گرفتن تافل آی بی تی چقدر طول میکشد؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/09/26

گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) یک پروسه بسیار ساده است که شامل ثبت نام، شرکت در آزمون و دریافت نتیجه نهایی آزمون می باشد. مهم ترین مسئله برای موفقیت در اخذ این مدرک، آمادگی برای آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) است.  
برای تحصیل در یک دانشگاه بین المللی، اخذ یک مدرک زبان انگلیسی با اعتبار جهانی اهمیت بسیاری دارد. آزمونی که شما انتخاب می کنید به شما کمک می کند که نسبت به دیگر داوطلبان نزد کمیسیون پذیرش متمایز شوید. علاوه بر این، با آماده شدن برای آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) شما آمادگی بیشتر و بهتری برای دریافت تحصیلات عالی به زبان انگلیسی پیدا خواهید کرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید 90% از داوطلبانی که مدرک تافل آی بی تی TOEFL را به عنوان مدرک زبان خود انتخاب کرده اند توانسته اند در دانشگاه انتخابی خود ثبت نام کنند؛ آن هم در رشته هایی که اولویت اول یا دوم آن ها بوده اند! 
اما نحوه اخذ این مدرک به چه شکل است؟ پیش از هر چیزی، لازم است بدانید که آمادگی برای آزمون بیشترین اهمیت را دارد. پس از اینکه خود را به خوبی برای آزمون تافل آماده کردید، باید در این آزمون ثبت نام کنید. در این مرحله، انتخاب یک تاریخ مناسب اهمیت بسیاری دارد. در هنگام ثبت نام در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) باید مدت زمانی که لازم است در انتظار دریافت نتایج آزمون باشید را در نظر بگیرید. همچنین، توجه به تاریخ یا ددلاین های ثبت نام در دانشگاه مقصد نیز ضروری دارد. 
گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد. در واقع، در مقایسه با دیگر آزمون های مشابه، نتایج این آزمون سریع تر در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. 
طول مدت آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) 3 ساعت است. به طور معمول، داوطلبان می توانند 6 روز پس از تاریخ آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) نتایج آن را در حساب ETS خود مشاهده کنند. اعلام نتایج از طریق یک ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. امکان دسترسی به حساب ETS از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن رسمی TOEFL® وجود دارد. 
پس از اعلام نتایج تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)، نمرات شما به مدت 2 سال معتبر خواهند بود. شما می توانید یک نسخه PDF از نتایج آزمون خود را از طریق اکانت ETS دانلود کرده و چاپ کنید. این گزارش PDF از نمرات ظرف 8 روز پس از آزمون آماده بارگیری خواهد بود. 
همچنین، اگر پیش از شرکت در آزمون، یک نسخه کاغذی از نمرات خود را درخواست کرده باشید، ظرف 11 روز پس از تاریخ آزمون از طریق پست برای شما ارسال می شود. لازم به ذکر است که زمان دقیق تحویل بر اساس خدمات پستی محل زندگی شما متفاوت است. 
هزینه ثبت نام در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) شامل هزینه ارسال نتایج آزمون شما برای حداکثر 4 موسسه آموزشی و دانشگاه مختلف است. شما می توانید از طریق حساب ETS خود (یا اپلیکیشن رسمی TOEFL®)، گیرندگان نتایج آزمون خود را تا ساعت 10 روز پیش از آزمون تعیین کنید. (امکان اضافه کردن یا حذف دانشگاه های قبلی نیز وجود دارد.)

چگونه برای تافل TOEFL مطالعه کنیم؟

همانطور که گفتیم، مهم ترین عامل موفقیت در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) آمادگی برای شرکت در آزمون است. به آزمون تافل تنها به عنوان یک مدرک نگاه نکنید؛ دانشی که شما در طول آماده شدن برای آزمون کسب می کنید به بزرگترین سرمایه شما در حین تحصیل در خارج از کشور تبدیل خواهد شد. همچنین، اعتبار این مدرک نقش مهمی در پذیرش شما در دانشگاه مقصد دارد. 
بنابراین، ضروری است که داوطلبان خود را به خوبی برای گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) آماده کنند. این مسئله، حتی از صرف هزینه های اضافی مربوط به ثبت نام مجدد در آزمون (یا اعتراض به نمره تافل) نیز جلوگیری خواهد کرد. در ادامه، برخی از مهم ترین نکات که شما را در مورد نحوه مطالعه صحیح برای آزمون تافل یاری می کنند را به شما ارائه می کنیم. با رعایت این موارد، شما اعتماد به نفس کافی برای موفقیت در آزمون را به دست خواهید آورد. 

