تکنیک ها و تمرین های تقویت رایتینگ جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/02/02

تقویت رایتینگ جی آر ای می تواند به نسبت سایر بخش های این آزمون کمی سخت و چالش برانگیز باشد. آیا شما نیز نگران مقاله های GRE هستید؟ بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون، نشستن پشت رایانه خود و نوشتن مقاله در 30 دقیقه و بعد از آن مستقیماً مقاله دیگری را ترسناک می دانند! بخش نوشتن تحلیلی GRE ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما چند نکته مهم به شما کمک می کند تا با اطمینان خاطر برای کسب امتیاز GRE مورد نظر خود تلاش کنید.
در این مقاله ، نگاهی خواهیم انداخت به نکات رایتینگ جی آر ای که می توانید برای افزایش نمره مقاله خود استفاده کنید. در اینجا تمام نکات مقاله نویسی جی آر ای وجود دارد که باید برای رسیدن به آن نمره تمام آن ها را در نظر بگیرید.

ترفند های تقویت رایتینگ جی آر ای

در حالی که بخش رایتینگ آزمون عمومی GRE غیر قابل پیش بینی به نظر می رسد، هنوز روش هایی برای آماده شدن برای این کار وجود دارد. در ادامه، هر دو نوع مقاله های آزمون جی آر ای (Issue و Argument) را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد. اگرچه قبل از انجام این کار، در بخش رایتینگ تحلیلی GRE، ترفند های مهمی برای نوشتن مقاله های Issue و Argument وجود دارد که باید بدانید.

1. انواع تاپیک های رایتینگ جی آر ای را بشناسید

اگر برای بخش رایتینگ آزمون جی آر ای خود را آماده می کنید، ممکن است با خود فکر کنید چه انواع موضوعاتی ممکن از در آن مطرح شوند و کاملا تصادفی هستند. اما واقعیت این است که یک الگوی مشخص وجود دارد. ما هفت نوع موضوعات نوشتار تحلیلی جی آر ای را مشخص کرده ایم که شامل موارد زیر هستند:

•    تحصیلات
•    تکنولوژی
•    شهر ها
•    هنر
•    دولت و قدرت
•    تلاش های ذهنی
•    فلسفه

پیش از اینکه در امتحان اصلی شرکت کنید، خود را با آزمون آزمایشی جی آر ای بیازمایید، موضوعات نمونه را در زمینه های بالا مرور کنید تا یاد بگیرید وقتی با موضوعات مختلف روبرو می شوید چطور با آن کنار بیایید. قبل از روز آزمون می توانید کلیه مقاله های احتمالی جی آر ای در بخش های Issue و Argument را در وب سایت ETS مشاهده کنید.
اما همانطور که به دستورالعمل های GRE  بخش رایتینگ نگاه می کنید، اطمینان حاصل کنید که برای آمادگی و تقویت رایتینگ جی آر ای برای تشریح تمام مقاله های ممکن در این آزمون وقت خود تلف نمی کنید. چرا که زمانی که لازم است برای آن بگذارید  به علاوه تلاشی که برای حفظ کردن آن ها باید بکنید ارزش تلاش ندارد! درعوض، روی بهبود عملکرد خود نسبت به انواع موضوعات مختلف تمرکز کنید.
به یاد داشته باشید، نیازی نیست که در این زمینه ها متخصص باشید، در عوض، برای ارائه مثال هایی برای پرداختن به انواع مختلف تاپیک ها و چگونگی نوشتن درباره موضوعاتی که با آنها آشنایی ندارید، در مدت کوتاه تری کار کنید.

2. دستورالعمل ها را به طور کامل بخوانید

آیا دستورالعمل ها را می خوانید؟ البته که من آن را می خوانم! این پاسخی است که تقریباً همه شرکت کنندگان در این آزمون به این سوال می دهند. اما طبق تجربه، هیچ کس مطالعه دقیق دستورالعمل ها را به اندازه کافی و کامل انجام نمی دهد.
هر بخش Issue و هر بخش Argument دارای جهت های خاصی است که از این دستورالعمل پیروی می کنند و با حروف غیر کج نوشته می شوند. حتماً این دستورالعمل ها را بخوانید. اگر مستقیماً به آنچه سوال می پرسد پاسخ ندهید، نمره شما بسیار افت پیدا خواهد کرد. بیایید نگاهی به دو دستورالعمل مختلف بیاندازیم که یک به دنبال یک سوال بخش Issue آمده اند.

