مدت زمان آمادگی برای آزمون جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/21

آمادگی برای آزمون جی آر ای با یک برنامه ریزی صحیح مطالعاتی ممکن است که بدانید زمان خود را در این برنامه چطور تقسیم بندی کنید. برخی زبان آموزان فکر می کنند که یک برنامه منطقی تنها شامل درس خواندن طی آخر هفته ها می شود یا هر موقع که زمان آزاد دارند در حالی که این کار اشتباه است و نتیجه ای ندارد.
در این مقاله بررسی می کنیم که چطور می توان یک برنامه ریزی زمانی مناسب داشت تا به بهترین شکل بتواند شما را به اهداف درسی که دارید برساند.

کجا هستید؟ به کجا می خواهید برسید؟

برای اینکه بتوانید یک برنامه واقع بینانه بچینید، بهتر است پیش از هرکاری در آزمون آزمایشی جی آر ای شرکت کنید تا سطح کنونی خود را بشناسید. اگر چه، تنها یک آزمون به شما تصویر کاملی نمی دهد، تنها نشان می دهد که در هر دوره زمانی در چه سطحی قرار دارید.
به عنوان مثال، می تواند اختلاف زیادی بین نمره های مختلف در بخش کوانت وجود داشته باشد. برای کسی که هرگز GRE را ندیده است ، نمره ۱۴۰ خوب است زیرا ممکن است فقط لازم باشد برخی از تئوری ها را فرا گیرد، تکنیک ها را بیاموزد و مدیریت زمان مناسب را انجام دهد. اما ۱۴۰ می تواند برای کسی که از قبل چهار ماه درس خوانده بسیار ضعیف باشد.
همچنین باید نگاهی به آموزشگاه های مورد نظر خود بیندازید و تعیین کنید که برای صلاحیت در این برنامه ها یا آموزشی به چه نمره GRE احتیاج دارید. اگر در حال حاضر بسیار نزدیک یا در محدوده ای هستید که‌ آموزشگاه مدرسه می پذیرد، ممکن است جدول زمانی کوتاه تری نیاز باشد. اگر نمره شما هنوز کمتر از آن چیزی است که نیاز دارید، برنامه شما باید موجب پیشرفت شما شود. هرچه پیشرفت بیشتری نیاز باشد، به کار و زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

به ماه ها بیندیشید، نه هفته ها

به باور برخی، یک دوره زمانی بین سه تا چهار ماه ممکن است واقع بینانه باشد. در این مدت،‌ می توان بین ۶۰ تا ۲۰۰ ساعت به زمان مطالعه اضافه کرد، بستگی به توانایی یا ضعف شما دارد و اینکه چقدر از هدف خود دور هستید و اینکه هدف شما چقدر بالا است. با توجه به تمام این ها باید یک برنامه ریزی مناسب انجام دهید.
به طور مثال، اگر ۸۵ درصد نمره را دارید و به بالای ۹۰ درصد نیاز دارید، به همان اندازه از شما وقت می گیرد که از ۷۰ به ۸۵ بخواهید برسید. همینطور اگر بخواهید نمره کوانت خود را افزایش دهید و ریاضی شماخوب باشد، به وقت کمتری نیاز دارید نسبت به وقتی که تمام زندگی خود با ریاضی دست و پنجه نرم کرده باشید.
یک راهنمای کلی این است که اگر می خواهید نمره خود را به اندازه قابل توجهی افزایش دهید، نمی توان زمانی کوتاه تر از سه تا چهار ماه در نظر گرفت. امتحاناتی از قبیل جی آر ای، چیزی نیستند که بتوان به راحتی و با مطالعه کم در آن ها ماهر شد.

