تکنیک‌های کلی موفقیت در آزمون جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/05

موفقیت در آزمون GRE (جی آر ای) نیازمند تلاش و مطالعه زیاد است. یکی از راه های عالی برای افزایش شانس موفقیت در آزمون و همچنین، بالا بردن بازدهی مطالعات، استفاده از تکنیک های مختلف مطالعه برای آزمون جی آر ای GRE است. در مقاله ای که امروز به شما ارائه کرده ایم چند استراتژی برتر برای موفقیت در این آزمون را به شما معرفی می کنیم. ما را تا انتها همراهی کنید. 
آزمون جی آر ای GRE یک آزمون استاندارد بین المللی است که توسط سازمان (Educational Testing Service) ETS برگزار می شود. GRE کوتاه شده عبارت Graduate Record Examinations است. موفقیت در این آزمون برای اخذ پذیرش تحصیلی در بسیاری از دانشگاه ها در ایالات متحده آمریکا و کانادا و همچنین برخی کشورهای دیگر، ضروری است. 
در مقایسه با دیگر آزمون های بین المللی، محتوای آزمون جی آر ای GRE تا حدی متفاوت است. بنابراین، بهتر است پیش از برنامه ریزی مطالعات خود، اطلاعات خود در مورد ساختار این آزمون را افزایش دهید. آزمون جی آر ای GRE متشکل از سه بخش اصلی می باشد: 

•    استدلال کلامی (Verbal Reasoning)
•    استدلال کمی (Quantitative Reasoning)
•    نوشتن تحلیلی (Analytical Writing)

همانطور که می بینید، در هر یک از بخش های آزمون، یکی از مهارت های ریاضیات، خواندن و نوشتن مورد ارزیابی قرار می گیرد. هدف اصلی آزمون GRE این است که علاوه بر ارزیابی مهارت های اساسی داوطلب، آمادگی او برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های بین المللی را نیز بررسی کند.
آزمون جی آر ای GRE کمی بیشتر است 4 ساعت طول می کشد. بخش کلامی و محاسباتی آزمون، هر کدام به دو بخش تقسیم می شوند. اما بخش نوشتن تحلیل تنها شامل یک قسمت است. علاوه بر این، یک بخش کلامی یا کمی به عنوان قسمت آزمایشی (بدون نمره) نیز وجود دارد.
اولین بخش آزمون، همیشه نوشتار تحلیل است. دو بخش دیگر (بخش استدلال کمی و کلامی) با یک ترتیب تصادفی برای داوطلبان نمایش داده می شوند. بنابراین، هر یک از این دو بخش ممکن است در بخش دوم یا سوم آزمون، به صورت رندوم، پرسیده شوند. بخش آزمایشی نیز ممکن است در هر مرحله ای (پس از بخش نوشتار تحلیلی) پرسیده شود.
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما هیچ نشانه ای برای تشخیص آزمایشی بودن این بخش، نخواهید داشت. بنابراین، باید به سوالات این بخش نیز مانند سوالات اصلی آزمون پاسخ دهید تا هیچ نمره ای را از دست ندهید.
در جدول زیر، محتوای آزمون جی آر ای GRE را به طور خلاصه به شما نشان داده ایم. همانطور که قبلا هم تاکید کردیم، آشنایی با ساختار این آزمون نقش مهم ی در موفقیت در آزمون GRE دارد.

 

استدلال کلامی (Verbal Reasoning)

استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

نوشتن تحلیلی (Analytical Writing)

محتوا

دایره لغات، درک مطلب

ریاضیات (حساب، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها)

نوشتن (مقاله)

تعداد بخش ها

2

2

1

ترتیب در آزمون

رندوم

رندوم

بخش اول

تعداد سوالات

20 (در هر بخش)

20 (در هر بخش)

2

مدت زمان

30 دقیقه (برای هر بخش)

35 دقیقه (برای هر بخش)

30 دقیقه (برای هر مقاله)

نوع سوالات

تکمیل متن، معادل سازی جمله، درک مطلب

مقایسه کمی، چند گزینه ای (انتخاب یک پاسخ انتخاب یا انتخاب بیش از یک گزینه)، وارد کردن اعداد، مجموعه های تفسیر داده

