هشت تمرین مفید برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/28

رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) روش های خارق العاده یا پیچیده ای ندارد. شما با چند تمرین ساده و کمی تلاش و کوشش به راحتی می توانید نمره مناسبی در آزمون تافل (TOEFL) به دست بیاورید. اما شاید دانستن اینکه کدام تمرین ها به شما کمک می کنند که در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) به موفقیت برسید، کمی مشکل باشد. به همین علت قصد داریم در این مقاله، ۸ تمرین مفید برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) را به شما معرفی کنیم.
انواع مختلفی از تمرینات آماده سازی برای شرکت در آزمون تافل (TOEFL) وجود دارد که شما باید بر اساس مهارت یا مهارت هایی که قصد دارید در آن ها پیشرفت کنید بهترین تمرین را انتخاب کنید در ادامه ۸ تمرین مفید برای تقویت مهارت های مختلف شما در نظر گرفته ایم و توضیح می دهیم که برای گرفتن بهترین نتیجه از انجام آنها چه کاری باید انجام بدهید

1.    مطالعه منابع و کتابهای آماده‌سازی برای شرکت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL)

اگر مطمئن نیستید که از کجا تمرینات تافل (TOEFL) را شروع کنید بهتر است پیش از اینکه به سراغ انجام تمریناتی مثل تی پی او ها یا شرکت در آزمونهای آزمایشی آنلاین بروید، چند نمونه از منابع و کتاب های مفید برای آمادگی شرکت در آزمون تافل (TOEFL) را مطالعه کنید تا بتوانید مهارت های خود را محک زده و تا حدودی با نحوه سوالاتی که در این آزمون مطرح می‌شود، آشنا شوید.
کتاب ها و منابع آزمون تافل (TOEFL) معمولاً حاوی سوالات و تمرینات بسیار مفیدی در انواع مختلف هستند که به شما کمک می کند، مهارت خودتان را به صورت ترکیبی در بخش‌های مختلف مثل ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ بسنجید.
نکته حائز اهمیت این است که شما با مطالعه کتاب ها و منابع مفید آزمون تافل (TOEFL) می توانید براحتی نمره مناسبی کسب کنید. اما اگر برای پیدا کردن بهترین منابع تردید دارید بهتر است از اساتید مجرب تافل (TOEFL) کمک بگیرید یا در دوره ها و کلاس های آمادگی آزمون تافل (TOEFL) شرکت کنید تا به شما بهترین منابع را معرفی کرده و در جهت رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) به شما کمک کنند.

چطور از کتاب‌ها و منابع آزمون تافل (TOEFL) برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم؟

هنگام مطالعه منابع و کتاب ها روی بخشهایی از این منابع که با چالش بیشتری برای پاسخگویی به سوالات آن مواجه هستید، تمرکز کنید. شما باید بیشتر وقت خود را صرف تقویت مهارت هایی کنید که در آن ضعف دارید و با پاسخگویی به سوالات آن بخش، تمرینات بیشتری انجام دهید. 
کتاب های آمادگی قبل از آزمون تافل (TOEFL) معمولاً حاوی سوالات متنوعی در بخش‌های مختلف هستند. بنابراین بهتر است کتابی را انتخاب کنید که سوالات مرتبط با مهارتی که نیاز به تقویت آن دارید، در آن بیشتر باشد.
برخی از کتاب ها و منابع آزمون تافل (TOEFL) برای افرادی نگاشته شده اند که قصد گرفتن نمره کامل در آزمون تافل (TOEFL) را دارند. اگر شما فقط به دنبال کسب نمره مناسب و رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) هستید، نیازی نیست وقت خودتان را با چنین کتاب‌هایی تلف کنید. فقط کافیست منابعی را مطالعه کنید که شما را در رسیدن به هدفتان راهنمایی می کند.

