نرم افزار ها و وب سایت های مخصوص کوانت جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/04/05

تمرین های کوانت جی آر ای برای آمادگی در این آزمون بسیار مهم و کاربردی هستند. این بخش می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مدت زیادی باشد که در هیچ کلاس ریاضی شرکت نکرده باشید. اما نگران نباشید، بهترین راه تمرین است. در ادامه این مطلب به منابع معتبر بخش کوانت جی آر ای اشاره می‌کنیم و وبسایت هایی برای آمادگی بهتر شما در این آزمون را معرفی میکنیم.
بزرگترین دسته بندی این تمرین ها این است که آیا رسمی و منتظر شده توسط ETS باشند یا خیر. سوالات رسمی جی آر ای نسبت به سوالات غیر رسمی بسیار معتبر تر از سوالات غیر رسمی هستند زیرا ETS که این آزمون ها را برگزار می کند، دقیقا می‌ داند سوالات چطور پرسیده می شوند و می تواند سوالات را به گونه طراحی کند که دقیقا مشابه آنچه در روز آزمون می‌ بینید باشند.
موضوع دیگر این است که آیا این مواد تمرینی رایگان باشند یا در ازای مبلغی در اختیار شما قرار بگیرند. منابع رسمی رایگان بهترین گزینه برای آماده شدن در بخش نوشتار تحلیلی است زیرا بسیار مشابه سوالات آزمون هستند. گزینه بعدی منابع رسمی پولی هستند. از سوی دیگر منابع غیر رسمی پولی بهتر از منابع غیر رسمی رایگان هستند. زیرا بسیاری از شرکت ها در ازای دریافت هزینه، در مورد کیفیت سوالات تمرینی بسیار دقیق تر عمل می کنند.

بهترین تمرین بخش ریاضی جی آر ای کدام است؟

بهترین سوالات ریاضی جی آر ای  آن هایی هستند که واقع بینانه باشند و به سوالات آزمون اصلی تطابق بیشتری داشته باشند، هم از نظر نحوه پرسش سوالات و هم از نظر محتوای سوالات. مهم است که آزمون آزمایشی جی آر ای را تجربه کنید و سطح خود را بشناسید و نقاط ضعف خود را ارزیابی کنید. توانایی در این بخش می تواند کمک زیادی به ارتقای نمره آزمون جی آر ای شما بکند.
بهترین سوالات تمرینی بخش کوانت جی آر ای باید:

•    ‌با سوالات اصلی در شکل و فرمت همخوانی داشته باشند
•    ‌محتوای آزمون مانند آزمون واقعی باشد، هرچه سوالات تطابق بیشتری داشته باشند، از نظر واقع بینی و کیفیت بهتر خواهند بود
•    ‌بر اساس سطح دشواری مرتب شده باشند
•    ‌به ترتیب مهارت های آزمون مرتب سازی شده باشند 
•    ‌زمان بندی آن ها مطابق آزمون اصلی باشد

آزمون های تمرینی رسمی رایگان بخش ریاضی جی آر ای

همانطور که می دانید آزمون جی آر ای از چند بخش تشکیل شده است که بخش کوانت یکی از آن هاست. ETS انواع مختلفی از مواد امتحانی رایگان منتظر کرده  است که می توانید برای بخش ریاضی این آزمون از آن ها استفاده کنید. 
برخی از این مواد مانند آزمون های Power prep باید تنها زمانی مورد استفاده قرار گیرند که بخواهید خود را در شرایط واقعی آزمون بسنجید.
دو منبع اصلی که ETS برای تمرین های کوانت جی آر ای به طور رایگان منتشر کرده است powerprep online و تست های تمرینی جی آر ای به صورت پی دی اف است.

آزمون آنلاین POWER PREP

برنامه تمرینی GRE رایگان که توسط ETS برگزار می شود (POWERPREP آنلاین)، شامل دو تست تمرینی جی آر ای به طور تمام وقت است. این تنها آزمون آنلاین جی آر ای رسمی مبتنی بر رایانه است که وجود دارد، بنابراین باید از آن ها درست استفاده کنید. اگر فقط می خواهید به این آزمون مبتنی بر رایانه عادت کنید و نیازی به شرکت در یکی از تست های آزمایشی ندارید، PowerPrep Test Preview Tool گزینه مناسبی تری برای شما است

