مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس چه مدارکی هستند؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/08

مدارک شرکت در آیلتس IELTS با وجودی که زیاد نیستند اما اهمیت بسیاری دارند. در حقیقت، تنها و مهم ترین مدرک برای ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS شماره گذرنامه شما و برخی از مشخصات شخصی است که به راحتی می توانید در هنگام ثبت نام ارائه کنید. آزمون آیلتس IELTS یک آزمون سنجش مهارت های انگلیسی است و اکثر داوطلبان این آزمون، افراد و دانشجویانی هستند که به تحصیل در خارج یا مهاجرت، علاقمند هستند. 
در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم، برخی از مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس IELTS و انجام یک ثبت نام موفقیت آمیز را معرفی کرده ایم. آشنایی با این مدارک از آنجایی حائز اهمیت است که در صورت هر نقص کوچک در مدارک، شما فرصت شرکت در آزمون اصلی را از دست خواهید داشت. بنابراین، بهتر است پیش از ثبت نام، دانش خود در مورد این مدارک را کامل کنید.

مراحل ثبت نام در آزمون آیلتس در British Council

همانطور که میدانید، آزمون آیلتس IELTS به دو شکل برگزار می شود:

•    آزمون آیلتس جنرال 
•    آزمون آیلتس آکادمیک

هر دو شکل آزمون آیلتس IELTS توسط شورای بریتانیا (British Council) برگزار می شوند. بهتر است ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS را نیز از طریق وب سایت رسمی شورای بریتانیا انجام دهید. از طریق این وب سایت، لیستی از سنتر های معتبر برگزار کننده آزمون آیلتس در تمامی کشورها و همچنین برنامه زمانبندی آزمون، برای شما نمایش داده می شود. به طور کلی، شورای بریتانیا آزمون های زیر را برگزار می کند:

•    آزمون آیلتس جنرال و آزمون آیلتس آکادمیک (به صورتی اینترنتی و کاغذی)
•    آیلتس برای ویزای انگلستان و مهاجرت (آکادمیک و جنرال)
•    آزمون آیلتس لایف اسکیلز (A1 و B1)

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون آیلتس

در ادامه، لیستی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS را آورده ایم. مدارک شرکت در آیلتس IELTS عبارتند از:
پاسپورت: پاسپورت یکی از ضروری ترین مدارک شرکت در آیلتس IELTS می باشد.
گذرنامه تنها مدرک شناسایی است که نزد برگزارکنندگان آزمون آیلتس IELTS معتبر شناخته می شود. هیچ مدرک شناسایی دیگری (مانند گواهینامه یا کارت دانشجویی) نمی تواند جایگزین پاسپورت شود. لازم به ذکر است که در روز برگزاری آزمون نیز شرکت کنندگان باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشند. علاوه بر این، گذرنامه آنها باید همچنان دارای اعتبار باشد.
در صورتی که داوطلب کمتر از 18 سال سن داشته باشد باید فرم های موسوم به consent form for minors و consent form را پر کند. 
داوطلبان باید بخش مربوط به Information for Candidates را با دقت کامل مطالعه کنند. با مطالعه این قسمت، شما اطلاعات بیشتر و کامل تری از ساختار آزمون آیلتس IELTS، نوع سوالات و نحوه دریافت نتایج آزمون کسب خواهید کرد. توجه داشته باشید که تنها داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون آیلتس IELTS هستند که بیشتر از 16 سال سن داشته باشند. 
تاریخ شرکت در آزمون را با دقت انتخاب کنید. برای ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS در یک تاریخ خاص، پیش از هر چیز، آزمون باید ظرفیت خالی داشته باشد. توجه داشته باشید که آزمون آیلتس IELTS یکی از محبوب ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. سالانه داوطلبان بسیاری در این آزمون ثبت نام میکنند. بنابراین، احتمال اینکه تاریخ مد نظر شما ظرفیت نداشته باشد چندان هم دور از ذهن نیست. 
در صورتی که شما در روزهای پایانی مانده به ثبت نام در یک دانشگاه خارجی، قصد شرکت در آزمون آیلتس IELTS را داشته باشید این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند. در صورتی که به موقع در آزمون ثبت نام نکنید ظرفیت ها پر خواهند شد. از طرفی، اگر به ددلاین های دانشگاه مقصد نزدیک باشید، فرصت کافی برای شرکت در آزمون های بعدی را نخواهید داشت. پس برنامه ریزی را در اولویت قرار دهید.
تاریخ آزمون آیلتس IELTS را به گونه ای انتخاب کنید که در صورت عدم کسب نمره مناسب، فرصت کافی برای ثبت نام در آزمون یا اعتراض به نمره آیلتس IELTS را داشته باشید. بهتر است که حداقل یک ماه و نیم پیش از زمانی که به مدرک آیلتس IELTS خود نیاز دارید در آزمون ثبت نام کنید. علاوه بر این، پیش از این زمان تمام مدارک شرکت در آیلتس را نیز با وسواس، گردآوری کنید. سیستم آنلاین ثبت نام در آزمون یک روش خوب برای دستیابی به اطلاعات و تاریخ های مربوط به برگزاری آزمون آیلتس است.

