تکنیک ‌های کلی موفقیت در آزمون آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/08

موفقیت در آزمون آیلتس IELTS خواسته اصلی تمام افرادی است که قصد شرکت در این آزمون بین المللی را دارند. خواه مایل به تحصیل در خارج از کشور باشید و یا قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشید؛ از شما خواسته می شود در آزمون آیلتس IELTS ثبت نام کنید. شما می توانید برای آشنایی با نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS به این لینک مراجعه کنید. 
آزمون آیلتس IELTS (کوتاه شده عبارت International English Language Testing System) با هدف ارزیابی توانایی و مهارت شما در گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی طراحی شده است. این آزمون متشکل از چهار بخش اصلی است که بر روی تک تک این مهارت ها تمرکز کرده اند. هر بخش از آزمون نیز حاوی انواع مختلفی از سوالات و Task ها می باشد. 
در واقع، انواع مختلفی از سوالات مانند چهار گزینه ای و برچسب زدن به نقشه ها و نمودارها، در آزمون آیلتس IELTS وجود دارد. با این اوصاف، شرکت در آزمون آیلتس IELTS برای بسیاری از داوطلبان امری دلهره آور است. شاید حتی دوران آمادگی برای آزمون آیلتس IELTS نیز برای شما طاقت فرسا باشد. با این حال، با تمرین، شرکت در آزمون ماک آیلتس IELTS یا آزمون آزمایشی آیلتس IELTS و آمادگی کافی، شما نیز قادر به اخذ نمره مورد نظر خود خواهید بود!
در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم شما را با برخی از تکنیک های کلی موفقیت در آزمون آیلتس IELTS آشنا خواهیم کرد. با استفاده از این تکنیک ها، تمرینات و مطالعات شما جهت بهتری پیدا خواهند کرد. پیشنهاد می کنیم که برای ارزیابی پیشرفت خود در دوران مطالعه، شرکت در آزمون ماک آیلتس IELTS یا آزمون آنلاین آیلتس IELTS را نیز در نظر بگیرید. 

1. میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را ارتقا دهید

تسلط کلی شما به زبان انگلیسی نقش مهمی در موفقیت در آزمون آیلتس IELTS ایفا می کند. برای موفقیت در یک آزمون انگلیسی زبان، پیش از آشنایی با انواع سوالات، محتوای آزمون یا تکنیک ها، باید دانش کلی خود از زبان انگلیسی را ارتقا دهید. اگر سطح کنونی شما کمتر از متوسط است، ابتدا باید سعی کنید میزان تسلط فعلی خود به زبان انگلیسی را بهبود دهید. 
برای رسیدن به این هدف، شما می توانید از ابزارهای متنوعی مانند منابع آزمون آیلتس IELTS استفاده کنید. شما باید ابتد مهارت های جنرال خود در بخش های اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ را بهبود ببخشید. حتی اگر قصد شرکت در آزمون آکادمیک آیلتس IELTS را در سر دارید، در آغاز راه از متون و محتواهای تخصصی دوری کنید. شما ابتدا باید یک زیربنای خوب برای یادگیری محتوای آکادمیک ایجاد کنید. 
آیلتس یک آزمون دشوار است. تنها با یادگیری تکنیک های و نکات موفقیت در آزمون آیلتس IELTS قادر به اخذ نمره دلخواه نخواهید بود. بنابراین، بسیار اهمیت دارد که پیش از هر کاری، به گرامر زبان انگلیسی و دیگر جنبه های آن، یک تسلط مناسب پیدا کنید. 
بنابراین، یک معلم خصوصی پیدا کنید، در کلاس های آموزشی شرکت کنید یا در خانه مطالعه کنید. میان این روش ها تفاوتی نیست. بسیاری در داوطلبان آزمون آیلتس IELTS بدون شرکت در کلاس های آموزشی و تنها از طریق خود خوانی، نمره دلخواه خود را کسب کرده اند. پس، بدون نگرانی، بهترین شیوه مطالعه را برای خود انتخاب کنید. آنچه اهمیت دارد، پشتکار، برنامه ریزی و پایبندی به مطالعه است. 
علاوه بر این، شما باید کلمات و عبارات بسیاری را فرا بگیرید. بهتر است این لغات را از طریق مطالعه متون مختلف یادبگیرید. به جای درک متون، بر روی یادگیری لغات جدید تمرکز کنید. پیشنهاد میکنیم که این متن ها را از میان منابع آزمون آیلتس IELTS انتخاب کنید تا با لغات پرکاربرد در آیلتس IELTS نیز آشنا شوید. 
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که دانشجویان مرتکب می شوند این است که فقط بر روی آیلتس تمرکز می کنند. آن ها نمونه سوالات آیلتس IELTS را حل میکنند و واژگان مربوط به مباحث آیلتس را می آموزند؛ اما انگلیسی عمومی را فراموش می کنند. 