جزوه های پی دی اف GRE

دو آزمون کامل جی آر ای را می توان در PDF های رسمی 2010تا 2012 و (2012- تا امروز) یافت. آزمون اول با تست شماره یک PowerPrep همپوشانی زیادی دارد ، در حالی که آزمون دوم با تست شماره دو PowerPrep تطابق دارد. بنابراین، برای اینکه بتوانید تازه وارد تست های PowerPrep شوید ، تنها باید از این تست های عملی به عنوان منبع سوالات بخش ریاضی جی آر ای استفاده کنید.
همچنین قبل از سال 2010،سازمان ETS در اقدامی 800 نسخه PDF از آزمون آزمایشی قدیمی جی آر ای را به صورت رایگان منتشر کرد. بخش های استدلال کوانت (3 و 5) در این آزمون آزمایشی بیشتر برای تمرین بخش ریاضی جی آر ای کنونی قابل استفاده است. تنها موارد استثنا بخش های 3، سوال 25 و بخش 5، سوال 25 است که در قالب هایی است که دیگر در جی آر ای کنونی مشاهده نمی شوند.
این آزمون قدیمی فقط شامل سوالات چند گزینه ای تک پاسخی (بدون پر کردن جای خالی یا چند پاسخی و چند گزینه ای است)، با این حال هنوز منبع خوبی از سوالات رسمی بخش کوانت جی آر ای است.

سایر منابع رسمی بخش کوانت جی آر ای

وبسایت ETS چند منبع آزمون بخش ریاضی جی آر ای دارد که برای زبان‌ آموزانی که در بخش ریاضی به خصوص در هنگام استدلال دچار مشکل می شوند، و می خواهند به بهترین تمرین های کوانت جی آر ای دست یابند بسیار مفید و کاربردی است.

سوالات تمرینی وبسایت ETS

وبسایت ETS چند نمونه سوال به همراه توضیح دارد که بیشتر آن ها توسط نرم افزار Power prep کپی شده اند. بنابراین اگر به دنبال این هستید که هرچقدر  که ممکن است سوالات رسمی جی آر ای را کار کنید، حتما نگاهی به آن ها بیاندازید.

GRE Math Review

فایل پی دی اف GRE Math Review دارای بازبینی محتوا و تمریناتی برای آزمون دهندگان است که باید اصول ریاضی مانند جبر، هندسه و غیره را در آن مرور کنند. بخاطر داشته باشید که گرچه این سوالات برای بررسی مفاهیم مفید هستند و توسط ETS منتشر شده است، اما نمونه سوالات استدلال کوانتی نیستند که در آزمون جی آر ای واقعی مشاهده می کنید.

GRE Math Conventions

فایل پی دی اف GRE Math Conventions شامل مواردی درباره نحوه ارائه مفاهیم ریاضی در بخش استدلال کمی ای آزمون است. این فایل بسیار برای شما مفید خواهد بود اگر:

• مدتی است که شما در هیچ آزمون ریاضی شرکت نکرده اید
• شما در خارج از ایالات متحده ریاضی خوانده اید و باید اطمینان حاصل کنید که چیزهایی مانند اینکه چطور در آزمون جی آر ای، 1،000،000،000 = یک میلیارد است، شما را تحت تأثیر قرار نمی دهند.

تمرین های ریاضی رسمی و با هزینه جی آر ای

یکی منابع خوب برای تمرین های کوانت جی آر ای سوالات رسمی تمرین استدلال کمی جی آر ای جلد 1 (The Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions, Volume 1 ) است که حدود 14 دلار هزینه دارد و شامل 150 سوال منحصر به فرد تمرینی بخش ریاضی جی آر ای (که در هیچ آزمون آزمایشی رسمی ظاهر نمی شود) است. این منبع از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا سوالات هم بر اساس سطح مهارت (آسان، متوسط، سخت) و هم بر اساس نوع سوال (حساب، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها) دسته بندی می شوند.
همچنین راهنمای رسمی آزمون جنرال بازبینی شده جی‌ آر ای (The Official Guide to the GRE revised General Test)، 27 دلار هزینه دارد و شامل دو تست تمرینی GRE و سوالات عملی منحصر به فرد است. همانند آزمون های PowerPrep ،آزمون های عملی این کتاب نیز باید برای سنجش میزان پیشرفت شما استفاده شود و به عنوان آزمون های کامل در نظر گرفته شود، نه اینکه سوالات تک به تک تقسیم بندی و استفاده شود.
سرانجام آخرین آزمون ماک جی آر ای، دو آزمون تمرین تطبیقی POWERPREP PLUS آنلاین هستند که برای هر آزمون 39.95 دلار هزینه دارد. این دو آزمون عملی تقریباً هیچ همپوشانی با سایر آزمون های تمرینی رسمی ندارند و توضیحات پاسخ را برای هر سوال ارائه می دهند. با این حال، شما می توانید هر تست را بعد از پرداخت هزینه تنها یک بار انجام و آزمون شما پس از 90 روز منقضی می شود. از این آزمون ها برای تمرینات اضافی برای آمادگی در آزمون اصلی استفاده کنید.

