تکنیک ها و تمرین های یادگیری گرامر برای آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/02/02

یادگیری گرامر آزمون تافل برایتان سخت و طاقت فرساست؟ می خواهید بدانید چطور می توانید نمره تافل خود را افزایش دهید؟ تنها یک عنصر وجود دارد که می تواند نمره شما را در تمام بخش های آزمون تافل بالا ببرد: گرامر.
حتی اگر تافل به طور مستقیم گرامر را آزمون نمی گیرد، تمام چهار بخش آن به طور غیر مستقیم دانش شما را در این زمینه می سنجند. گرامر معمولا در ابتدای کار دشوار است. زبان های مختلف به خاطر الگوی های گرامری متفاوت مشهورند. اما در هر صورت، اهالی هر کشور زبان آن را بدون خواندن گرامر یاد می گیرند.
درحالی که زبان گفتاری ممکن است بدون توجه خاص به نکات گراکری قابل فهم باشد، مشکل آن جایی شروع می شود که  مثلا بخواهید مطلبی را برای یک بلاگ یا نامه ای برای مدرسه بنویسید. برای آزمون تافل نیز یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که در هر بخش از گرامر درستی استفاده کنید.
اگر فکر می کنید دانش خوبی از گرامر و مهارت های تافل دارید ابتدا در آزمون آنلاین تافل خود را محک بزنید. در غیر این صورت با روش های گفته شده توانایی خود را در گرامر افزایش دهید. در ادامه این مقاله هشت قدم برای یادگیری گرامر برای آمادگی در آزمون را با هم بررسی می کنیم که می توانید به تنهایی آن ها را تمرین کنید.

هشت قدم برای یادگیری گرامر آزمون تافل

یک: تا جایی که می توانید لغت یاد بگیرید

برای اینکه گرامر را راحت تر یاد بگیرید، عنصر پایه ای هر زبان کلمات است. یک دیکشنری تهیه کنید و کلمات و واژگان تافل را تمرین کنید. هر کلمه جدید را هر چقدر می توانید استفاده کنید تا در ذهنتان بماند. تا زمانی که برای استفاده از کلمات احساس راحتی نکرده اید نگران گرامر نباشید.

دو: صحبت کنید

یک زبان شما را بخش از جامعه می کند. تلاش برای یادگیری آن بدون صحبت کردن با دیگران سخت است. از هر شانسی که دارید برای صحبت کردن استفاده کنید، حتی پای تلفن. همانطور که می شنوید که دیگران چطور سخن می گویند گرامر را یاد می گیرید حتی اگر قواعد را بلد نباشید.

سه: نگاه کنید و یاد بگیرید

یکی دیگر از بهترین راه ها برای یاد گیری گرامر تماشای فیلم و شو های تلوزیونی است. درست است که برای یادگیری گرامر آزمون تافل باید از منابع درستی استفاده کنید و مطالعه کنید، اما تماشای سریال هایی به زبان انگلیسی و شنیدن صحبت کردن دیگران می تواند به شکل قابل توجهی فهم شما را از گرامر زبان انگلیسی در شنیدن و صحبت کردن بالا ببرد.

چهار: خواهش کنید که شما را تصحیح کنند

بیشتر مردم علاقه ای به درست کردن اشتباهات شما ندارند چراکه فکر می کنند ممکن است به نظر شما توهین آمیز برسد. از آن ها بخواهید که شما را در صورت نیاز تصحیح کند تا از اشتباهات خود بیاموزید.  سپس آن را با منابع اصلی خود چک کندی تا ببینید کجا اشتباه کردید. آن ها را یاد داشت و تمرین کنید.

پنج: ترتیب کلمات را یاد بگیرید

حالا که کلمات زیادی یاد گرفتید باید بدانید چطور آن ها را در یک جمله استفاده کنید. باید این کار را موقع یاد گیری گرامر یاد بگیرید زیرا ترتیب مختلف کلمات به شما می گوید چطور آن ها در یک جمله استفاده کنید. مانند اسم، صفت، ضمیر، فعل، آرتیکل، حروف ربط، قید و غیره.
وقتی سعی می کنید کلمات را بشناسید، بهتر خواهید فهمید آنها را چطور در جمله بچینید. ممکن است سخت به نظر برسد اما اگر در کنار مطالعات کتاب های تافل این کار را در برنامه خود انجام دهید پس از مدتی به طور خود کار خواهید توانست جملات درستی بسازید.

