تکنیک ها و تمرین های یادگیری و به حافظه سپردن لغت برای آزمون جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/24

یادگیری لغات انگلیسی برای آزمون جی آر ای یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر شرکت کننده این آزمون باید در آن مهارت کافی پیدا کند تا نتیجه خوبی بگیرد. به نظر شما موثر ترین کاری که یک داوطلب آزمون جی آر ای در زمان امتحان و در مواجه با پاسخ های ترسناک می تواند انجام دهد چیست؟ بله، داشتن دایره لغات قوی مهم ترین کاری است که می توانید برای ارتقای نمره جی آر ای خود بر آن سرمایه گذاری کنید.
در آزمون GRE لغاتی استفاده می شود که سازمان ETS، یعنی برگزار کننده این امتحان عقیده دارد یک دانشجوی معمولی دانشگاه باید با آن ها آشنایی کافی داشته باشد. اگر در زمان آمادگی برای آزمون جی آر ای واژگانی پیدا کردید که پیش از آن ندیده بودید، احتمالا به کارتان خواهد آمد. برای یادگیری لغات جدید یک برنامه ریزی خوب انجام دهید، و خواهید دید که در زمان کمی تعداد زیادی کلمه جدید آموخته اید.
در ادامه این مقاله می خواهیم چند تکنیک بسیار کاربردی برای یادگیری و به ذهن سپردن واژگان آزمون جی آر ای را با هم مرور کنیم تا در این مسیر به شما کمک کنند.

تکنیک های یادگیری لغات انگلیسی و کلمات برای آزمون جی آر ای GRE

تکنیک اول: بخوانید، بخوانید و بخوانید.

به خواندن کتاب های خوب عادت کنید. همچنین مجلات و روزنامه ها بسیار مناسب هستند. سعی کنید برای این کار به کلماتی که نمی شناسید از این به بعد بیشتر توجه کنید. ممکن است به این ترغیب شوید که از آن ها صرف نظر کنید و نادیده بگیرید (مانند همیشه) اما بهتر است به خود تمرین دهید که از این پس به آن ها دقت کنید. آن ها را یاد داشت کنید و مرور کنید.

تکنیک دوم: یاد بگیرید که با دیکشنری دوست شوید.

عادت کنید که کلمات را مرور کنید معانی آن ها را خارج کنید. تصور نکنید که اولین معنی که برای یک کلمه پیدا می کنید تنها معنی است که نیاز است بدانید! آزمون جی آر ای معمولا معنی دوم کلمات را نیز از شما می پرسد. پس بهتر است برای هر کلمه معنی های مختلف را یاد بگیرید.

تکنیک سوم: با تعاریف خودتان انطباق دهید.

حالا که تعریف های مختلف یکی کلمه را از دیکشنری استخراج کردید و یاد گرفتید، بهتر است آن را به زبان خودتان نیز بیان کنید. در این صورت، خواهید دید که بیان کردن واژگان با کلمات خودتان، به شما کمک زیادی خواهد کرد و به خاطر سپردن یک کلمه برایتان بسیار ساده تر خواهد شد.

تکنیک چهارم: کلمات را با صدای بلند ادا کنید.

ممکن است خواندن کلمات با صدای بلند در ابتدای کار کمی عجیب و خنده دار به نظر برسد، اما مطمئن باشید که این کار بسیار تاثیر گذار است! بیان کردن کلمه های جدید با صدای بلند برای یادگیری لغات انگلیسی به شما کمک خواهد کرد که آن ها را در ذهن خود ماندگار کنید.

تکنیک پنجم: یک لیست واژگان جی آر ای تهیه کنید.

یک لیست از تمام واژه های جی آر ای جدید که یاد می گیرید تهیه کنید و آن را در گوشی همراه خود ذخیره کنید یا در یک دفترچه یاد داشت کنید و همیشه همراه خود داشته باشید. همچنین نوشتن کلمات موجب یادگیری و به حافظه سپردن سریع تر و ساده تر کلمات می شود.
کافی است هر کلمه ای که پیدا  می کنید سریعا یاد داشت کنید. همچنین جمله ای که کلمه را در آن پیدا کردید را باز نویسی کنید تا به خود یاد آوری کنید کلمه جدید که آموخته اید در جمله به چه صورت استفاده می شود.

تکنیک ششم: از فلش کارت های جی آر ای در مسیر رفتن استفاده کنید.