بهترین کتاب ها و منابع آزمون تافل (TOEFL) رسیدن به موفقیت

The Official Guide to the TOEFL Test

در این کتاب تمرینات بسیار متنوعی ارائه شده و توضیحات مفیدی در خصوص فرمت برگزاری تافل (TOEFL) نیز به شما داده میشود .از آنجایی که این کتاب پاسخ سوالات مطرح شده را نیز شامل می شود منبع خوبی برای ارزیابی مهارت های تان است.

Official TOEFL iBT Tests Volume 1 and Volume 2

این دو کتاب نیز از منابع رسمی آزمون تافل (TOEFL) هستند که هر کدام شامل پنج تمرین کامل آزمون تافل (TOEFL) می‌شود. البته استراتژی برای پاسخگویی به سوالات آن وجود ندارد اما می‌تواند منبع تمرینی خوبی برای شما باشد.

TPO

TPO ها یکی از بهترین منابع برای تمرین کردن سوالات آزمون تافل (TOEFL) هستند که بیش از ۶۰ نمونه از آنها در دسترس شماست و می توانید برای ارزیابی مهارت های خودتان از آنها استفاده کنید. در وبسایت آکادمی آنلاین زبان شایسته نیز تمامی ریدینگ های تی پی او به صورت ترجمه شده در اختیار شما قرار گرفته تا بتوانید به سرعت این مهارت خودتان را نیز تقویت کنید.

2.    شرکت در آزمون های آزمایشی تافل (TOEFL)

مهم نیست که مهارت زبان انگلیسی شما تا چه حد است و قرار است مهارت های خودتان را تا چه میزان تقویت کنید. به هر حال شما نیاز دارید برای سنجیدن توانایی و مهارت های تان در یک یا چند آزمون آزمایشی آنلاین تافل (TOEFL) شرکت کنید. 
این آزمون های ماک تافل (TOEFL) که به طور کاملا شبیه سازی شده با آزمون اصلی برگزار می‌شوند، تمرین کاملی برای سنجش مهارت های مختلف شما هستند. شرکت در چنین آزمون هایی، به شما کمک می‌کند که پاسخگویی به سوالات پشت سر هم و طولانی مدت را تمرین کرده و دقیقا با محیط و نحوه برگزاری آزمون اصلی تافل (TOEFL) آشنا شوید.

چطور برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) از نتایج آزمون آزمایشی استفاده کنیم؟

برای اینکه بهترین نتیجه را از شرکت در آزمون آزمایشی تافل (TOEFL) بگیرید بهتر است حداقل در دو آزمون شرکت کنید و نمره خودتان را در مهارت های مختلف این دو آزمون با هم مقایسه کنید. 
اگر در هر کدام از مهارت های شما در هر دو آزمون نمره قابل قبولی بدست آورد متوجه خواهید شد که تقریباً در آن مهارت استاد شده اید و بهتر است وقت خودتان را صرف تقویت سایر مهارت هایی که نمره کافی بدست نیاورده اید کنید. 
اما حتی اگر در یکی از آزمون ها در یک مهارت خاص نمره پایین یا متوسطی کسب کردید باید با انجام تمرینات اضافه، آن مهارت خودتان را تقویت کنید.
زمانی که در یک آزمون ماک تافل (TOEFL) شرکت می‌کنید سعی کنید تمام شرایط و محیط اطراف نیز شبیه به روز برگزاری آزمون اصلی تافل (TOEFL) باشد به این ترتیب می توانید و نمره خودتان را با آنچه که در روز آزمون به دست خواهید آورد قیاس کنید.

بهترین مراکز برگزار کننده آزمون ماک تافل (TOEFL)

مراکز مختلفی وجود دارند که با دریافت هزینه به شما امکان شرکت در آزمون آزمایشی تافل (TOEFL) شبیه سازی شده با آزمون اصلی را می دهند با این وجود حتما نیازی نیست که به یک موسسه یا مرکز برگزار کننده مراجعه کنید.
شما می توانید از طریق وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته از هر کجا در آزمون آزمایشی آنلاین تافل (TOEFL) شرکت کنید و پس از اتمام آزمون با بهترین اساتید ما در ارتباط باشید تا نتیجه آزمون شما را تحلیل و بررسی کنند.