دستورالعمل اول:

“Write a response in which you discuss the extent to which you agree or disagree with the claim. In developing and supporting your position, be sure to address the most compelling reasons and/or examples that could be used to challenge your position.”

دستورالعمل دوم:

“Write a response in which you discuss the extent to which you agree or disagree with the recommendation and explain your reasoning for the position you take. In developing and supporting your position, describe specific circumstances in which adopting the recommendation would or would not be advantageous and explain how these examples shape your position.”

در این مرحله متوجه خواهید شد که این دستورالعمل های بسیار مشابه شروع می شوند اما بعد از هم متفاوت می شوند. با این وجود، هر دو از شما می پرسند که تا چه حد با این استدلال موافق یا مخالف هستید. دردستورالعمل اول از شما می خواهد که اعتراضات احتمالی دیدگاه خود را در نظر بگیرید. مجموعه دوم دستورالعمل ها از شما می خواهد موارد خاصی را ارائه کنید که در آن نشان دهد توصیه ها درست  است یا خیر.
خبر خوب این است که در تقویت رایتینگ جی آر ای دستورالعمل ها مقاله های کاملاً متفاوتی ایجاد نمی کنند. خیلی اوقات، رعایت کردن این دستورالعمل ها به غیر از چند جمله تاثیر خاصی در نتیجه گیری یا در انتهای یک پاراگراف در بدنه اصلی ندارد. برای اینکه تجربه بهتری از دستورالعمل های گفته شده داشته باشید شرکت در آزمون ماک جی آر ای را فراموش نکنید.

3. زمان را درست مدیریت کنید

برای هر بخش در آزمون جی آر ای یک زمان محدود در نظر گرفته شده که بخش رایتینگ نیز از آن امر مستثنا نیست. برای اینکه بیشترین بهره را از این زمان ببرید توصیه می کنیم زمانتان را به شکل زیر تقسیم بندی کنید:

•    دو دقیقه برای خواندن دستورالعمل و سوالات
•    سه دقیقه برای فکر کردن و تشریح کردن و نوشتن جملات کلی
•    ۲۰ دقیقه برای نوشتن پاراگراف های بدنه اصلی و مثال های مقاله
•    دودقیقه برای ویرایش اشتباهات کوچک مانند اشتباهات گرامری
•    در صورت امکان سه دقیقه برای نوشتن مقدمه

اینکه مقدمه را برای آخر کار نگه دارید کار اشتباهی نیست. چرا؟ به چند دلیل؛ اول اینکه اگر مقاله خود را در ابتدا مشخص کرده اید، مهم نیست. دوم اینکه شرکت کنندگان معمولا برای نوشتن یک مقدمه بی نقص وقت می گذارند و به نوشتن بدنه توجه چندانی نمی کنند.
در این صورت امکان اینکه نمره بهتری در بخش رایتینگ جی آر ای بگیرید بسیار بالا تر می رود. می توانید نمره خود را با شرکت کردن در آزمون آنلاین جی آر ای تخمین بزنید.

4. تا جایی که می توانید بنویسید

اگر راهنمای رسمی بخش رایتینگ را نگاه کنید چند مثال می بینید. اگر به کمترین نمره که یک است نگاه کنید آنچه مورد توجه است این است که مقاله تنها یک جمله است.
بسیار بعید است که کسی در این بخش نمره یک بگیرد. نکته اصلی اینجاست که که طولانی بودن مقاله مهم است. اما تنها این امر بین نمره یک و دو تفاوت ایجاد نمی کند. نمره ۶ نیز به طور مشخصی از نمره ۵ طولانی تر است. همینطور مقاله ای با نمره ۶ قطعا کیفیت کلی بالاتری دارد.
بنابراین فکر نکنید که می توانید به سرعت و زیرکی یک نمره ۶ به دست آورید. همانطور که به تقویت رایتینگ جی آر ای توجه می کنید در نظر داشته باشید که هرچه کیفیت بالاتری داشته باشد نمره بهتری می گیرید.