هر صبح تعداد پنج یا شش فلش کارت جی آر ای را در جیب خود قرار دهید و هر جایی که می روید از آن ها استفاده کنید. به طور مثال، اگر در راه مترو منتظر هستید و کاری برای انجام ندارید، به فلش کارت های خود نگاه کنید. یا اگر در صف انجام کاری منتظر نوبت خود هستید، می توانید به راحتی با استفاده از این فلش کارت ها از وقت خود استفاده مفید کنید. اگر دوست نداشتید، می توانید از همان لیست واژگانتان بهره ببرید.

تکنیک هفتم: اولویت را به کلمات آزمون جی آر ای بدهید.

وقتی در حین انجام یک آزمون آنلاین جی آر ای با کلمات جدید مواجه می شوید، آن ها را سریع به لیست خود اضافه کنید. چرا که این کلمات در گذشته در آزمون GRE استفاده شده اند و احتمال این که دوباره نیز تکرار شوند بسیار زیاد است. شما می توانید لیستی از پر تکرار ترین کلمات مورد استفاده در آزمون جی آر ای را در منابع موثق یادگیری لغات جی آر ای پیدا کنید.

تکنیک هشتم: واژگان را تجسم کنید.

سعی کنید از تصورات خود برای ساخت تصویری ذهنی از کلمه جدیدی که دیده اید استفاده کنید. هر چقدر که این تصویر با جزییات بیشتری باشد، به شما کمک بیشتری در یادگیری لغات انگلیسی برای آزمون جی آر ای خواهد کرد.
به طور مثال، اگر سعی دارید کلمه ای مانند voracious که به معنی داشتن اشتهای سیری ناپذیر برای انجام یک فعالیت یا کار است را به خاطر بسپارید، سعی کنید یک خرس بسیار گرسنه را تصور کنید که در حال خوردن انبوهی از غذا است. این خرس پر اشتها به شما کمک می کند که معنی این کلمه را در ذهنتان ماندگار کنید.

تکنیک نهم: ریشه کلمات را یاد بگیرید.

نه تنها برای آزمون جی آر ای، بلکه برای آزمون هایی مانند آیلتس و تافل نیز این تکنیک بسیار پر کاربرد است. بسیاری از کلمات دارای ریشه های مشابه هستند.
برای مثال، کلمات ben، bene و bon به معنی خوب یا به خوبی هستند که در کلماتی مانند benefit و benefactor و benediction استفاده شده اند. با یادگیری این ریشه های معمول، شما قادر خواهید بود که بهتر با کلماتی که پیش از آن ندیده بودید برخورد کنید. در زمان هایی که سعی دارید گزینه های پاسخ را محدود کنید، این کار بسیار به درد شما خواهد خورد!

تکنیک دهم: در هر فرصتی از کلمات جدیدتان استفاده کنید.

آماده کردن یک دایره لغات وسیع در ذهن نیاز به تمرین بسیار زیاد دارد. سعی کنید که یک واژه جی آر ای را به صورت معمول در مکالمه های بعدی خود به کار ببرید. استفاده از یک کلمه جدید تا هر چقدر که می توانید (در نوشتن یا در صحبت کردن) به شما در یادگیری لغات انگلیسی و به یاد داشتن آن ها به مدت طولانی تر کمک زیادی خواهد کرد.

تکنیک یازدهم: از واژگان ریاضی آزمون جی آر ای غافل نشوید!

عدد صحیح (integer) چیست؟ عدد 0 زوج (even) است یا فرد (odd) ؟ چه تعداد عدد اول (prime number) زوج وجود دارد؟ برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات ریاضی شرکت در آزمون ماک جی آر ای را فراموش نکنید!
امتحان گیرنده های آزمون جی آر ای دوست دارند دانش شما را در مورد اعداد صحیح، کسر ها (fraction) و اعداد اعشاری (decimal) و تمام مفاهیم دیگری که احتمالا در سال های تحصیل خود خوانده اید را ارزیابی کنند. دانستن این واژگان ریاضی کاملا برای شما واجب است. تنها در این صورت است که می توانید بفهمید سوال از شما چه می خواهد.

 

تکنیک ها و تمرین های یادگیری و به حافظه سپردن لغت برای آزمون جی آر ای

کتاب های لغت برای جی آر ای GRE

برای اینکه با لغات مورد استفاده در آزمون جی آر ای بهتر آشنا شوید، توصیه می شود حتما در آزمون آزمایشی جی آر ای شرکت کنید. همچنین برای آمادگی در این آزمون می توانید از کتاب ها و منابع آنلاین مناسب نیز استفاده کنید. برای اینکه این کار را برای شما ساده تر کنیم، سعی شده است در زیر لیستی از منابع پر استفاده برای یادگیری لغات انگلیسی برای آزمون جی آر ای تهیه شود.

