تکنیک ها و تمرین های تقویت رایتینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/02/11

تقویت رایتینگ برای تافل اهمیتی برابر با تقویت سایر مهارت های چهار گانه یعنی اسپیکینگ تافل،‌ لیسنینگ تافل و ریدینگ تافل دارد. بخش رایتینگ در تافل دارای چند بخش است که باید خودتان را برای تمام این بخش های آماده کنید. اما بهترین راه برای تقویت رایتینگ انگلیسی برای تافل چیست؟
رایتینگ مهارتی است که تا پایان همراه شما خواهند بود. همانطور که برای بهبود مهارت های نوشتاری خود در آزمون تافل تلاش می کنید، بدانید که مدت ها پس از گرفتن نمره خود نیز از این مهارت ها استفاده خواهید کرد. برای به دست آوردن این مهارت ها و به دست آوردن نمره TOEFL مورد نظر خود، مطمئن شوید که تمرین نوشتن شما موثر است. 
در اینجا هشت قدم وجود دارد که می توانید برای تمرین رایتینگ تافل آن ها را دنبال کنید.

هشت قدم برای تمرین و تقویت رایتینگ برای تافل

ممکن است فکر کنید که تمرین نوشتن با یک کاغذ و یک موضوع رایتینگ از یک کتاب آمادگی آزمون تافل آغاز می شود. اما قبل از نوشتن یک مقاله کامل، مهم است که ابتدا نوشتن جملات و پاراگراف های کوتاه تر را تمرین کنید. همچنین درک مفاهیم خاصی که در مقاله های خود استفاده خواهید کرد بسیار مهم است.

از مطالب ریدینگ و سوالات همراه آن ها استفاده کنید

برای یادگیری نحوه نوشتن جملات، پاراگراف های کوتاه و پاسخ های کوتاه، به دنبال کتاب های درسی، کتاب های زبان یا مطالب خواندنی آنلاین باشید که شامل سوالاتی بعد از هر داستان یا هر فصل هستند.
وب سایت Breaking News English یک وب سایت شگفت انگیز برای این کار است زیرا دارای کتابخانه ای از مقالات خبری است که به دنبال آن سوالاتی ارائه می شود.
داستان ها / فصل ها را با دقت بخوانید. فقط به داستان و ایده های اصلی متن توجه نکنید، بلکه واژگان، ساختار جمله ها و ویژگی های دستوری استفاده شده را نیز بررسی کنید. با مشاهده و تجزیه و تحلیل زبان انگلیسی، درک خود را بهبود می بخشید و می توانید از آنچه آموخته اید در نوشتن استفاده کنید.
یادداشت برداری را هنگام مطالعه فراموش نکنید. شخصیت ها چه کسانی هستند؟ ایده اصلی چیست؟ چی شد؟ این ها همه سوالاتی است که می خواهید پاسخ آن ها را بدانید. زیر کلمات یا عباراتی را که از نظر شما مهم هستند خط بکشید یا علامت بزنید.
پس از خواندن متن، به سوالات پاسخ دهید. قبل از بررسی کلید سوالات برای یافتن پاسخ های صحیح، پاسخ های خود را مرور کنید. اگر در مورد هرکدام از پاسخ ها سوالی دارید از یک معلم بپرسید.

خلاصه کردن را یاد بگیرید

توانایی خلاصه نویسی برای تقویت رایتنینگ برای تافل، علاوه بر آزمون، برای حرفه علمی یا شغلی شما به زبان انگلیسی بسیار مهم است. اما خلاصه کردن به چه معناست؟ تفاوت آن با نقل قول یا بیان ساده نظر خودتان چیست؟ 
نقل قول از کسی به معنای این است که شما کلمات او را دقیقاً همانطور که در ابتدا گفته شده است بنویسید. شما باید از علامت های نقل قول استفاده کنید و نام نویسنده را وارد کنید. اگر از علامت های نقل قول استفاده نکنید اما گفتار های شخص دیگری را در متن خود وارد کنید کاملاً غیر قابل قبول است.