چگونه برای گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) آماده شویم: از کجا شروع کنیم؟

برای شروع، ابتدا این سوال را از خود بپرسید: شما باید به چه شکلی خود را آماده کنید؟ برخی از داوطلبان آزمون تافل می خواهند که مهارت های خود در زبان انگلیسی را به طور کلی تقویت کنند. این در حالی است، که برخی دیگر تنها مایل هستند اطلاعات خود در مورد قالب این آزمون را افزایش دهند. بعلاوه، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که وقت کافی برای مطالعه ندارید، بهتر است که روی سوالات آزمون تافل (به جای یادگیری مهارت های کلی انگلیسی) تمرکز کنید. 
مهم نیست که شما در کدام یک از این دو گروه قرار دارید، نکاتی که در ادامه می گوییم به شما کمک خواهند کرد تا نمره دلخواه خود در آزمون تافل (TOEFL) را کسب کنید. 

 

گرفتن تافل آی بی تی چقدر طول میکشد؟

چطور زمان گرفتن تافل (TOFL) را به حداقل برسانیم؟

برای گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) باید مهارت های انگلیسی نسبتاً بالایی داشته باشید. حداقل نمره تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا 78 است. این بدان معنا است که برای اخذ پذیرش یک دانشگاه در ایالات متحده شما باید در هر بخش از آزمون حداقل 20 امتیاز کسب کنید. 
همانطور که گفته شد، نمره دقیق تافل با توجه به مقصد تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. این نمره می تواند از 70 تا 100 متغیر باشد. در هر صورت، شما باید اطمینان حاصل کنید که مهارت شما برای اخذ حداقل نمره مورد نیازتان کفایت می کند. 
اگر بخواهید زمان گرفتن تافل را به حداقل برسانید باید با روش های مختلف سعی کنید که در کوتاهترین زمان ممکن سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا داده و مهارت های مورد نیاز برای گرفتن تافل را تقویت کنید.
بهترین راه برای به حداقل رساندن گرفتن مدرک تافل، به کارگیری روش های زیر است:

خواندن و گوش دادن اخبار به زبان انگلیسی

این روش، یکی از بهترین راه ها برای بهبود مهارت های خواندن و شنیدن به زبان انگلیسی است. با گوش دادن و خواندن اخبار به زبان انگلیسی، دایره واژگان شما گسترده تر خواهد شد و با قواعد پیچیده زبان انگلیسی نیز آشنا خواهید شد. شما می توانید راحت تر با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و در تست های مربوط به شنیدن، خود را با سرعت آزمون هماهنگ کنید. 
اگر تنها قصد تقویت مهارت های خود در زبان انگلیسی را دارید، می توانید از رسانه های خبری معروف آمریکایی مانند CBS و نیویورک تایمز استفاده کنید. اگر این منابع بیش از حد برای شما دشوار هستند، از اخباری که به طور اختصاصی برای زبان آموزان طراحی شده اند بهره ببرید.
 یکی از وب سایت هایی که در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم VOA Learning English است. این وب سایت یک منبع عالی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق مقالات و اخبار است. در ضمن، منابع این سایت به سه سطح یک (آسان)، دو (متوسط) و سه (سخت) تقسیم بندی شده اند تا داوطلبان با سهولت بیشتری با توجه به سطح خود از آن ها استفاده کنند. 
یک منبع کاربردی دیگر، BBC Learning English است. این وب سایت یک مجموعه مفید انیمیشن به نام "انگلیسی در دانشگاه" را با هدف آموزش کلمات و عبارات رایج برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، گردآوری کرده است.