فلش کارت های MGRE

Manhattan GRE یک مجموعه کاربردی از فلش کارت های جی آر ای دارد. این مجموعه با بیان و تعارف واضح، مثال های بسیار مناسب و  داستان هایی در مورد هر کلمه، بسیار پر کاربرد است. کلمات به دو سطح تقسیم شده اند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که کلماتی می خوانید که مناسب سطح شما هستند.

فلش کارت های Magoosh

فلش کارت های جی آر ای Magoosh گستره ای از پر تکرار ترین کلمات جی آر ای را پوشش داده اند که تعاریف روشنی دارند. این فلش کارت ها رایگان هستند. می توانید آن ها را پرینت بگیرید ای می توانید اپلیکیشن آن را از اینجا دانلود کنید. این کار را برای شما ساده تر می کند.

اپلیکیشن موبایل فلش کارت (Mobile Flashcards App)

اپلیکیشنی بسیار قدرتمند و کاربردی برای آیفون و اندروید است که توسط اعضای باشگاه آمادگی جی آر ای طراحی شده است! با استفاده از آن می توانید فلش کارت های خودتان را بسازید یا اینکه یاد داشت ها و لیست واژگان خود را از میان میلیون ها دسته موجود در آن تهیه کنید. تا زمانی که کمتر از ۵۰۰ فلش کارت داشته باشید می توانید از خدمات آن رایگان استفاده کنید.
برای دانلود این اپلیکیشن برای سیستم عامل های آیفون و اندروید می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن IOS

دانلود اپلیکیشن اندرویدی

Barron’s 1100 Words

برای کسانی که کتاب های قدیمی را بیشتر دوست دارند، کتاب Barron’s vocabulary workbook و کتاب Essential Words for the GRE بسیار گزینه های مناسبی هستند. با استفاده از آن ها می توانید تعاریف هر کلمه را با بررسی چگونگی استفاده آن ها در متن ها بررسی کنید. همچنین می توانید از خود کوییز های هفتگی بگیرید، واژه نامه را مطالعه کنید تا ببینید که چگونه هر یک از کلمات در متن استفاده می شود (جملات مثال ها از منابع معتبر مختلف گرفته شده است).

فلش کارت های سفید

تمام کلماتی که هنگام انجام تمرینات برای یادگیری لغات انگلیسی GRE با آنها روبرو خواهید شد در منابعی که در بالا معرفی شد وجود ندارند. بنابراین همیشه مطمئن شوید که حتما فلش کارت های خالی داشته باشید. در وبسایت Quizlet.com کار ساختن فلش کارت به صورت آنلاین را برای استفاده هر کلمه ای که در حین آماده کردن خود با آن مواجه می شوید بسیار آسان می کند.

وبسایت Vocabulary.com

حالا که صحبت از یادگیری کلمات جدید شده است، بهتر است به جای استفاده مستقیم از دیکشنری با تعاریف خشک و سخت، وبسایت Vocabulary.com را امتحان کنید. هر کلمه با یک داستان کوتاه و مثال هایی همراه است. به همین دلیل کلمات بسیار راحت تر در ذهن شما نقش می بندند و دیر تر از ذهنتان خارج می شوند. سعی کنید کلماتی که یاد می گیرید را همیشه مرور کنید.

باز هم بخوانید و بخوانید

هیچ راهی برای تقویت واژگان زبان انگلیسی بهتر از مواجه شدن به صورت غیر منتظره با آن ها نیست. از آن جایی که قرار نیست همانطور که در خیابان راه می روید با کلمه ای مانند prosaic روبرو شوید، یک راه عالی برای یاد گیری کلمات جی آر ای خواندن وبسایت Nytimes.com است.
برای این کار تنها خواندن اخبار داغ و رتبه های ورزشی کافی نیست. از میان مقاله های قرار داده شده در stories استفاده کنید که معمولا سه صفحه یا طولانی تر هستند. به یاد داشته باشید که مجموعه ای از فلش کارت های خالی را همیشه داشته باشید تا کلمات جدیدی که پیدا می کنید را در آن ها ثبت کنید و همیشه از آن ها استفاده کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!