3.    پاسخگویی به چند نوع سوال خاص یا یک سری از سوال های از پیش تعیین شده

یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) پاسخگویی به سوالات مربوط به یک بخش خاص از آزمون تافل (TOEFL) است که در آن با مشکل مواجه اید. به عنوان مثال، اگر شما نیاز به تقویت مهارت شنیداری برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) را داشته باشید، پاسخگویی به سوالات مختص این بخش می‌تواند مهارت شما را تقویت کرده و جلوی اشتباهات احتمالی شما را بگیرد.

چطور برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) به سوالات خاص پاسخ بدهیم؟

هر بار که یک سری از سوالات خاص را پاسخ داده و جوابهای خود را مقایسه می کنید، سعی کنید اشتباهات تان را به خوبی به خاطر بسپارید. همچنین بهتر است پیش از رفتن به سراغ یک سری سوال مرتبط دیگر، یک دور پاسخ‌های اشتباهتان را مرور کنید تا از تکرار مجدد آنها جلوگیری شود. شاید این کار به نظرتان تکراری و خنده‌دار برسد اما یکی از بهترین روش هایی که میتوانید جلوی تکرار اشتباهات تان را بگیرید، همین است.

بهترین منابع برای پاسخگویی به سوالات خاص آزمون آنلاین تافل (TOEFL) 

TOEFL iBT Sampler:

این برنامه را به راحتی می توانید دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید. در این برنامه تست ها به صورت دسته بندی شده در بخش های مختلفی قرار گرفته اند، بنابراین، شما می توانید برای این که در یک مهارت خاص تمرین کنید، وارد بخش موردنظر شده و تمرینات مرتبط را بیابید.

TOEFL iBT Sample Questions:

این منبع به صورت یک فایل pdf در اختیار شما قرار می گیرد و حاوی سوالات تمرینی مرتبط با مهارت های مختلف به صورت دسته بندی شده است. البته سوالات آن شامل مهارت لیسنینگ نمیشود پس برای این بخش منبع مناسبی نیست.

TOEFL iBT Quick Prep:

این منابع کاملاً رایگان حاوی فایل های pdf و صوتی متعددی است که به شما کمک می کند مهارتهای مختلف خودتان را برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) به صورت خاص تقویت کنید.

4.    مطالعه فلش کارت ها

فلش کارت های تافل (TOEFL)، روش بسیار مناسبی برای به خاطر سپردن واژگان و لغات تافل (TOEFL) هستند. این روش برای یادگیری لغات کاملا اثبات شده است که به شما کمک می کند مهارت ریدینگ و حتی رایتینگ خود را افزایش دهید.
در صورتی که دایره لغات خودتان را گسترش دهید هم در درک مطلب دچار مشکل نخواهید شد و هم می توانید متن های زیبا تر و حرفه ای تری بنویسید.

چطور از فلش کارت های تافل (TOEFL) برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم؟

توصیه می‌کنیم برای یادگیری بهتر لغات ت تافل (TOEFL) از فلش کارت ها به روش واترفال استفاده کنید. در این روش شما فلش کارت ها را به دسته بندی های مختلفی از لحاظ سختی و آسانی تقسیم می کنید و سپس تمرکز خودتان را روی لغاتی که یادگیری آنها برای شما سخت تر است می گذارید.

5.    مقاله بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ که به شما در رسیدن به موفقیت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) کمک می کند، فقط با تمرین خواندن امکان پذیر است. اگر می خواهید مهارت ریدینگ خودتان را تقویت کنید باید مقالات مختلفی را بخوانید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
خواندن مطالب و مقالات مختلف به صورت منظم به شما کمک می کند که درک مفاهیم بهتری داشته باشید. پس بهتر است فقط به مطالبی که در ریدینگ های قبلی تافل (TOEFL) مطرح شده اکتفا نکنید. انواع مختلفی از متن های انگلیسی وجود دارد که می توانید در اینترنت به آنها دسترسی یافته و برای تقویت مهارت ریدینگ خود مطالعه کنید.

