سنی آزمون تافل (آپدیت 2024)

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1403/04/11

آیا به دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر هستید؟ مهارت در زبان انگلیسی که از طریق آزمون هایی مانند تافل یا آیلتس اثبات شده است، می تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد. هنگام بررسی شرایط آزمون تافل، مهم است که به شرایط سنی آزمون تافل توجه کنید. چون ممکن است بسته به دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید، متفاوت باشد. 
واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون تافل معمولاً مستلزم داشتن حداقل سابقه تحصیلی دیپلم، داشتن حداقل 18 سال سن و ارائه مدارک لازم در هنگام ثبت نام است. شرکت کنندگان در آزمون تافل هوم ادیشن باید معیارهای خاص مربوط به داشتن تجهیزات و محیط آزمون را نیز رعایت کنند. 

شرایط آزمون تافل (آپدیت 2024)

تافل یا آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی توسط  ETS برگزار می شود که دارای دو فرمت است:
TOEFL iBT (آزمون مبتنی بر اینترنت) که مهارت های آکادمیک انگلیسی را ارزیابی می کند،
و TOEFL Essentials. iBT که مهارت پایه انگلیسی را ارزیابی می کند. 
یکی از مزایای مهم تافل، پذیرش گسترده آن است. دانشگاه ها و موسسات آن را در بیش از 150 کشور جهان، از جمله مقاصد آموزشی مشهور مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و بریتانیا به رسمیت می شناسند. این امر آن را برای کسانی که مایل به تحصیل، کار یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان هستند، گزینه ای ایده ال می کند. 
درک و رعایت معیارهای واجد شرایط بودن آزمون تافل از جمله شرایط سنی آزمون تافلبرای کسانی که قصد دارند اهداف آکادمیک یا حرفه ای خود را در محیط های انگلیسی زبان دنبال کنند، بسیار مهم است.

معیارهای واجد شرایط بودن تافل در سال 2024

بسیاری از دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی دارند نمی دانند که در چه سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند. برای راهنمایی بهتر شما، تمامی شرایط شرکت در این امتحان بین المللی را طبق آخرین به وز رسانی های سازمان ای تی اس در سال ۲۰۲۴ بررسی می کنیم. 

شرایط سنی آزمون تافل

داوطلبانی که می خواهند در این آزمون شرکت کنند از لحاظ سنی هیچ محدودیتی ندارد. فقط داوطلبانی که 15 سال یا کمتر دارند باید هنگام شرکت در آزمون همراه والدین یا قیم قانونی شان حضور داشته باشند. افرادی که 16 یا 17 سال دارند باید یک رضایت نامه امضا شده از والدین یا قیم خود همراه داشته باشند. دانش آموزانی که 18 سال یا بیشتر دارند نیازی به رضایت یا نظارت  والدین ندارند .

شرایط مدرک تحصیلی برای تافل

ETS که آزمون تافل را برگزار می کند، هیچ مدرک تحصیلی خاصی را به عنوان بخشی از شرایط الزامی برای ثبت نام در آزمون تافل تعیین نکرده است. با این حال، متقاضیان برای شرکت در آزمون تافل بهتر است سطح تحصیلات خود را به دیپلم یا معادل آن در یک موسسه معتبر برسانند. 
این آزمون برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی دانش آموزانی است که می خواهند تحصیلات تکمیلی را در کشورهای انگلیسی زبان دنبال کند. بنابراین دانش آموزان برای شرکت در آزمون تافل باید تسلط مناسبی روی گرامر، واژگان و مهارت های کلامی انگلیسی را داشته باشند.
 به طور کلی صرفنظر از شرایط سنی آزمون تافل، مدرک این آزمون در بیش از 150 کشور پذیرفته شده است .

مدارک مورد نیاز برای تافل 2024

آزمون TOEFL مهارت های انگلیسی کسانی را که قصد رفتن به کشورهای انگلیسی زبان را دارند، ارزیابی می کند. آزمون تافل دو فرمت دارد: تافل IBT و Essentials . مدارک مورد نیاز برای تافل بسته به فرمت و مرکز آزمون ممکن است متفاوت باشد. با این حال، برخی از مدارک رایج عبارتند از:
1. اصل گذرنامه: پاسپورت شما یک مدرک ضروری است که به عنوان مدرک اصلی شناسایی شما عمل می کند. این مدرک باید شامل نام کامل، یک عکس واضح و امضای شما باشد. اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما در طول مدت آزمون به روز و معتبر است. داوطلبین زیر ۱۸ سال نیز باید طبق قوانین ایران نسبت به دریافت پاسپورت خود قبل از شرکت در آزمون اقدام کنند و ممکن است شرایط سنی آنها روی نحوه دریافت پاسپورت و شرکت در آزمون تافل تاثیر بگذارد.