گفتگو با شهروندان انگلیسی زبان

از آنجایی که مهارت صحبت کردن نیز در گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBBT) نقش مهمی دارد، شما باید به تقویت این مهارت خود توجه زیادی کنید. یکی از بهترین روش های تقویت مهارت صحبت کردن زبان انگلیسی، مکالمه با انگلیسی زبانان بومی است. از آنجایی که زبان اول یا زبان مادری این دسته از افراد انگلیسی است، به بهترین شکل می توانند مهارت های شما را در بخش Speaking بهبود ببخشند. 
آشنا شدن با انگلیسی زبانان از طریق وب سایت های مختلفی ممکن است. البته، استفاده از خدمات برخی از آن ها مشمول پرداخت هزینه نیز می شود. Meetup یک وب سایت خارق العاده است که به شما امکان می دهد گروه های یادگیری زبان انگلیسی را بر اساس منطقه جستجو کنید (و حتی آن ها را ایجاد کنید). 
همچنین، اگر با پرداخت هزینه مشکلی ندارید، می توانید از دوره های آنلاین و ویدئویی مکالمه انگلیسی استفاده کنید. برخی از شرکت های مشهور ارائه کننده این دوره های آنلاین عبارتند از: 

•    Verbalplanet
•    Live Lingua
•    Italki

بدیهی است که با توجه به معلم و دوره ای که انتخاب می کنید، نرخ این کلاس ها نیز متفاوت خواهد بود. 

گسترش دادن دایره لغات

برای موفقیت در گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) باید به بسیاری از کلمات و واژگان سخت مسلط شوید. بخش عمده ای از موفقیت در آزمون تافل TOEFL در گرو یادگیری کلمات انگلیسی است. به ویژه یادگیری واژگان دانشگاهی در این بخش اهمیت بسیاری دارد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که لغات درست را برای گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) فرا بگیرید. 
یادگیری مدیریت شده و هدفمند لغات تافل (TOEFL) با استفاده از منابع بسیاری که در دسترس داوطلبان قرار دارد، بسیار آسان است. شما می توانید برای یادگیری این لغات از منابعی مانند Essential Words for the TOEFL (Barron's) استفاده کنید. شرط کلیدی برای موفقیت در این مرحله، تکرار، تمرین و پشتکار است. خود را با تهیه منابع مختلف گیج نکنید. یک یا دو کتاب کفایت می کنید. پس از تهیه آن ها، تمرکز خود را بر روی فراگرفتن لغات قرار دهید. 
یک روش عالی برای مطالعه واژگان تافل، استفاده از فلش کارت واژگان است. Anki یک نرم افزار رایگان است که شما با استفاده از آن می توانید فلش کارت های اختصاصی خود را بسازید. بنابراین، شما می توانید لغات کلیدی تافل که در روزنامه ها، اخبار، مقالات و کتاب های مختلف با آن ها رو به رو می شوید را به صورت منظم طبقه بندی کنید و آنها را به بهترین شکل به خاطر بسپارید. 
علاوه بر Anki، استفاده از وب سایت Memrise نیز می تواند برای شما بسیار مفید باشد. این سایت با روشی مهیج و بازی گونه، یادگیری زبان انگلیسی را سرگرم کننده تر و آسان تر کرده است. 