ترفند های بخش Issue جی آر ای

در آزمون جی آر ای اولین بخشی که می بینید بخش Issue است که در آن از ما خواسته می شود که یک مساله مطرح شده در سوال را تحلیل کنید و سپس یک مقاله بنویسید که با آن مخالف یا موافق هستید. نکات زیر را در رابطه با نوشتن این بخش در نظر بگیرید!

1. از جملات موافق/مخالف استفاده کنید

یکی از مهمترین چیزهای این بخش این  است که نیاز است شما یک طرف مخالف یا موافق را بگیرید.
برای انجام این کار، لیستی از جملات را تهیه کنید که یا آن مساله را تأیید یا رد می کند. سپس، هر طرف را که فکر می کنید بهترین عبارات را داشته باشد، انتخاب کنید.
ما به شما توصیه می کنیم به طور خلاصه کار کنید. لازم نیست که حتما زیبا باشد! فقط باید قابل درک باشد. این کار نباید زمان زیادی را از شما بگیرد. به یاد داشته باشید، شما زمان کافی برای فکر کردن ندارید! لیست های مخالف/موافق را تمرین کنید تا زمانی که بتوانید در کمتر از یک دقیقه آن ها لیست کنید.

2. یک طرف را انتخاب کنید

بر اساس آنچه در جملات موافق و مخالف خود نوشته اید، باید یکی از دو طرف را انتخاب کنید. خواهید دید که دستورالعمل های بخش Issue همیشه از شما می خواهند که مخالفت یا موافقت کنید. این کار برای نوشتن یک مقاله با نمره بالا بسیار مهم است.
اینکه شما واقعاً در زندگی خود در مورد این موضوع چه فکری می کنید یا حتی اگر هیچ نظری درباره آن ندارید اصلا مهم نیست! همه آنچه مهم است این است که طرفی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید از آن دفاع کنید.
بنابراین مطمئن شوید که بلافاصله نظر خود را به عنوان بخشی از بیانیه مقاله خود بیان کنید. به همان اندازه مهم است که مثال هایی را که به خوبی از این دیدگاه پشتیبانی می کنند انتخاب کنید، سپس آنها را با استدلال در ادامه مقاله به صراحت بنویسید.

3. تمام مثال ها و استدلال ها را به مقاله خود مرتبط کنید

همانطور که لیست مخالف و موافق خود را می سازید عباراتی را یادداشت می کنید که به پشتیبانی از جنبه های مختلف استدلال کمک می کنند. پس از انتخاب طرف مورد بحث، باید درمورد کسانی که مثال های واقعی یا استدلال دارند توضیح دهید.
تفاوت آن ها در چیست؟ استدلال دلیل واقعی بودن چیزی را توضیح می دهد (از عبارات X و Y ، ما می توانیم Z را ببینیم)، در حالی که مثال ها مورد خاصی را نشان می دهند که صحت دارد. بسته به نحوه فکر کردن شما، به احتمال زیاد یک لیست ایجاد می کنید که عمدتا دلایل یا مثال هایی دارد.

4. نقطه انحصار ایجاد کنید

با توجه به نکته شماره ۲، ما شما را تشویق کردیم که موقعیتی را که برای این بخش در نظر گرفته اید واقعاً واضح نشان دهید و سپس از موقعیت خود پشتیبانی کنید. اما وقتی به سوال Issue دقیق تر می شوید، می بینید که از شما خواسته شده است که هر دو طرف بحث را بررسی کنید. چه طور ممکن است؟
تقویت رایتینگ جی آر ای نیاز به تفکر بسیار ظریف دارد، و این بخش از این قاعده مستثنی نیست! شما باید با طرفی که  در مقاله با آن مخالف هستید بحث کنید، این کار در برخی موارد درست است. دستورالعمل ها به شما نمی گویند که این کار را دقیقاً انجام دهید، اما این بهترین راه برای بحث در مورد هر دو طرف استدلال است ضمن اینکه مطمئن شوید همچنان به بحث اصلی خود پایبند هستید.
در پایان، مهم است که تمام مقاله ای که نوشتید علاوه بر بحث ها و استدلال ها همه به نقطه نظر شما برگردند.

