در روز امتحان آیلتس چه چیزهایی به همراه خود داشته باشیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/15

روز آزمون آیلتس IELTS می توانید یکی از پر استرس ترین روزهای زندگی شما باشد. در این روز، برخی از داوطلبان ممکن است عصبی شوند. در مقاله امروز ما اطلاعات جامعی در مورد شرایط روز آزمون و نکاتی که باید به خاطر داشته باشید ارائه کرده ایم تا مطمئن شویم که در روز آزمون همه چیز برای شما خوب پیش خواهد رفت.
پیش از هر چیز، شما باید به موقع به محل برگزاری آزمون برسید. در ایمیل تاییدیه که پس از ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS دریافت خواهید کرد اطلاعات کامل محل و زمان دقیق برگزاری آزمون در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید که در صورت تاخیر، ممکن است مجاز به شرکت در آزمون آیلتس IELTS نشوید. حداقل سه روز پیش از برگزاری آزمون آیلتس IELTS ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که زمان برگزاری آزمون را یادآوری می کند. 
مطمئن شوید که با آمادگی کامل در محل برگزاری آزمون آیلتس IELTS حاضر می شوید. قبل از آزمون غذا و نوشیدنی بخورید اما زیاده روی نکنید. تنها به اندازه ای که در طول آزمون با گرسنگی آزاردهنده ای مواجه نشوید. بردن خوراکی به سالن برگزاری آزمون ممنوع است. شما تنها می توانید آب را در یک بطری شفاف به همراه ببرید.

مدت زمان آزمون آیلتس IELTS چقدر است؟

بخش های مربوط به گوش دادن، خواندن و نوشتن 2 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد. توجه داشته باشید که بین قسمت های مختلف آزمون هیچ وقفه ای وجود ندارد. آزمون اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking ممکن است در روز آزمون آیلتس IELTS همراه با دیگر بخش های آزمون و یا حداکثر یک هفته قبل از بعد از تاریخ آزمون، برگزار شد. در صورتی که آزمون اسپیکینگ شما در روز متفاوتی با آزمون اصلی باشد اطلاعات لازم به شما ارائه خواهد شد. 
لطفا توجه داشته باشید که در آزمون کامپیوتری آیلتس IELTS زمان بندی ها کمی متفاوت از آزمون کاغذی است. علت این امر این است که در آزمون کاغذی، داوطلبان باید پاسخ های خود را به پاسخنامه منتقل کنند. برای همین، مدت زمان اضافی در اختیار خواهند داشت.  
پیش از آغاز هر قسمت از بخش لیسنینگ آزمون آیلتس IELTS Listening مدت زمانی برای مطالعه سوالات در اختیار خواهید داشت. پس از پایان هر قسمت از بخش لیسنینگ، مدت زمانی خواهید داشت تا پاسخ های خود را مرور کنید. علاوه بر این، در پایان بخش لیسنینگ آیلتس، 2 دقیقه فرصت دارید تا پاسخ های خود را بررسی کنید. مدت زمان بخش لیسنینگ آزمون آیلتس 30 الی 34 دقیقه است. 

در روز آزمون آیلتس IELTS باید چه چیزهایی با خود به همراه داشته باشید؟ 

•    پاسپورت
•    یک مداد و یک خودکار (در بخش های مربوط به خواندن و شنیدن این مداد برای شما بسیار مفید خواهد بود.)
•    یک پاک کن

علاوه بر این موارد که ضروری هستند، توصیه میکنیم یک بطری آب شفاف نیز به همراه داشته باشید. به جز موارد گفته شده، شما مجاز نخواهید بود چیز دیگری را به سالن برگزاری آزمون وارد کنید. 
فراموش نکنید که تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید. در روز آزمون آیلتس IELTS شما باید این وسایل را همراه با دیگر وسایل شخصی خارج از سالن برگزاری آزمون قرار دهید. 

باید وسایل شخصی خود را در کجا بگذارید؟

همانطور که گفتیم، شما نمیتوانید وسایل شخصی مانند تلفن همراه را به سالن برگزاری آزمون آیلتس IELTS وارد کنید. با این حال، یک منطقه امن خارج از سالن برگزاری آزمون وجود دارد. شما می توانید وسایل خود را در آنجا قرار دهید. توجه داشته باشید که شورای بریتانیا هیچ گونه مسئولیتی در قبال گم شدن یا آسیب دیدن وسایل شخصی شما در محل برگزاری آزمون ندارد. بنابراین، اکیدا توصیه میکنیم که از به همراه بردن اشیا گران قیمت به محل برگزاری آزمون خودداری کنید. 