تعهدات دیگر خود را در نظر داشته باشید

زمان بندی ها نیاز به حساب کردن تعداد ساعت هایی که می توانید به مطالعه اختصاص دهید دارد. زندگی، شغل، روابط و سایر عوامل می توانند موجب گرفتن وقت شما شوند و بر تعداد و چگونگی ساعت هایی که می توانید به مطالعه اختصاص دهید تاثیر بگذارند. 
در چنین شرایطی که مجبورید در حالی که با کار های روزانه سرو کله می زنید، درس هم بخوانید، مهم است که واقع بین باشید. اگر کار تمام وقت یا پروژه ای دارید که باید انجام دهید، مدت انجام آن را در زمان بندی و برنامه خود لحاظ کنید. به خود فرصت ها کار های ضروری را بدهید اما خودتان را خسته نکنید و وقتی سرتان شلوغ است، از ساعات مطالعه بکاهید. به یاد داشته باشید که برای آمادگی برای آزمون جی آر ای، باید به خودتان استراحت نیز بدهید تا انرژی از دست رفته را باز یابید.

مهارت های مورد نیاز جی آر ای GRE

آزمون GRE برای ارزیابی آمادگی فارغ التحصیلان است. یعنی مهارت هایی را که لازمه موفقیت در مقطع تحصیلات تکمیلی پنداشته می شود، توسط این آزمون اندازه گیری می شود. یکی از این مهارت های اساسی، تفکر انتقادی است و آزمون GRE جنبه های تفکر انتقادی را در هر بخش اندازه گیری می کند.

بخش وربال

بخش استدلال کلامی یا وربال جی آر ای، توانایی شما در موارد زیر را ارزیابی می کند:
•    تحلیل و نتیجه گیری شما از بحث ها، نتیجه گیری از داده های ناقص و شناسایی مفروضات یا دیدگاه نویسنده را ارزیابی می کند. همچنین سطوح مختلف معنا از قبیل معنای واقعی، غیر واقعی و قصد نویسنده را باید درک کنید.
•    نکات مهم را انتخاب کنید، و نقطه نظرات عمده را از جزئی یا مهم متمایز کنید. متن را خلاصه کنید و ساختار متن را درک کنید.
•    معنی کلمات، جملات و کل متن را درک کنید و روابط بین کلمات و مفاهیم را بفهمید.

بخش کوانت

بخش استدلال کمی یا کوانت GRE توانایی شما در موارد زیر را بررسی می کند:
•    درک اطلاعات کمی
•    تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات کمی
•    حل مسائل با استفاده از مدل های ریاضی
•    مهارت های پایه و مفاهیم ابتدایی ریاضی، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها

بخش رایتینگ 

بخش نوشتار تحلیلی یا راتینگ GRE تفکر انتقادی و مهارت تحلیل به صورت کتبی را ارزیابی می کند، از جمله توانایی:
•    بیان و دفاع از ایده های پیچیده با دلایل و مثال های مرتبط
•    بررسی ادعا و نظرات با بیان شواهد و مدرک

بخش های آزمون جی آر ای GRE

همانطور که در بالا گفته شد، آزمون جی آر ای به سه بخش تقسیم می شود: راتینگ تحلیلی، وربال و کوانت. در روز آزمون، یک بخش رایتینگ، دو بخش وربال و دو بخش کوانت خواهید داشت. همچنین، یک بخش آزمایشی یا تحقیقاتی بدون نمره خواهید داشت که بخشی اضافه از وربال یا کوانت است. پیش از برنامه ریزی آمادگی برای آزمون جی آر ای، بهتر است برای سنجش هر کدام از این بخش ها در آزمون آنلاین جی آر ای شرکت کنید. 

مدت‌زمان آزمون جی آر ای GRE و نحوه ی برنامه ریزی برای مدیریت زمان

پیش از هرچیزی بیایید نگاهی بیاندازیم به طول مدت آزمون جی آر ای. آزمون مبتنی بر کامپیوتر  جی آر ای در حدود سه ساعت و ۴۵ دقیقه به طور می انجامد. آزمون مبتنی بر کاغذ نیز سه ساعت و نیم است.
در زیر خلاصه ای از بخش های این آزمون به همراه زمان آن ها در هر دو نوع آزمون می بینید.