بهترین روش تقویت مهارت ریدینگ برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL)

همانطور که پیش از این اشاره کردیم بهترین روش تقویت مهارت ریدینگ، خواندن متن های مختلف به صورت منظم و روزانه است. البته فقط صرف خواندن یک متن طولانی کفایت نمی کند، شما باید پس از خواندن یک یا دو پاراگراف از یک متن طولانی، وقفه ایجاد کرده و به مطالبی که در آن پاراگراف اشاره شده بود، فکر کنید. سپس سعی کنید کلمات مهم آن را به خاطر بیاورید و مفاهیمی که آن پاراگراف قصد داشته به آنها اشاره کند را نیز تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین منابع برای تقویت مهارت ریدینگ آزمون تافل (TOEFL)

کتابهای دانشگاهی که در عنوان آنها introduction یا Beginners وجود دارد، بهترین منابع برای تقویت مهارت شما هستند.از جمله این کتاب‌ها می‌توان به“Introduction to Russian History” یا “Beginning Chemistry” اشاره کرد.

 

هشت تمرین مفید برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل

6.    به پادکست گوش دهید

اگر می خواهید مهارت شنیداری خودتان را تقویت کنید، هیچ روشی بهتر از گوش دادن به سخنرانی ها و پادکست های مختلف نیست. البته تمرین کردن با پادکست ها روش خاص خودش را دارد شما فقط نباید به یک پادکست صرفا برای لذت بردن یا سرگرمی گوش بدهید. به همین علت است که معمولا موسیقی یا آهنگ های به زبان انگلیسی نمی تواند منبع مناسبی برای تقویت مهارت لیسنینگ شما باشد.

چطور مهارت لیسنینگ را برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل (TOEFL) تقویت کنیم؟

مهمترین نکته ای که برای تقویت مهارت لیسنینگ خود باید در نظر بگیرید، گوش دادن به پادکست هایی با لهجه های مختلف است. شما باید پادکست هایی را پیدا کنید که در آن افرادی با لهجه آمریکای شمالی، انگلیسی، استرالیایی، نیوزلندی صحبت کرده اند. با شنیدن این پادکست ها با نحوه گفتار این لهجه ها آشنا شده و در روز آزمون نتیجه بهتری از قسمت لیسنینگ کسب خواهید کرد.

بهترین منابع برای تقویت لیسنینگ

BBC’s The English We Speak:

این پادکست با لهجه انگلیسی می تواند به شما کمک کند که مهارت شنیداری خودتان را به لهجه انگلیسی تقویت کنید.

Breaking News English:

این پادکست ها نیز برای افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند تهیه شده‌اند و تمرکز آنها روی وقایع و اتفاقاتی است که در جهان در حال رخ دادن است.

TED Talks:

این سایت بیش از ۲۰۰۰ ویدئوی مختلف را پوشش می دهد که هر کدام دارای تاپیک های جالبی با مدت زمان بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه هستند. از آنجایی که افراد مختلفی از سراسر جهان این ویدئوها را تهیه کرده‌اند، شما به سخنرانی افرادی با لهجه های مختلف گوش خواهید داد که برای تقویت مهارت لیسنینگ شما بسیار مفید است.

7.    به زبان انگلیسی بنویسید

بسیاری از زبان آموزان به خوبی زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند اما در نوشتن، اشتباهات زیادی دارند. بهترین راه برای تقویت مهارت رایتینگ این است که به طور منظم به زبان انگلیسی بنویسید. بهتر است به سوالات رایتینگ تافل (TOEFL) حداقل روزی یک بار پاسخ بدهید و یک متن طولانی در پاسخ به یکی از سوالات مطرح شده در رایتینگ های قبلی آزمون تافل (TOEFL) بنویسید.