هویت شما چه زمانی بررسی میشود؟

کارکنان در محل برگزاری آزمون آیلتس IELTS، در هنگام ورود به سالن، هویت شما را بررسی می کنند. شما باید همان پاسپورتی را به همراه داشته باشید که در هنگام ثبت نام و رزرو آزمون آیلتس IELTS از آن استفاده کرده اید. گذرنامه های نامعتبر و یا منقضی شده به هیچ وجه پذیرفته نمی شوند. در صورتی که نتوانید یک گذرنامه معتبر ارائه کنید، فرصت شرکت در آزمون را از دست خواهید داد.

چه زمانی عکس مدرک آیلتس IELTS گرفته می شود؟

در روز آزمون آیلتس IELTS، به خصوص در روز برگزاری بخش اسپیکینگ آزمون، عکس شما به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی گرفته خواهد شد. توجه داشته باشید که تصویری که در مدرک آیلتس IELTS ثبت می شود همان عکسی است که در روز آزمون از شما گرفته شده است. 

پایان آزمون آیلتس IELTS چگونه است؟

تا زمانی که ناظر آزمون به شما اجازه خروج از سالن برگزاری آزمون بدهد باید روی صندلی خود باقی بمانید. در صورتی بروز هر گونه مشکل که عملکرد شما در آزمون را تحت تاثیر قرار می دهد سریعا به مسئولان آزمون اطلاع دهید. اگر قصد مطرح کردن یک موضوع یا مشکل و یا اعلام یک شکایت را داشتید، از ناظر آزمون بخواهید فرم حوادث روز آزمون (Test Day Incident Form) را در اختیار شما قرار دهد. این فرم باید ظرف یک هفته از روز آزمون آیلتس IELTS ارسال شود. 

در صورتی که در طول آزمون به کمک نیاز داشتید باید چه کاری انجام دهید؟

اگر در طول آزمون سوالی داشتید دست خود را بالا ببرید تا مسئولان برگزاری آزمون به شما کمک کنند. پیش از شروع بخش لیسنینگ آزمون آیلتس IELTS هدفون خود را چک کنید و مطمئن شوید که صدا را به درستی می شنوید. اگر در شنیدن صداهای ضبط شده مشکلی داشتید فورا دست خود را بالا ببرید و به مراقب اطلاع دهید. 
لطفا به خاطر داشته باشید که شما تنها 10 دقیقه پس از بخش لیسنینگ آزمون آیلتس IELTS فرصت دارید پاسخ نامه خود را پر کنید. این فرصت 10 دقیقه ای در بخش ریدینگ آزمون آیلتس IELTS در اختیار شما نخواهد بود. بنابراین، در طول این بخش مطمئن شوید که با تکمیل هر قسمت، پاسخ های خود را در پاسخنامه وارد می کنید.
اگر در طول آزمون به دستشویی نیاز داشتید دست خود را بالا ببرید تا توجه ناظر را جلب کنید. مزاحم سایر شرکت کنندگان در آزمون نشوید. 

شورای بریتانیا به مسائل امنیتی توجه ویژه ای دارد

توجه داشته باشید که امنیت در آزمون آیلتس شورای بریتانیا همواره اهمیت زیادی داشته است. همانطور که گفتیم، به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی، تصویر شما در روز آزمون آیلتس IELTS توسط کارکنان و مسئولان برگزاری آزمون ثبت خواهد شد. لطفا مطمئن شوید که دستورالعمل های مرتبط با این تصویر را به خوبی مطالعه کرده اید. علاوه بر تصویر، اثر انگشت شما نیز در مراکز آزمون بررسی می شود. 
به همراه بردن ساعت در سالن برگزاری آزمون آیلتس (صرف نظر از مدل آن ها)  ممکن نیست. از شما خواسته می شود که ساعت خود را همراه با دیگر وسایل شخصی در بخش تعیین شده بیرون از سالن برگزاری آزمون باقی بگذارید. در سالن برگزاری آزمون، یک ساعت دیواری وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید.