شش: دنبال الگو ها باشید

وقتی جملات را یاد گرفتید متوجه الگوهایی می شوید. سعی کنید بدون چک کردن یاد داشت های گرامری خود آن ها را شناسایی کنید و از آن ها هنگام ساختن جملات خودتان استفاده کنید.

هفت: شکل های مختلف فعل ها را تمرین کنید

شکل های مختلف فعل یا Conjugating ها یکی از بزرگترین چالش ها در یادگیری گرامر آزمون تافل هستند. Conjugating شکل فعل را طوری تغییر می دهد که اطلاعاتی را در مورد آن بدهد که می تواند زمان، شخص، عدد، وجه، صدا، حالت، یا جنسیت باشد. مثلا گذشته، حال و آینده Conjugating های زمان هستند.
در همین رابطه دو نوع فعل با قاعده و بی قاعده وجود دارد، که افعال با قاعده ساده هستند زیرا یک الگو را دنبال می کنند. اما افعال بی قاعده الگویی ندارند و ممکن است دشوار باشند که باید آن ها را حفظ کنید. با این حال با تمرین زیاد قادر خواهید بود شکل درست فعل را برای یک جمله تشخیص دهید.

هشت: از یک اپلیکشین استفاده کنید

ممکن است تقلب به نظر برسد، اما اپلیکیشن هایی که برای گوشی همراه طراحی شده اند نیز می توانند به شما در یادگیری گرامر کمک کنند. استفاده از آن ها ساده است و با نصب آن ها می توانید توانایی گرامری خود را از هر راهی که می خواهید افزایش دهید.
مثلا برنامه ای مانند LearnEnglish Grammar که می توان برای آندروید و آیفون از آن استفاده کرد. همچنین برنامه Johnny Grammar Word Challenge یکی دیگر از پر کاربرد ترین برنامه ها برای یاد گیری گرامر است که از آندروید از اینجا و برای آیفون از اینجا قابل دانلود است.

شش نکته گرامری که هر داوطلب تافل باید بداند

برای اینکه کار را برایتان ساده تر کنیم، در ادامه این مطلب شش نکته گرامری بسیار مهم را آورده ایم که با یادگیری و تمرین آن ها، برای شرکت در آزمون تافل اعتماد به نفس بهتری پیدا خواهید کرد. وقتی این نکات را خوب یاد گرفتید در آزمون ماک تافل شرکت کنید تا دانش کلی خود را بسنجید.

وقتی به یک عمل موقتی یا مداوم اشاره می کنید از Continuous Aspect استفاده کنید

این یعنی وقتی از افعال استفاده می کنیم به خود عمل تمرکز کنیم. هر زمان لفظی دو جنبه دارد: مداوم و ساده. این بدان معناست که هر زمان کنش رخ دهد (گذشته ، حال یا آینده)، ما می توانیم روی خود عمل (جنبه پیوسته یا progressive) یا نتیجه عمل (جنبه ساده یا simple) تمرکز کنیم.
جنبه پیوسته با فعل کمکی "to be" در زمان مورد نظر استفاده می شود ، به علاوه شکل "-ing" فعل را می گیرد. به مثال های زیر توجه کنید:

He is climbing that mountain right now.
She has been writing for the past 40 minutes

در آزمون تافل این به چه معناست؟ هر موقع در اسپیکینگ یا رایتینگ از فعلی استفاده می کنید باید تصمیم بگیرید کدام عمل را می خواهید توضیح دهید.