لیستی از موضوعات تهیه کنید و درباره آن ها بنویسید

اکنون که نوشتن کوتاه را تمرین کردید و برخی از تکنیک های مهم را درک کردید، آماده نوشتن مقاله های تمرینی برای آزمون تافل هستید.
اکنون لیستی از موضوعات بالقوه که ممکن است مطرح شوند ایجاد کنید تا بعداً سر جلسه وقت خود را صرف فکر کردن بیش از حد نکنید.
درباره موضوعات مورد علاقه خود فکر کنید و دانش خود را درباره آن ها زیاد کنید. آیا علاقه زیادی به محیط زیست دارید؟ آن را بنویسید. آیا از مسافرت لذت می برید؟ فواید سفر می تواند موضوع خوبی برای شما باشد.
از موضوعاتی که لذت نمی برید یا درباره آنها چیزی نمی دانید صرف نظر کنید. مثلاً اگر درباره اتومبیل چیز زیادی نمی دانید صنعت اتومبیل را به عنوان یک موضوع بالقوه به لیست خود اضافه نکنید.
سپس ، موضوعات بحث برانگیز را انتخاب کنید. به موضوعات بحث برانگیز فکر کنید و شروع به تهیه یک لیست کنید. یک موضوع همیشه نیاز نیست عمیق باشد، مانند سقط جنین یا کنترل اسلحه. بلکه می توانند ساده تر باشند، مانند داشتن فرزند بیشتر در یک خانواده، داشتن حیوان خانگی یا تحصیل در خارج از کشور.
برای کمک به شما، نیویورک تایمز لیستی از 200 موضوع برای نوشتن نظر منتشر کرده است. وب سایت های دیگر ، از جمله ETS و Good Luck TOEFL نیز منابع خوبی برای نمونه سوالات هستند.

طوفان مغزی

مرحله بعدی برای تقویت رایتینگ برای تافل این است که لیست موضوعات خود را بگیرید و یک موضوع را انتخاب کنید. سپس حدود 3 دقیقه طوفان مغزی کنید. این به این معنی است که شما موضوع را می خوانید و درباره آن شروع به فکر می کنید. در مورد چه چیزی می توانید بنویسید؟ نظر شما در مورد موضوع چیست؟ آیا تجربه شخصی در مورد این موضوع دارید؟ آیا اخیراً مقاله ای در رابطه با آن خوانده اید؟
ایده های خود را روی یک کاغذ بنویسید. می توانید از فلش برای اتصال آنها استفاده کنید، یا اگر به شما کمک می کند حتی نقاشی بکشید. در این مرحله نگران نوشتن جملات کامل، علائم نگارشی، گرامر یا هجی کلمات نباشید. هر کلمه یا جمله شکسته ای را که به ذهنتان خطور می کند، بنویسید. پس از پایان ایده پردازی، می توانید تشریح کلی مقاله خود را شروع کنید.