2. نامه تایید از ETS: پس از ثبت نام برای آزمون، ETS یک نامه تاییدیه حاوی جزئیات مهم مانند شماره ثبت نام، تاریخ آزمون و محل مرکز آزمون شما را ایمیل می کند. این نامه به عنوان تاییدیه رسمی ثبت نام آزمون شما است و برای پذیرش در مرکز آزمون ضروری است.

3. مدرک شناسایی با عکس معتبر: در کنار پاسپورت و نامه تأییدیه، باید یک مدرک شناسایی ثانویه ارائه دهید که با نام روی گذرنامه و همچنین اطلاعات ارائه شده در ایمیل یا نامه تأییدیه شما مطابقت داشته باشد. مدارک قابل قبول با توجه به شرایط سنی شما هنگام شرکت در آزمون تافل می تواند کارت ملی، گواهینامه رانندگی، شناسنامه یا مدرک پایان خدمت باشد.

4. الزامات بیشتر: بسته به خط‌ مشی‌های مرکز آزمون و هرگونه مقررات بهداشتی عمومی، ممکن است نیاز به ارائه مدارک اضافی مانند گواهی واکسیناسیون کووید-19 با نتیجه آزمایش منفی داشته باشید. حتماً شرایط خاص مرکز آزمون خود را از قبل بررسی کنید تا از غافل گیری در لحظه آخر جلوگیری کنید.

شرایط سنی تافل برای قبولی مجدد

به شرکت مجدد در آزمون تافل فکر می کنید؟ اگر اینطور است باید در مورد شرایط آزمون، مراحل ثبت نام و نکات مربوط به پذیرش دانشگاه های مورد نظرتان تحقیق کنید. 
توجه کنید قبل از برنامه‌ریزی برای شرکت مجدد در تافل، تأثیر آن را بر احتمال پذیرش خود در نظر بگیرید و هزینه آزمون تافل را با مزایای آن مقایسه کنید.
1. محدودیت برای شرکت در آزمون تافل: محدودیت خاصی برای تکرار آزمون تافل وجود ندارد، اما بین تاریخ های آزمون یک دوره انتظار 12 روزه اجباری وجود دارد.
2. روش ثبت نام: ثبت نام برای شرکت مجدد در تافل از طریق همان کانال های ثبت نام اولیه، بدون تخفیف در هزینه امکان پذیر است.
3. پذیرش دانشگاه: دانشگاه ها معمولاً فقط نمراتی را می بینند که شما برای ارسال انتخاب می کنید. در حساب کاربری شما یک بخش my bestنیز اضافه شده که بهترین نمرات شما در هر بخش از آزمون نشان می دهد. بنابراین اگر چند بار در تافل شرکت کنید می توانید بهترین نمرات هر بخش از آزمون ها را برای دانشگاه ارسال کنید.
4. تکرارهای متعدد: به طور کلی توصیه می شود که تافل را بیش از حد تکرار نکنید. در عوض برای آمادگی بهتر، با منابع مناسب مثل آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی تمرین کنید و مشکلات عملکرد خود را در بخش ریدینگ تافل، اسپیکینگ تافل، لیسنینگ تافل و رایتینگ تافل برطرف کنید .

شرایط سنی تافل برای دریافت بورسیه

آیا قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید اما کمبود منابع مالی دارید؟ بگذارید به شما بگوییم که برای رسیدن به رویای خود می توانید واجد شرایط دریافت بورسیه باشید. بیایید شرایط سنی دریافت بورسیه تافل و شرایط دیگر آزمون تافل برای بورسیه شدن را بررسی کنیم: 
1. کمک هزینه های تحقیقاتی تافل برای کمک به متقاضیانی طراحی شده است که در حال انجام تحقیقات دکترا هستند یا برای ایده های پایان نامه خود بودجه کسب کرده اند. 
2. داوطلبان برای دریافت بورسیه آزمون تافل، باید با شرکت در 60 کلاس یا بیشتر و همچنین داشتن حداقل پنج سال تجربه تدریس زبان انگلیسی نشان دهند که مدتی را به تحصیل زبان با استفاده از تکنیک های تافل اختصاص داده اند.
3. برای واجد شرایط بودن و دریافت کمک هزینه های تحقیقاتی خدمات دانشجویان جوان (YSS)، فرد باید در رشته تحصیلی انتخابی مهارت داشته باشد و به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد. 