برای توضیح چیزها، افراد یا مکان ها از “the” استفاده کنید

از این حرف مشخص برای چیزها، افراد یا مکان هایی که برای گویندگان "تعریف شده" است استفاده می شود. این بدان معناست که گویندگان دقیقاً می دانند در مورد چه چیز ، شخص یا مکانی صحبت می کنند.
شما هنگام یادگیری گرامر آزمون تافل احتمالاً قوانین زیادی را در مورد زمان استفاده از  the" خوانده اید، اما همه آنها را می توان به یک ایده خلاصه کرد: وقتی چیزها، افراد یا مکان هایی که به آنها اشاره می کنیم تعریف می شوند، ما از این حرف مشخص استفاده می کنیم. به لیست زیر که از "the" استفاده شده نگاهی بیندازید.
با اسامی که پیش از ان ذکر شده اند، مانند:

“We are staying in a nice hotel. The hotel is in the center of the city.”

در مثال بالا می دانیم که درباره کدام هتل حرف می زنیم زیرا در جمله اول ذکر شده است.
در مورد چیزهایی که خاص هستند، مانند:

We went to the lake today.
You can find any information you need on the Internet.

از آنجایی که “the lake” و “the Internet” خاص هستند، گوینده می داند که آن ها تعریف شده هستند.
با اسامی که به دنبال آن یک جمله نسبی تعریف شده (جمله ای است که شخص یا چیزی را که درباره آن صحبت می کنیم توصیف می کند) می آید:

The book you gave me is nice.

در جمله بالا کلمه book تعریف شده است زیرا درباره یک کتاب خاص صحبت می شود، نه هر کتابی.
با صفات عالی و اعداد ترتیبی(superlatives and ordinal numbers):

I think I just tasted the best ice cream ever.

در این مثال ice cream تعریف شده است زیرا یک بستنی خاص است، بهترین است. کلمه best در اینجا یک صفت عالی است.

This is the second question he’s asked today.

در این مثال نیز کلمه question تعریف شده است زیرا تعداد سوالات شمرده شده است و این سوال مشخص دومین سوال پرسیده شده است.
با نام کشورهایی که حالت جمع دارند یا کلمات "republic" یا "kingdom" را شامل می شوند.

the United States of America
the Czech Republic
the Netherlands

به همراه نام مناطق جغرافیایی، رودخانه ها، رشته کوه ها، مجمع الجزایر ها، کانال ها و اقیانوس ها:

the Arctic
the Alps
the Nile

از صفت ها برای توصیف افراد، مکان ها و چیز ها استفاده کنید

برخی از زبان آموزان صفات را با قید ها اشتباه می گیرند. پس برای اینکه متوجه تفاوت آن ها شوید بیایید نگاهی به مثال های زیر بیاندازیم.

I like romantic movies.

در اینجا کلمه romantic یک اسم را توصیف می کند. صفت ها معمولا قبل از اسم می آیند. همچنین برای افعالی که می توانند با “be” جایگزین شوند مانند feel، look، taste، smell، sound، appear، seem این ساختار استفاده می شود:

The soup tastes/smells/looks/seems good.
The soup is good.
Cashmere feels nice.
Cashmere is nice.
The music sounds perfect.
The music is perfect.

کلمات Who، Whom و Which قابل جایگزینی نیستند

کلمه Who به افراد بر می گردد، Which به اشیا و that به هردوی آن ها باز می گردد:

I know the man who you talked to earlier.
I know the man that you talked to earlier.
The contract which you signed is on the table.
The contract that you signed is on the table.

تنها تفاوت این است که Which می تواند در هنگامی که از میان گروهی از افراد یکی را برگزینید استفاده شود:

Which of you knows the answer?

واژه Whom نیز به افراد اشاره دارد اما زمانی استفاده می شود که آن فرد مفعول جمله باشد:

Whom are you going to invite?
(You are going to invite him.)
Who wrote the email?
(She wrote the email.)

وقتی از رایتینگ آیلتس از این عبارات استفاده می کنید دوباره چک کنید که کدام یک را درست استفاده کرده اید. به یاد داشته باشید که Which معمولا به اشیا اشاره دارد. اگر اشتباه کرده اید، به راحتی تنها همین یک کلمه را بدون اینکه تغییری در جمله ایجاد کنید عوض کنید.