یک طرح کلی خلق کنید

ایجاد یک طرح کلی شاید مهمترین قسمت فرآیند نوشتن مقاله شما باشد. طرح کلی سندی است که به شما کمک می کند تا ایده های اصلی خود را سازماندهی کنید تا آن ها به طور منطقی به هم متصل شوند و مقاله را به وجود آورند.
طرح کلی به شما می گوید که آیا شواهد کافی برای حمایت و تشریح ایده های اصلی خود را دارید یا خیر. یک طرح کلی خوب می تواند شما را راهنمایی کند و به شما  در نوشتن مقاله کمک کند که داستان یا استدلال خود را به روشی منطقی و روان بنویسید و پیاده کنید.
نوشتن طرح کلی شما باید حدود ۷ تا ۹ دقیقه طول بکشد. برای طرح کلی خود به عنوان لیستی از عناوین اصلی فکر کنید. هنگام نوشتن طرح کلی، شروع به فکر کردن به هجی کردن، انتخاب کلمات و دستور زبان خود کنید. با این حال، جملات کوتاه یا تنها چند کلمه بهتر از نوشتن بحث های طولانی در طرح کلی است. به یاد داشته باشید، شما اکنون در حال گسترش هر ایده نیستید، فقط آن ها را لیست کنید.
یک بیانیه قوی برای مقاله بنویسید. بیانیه مقاله شما در کل مقاله راهنمای شما خواهد بود. این بیانیه در پایان پاراگراف مقدمه خواهد آمد. به عنوان مثال، اگر موضوع  از شما بخواهد نظر خود را در مورد مزایای حیوانات خانگی بنویسید، ممکن است بیانیه مقاله به این شکل باشد:
من معتقدم که داشتن یک حیوان خانگی در خانه بسیار مفید است زیرا آن ها با انسان ها همنشینی می کنند، به آن ها مسئولیت می آموزند و موجب فعالیت ورزشی و تحرک بدنی بیشتر انسان ها می شوند.
یک بیانیه قوی معمولاً شامل ایده اصلی است (به عنوان مثال حیوانات خانگی مفید هستند) و دلایلی که از این ایده حمایت می کند (به عنوان مثال 1) آن ها انسان ها را همراهی می کنند 2) آن ها مسئولیت را آموزش می دهند 3) آن ها موجب فعالیت بدنی بیشتر می شوند). سعی کنید بین دو تا چهار دلیل برای حمایت از ایده خود داشته باشید.
برای هر دلیل حمایتی، موارد فرعی را نیز لیست کنید. فقط دلایل خود را ذکر نکنید، بلکه بیاناتی از حقایق، نظرات، استدلال های محکم یا مثال هایی را ذکر کنید. به سوالات "چرا؟" و "چطور؟" فکر کنید. مثلا چرا و چگونه این نکته از بیانیه شما پشتیبانی می کند؟ با هر دلیل حمایتی سعی کنید حداقل سه نکته فرعی نیز بنویسید.

 

تکنیک ها و تمرین های تقویت رایتینگ تافل

 

درباره موضوعات بنویسید

پس از اتمام طرح کلی، دشوارترین قسمت تمام شده است! اکنون می توانید شروع به نوشتن مقاله خود کنید.
هنگام نوشتن مقاله، قالب طرح کلی خود را از نزدیک دنبال کنید. با مقدمه شروع کنید. مقدمه شما می تواند یک نقل قول، یک داستان کوتاه یا حتی یک شوخی خنده دار مرتبط با موضوع باشد. این یعنی خلاق بودن. مقدمه خود را با بیانیه خود پایان دهید.
برای تقویت رایتینگ برای تافل در بخش بدنه مقاله، می توانید جزئیات بیشتری از دلایل پشتیبانی از طرح اصلی خود را بنویسید. سرانجام، مقاله را با یک نتیجه گیری به پایان برسانید. نتیجه گیری خلاصه ای از بیانیه و دلایل حمایتی شماست. مثلا:
با توجه به اینکه حیوانات خانگی با ما همراهی می کنند، مسئولیت پذیری را به ما می آموزند و از موجب افزایش ورزش و فعالیت بدنی می شوند، معتقدم داشتن حیوان خانگی برای همه مفید است.
حتی می توانید یک پیشنهاد نیز در مقاله ارائه دهید، مانند:
اگر هنوز حیوان خانگی ندارید، پیشنهاد می کنم یک حیوان خانگی تهیه کنید. در صورتی که علاقه مند هستید، به انجمن حمایت از حیوانات محل خود بروید. در آنجا سگ ها، گربه ها و سایر حیوانات دوست داشتنی را پیدا خواهید کرد که به یک خانه خوب احتیاج دارند.
در نظر داشته باشید که مقاله خود را در حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه بنویسید و پس از آن 5 دقیقه آن را مرور کنید. این بدان معناست که شما برای هر مقاله حدود 25 دقیقه زمان صرف خواهید کرد: طوفان مغزی، ایجاد طرح کلی، نوشتن و مرور کردن.
در این مدت هدف نوشتن چیزی بین 300 تا 350 کلمه است. اگر در ابتدا به زمان بیشتری نیاز دارید یا مقاله های شما خیلی کوتاه است، نگران نباشید. با گذشت زمان پیشرفت خواهید کرد. پس از مدتی در آزمون ماک تافل شرکت کنید. فقط توجه کنید که در حال حاضر کجا هستید و چقدر باید بهتر شوید.