آزمون مبتنی بر کامپیوتر:

زمان هر سوال

تعداد بخش ها

زمان (دقیقه)

تعداد سوالات

بخش

۳۰ دقیقه

1

60

2 تسک

رایتینگ تحلیلی

۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه

2

30

20

وربال

۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه

2

35

20

کوانت

۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه

1

30-35

20

بخش آزمایشی یا تحقیقی

1

10

استراحت


آزمون مبتنی بر کاغذ:

زمان هر سوال

تعداد بخش ها

زمان (دقیقه)

تعداد سوالات

بخش

۳۰ دقیقه

1

60

2 تسک

رایتینگ تحلیلی

۱ دقیقه و ۲۴ ثانیه

2

35

25

وربال

۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه

2

40

25

کوانت

1

10

استراحت

شش ترفند برای زمان بندی در آزمون جی آر ای

بخش رایتینگ تحلیلی

1.    مقالات خود را تشریح کنید

شما برای هر تسک در این بخش ۳۰ دقیقه زمان دارید. از آنجایی که این زمان محدود است، ممکن است ترغیب شوید که همان ابتدا شروع به نوشتن کنید. اما واقعیت این است که اگر چند دقیقه اول را به این فکر کنید که چطور پاسخ خود را تشریح کنید، بهتر می نویسید و زمان بیشتری ذخیره خواهید کرد.
یکی از کار هایی که برای آمادگی برای آزمون جی آر ای باید بکنید این است که در برگه چرک نویس خود، ایده های کلیدی خود را بنویسید، مثلا در بخش تحلیل یک مساله، سه دلیل بنویسید که با آن مخالف هستید و مثال هایی برای دفاع از نظریه خود بیاورید. مهم نیست که درباره چه موضوعی می نویسید، بیشتر از سه دقیقه برای این کار وقت نگذارید.

2.    مقدمه و نتیجه گیری را آخر بنویسید

یک مقاله رایتینگ خوب دارای پنج پاراگراف شامل یک مقدمه، سه پاراگراف بدنه و یک پاراگراف نتیجه گیری است. اما نیاز نیست مقاله خود را به ترتیب گفته شده بنویسید. اگر مقدمه و نتیجه گیری را عقب بیندازید و ابتدا بدنه را بنویسید، بیشتر وقت ذخیره خواهید کرد.
اگر پیش از بدنه بخواهید مقدمه بنویسید، ممکن است برایتان دشوار باشد که چیز خوبی بنویسید. بنابراین، بهتر است اول اصل کار را بنویسید و در وقت باقی مانده به بخش های کم اهمیت تر بپردازید. داشتن بدنه به شما کمک می کند که مقدمه و نتیجه را سریع تر بنویسید چرا که می توانید آنچه نوشتید را به راحتی خلاصه کنید.

 

مدت زمان آمادگی برای آزمون جی آر ای

 

بخش وربال

1.    استراتژی خواندن متن را تمرین کنید

 خواندن سوالات مفهومی اگر ندانید که چطور پاراگراف ها را به شکل موثر تر بخوانید، بیشتر از آنچه فکر می کنید از شما زمان بگیرد. پس مطمئن باشید که یک استراتژی را پیش از آزمون و در برنامه ای که برای آمادگی برای آزمون جی آر ای می گذارید، تمرین می کنید و در پیش می گیرید. بهترین کار این است که ابتدا با یک نگاه کلی نکات اصلی را دریابید و سپس سوالات را به دقت بخوانید.
راه دیگر این است که سوالات را بخوانید و سپس به متن نگاه کنید و بخش هایی که به سولات مربوط است را علامت بزنید. استراتژی سوم هم این است که متن را به دقت بخوانید، اما چندان توصیه نمی شود. این استراتژی به اندازه دو روش بالا تاثیر گذار نیست.