آینده در عبارت های زمانی و شرطی استفاده نمی شود

نکته دیگری که در یادگیری گرامر آزمون تافل باید توجه کنید این است که برای ارجاع به آینده در عبارت های شرطی نمی توانید از "will" استفاده کنید. عبارات زمانی معمولاً با کلماتی مانند "when" ، "as soon as" ، "while" ، "until" ، "after" ، "before" ، "as" شروع می شوند. اما عبارات شرطی معمولاً با "if" شروع می شوند. به مثال های زیر توجه کنید:

Wrong: After she will return, we can talk.
Right: After she returns, we can talk.
Wrong: While she will be reading, I’ll be watching a movie.
Right: While she is reading, I’ll be watching a movie.
Wrong: If she will have finished the book, she can give us the main ideas.
Right: If she has finished the book, she can give us the main ideas.

در بخش اسپیکینگ آزمون تافل ممکن است از شما درباره آینده بپرسند. بنابراین باید توجه دوچندان به کلمات و عبارات بکنید. در بخش رایتینگ نیز وقت بیشتری برای فکر کردن دارید، پس مطمئن شوید که به این موضوع دقت زیادی می کنید.

از حال کامل زمانی استفاده می شود که ارتباطی با زمان حال وجود داشته باشد.

شما احتمالاً قوانین زیادی را در مورد استفاده از حال کامل و استفاده از زمان گذشته خوانده اید. می توانید همه آنها را به یک قاعده ساده تقلیل دهید: اگر گوینده احساس می کند با حال ارتباط دارد، باید از حال کامل (present perfect) استفاده شود.
اگر عمل در گذشته است و جدا از حال دیده می شود، پس باید از گذشته استفاده کنید. به مثال زیر نگاهی بیندازید که در آن ما از حالت کامل و گذشته استفاده می کنیم و نحوه اعمال این قانون ساده را بررسی کنید:

I haven’t seen that movie ye.

 حال کامل، ارتباط احتمالی با زمان حال دارد.  

I saw that movie yesterday.

زمان گذشته، هیچ ارتباطی با زمان حال ندارد.

I have lived here since 2004.

حالت حال کامل، با زمان حال ارتباط دارد.

I last saw him in 2004.

زمان گذشته، هیچ ارتباطی با حال ندارد و عمل در گذشته انجام شده است.
بنابراین در اسپیکینگ تافل وقتی می خواهید بین این دو عبارت سریع تصمیم بگیرید، به این فکر کنید که این عمل در زمان حال چقدر مهم است. اگر به هر نحو با زمان حال ارتباط داشته باشد باید از حال کامل استفاده کنید.
در بخش رایتینگ نیز زمان بیشتری برای تصمیم گیری دارید پس عجله نکنید به به این فکر کنید اگر کار انجام شده ارتباطی به حال ندارد از زمان گذشته استفاده کنید.

 

تکنیک ها و تمرین های یادگیری گرامر برای آزمون تافل

بهترین کتاب های یادگیری گرامر برای تافل TOEFL

درست است که در تافل بخش جدایی برای گرامر وجود ندارد اما درست استفاده کردن آن در تمام بخش ها بسیار مهم است. در زیر چند کتاب برای یادگیری گرامر آزمون تافل معرفی کرده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید. در هر مرحله از تمرین، یه بار در آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید و اشتباهات گرامری خود را یاد داشت کنید.
اولین کتاب “TOEFL Grammar Guide: 23 Grammar Rules You Must Know to Guarantee Your Success on the TOEFL Exam!” است که استفاده از آن ساده است و مختص آزمون تافل تهیه شده است و به مهم ترین نکات انگلیسی اشاره کرده است.
همچنین کتاب “The Blue Book of Grammar and Punctuation” یکی از محبوب ترین کتاب های گرامر است که بسیار گویا توضیح داده است. قوانین بسیار واضح و بدون پیچیدگی تشریح شده اند و با مثال توضیح داده شده اند.
The ELT Grammar Book نیز یکی دیگر از بهترین کتاب هایی است که می توان برای یادگیری گرامر آزمون تافل از آن بهره برد. این کتاب بیشتر مانند یک معلم عمل می کند و با زبانی ساده همه چیز را توضیح داده است.
به طور کلی سعی کنید همیشه برای تمرین مهارت های آزمون از منابع معتبر تافل استفاده کنید و هر از چند گاه در آزمون های آزمایشی نیز شرکت کنید، از اشتباهات خود درس بگیرید و ادامه دهید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!