 

تکنیک ها و تمرین های تقویت رایتینگ جی آر ای

ترفند های بخش Argument جی آر ای

دومین بخشی که در رایتینگ جی آر ای با آن مواجه می شوید بخش Argument است. برای این قسمت شما یک استدلال می بینید که باید آن را به طورمنطقی تجزیه و تحلیل کنید.
شما باید انواع استدلال ها را در نوشتن مثال ها و همچنین نحوه ارائه یک استدلال خوب را بدانید. اگر این بخش استدلال هنوز هم طاقت فرسا به نظر می رسد، هرگز نترسید. برای این قسمت از آزمون نیز نکاتی را آماده کرده ایم.

1. فرضیات را شناسایی کنید

اولین نکته در مورد مقاله Argument چیست؟ برای تجزیه و تحلیل یک استدلال در این آزمون، باید بفهمید نویسنده چه پیش فرض هایی را مطرح می کند و دلیل نادرست بودن آنها را نشان دهید. هر بار بر روی یکی از این بخش ها تمرکز کنید، فقط با یافتن جا هایی که مفروضات وجود دارند، شروع کنید.
مدتی را برای این کار صرف کنید: درست فهمیدن این فرضیات برای نوشتن مقاله ای با نمره بالا بسیار مهم است. هدف این نیست که ببینید که چند فرضیه می توانید پیدا کنید، اغلب بیش از یک یا دو فرضیه وجود دارد. درعوض، می خواهید مطمئن شوید که مهمترین مواردی را که نویسنده استفاده کرده است پیدا کرده اید.
شناسایی مفروضات به تمریناتی نیاز دارد، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای تمرین یک نگاه دیگر به مجموعه بخش های Argument در وبسایت ETS بیندازید. هنگامی که این موارد را مرور می کنید، از خود بپرسید: نویسنده چه ادعاهایی را مطرح می کند؟ نویسنده از کجا به این ادعاها تکیه می کند؟ چه اطلاعاتی ذکر نشد اند که این ادعا را معتبر می کنند؟

2. مغالطه های منطقی را پیدا کنید

بعد از اینکه تمام مفروضات را در بخش استدلال یافتید، باید آن را یک گام جلوتر بردارید و استدلال را تجزیه و تحلیل کنید. برای انجام این کار، علاوه بر یادگیری لغات مورد استفاده در جی آر ای، باید هنگام تقویت رایتینگ جی آر ای با انواع مغالطه های منطقی که با آنها روبرو می شوید آشنا شوید.
همانطور که انواع مختلفی از استدلال ها در مقاله های جی آر ای وجود دارد، انواع مختلف مغالطه های منطقی نیز در آنها وجود دارد. برای مقاله Argument task GRE، مهمترین مفروضات را باید شناسایی کنید، سپس انواع مغالطه های منطقی را که نویسنده انجام می دهد، توصیف کنید. در مقاله خود نیازی به توصیف تک تک آنها نخواهید داشت ، اما باید مهمترین ها را توصیف و توضیح دهید.

3. هیچگاه با استدلال مطرح شده موافقت نکنید

هرگز با استدلالی که در این بخش در GRE ارائه می شود موافقت نکنید! بیانیه مقاله شما باید در نهایت منطق موجود را رد کند.
به عبارت دیگر، نوع مقاله شما برای بخش Argument همان نوعی نیست که برای بخش Issue می نویسید. به یاد داشته باشید، بخش Issue از شما می خواهد که با استدلال ارائه شده موافق یا مخالف باشید. اما مقاله Argument از شما می خواهد که مقاله ای در مورد یک مقاله بنویسید! بیانیه شما باید در ارتباط با دلیل ضعف استدلال مطرح شده با استفاده از مغالطه های منطقی باشد.

4. مثال های خود را با دقت انتخاب کنید

اکنون که فرضیات و مغالطه های منطقی را پیدا کردید و بیانیه خود را نوشتید وقت این است که مثال های خود را انتخاب کنید.
در این مرحله، ممکن است یک لیست بلند شامل هفت یا هشت فرض داشته باشید و در نهایت می خواهید بسیاری از آنها را بیرون بریزید. می توانید فقط با استفاده از سه یا چهار مثال مقاله ای با نمره بالا بنویسید. با توجه به این موارد، مواردی را که بیشتر منجر به تضعیف نظر نویسنده می شوند و بیشترین تأثیر منفی را دارند، انتخاب کنید. سپس پاراگراف های اصلی خود را مرتب کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!