استفاده از اپلیکیشن ها و وب سایت های یادگیری زبان انگلیسی

در واقع، این روش یکی از کاربردی ترین و به صرفه ترین روش ها برای افزایش دانش خود از زبان انگلیسی است. شاید به نظر ساده بیاید، اما تجربه داوطلبان ما نشان داده است که استفاده از چنین منابعی نقش بسیاری مفیدی در گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) بازی می کند. 
استفاده از این روش وقت کمی از شما می گیرد و می توانید در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکانی، از آن استفاده کنید. بنابراین، شما قادر خواهید بود حتی از زمانی که در مترو هستید (و یا حتی در صف خرید قرار دارید) نیز برای گسترش دایره لغات خود استفاده کنید. 
یک مثال معروف در این زمینه، Duolingo است. یک وب سایت و اپلیکیشن زبان انگلیسی که برای انواع سیستم عامل اندروید و آیفون در دسترس است. Doulingo از یک فضای موثر و بازی مانند برای انتقال مفاهیم انگلیسی به کاربران خود استفاده می کند. این برنامه برای بررسی الگوهای اساسی زبان انگلیسی و یادگیری کلمات موثر و پایه در سطح مبتدی و متوسط مفید است. 
یک وب سایت خوب دیگر EnglishCentral است. این وب سایت زبان انگلیسی را در تمام سطوح از طریق فیلم های آموزشی به شما یاد می دهد. شما حتی می توانید بر روی بخش های آکادمیک زبان انگلیسی نیز تمرکز کنید. بنابراین، امکان تمرکز بر روی نقاط قوت و ضعف شما وجود دارد. با استفاده از خدمات این وب سایت، شما می توانید شکلی از زبان انگلیسی را فرا بگیرید که در گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) مفید است. 
لازم به ذکر است که استفاده از این وب سایت کاملا رایگان نیست. بسته به میزان دسترسی شما به خدمات این وب سایت، هزینه پرداختی شما از 0 تا 89 دلار در ماه متغیر خواهد بود. 
در مقاله امروز، مدت زمان لازم برای گرفتن تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) و برخی نکات کمکی در مطالعه تافل را به شما ارائه کردیم. علاوه بر موارد گفته شده، توجه به موارد زیر نیز می توانید شما را در موفقیت در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) یاری کند: 

•    اطلاعات خود در مورد ساختار آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) افزایش دهید
•    از نمونه سوالات رسمی آزمون (مربوط به سال های قبل) استفاده کنید
•    اشتباهات و نقاط قوت و ضعف خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید
•    بر روی برطرف کردن نقاط ضعف خود تمرکز کنید

مطالعه کتاب ها و منابع آزمون تافل

کتاب ها و منابع آزمون تافل به شما کمک می کند که بتوانید مهارت های مختلفی را تقویت کنید. هرچند تعداد منابعی که برای آزمون تافل در دسترس شما قرار دارد بسیار زیاد است اما نیازی نیست که تمام آنها را مطالعه کنید. 
در وب سایت آکادمی زبان شایسته، به روزترین و پرکاربردترین کتاب های آزمون تافل برای شما گردآوری شده که می توانید به راحتی آن ها را به صورت کاملا رایگان دانلود کرده و استفاده کنید.

شرکت در دوره ها و کلاس های آموزش مهارت های تافل

شرکت در دوره ها و کلاس های آموزش مهارت های تافل تاثیر زیادی روی مدت زمانی که برای گرفتن تافل وقت می گذارید، دارد. دوره ها و کلاس های تافل معمولا مدت زمان مشخصی دارند اما اگر در برخی از مهارت ها می توانید خودتان از پس یادگیری و تقویت آن برایید، می توانید فقط در کلاس هایی شرکت کنید که به شما کمک کند مهارتی که در آن ضعف دارید را تقویت کنید.

شرکت در آزمون های آزمایشی ماک تافل

شرکت در آزمون های آزمایشی ماک تافل به شما کمک می کند که زمان گرفتن تافل را به حداقل برسانید. با شرکت در این آزمون ها نقاط ضعف شما به طور کامل مشخص شده و می توانید روی تقویت آنها تمرکز کرده و برای بهبود آن مهارت تمرینات لازم را انجام دهید.
در آکادمی آنلاین زبان شایسته شما امکان شرکت در آزمون ماک تافل و همچنین گذراندن TPO های مختلف دارید. علاوه براین، ترجمه رایتینگ تمامی TPO ها در اختیار شما قرار گرفته که در زمان یادگیری شما صرفه جویی قابل توجهی می کند.
به خاطر داشته باشید که فقط خود شما می توانید با تلاش بیشتر مدت زمانی که برای گرفتن تافل نیاز دارید را به حداقل برسانید. پس از همین امروز شروع کنید!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!