 

در روز امتحان آیلتس چه چیزهایی به همراه خود داشته باشیم؟

در روز آزمون آیلتس IELTS

آمادگی مهم ترین شرط برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS است. در ادامه، نکاتی که به خاطر سپردن آنها در روز آزمون آیلتس IELTS برای شما مفید خواهد بود را بیان کرده ایم:

آماده باشید!

زمان و تاریخ آزمون را با دقت بررسی کنید تا هیچ اشتباهی رخ ندهد. در روز آزمون آیلتس IELTS، مدت زمان اضافه ای را برای رسیدن به مرکز برگزاری آزمون در نظر بگیرید. با این کار، حوادث پیش بینی نشده ای مانند ترافیک یا یک تصادف، آزمون شما را به خطر نخواهند انداخت. فراموش نکنید که تاخیر ممکن است شانس شرکت در آزمون را از شما سلب کند. 
مطمئن شوید که مدارک شناسایی مناسب با خود به همراه داشته باشید. در صورت به همراه نداشتن پاسپورت، مجاز به شرکت در آزمون خواهید بود.

آرامش خود را حفظ کنید

این یک اصل مهم در روز آزمون آیلتس IELTS است. سعی کنید در مرکز آزمون آرامش خود را حفظ کنید. در صورتی که احساس نگرانی به شما غلبه کرد سعی کنید با چند نفس عمیق آرامش از دست رفته خود را بازگردانید. فراموش نکنید که مهم نیست چقدر خوب برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS مطالعه کرده باشید، اگر استرس داشته باشید نمی توانید عملکرد خوبی از خود نشان دهید.
با آرامش سوالات را مطالعه کنید. روی سوالات تمرکز کنید. در پاسخ دادن عجله نکنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا سوالات را به بهترین شکل درک کنید. 
پیش از آزمون آیلتس IELTS، قوانین و مقررات شرکت در آزمون آیلتس IELTS را مطالعه کنید تا آنها را به خوبی درک کنید. این موارد، در فرم درخواست آیلتس IELTS به شما ارائه می شوند. در صورت داشتن هرگونه سوال، از مسئولان برگزاری آزمون بپرسید.

به خاطر داشته باشید که

•    شما نباید تقلب کنید، پاسخ های دیگر داوطلبان را کپی کنید یا به هر نحوی در آزمون اختلال ایجاد کنید.
•    در روز آزمون آیلتس IELTS، شما نباید از هر گونه فرهنگ لغت، پیجر، دستگاه های الکترونیکی یا تلفن همراه استفاده کنید. 
•    پس از ورود به سالن برگزاری آزمون نمی توانید چیزی را به شخص دیگری قرض دهید یا از شخص دیگری قرض بگیرید. 
•    مسئولان برگزاری آزمون نمی توانند در هیچ یک از سوالات آزمون به شما کمک کنند. 
•    پس از شروع آزمون به هیچ وجه نمی توانید با دیگر داوطلبان صحبت کنید.
•    شما مجاز به خوردن خوراکی یا سیگار کشیدن در سالن برگزاری آزمون نیستید. 
•    شما نمی توانید بدون اجازه مراقب آزمون، سالن برگزاری آزمون را ترک کنید. 
•    در صورتی که هر یک از این قوانین را نقض کنید مجاز به ادامه دادن آزمون نخواهید بود و عملکرد شما به موسسه یا نهاد حرفه ای که برای ارسال نمرات آزمون آیلتس IELTS انتخاب کرده اید اطلاع داده می شود. 

کلام آخر

هدف هر یک از داوطلبان در روز آزمون آیلتس IELTS این است که بالاترین نمره ممکن را اخذ کنند. روش های مختلفی برای آماده شدن برای آزمون آیلتس IELTS وجود دارد. شما می توانید از کلاس های آموزشی حضوری یا آنلاین استفاده کنید. از منابع آنلاین آزمون آیلتس IELTS بهره ببرید و یا یک برنامه کامل برای خود خوانی طراحی کنید. پیشنهاد می کنیم در کنار تمام این موارد شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس IELTS یا آزمون ماک آیلتس IELTS را فراموش نکنید تا از میزان پیشرفت و آمادگی خود مطلع شوید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!