تحلیل یک مسئله یا مبحث

مقیاس نمره دهی

170 – 130

170 – 130

6 – 0


تکنیک های موفقیت در آزمون جی آر ای GRE

آمادگی برای آزمون به مدت زمانی که برای مطالعه در اختیار دارید و همچنین، ترجیحات شخصی شما برای آمادگی و مطالعه، بستگی دارد. پیش از آزمون، باید به خوبی با ساختار آزمون، سوالات جی آر ای GRE و شرایط برگزاری آزمون، آشنا شوید. شما باید به خوبی از آنچه در روز آزمون انتظار شما را می کشد، انواع دستورالعمل ها، تعداد تقریبی سوالات و مدت زمانی که برای پاسخگویی در اختیار خواهید داشت آگاه باشید.
رویه های اداری مانند زمانبندی آزمون و نحوه ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE قبلا به طور مفصل در سایت ما توضیح داده شده اند.

موفقیت در بخش استدلال کلامی و استدلال کمی

سوالاتی که در بخش های استدلال کلامی و استدلال کمی از شما پرسیده خواهند شد قالب های متننوعی دارند. برای پاسخگویی به برخی از این سوالات، شما تنها باید یگ گزینه پاسخ دهید. در برخی دیگر، از شما خواسته می شود یک یا چند گزینه را عنوان پاسخ درست انتخاب کنید. نوع دیگری از سوالات نیز وجود دارند که لازم است برای پاسخگویی به آن ها یک عدد را وارد کنید. هنگام پاسخگویی به سوالات مطمئن شوید که ساختار سوال را به خوبی درک کرده اید و می دانید که چه نوع پاسخی درخواست می شود.
توجه داشته باشید که در طول پاسخگویی به سوالات بخش استدلال کمی، یک ماشین حساب نیز در گوشه ای از نمایشگر به شما ارائه خواهد شد. 
هنگام شرکت در آزمون جی آر ای GRE شما می توانید از پاسخ دادن به سوالاتی که در درک آن ها مشکل دارید و یا در مورد پاسخ خود مطمئن نیستید، صرف نظر کنید. نرم افزار تست دارای ویژگی به نام "علامت گذاری و بازبینی" (mark and review) است. این ویژگی به شما اجازه می دهد سوالاتی که می خواهید در وقت اضافه، دوباره بررسی کنید را علامت گذاری کنید.
علاوه بر این، نرم افزار تست به داوطلبان این امکان می دهد که لیست کاملی از تمام سوالاتی که در هر بخش وجود دارد را مشاهده کنند. بنابراین، شما می توانید وضعیت هر سوال (اینکه به هر سوال پاسخ داده اید یا خیر  و همچنین سوالاتی که علامت گذاری شده اند) را مشاهده کنید.
در ضمن، می توانید سوالاتی را که قبلا پاسخ داده اید بررسی کنید و در صورت لزوم، پاسخ های خود را تغییر دهید. البته، انجام این کار در صورتی ممکن است که زمان کافی برای بررسی مجدد در آن بخش باقی مانده باشد. بر اساس تحقیقات، اکثر داوطلبان آزمون GRE پس از تغییر پاسخ ها و بررسی پاسخ های خود، نمره بالاتری کسب می کنند. بنابراین، یکی از شروط اصلی موفقیت در آزمون GRE، دقت در هنگام بررسی و پاسخگویی به سوالات است.
به شما پیشنهاد می کنیم پیش از آزمون اصلی، شرکت در آزمون ماک جی آر ای GRE یا آزمون آزمایشی GRE را نیز در نظر بگیرید. ثبت نام در آزمون آنلاین GRE یکی از بهترین روش ها برای محک زدن خودتان به عنوان یک داوطلب است. 
 

تکنیک‌های کلی موفقیت در آزمون جی آر ای

 