چطور مهارت رایتینگ خود را برای رسیدن به موفقیت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) تقویت کنیم؟

فقط نوشتن متن به شما در تقویت مهارت رایتینگ کمک نمی کند بلکه شما باید با فردی که تخصص کافی در زبان انگلیسی دارد، مکاتبه کنید تا ایرادات و اشکالات احتمالی موجود در متن شما را مشخص کرده و در رفع این خطا ها به شما کمک کند. 
بنابراین، به شما توصیه می‌کنیم به جای این که صرفاً به یک سوال از آزمون تافل (TOEFL) در کتاب‌ها و منابع مختلف پاسخ بدهید، در یک آزمون آزمایشی تافل (TOEFL) شرکت کنید تا متنی که می نویسید توسط اساتید بررسی شده و خطاهای شما مشخص شود.

8.    در یک کلوپ مکالمه شرکت کنید

برای تقویت مهارت مکالمه خود باید بتوانید با سایر افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، تعامل برقرار کنید تا اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی را پیدا کنید. بنابراین، برای تقویت این مهارت خود حتما باید در یک جمع که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، حضور داشته باشید. 
شما می توانید در کلاس های آنلاین یا گروه‌های مکالمه یا چت های صوتی و تصویری که برای این منظور در وب‌سایت‌های مختلف در اختیار شما قرار گرفته، شرکت کنید.

چطور مهارت مکالمه خود را برای گرفتن رسیدن به موفقیت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) تقویت کنیم؟

یکی از راه های جالب برای تقویت مهارت مکالمه، ضبط کردن صدای خودتان است. شاید به نظر عجیب برسد اما زمانی که به صدای خودتان گوش می‌دهید می‌توانید اشتباهاتتان را به راحتی تشخیص بدهید. به این ترتیب سعی می کنید در رکوردهای بعدی آن اشتباهات را تکرار نکنید و در نتیجه به خودتان کمک کنید که بهتر انگلیسی صحبت کنید.
زمانی که می‌خواهید درباره یک موضوع صحبت کنید سعی کنید از جملات و عبارات طولانی استفاده کنید. پاسخ های کوتاه کمکی به تقویت مهارت مکالمه شما نخواهد کرد. به خاطر داشته باشید که شما در آزمون اصلی تافل (TOEFL) باید حدود ۴۵ تا ۶۰ جمله پشت سر هم بدون وقفه های طولانی را بیان کنید. بنابراین، اگر در گفتن جملات طولانی به زبان انگلیسی مشکل دارید باید مهارت مکالمه خودتان را تقویت کنید.

بهترین منابع برای تقویت مهارت مکالمه

Meetup:

Meetup سایتی است که به افراد اجازه می دهد گروه هایی را بر اساس موضوعات مورد علاقه شان تشکیل بدهند و در هر گروه به صحبت کردن به زبان انگلیسی بپردازند. شما خودتان نیز می‌توانید گروهی را با موضوع مورد علاقه تان ایجاد کرده و منتظر شوید تا سایرین به گروه شما بپیوندد.

Italki:

در italki دو روش برای تقویت مکالمه وجود دارد. یکی اینکه شما می‌توانید چند دقیقه‌ای درباره یک موضوع صحبت کنید و از سایرین بخواهید که درباره صحبت شما نظر بدهند و آن را مورد انتقاد قرار دهند و روش دیگر این است که با سایر زبان آموزان گروهی را تشکیل دهید و با آنها شروع به صحبت کنید.

جمع بندی

روش های مختلفی برای تقویت مهارت ها و رسیدن به موفقیت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) وجود دارد. شما باید تمرینات مختلفی انجام بدهید تا آمادگی کافی برای شرکت در این آزمون را پیدا کنید. هر چند منابع رایگان بسیار زیادی برای تقویت مهارت های شما وجود دارد اما توصیه می‌کنیم با پرداخت هزینه اندکی در یکی از آزمون های ماک تافل (TOEFL) شرکت کرده و پس از ارزیابی مهارت هایتان با راهنمایی اساتید برجسته در این زمینه برای رسیدن به موفقیت در آزمون تافل خودتان را آماده کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!