2. به سبک آیلتس مطالعه کنید

یکی از بهترین تکنیک ها برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS، مطالعه به سبک آیلتس IELTS است. اما منظور از مطالعه به بک آیلتس IELTS چیست؟ منظور این است که شما باید تمام مطالعات خود را بر محور آیلتس IELTS برنامه ریزی کنید. باید متن های زیادی را به سبک آیلتس IELTS مطالعه کنید. این متن ها را از نمونه سوالات سال های پیش آیلتس IELTS پیدا کنید و درست مانند یک آزمون واقعی، آن ها را مطالعه کنید. به تک تک لغات جدید دقت کنید. فایل های صوتی را هم باید به همین شیوه گوش دهید.
این موارد به شما کمک می کنند زبا انگلیسی خود را بهبود ببخشید. علاوه بر این، شما با انواع مباحثی که در آزمون آیلتس IELTS آورده میشوند اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. در نتیجه، شانس بیشتری برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم که به طور ویژه بر روی مباحث مربوط به آموزش، بهداشت و محیط زیست تمرکز کنید؛ زیرا موضوعاتی هستند که به طور مکرر در آزمون آیلتس IELTS آورده می شوند. 
در ادامه، برخی از بهترین وب سایت ها برای خواندن مقالاتی به سبک آیلتس IELTS را برای شما آورده ایم: 

•    BBC News Magazine
•    The Economist
•    The Economist Technology Quarterly
•    The Economist Magazine
•    Popular Science
•    The New Scientist
•    National Geographic
•    BBC Focus Magazine
•    Science Daily
•    American Scientist
•    Australian Geographic

بهترین وب سایت ها برای گوش دادن به فایل های صوتی به سبک آیلتس IELTS: 

•    TED Talks
•    BBC Radio 4
•    BBC Radio 4: The Interview Archive

3. ساختار آزمون آیلتس IELTS را درک کنید

با افزایش آگاهی از هر آنچه در روز آزمون انتظار شما را می کشد و ساختار آزمون آیلتس IELTS، شانس شما برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS افزایش خواهد یافت. بهتر است که در آخرین روزهای باقی مانده به تاریخ برگزاری آزمون، نمونه سوالات آزمون آیلتس IELTS را مطالعه کنید. همچنین، استفاده از منابع رسمی آزمون آیلتس و شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس IELTS یا آزمون آنلاین آیلتس IELTS نیز به شما کمک خواهد کرد. 
همچنین، شما می توانید کلیپ های بسیاری با این موضوع را در یوتیوب پیدا کنید. شما باید قالب آزمون را به خوبی بررسی کنید تا بدانید این آزمون شامل چه مواردی است. انواع مختلف سوالاتی که ممکن است در آزمون آورده شود را بشناسید و برای بخش رایتینگ آیلتس IELTS Writing، چند نمونه مقاله را مطالعه کنید. 
برای بخش صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) آیلتس IELTS، شما باید معیارهای ارزیابی داوطلبان را نیز بررسی کنید. این معیارها به شما می گویند که آزمونگران آیلتس IELTS از شما چه انتظاری دارند و دقیقا چه چیزی می خواهند. در نتیجه، شما قادر خواهید بود به شکل موثری برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS آماده شوید. اگر به نمره 7 نیاز دارید، معیارهای مربوط به نمره 6 را هم بخوانید. با این کار، شما تفاوت میان این دو نمره را بهتر درک خواهید کرد. 

4. تمرین - راه آهسته

برخی از آزمون های آزمایشی آیلتس IELTS را بخرید یا دانلود کنید. سپس، تمرینات خود را با حل کردن آن ها آغاز کنید. در ابتدا، نگران حل کردن سوالات در مدت زمان تعیین شده در آزمون واقعی نباشید. در عوض، آرام باشید، تمرکز کنید و تنها پاسخ درست را انتخاب کنید.
تست های مربوط به بخش ریدینگ آیلتس IELTS و لیسنینگ آیلتس IELTS را امتحان کنید. درباره سوالات با دقت فکر کنید، پاسخ ها را ارزیابی کنید. سپس، پاسخ خود را با پاسخ هایی که در انتهای کتاب آورده شده اند مقایسه کنید. اگر پاسخ اشتباه انتخاب کرده اید، دلیل آن را پیدا کنید. اشتباهات خود را تحلیل کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید. 
به عبارت دیگر، به جای حل کردن تعداد زیادی از نمونه سوالات واقعی آیلتس IELTS، تنها بر روی کیفیت مطالعه خود تمرکز کنید. تست های آزمایشی زیادی انجام ندهید. در عوض، مهارت ها و استراتژی های لازم برای پاسخ دادن به سوالات آیلتس IELTS را توسعه دهید. خود را آموزش دهید و با تشخیص نقاط قوت و ضعف خود، خود را برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS آماده کنید. استراتژی های خاص خود را بیابید و به مرور، سرعت پاسخگویی به سوالات را بالا ببرید. 