متن نوشته خود را مرور کنید

همانطور که به طور خلاصه در بالا ذکر کردیم، پس از پایان نوشتن مقاله، به عقب برگردید و متن خود را مرور کنید. سعی کنید فقط 5 دقیقه برای بررسی و ویرایش وقت بگذارید. استفاده از واژگان مترادف برای تقویت رایتینگ برای تافل نیز بسیار مهم است.
با توجه زیاد به جزئیات، دوباره نوشته های خود را به آرامی و با دقت بخوانید. دستور زبان، هجی و کلمات خود را بررسی کنید. اگر متوجه اشتباهی شدید، آن را اصلاح کنید. برای تجدید نظر در یک کلمه یا جمله نترسید.
اگر متوجه کلمات تکراری شدید، سعی کنید آن ها را با کلمات مترادف جایگزین کنید. به عنوان مثال، اگر در مقاله خود پنج بار از کلمه "strong" استفاده کردید، چهار کلمه را با انتخاب کلمات مترادف مناسب جایگزین کنید. مانند کلمات "active"، " hardy"، "muscular" و غیره. اگر مترادفی بلد نیستید، یا در مورد هجی یا انتخاب کلمات خود مطمئن نیستید، به فرهنگ لغت خود مراجعه کنید.
در طول آزمون تافل، نمی توانید فرهنگ لغت خود را چک کنید، اما در هنگامی که تمرین می کنید، ایده خوبی است که این کار را انجام دهید. هرچه که به تاریخ آزمون شما نزدیکتر می شود، نوشتن چند مقاله بدون استفاده از  فرهنگ لغت را تمرین کنید و خود را با آزمون آزمایشی تافل بیازمایید.
هر چیزی را که برایتان گیج کننده بود یادداشت کنید. دانستن زمینه هایی که در آن ها ضعف دارید و باید بیشتر به آن ها توجه کنید یا دوباره آن ها را مرور کنید، به پیشرفت شما کمک می کند.

از یک انگلیسی زبان بخواهید کار شما را تصحیح کند

پس از پایان کار نوشتن و بررسی و مرور، لازم است که از یک فرد انگلیسی زبان یا یک شخصی با زبان مادری انگلیسی یا هر کسی با تخصص مانند یک معلم یا فرد بومی بخواهید نوشته شما را بررسی کند. به یاد داشته باشید، آن ها انگلیسی را روان صحبت می کنند و قادر خواهند بود به تمام اشتباهات کوچک شما اشاره کنند. علاوه بر این، چهار چشم بیش از دو چشم می بیند!
مطمئناً کار با یک معلم انگلیسی بصورت حضوری یا آنلاین حتی بهتر نیز هست، زیرا فرصت های بیشتری برای بحث در مورد ضعف های شما فراهم می کند و برای تقویت رایتینگ برای تافل و نقاط ضعفتان، تمرین های خاصی را به شما می دهد.
هنگامی که فردی کار شما را بررسی کرد، مقاله خود را با اصلاح کردن اشتباهات دوباره بنویسید. سپس دوباره بخواهید آن را برررسی کنند تا ببینید آیا چیزی را از دست داده اید یا خیر.
اشتباهات خود را یادداشت کنید. جاهایی را که در آن ها اشتباه داشتید مرور کنید و سوالات را به روشنی پاسخ دهید. همچنان بر گسترش دایره واژگان خود تمرکز کنید. یکی دو هفته بعد، دوباره در مورد همان موضوع بنویسید تا ببینید چقدر پیشرفت کرده اید و خود را با آزمون آنلاین تافل ارزیابی کنید.

دانلود رایتینگ های Writing ژنتی برای تافل TOEFL

همانطور که می دانید، آزمون های ژنتی آزمون های معتبری برای سنجش مهارت شما در تافل هستند که مانند آزمون ماک تافل عمل می کنند. این آزمون ها توسط اساتید دانشگاه های چین طراحی می شوند و هر ساله افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند تا خود را برای شرکت در آزمون تافل آماده کنند.
در وبسایت شایسته، مجموعه ای از لیسنینگ ها، ریدینگ ها و رایتیتنگ های ژنتی برای آزمون تافل برای راحتی کار شما و آمادگی بیشتر شما قرار گرفته است که می توانید برای تقویت رایتینگ برای تافل، دانلود رایتینگ های ژنتی تافل را از طریق این وبسایت انجام دهید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!