شرایط سنی تافل در ایران

بسیاری از دانشجویان ایرانی آرزوی پذیرش برای تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آزمون تافل می تواند به آنها در رسیدن به اهداف شان کمک کند. اما دلیل اصلی این است که تافل به عنوان یک مدرک بین المللی برای دانشگاه ها و بورسیه های معتبر عمل می کند و مهارت های ارتباطی و آمادگی برای چالش های تحصیلی در خارج از کشور را تقویت می کند.
برای شرکت در آزمون تافل در ایران نیازی به شرایط خاصی نیست.  اینحال مهمترین نکات را با هم مرور می کنیم:
1. شرایط سنی آزمون تافل در ایران محدودیتی ندارد یا مدرک تحصیلی خاصی لازم نیست. 
2. دانشجویان باید پاسپورت معتبر همراه با نام، عکس و امضای خود داشته باشند. آنها همچنین باید یک ایمیل یا نامه تاییدیه از ETS یا مرکز آزمون با شماره ثبت نام، تاریخ آزمون و محل آزمون خود داشته باشند.
3. دانشجویان باید الزامات دانشگاه ها یا مؤسساتی را که برای آنها درخواست می دهند را بررسی کنند، زیرا ممکن است برخی از آنها حداقل نمرات تافل یا سایر مدارک تحصیلی را نیاز داشته باشند یا شرایط سنی آزمون تافل را مشخص کرده باشند.
با وجود اینکه تافل فقط یک امتحان برای تست مهارت انگلیسی است، اما اعتبار قابل توجهی دارد. توانایی شما برای پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان ممکن است به میزان موفقیت شما در این یک امتحان بستگی داشته باشد. از آنجایی که شرایط سنی برای شرکت در آزمون تافل مطرح نیست شما فقط باید مراقب باشید که به اندازه کافی آماده شوید و از آنچه در روز آزمون انتظار دارید آگاه باشید. اجازه ندهید که این مانع شما را از ادامه تحصیل باز دارد. برای کسب نمره بالا در آزمون تافل از منابع و نمونه سوالات مناسب کمک بگیرید و راه را برای پیشرفت تحصیلی خود هموار کنید.

 

شرایط سنی آزمون تافل (آپدیت 2024)

آکادمی آنلاین زبان شایسته چطور به شما برای موفقیت در تافل کمک می کند؟

در هر سنی که هستید می توانید با عضویت در آکادمی آنلاین زبان شایسته به تمام منابع کمک درسی لازم برای موفقیت در آزمون تافل دسترسی داشته باشید. نرم افزار ما یک منبع آموزشی کامل است که به شما برای تقویت تمام مهارت های تافل کمک می کند. 

تقویت مهارت ریدینگ تافل

برای اینکه مهارت ریدینگ خود را بهبود ببخشید می توانید وارد قسمت ترجمه تی پی او در نرم افزار شوید و هر یک از TPO ها را انتخاب کنید. در این بخش به تمام ریدینگ های قبلی تافل با ترجمه خط به خط دسترسی دارید و پس از مطالعه متن می توانید به نمونه سوالات ریدینگ تافل پاسخ دهید و پاسخ های خود را نیز ارزیابی کنید تا به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید. 

شرایط سنی آزمون تافل (آپدیت 2024)

تقویت مهارت لیسنینگ تافل

برای اینکه مهارت لیسنینگ تافل خود را تقویت کنید می توانید وارد یکی از قسمت های تمرین ها، ماک شایسته یا ماک تی پی او شوید. در هر یک از این بخش ها می توانید گزینه لیسنینگ را انتخاب کنید تا نمونه سوالات لیسنینگ تافل به شمانمایش داده شود و با آنها تمرین کنید. پس از پاسخگویی به سوالات، پاسخ های درست و غلط نیز به شما نمایش داده می شود تا بتوانید اشکالات خود را مشاهده کرده و آنها را رفع کنید.

شرایط سنی آزمون تافل (آپدیت 2024)

تقویت مهارت اسپیکینگ تافل

برای تقویت مهارت اسپیکینگ تافل نیز می توانید وارد بخش Speaking در هر یک از آزمون های آزمایشی تافل شوید و سپس صدای خود را در میکروفون ضبط کنید. امکان ارسال درخواست تصحیح صدای ضبط شده تان را نیز در این نرم افزار دارید. پس از ارسال درخواست، اساتید مجرب ما پاسخ شما را بررسی کرده و بازخورد آن را در حساب کاربری تان گزارش می دهند. 

شرایط سنی آزمون تافل (آپدیت 2024)

تقویت مهارت رایتینگ تافل

مهارت رایتینگ را نیز می توانید مانند سایر مهارت ها با انتخاب یکی از آزمون های ماک تافل و سپس ورود به بخش رایتینگ تمرین و تقویت کنید. در این بخش نیز می توانید درخواست تصحیح ارسال کنید تا پاسخ متنی شما توسط اساتید ما بررسی و اشکالات متنی که نوشتید به شما گزارش شود. 

شرایط سنی آزمون تافل (آپدیت 2024)

جمع بندی

آزمون تافل یک تست بسیار معتبر است که شرایط سنی خاصی ندارد و شما می توانید برای اهداف مهاجرت تحصیلی یا کاری در این آزمون شرکت کرده و از نتیجه آن به مدت دو سال استفاده کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!