به خاطر داشته باشید که صفحه مرور یا Review برای کمک به شما در جهت پیگیری پیشرفت خود در آزمون، در نظر گرفته شده است. بهتر است زمان زیادی را در این صفحه تلف نکنید. زیر این کار، زمان شما برای خواندن و پاسخ دادن به سوالات آزمون را می گیرد. 
نمره نهایی شما در بخش های استدلال کمی و استدلال کلامی با توجه به تعداد پاسخ های درست شما، تعیین می شود. توجه داشته باشید که در این آزمون، پاسخ های اشتباه شما باعث کاهش نمره نهایی نمیشوند (نمره منفی وجود ندارد). بنابراین برای موفقیت در آزمون GRE و به حداکثر رساندن نمره خود بهتر است به تمام سوالات در بخش استدلال کمی و کلامی، پاسخ دهید.
بی احتیاط نباشید، اما سرعت عمل را فراموش نکنید! شما تا ابد برای پاسخگویی به سوالات فرصت نخواهید داشت. بهتر است برای آشنایی بیشتر با فضای آزمون و سنجش سرعت عمل خود، پیش از آزمون اصلی در آزمون ماک جی آر ای GRE یا آزمون آنلاین جی آر ای GRE شرکت کنید.
از آنجایی که در این آزمون، هیچ سوالی وزن بیشتری از دیگر سوالات ندارد، بهتر است وقت خود را تلف نکنید. به جای باقی ماندن روی سوالاتی که بسیار دشوار یا ناآشنا هستند، به سراغ سوالات آسان تر بروید. 
آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یک روش عالی برای داوطلبانی است که میخواهند یک تجربه شبیه سازی شده داشته باشند. علاوه بر این، شما با نرم افزار تست و چگونگی طراحی آزمون هم بیشتر آشنا خواهید شد.

نوشتار تحلیلی

برای موفقیت در آزمون GRE در بخش نوشتار تحلیلی، مدیریت درست زمان شرط اصلی و حیاتی است. شما باید در مدت زمان محدود 30 دقیقه، مسئله را بررسی کنید، بدنه اصلی پاسخ خود را تعیین کنید و مقاله خود را بنویسید. هر چند، تصحیح کنندگان آزمون محدودیت زمانی که شما به عنوان امتحان دهنده با آن روبرو هستید را در نظر می گیرند. 
آن ها، پاسخ شما را به عنوان یک نسخه اولیه میبینید و بررسی می کنند. با این حال، بهتر است که شما بهترین عملکرد خود را در این بخش، ارائه کنید.
در پایان هر قسمت، چند دقیقه زمان را برای بررسی پاسخ خود در نظر بگیرید. در این زمان، تمام خطاهایی که توجه شما را جلب می کنند را اصلاح کنید. هر چند، یک اشتباه تایپی، املایی یا دستوری تاثیر چندانی روی نمره شما ندارد. با این حال، خطاهای شدید و مداوم از اثربخشی کلی نوشته شما می کاهد و امتیاز شما را پایین می آورد.
پس از بخش سوم آزمون، یک وقفه 10 دقیقه ای و بین سایر بخش های آزمون جی آر ای GRE، یک دقیقه وقفه وجود دارد. پس از به پایان رسیدن این وقفه ها، می توانید آزمون خود را ادامه دهید. به این فکر کنید که بهترین روش برای موفقیت در آزمون GRE و این وقفه ها، چه روشی است. تکنیک های پاسخگویی به سوالات و مطالعات را با توجه به ترجیحات شخصی خود، انتخاب کنید.

 

تکنیک‌های کلی موفقیت در آزمون جی آر ای

در صورت قطع شدن اینترنت و ارتباط در جلسه امتحان جی آر ای GRE چه کنیم؟

یکی از نگرانی های اکثر داوطلبان این است که اگر در طول آزمون، اینترنت آن ها مشکل پیدا کنند باید چه کاری انجام دهند. در صورت عدم انجام راهکار درست، ممکن است شانس شما برای موفقیت در آزمون GRE به خطر بیفتد. 
در صورتی که اتصال شما برای لحظه ای قطع شود، پس از بازیابی اتصال، به طور خودکار مجددا به سیستم متصل خواهید شد. در صورتی که اتصال شما مشکل مداومی پیدا کرده باشد، باید با پشتیبانی آزمون، تماس بگیرید. 

جمع بندی

در مقاله که امروز به شما ارائه کردیم، برخی از مهم ترین نکاتی که باید برای موفقیت در آزمون GRE (جی آر ای) بدانید را بیان کردیم. این موارد، ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسند اما بر اساس آمارها، اطلاع از آن شانس موفقیت داوطلب را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. 
در بسیاری از موارد، مشکلات تکنیکی در طول آزمون و یا عدم آشنایی کاربر با نحوه کار با نرم افزار تست، موفقیت در آزمون را به شکل قابل توجهی به خطر می اندازد. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از این قبیل مشکلات، پیش از آزمون اصلی در یک آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE ثبت نام کنید. با انجام این کار، علاوه بر ردیابی پیشرفت هایی که در طول مطالعه داشته اید، با ساختار آزمون و نحوه برگزاری آن نیز بیشتر آشنا خواهید شد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!