 

مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس چه مدارکی هستند؟

مراحل ثبت نام در آزمون آیلتس

شما می توانید آزمون آیلتس IELTS خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. انجام این کار بسیار ساده است و آموزش آن، قبلا در وب سایت ما قرار گرفته است. توجه داشته باشید که دسترسی به مدارک شرکت در آیلتس IELTS برای پر کردن فرم های مربوط به ثبت نام ضروری است. در ادامه، پروسه ثبت نام در آزمون را به طور خلاصه بیان کرده ایم:
•    به وب سایت رسمی آیلتس وارد شوید.
•    در بالای صفحه، بر روی گزینه Book Now کلیک کنید.
•    در صفحه جدید، دو گزینه برای شما وجود دارد. در سمت چپ صفحه، گزینه Register For Your IELTS Test دیده می شود. بر روی دکمه بنفش رنگ به نام Book Now کلیک کنید.
•    در صفحه ای که برای شما باز می شود شهر و کشور محل آزمون را تعیین کنید. در فیلد سوم نیز نوع آزمون (آکادمیک یا جنرال) را تعیین کنید. فیلد چهارم برای داوطلبانی است که شرایط جسمی متفاوتی دارند و به تجهیزات خاصی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.
•    پس از گذراندن این مراحل، در پایین صفحه منوی جدیدی برای شما باز خواهد شد که شامل اطلاعات سنترهای برگزار کننده آزمون در شهر شما است. با انتخاب هر کدام، می توانید اطلاعاتی از قبیل آدرس و اطلاعات تماس را مشاهده کنید.
•    سنتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
•    در بخش جدیدی که باز می شود، تاریخ مورد نظر خود برای شرکت در آزمون را انتخاب کنید (تاریخ های برگزاری آزمون، به رنگ خاکستری نمایش داده می شوند). بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
•    در مرحله بعد، باید اطلاعات شناسایی خود را برای تکمیل ثبت نام وارد کنید. در صورتی که برای اولین بار است که از وب سایت استفاده می کنید بر روی گزینه Create new user کلیک کنید. 
•    در صفحه جدید، تمام اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، شماره پاسپورت و ... را وارد کنید. 
توجه داشته باشید که اطلاعات شناسایی شما دقیقا باید با با اطلاعات درج شده در پاسپورت مطابقت داشته باشد. در در صورت وجود عدم تطابق، شما مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود. لازم به ذکر است که در روز آزمون، تمام داوطلبان باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشند. اطلاعات موجود در پاسپورت و اطلاعات موجود در فرم ثبت نام، به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
•    پس از تکمیل ثبت نام در آزمون آیلتس، شما ایمیلی دریافت خواهید کرد که شامل اطلاعات ثبت نام شما است.
•    در مرحله پایانی ثبت نام در آزمون آیلتس، شما باید اسکن پاسپورت خود را در وب سایت آپلود کنید. پس از انجام این کار، بر روی گزینه Continue کلیک کنید. مطمئن شوید که اطلاعات و مدارک شرکت در آیلتس IELTS را به درستی وارد کرده اید.
•    در صفحه جدید، با شرایط و ضوابط شرکت در آزمون آیلتس IELTS موافقت کنید.  
•    مرحله آخر، مربوط به پرداخت هزینه آزمون است که به دو شکل قابل انجام است. شما می توانید هزینه آزمون را به صورت آنلاین پرداخت کنید و یا معادل ریالی آن را به سنتر برگزار کننده آزمون بپردازید.
شما می توانید زمان شرکت در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس IELTS را با توجه به تاریخ های موجود و ترجیحات خود انتخاب کنید. امکان گذراندن این بخش در روز آزمون و همراه با دیگر بخش ها و یا در روزهای قبل و بعد از آزمون وجود دارد. در صورتی که شما در واپسین روزهای باقی مانده به برگزاری آزمون ثبت نام کنید ممکن است تمام تاریخ های موجود توسط دیگر داوطلبان رزرو شده باشند. در این شرایط، سنتر برگزار کننده آزمون آیلتس IELTS یک تاریخ برای شما انتخاب خواهد کرد.
عدم موفقیت در آزمون آیلتس، علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی، برنامه های تحصیلی و مهاجرتی شما را در معرض خطر قرار خواهد داد. یکی از کارهایی که شانس موفقیت شما در آزمون آیلتس را بالا میبرد، شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس IELTS یا آزمون ماک آیلتس IELTS است. با شرکت در آزمون آنلاین آیلتس IELTS شما می توانید با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید و پیش از آزمون اصلی، آنها را برطرف کنید. پیشنهاد میکنیم پیش از آزمون اصلی، شرکت در آزمون ماک را در برنامه خود قرار دهید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!