5- نقاط ضعف خود را تشخیص دهید

نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و سعی کنید آنها را بهبود ببخشید. اگر شما در بخش نوشتن مشکل دارید، نوشتن مقالات به سبک آیلتس IELTS را تمرین کنید و سعی کنید در مورد آنها بازخورد بگیرید. برای انجام این کار، می توانید مقالات خود را برای دوستانی که تجربه شرکت در این آزمون دارند یا اساتید آیلتس IELTS، ارسال کنید. 
اگر در صحبت کردن ضعیف هستید، یک نفر را پیدا کنید تا شریک مکالمه شما شود و یا با یک مدرس آیلتس IELTS ارتباط برقرار کنید. با انجام این کارها، به موفقیت در آزمون آیلتس IELTS و اخذ نمره بالا در این آزمون، یک قدم نزدیک تر خواهید شد. 

 

تکنیک ‌های کلی موفقیت در آزمون آیلتس

6. واژگان آیلتس را فرا بگیرید

برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس IELTS، باید دایره لغات گسترده ای داشته باشید. این دایره لغات مستلزم یک تسلط خود به زبان انگلیسی عمومی است. علاوه بر این، دانستن کلمات و عبارات مرتبط با موضوعات رایج آیلتس IELTS مانند آموزش، بهداشت و محیط زیر نیز به شما کمک می کند.
بنابراین، مطمئن شوید که دایره لغات خود برای آیلتس IELTS را تقویت می کنید. وب سایت هایی که در بخش 2 به شما پیشنهاد دادیم را بررسی کنید. همچنین، برای یادگیری واژگان آیلتس IELTS می توانید از نمونه سوالات واقعی آیلتس IELTS در بخش خواندن و گوش دادن استفاده کنید. با مطالعه این نمونه سوالات، لغات ناآشنا و جدید را فرا بگیرید. استفاده از اپلیکیشن های مختلفی که با هدف آموزش لغات آیلتس IELTS طراحی شده اند نیز مفید است. 

7. به یک گروه مطالعاتی آیلتس IELTS بپیوندید

استفاده از این روش نیز در موفقیت در آزمون آیلتس IELTS بسیار مفید است. اگر امکان حضور در یک گروه فیزیکی برای شما وجود ندارد، به گروه های مطالعاتی آنلاین ملحق شوید. در واقع، منابع آنلاین یکی از کاربردی ترین منابع برای آمادگی برای آزمون آیلتس IELTS هستند. به طور معمول، داوطلبان آزمون آیلتس IELTS در این گروه ها ایده های خود را به اشتراک می گذارند و به یکدیگر کمک می کنند. شما حتی می توانید پاسخ های خود در بخش رایتینگ و اسپیکینگ را نیز با کمک آنها بررسی کنید. 
برخی از بهترین گروه های مطالعاتی آیلتس IELTS در فیس بوک عبارتند از: 

•    IELTS Writing Club
•    IELTS Tips and Tricks
•    IELTS MOOC Study group
•    The World Speaks IELTS

8. تمرین - راه سریع

پس از اینکه برخی از آزمون های آیلتس IELTS را به آرامی تمرین کردید (به بخش 4 توجه کنید) و درک درستی از انواع سوالات و استراتژی های پاسخگویی پیدا کردید؛ می توانید به مرحله بعدی بروید. حال زمان این است که سرعت تمرینات خود را بالا ببرید و خود را برای آزمون آیلتس IELTS و پاسخگویی به موقع به تمام سوالات آماده کنید. 
مدیریت زمان برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS ضروری است. در واقع، دلیل اینکه بسیاری از داوطلبان نمره لازم را در آزمون کسب نمی کنند این است که آزمون را در مدت زمان تعیین شده به پایان نمی رسانند. بنابراین، نمونه سوالات آیلتس را با در نظر گرفتن محدودیت زمانی که در روز آزمون خواهید داشت، حل کنید. این کار، به شما کمک می کند در شرایط مشابه با آزمون واقعی قرار بگیرید. البته، تنها پس از اینکه به 7 توصیه قبلی عمل کردید به سراغ این مرحله بیایید. 
در مقاله ای که امروز به شما ارائه کردیم 8 نکته برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS را به شما ارائه کردیم. همانطور که میبینید، آمادگی برای آزمون آیلتس چیزی بیشتر از "تمرین، تمرین و تمرین" است. از این دوره نترسید. در واقع، آمادگی برای این آزمون می تواند بسیار سرگرم کننده هم باشد. تنها باید شیوه خود را برای مطالعه پیدا کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!