2.    از واژگان خودتان استفاده کنید

در سوالات تکمیل متن و معادل سازی جمله، فکر کردن به واژگانی که خودتان بلدید پیش از اینکه به گزینه ها نگاه کنید می تواند موجب کاهش صرف زمان شود و به پیدا کردن پاسخ صحیح کمک کند.
یک ترفند برای این کار این است که لحن کلی جمله بفهمید. مثلا آیا جمله انتقادی است؟ یا امیدوارانه؟ دانستن لحن به شما کمک می کند بفهمید باید از کلمات منفی یا مثبت استفاده کنید.

3.    برای سوالات واژگان وقت کمتری بگذارید

در بخش وربال برخی سوالات بر جملات خاصی تمرکز دارند در حالی که برخی دیگر روی متن ها تاکید می کنند. توصیه می کنیم وقت بیشتر را روی این سوالات بگذارید و از زمان سوالات واژگان بکاهید.
بر اساس جدول شما یک دقیقه و نیم برای هر سوال این بخش وقت دارید و بهتر است ۳۰ تا ۳۴ ثانیه روی سوالات واژگان و دو دقیقه و نیم روی سوالات درک مطلب وقت بگذارید. برای تمرین بهتر زمان بندی روی این سوالات، در آزمون ماک جی آر ای شرکت کنید.

بخش کوانت

اگر با حل مسائل ریاضی مشکل دارید، و مطمئن نیستید که چگونه آن را انجام دهید، اعداد را اعمال کنید یا پاسخ ها را امتحان کنید. یکی از روش های آمادگی برای آزمون جی آر ای این است که  وقتی مطمئن نیستید که چگونه می توانید مسئله را به روش دیگری حل کنید ، این دو استراتژی می تواند در وقت با ارزش شما صرفه جویی کرده و به سرعت شما را به جواب برساند.
به طور کلی، پاسخ سوالات چند گزینه ای را به سوال اضافه کنید. این بدان معناست که شما هر یک از پاسخ های انتخابی را یکی یکی اعمال می کنید تا ببینید کدام یک از آنها به درستی با مساله خوانایی دارد. همیشه با پاسخی که مقدار متوسطی دارد شروع کنید. اگر این گزینه جواب نمی دهد، می توانید تعیین کنید که مقادیر را بالا ببرید یا از آن ها بکاهید.
در مورد اعمال کردن اعداد، شما معمولاً می توانید از این استراتژی برای سوالات مقایسه کمی و سوالات دارای متغیرها استفاده کنید.
برای سوالات Quant Comp، برای امتحان کردن گزینه های مختلف، معمولاً باید چندین عدد را اعمال کنید. برای اطمینان از اینکه نامعادلات یا معادلات برای همه موارد ممکن صادق است، اعداد کاملاً متفاوتی مانند یک عدد بزرگ و یک عدد کوچک، مثبت و منفی، عدد کامل و اعشاری و غیره را انتخاب کنید.

1.    از ماشین حساب زیاد استفاده نکنید

اگرچه می توانید از ماشین حساب روی صفحه برای همه سوالات کوانت استفاده کنید، اما از استفاده از آن در سوال هایی که چک کردن آن ها در چرک نویس سرعت را بالا می برد خودداری کنید. به عبارت دیگر، استفاده از ماشین حساب در مواقعی که نیازی به آن ندارید می تواند زمان بیشتری را از آنچه فکر می کنید تلف کنید!
ترفند مناسب در اینجا این است که یاد بگیرید چگونه بفهمید کدام سوال به ماشین حساب نیاز دارد و کدام یک نیاز ندارد. به طور کلی، هر سوال ریاضی که جبری باشد، به ماشین حساب نیاز ندارد. به عنوان مثال، حل اکثر سوالات Quant Comp، به ویژه آنهایی که دارای متغیر یا نامعادله هستند، بدون ماشین حساب سریعتر است. از طرف دیگر، سوالاتی که نیاز به جذر دارند یا پاسخ آن ها اعشاری است احتمالاً به ماشین حساب نیاز دارند.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!