بهترین منابع غیر رسمی تمرین های کوانت جی آر ای

برای بسیاری از افرادی که برای آزمون GRE مطالعه می کنند، منابع رسمی برای مطالعه آن ها کافی نیست. در این بخش، بهترین (و بدترین) سوالات غیررسمی تمرینی بخش ریاضی این‌ آزمون را پوشش خواهیم داد. این مبحث را با منابع پولی شروع خواهیم کرد زیرا که کیفیت سوالات آن ها از مواد غیر رسمی GRE رایگان بهتر است.

سوالات پولی ریاضی جی آر ای

برخی از بهترین منابع غیر رسمی برای مطالعه GRE و تمرین های کوانت جی آر ای توسط کتاب Manhattan Prep منتشر شده است. مشابه کتاب های رسمی GRE ، این کتاب نیز دارای سوالاتی است که براساس محتوا تنظیم شده است. سوالات بخش استدلال کوانت این کتاب از کیفیت نسبتاً بالایی برخوردار است و این کتاب را به منبع خوبی از سوالات تکمیلی ریاضی برای جی آر ای تبدیل کرده است.
اگر به دنبال آزمون های تمرینی کامل هستید، دو کتاب Barron’s GRE به ارزش ۱۹ دلار و کتاب Barron’s 6 GRE Practice Tests به ارزش ۹ دلار گزینه های بهتری هستند. این سوالات بسیار واقع بینانه اند و اگر برای مطالعه کاملا مناسب هستند.

آزمون های ریاضی رایگان جی آر ای

آزمون رایگان CATPREP (همان آزمون مرور منهتن یا Manhattan Review test) کوتاه تر از GRE واقعی است (۷ یا ۸ سوال به جای 20 سوال در هر بخش)، اما شامل همه قالب های سوالات کمی و بخش کوانت جی آر ای (چند پاسخی و چند گزینه ای، چند پاسخی و تک گزینه ای، مقایسه کمی و سوالات وارد کردن عدد).
نکته مهم در مورد آزمون CATPREP این است که قسمت وربال آن چندان جالب نیست، بنابراین فقط برای تمرین بیشتر بخش ریاضی GRE بهتر است از آزمون رایگان CATPREP استفاده کنید.
ETS خود توصیه می کند که از آکادمی خان یا Khan Academy برای تقویت مهارت های بخش ریاضی برای جی آر ای استفاده کنید. وب سایت ETS دارای تجزیه و تحلیلی دقیق بر این است که دروس خان آکادمی برای بررسی مهارت های خاص بسیار مفید است. این مهارت های می توانند به عنوان مثال حل معادلات خطی، نماد ها و ریشه ها و آمار توصیفی باشند.

 

نرم افزار ها و وب سایت های مخصوص کوانت جی آر ای

Android, iOS,WEB,Windows, Mac, Online, iphone

برای آمادگی در آزمون جی آ ر ای نرم افزار های مختلفی برای سیستم عامل های مختلف ساخته شده است که در زیر با چند تا از بهترین آن ها آشنا می شویم.

Ready4GRE

این بهترین برنامه آماده سازی برای GRE موجود در گوگل پلی است. این برنامه شامل تمام بخش های GRE برای تمرین می شود و یکی از محبوب ترین برنامه هاست. این برنامه با تعداد کافی سوال و زمان دهی به هر بخش، راهی برنامه ریزی شده برای آمادگی در آزمون را به شما ارائه می دهد. می توانید این برنامه را برای اندروید و و اپل دانلود کنید.

Magoosh GRE Prep

یکی از ایده آل ترین برنامه ها برای تمرین های کوانت جی آر ای است که با داشتن ویدئو های مفید شما را به خوبی راهنمایی می کند. می توانید برای اندروید و اپل آن را تهیه کنید.

Barron’s 1100 for GRE

Barron’s 1100 شامل یک فهرست از 1100 کلمه پر تکرار در جی آر ای است که برای هر دو آزمون GRE و TOEFL بسیار مفید است و در حین رفت و آمد برای انجام کارهای روزمره ، کلمات را تمرین کنید. این برنامه برای اندروید موجود است.

Manhattan Prep GRE

نام معتبر دیگری که  هنگام صحبت در مورد کتاب ها و مطالب آنلاین برای آمادگی برای جی آر ای، این برنامه است. بیشتر از هزار سوال و تمرین، آزمون های مفید و اشتباهات رایج در آن دیده می شود و روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس قابل اجراست.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!