12 نکته برای کسب نمره تافل بالاتر از ۸۵

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1402/05/28

اکثر دانشگاه های معروف خارج از کشور دارای یک دستورالعمل دقیق برای حد نصاب نمره تافل هستند و دانشجویان باید بدون تردید از آن پیروی کنند. اگر به دنبال ترفندهایی برای کسب نمره تافل ۸۵ و بالاتر هستید، حتما می‌دانید تافل یک آزمون ارزیابی مهارت زبان انگلیسی برای داوطلبان غیر بومی است که علاقه مند به دنبال کردن تحصیلات خود در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا یا نیوزلند هستند. این آزمون برای اهداف کار و مهاجرت نیز مدرک قابل قبولی است.
 TOEFL که توسط سرویس تست آموزشی مستقر در ایالات متحده برگزار می‌شود، در سراسر جهان با بیش از 150 کشور و 11000 دانشگاه و مراکز بی شمار امتحان تافل از پذیرش بسیار بالایی برخوردار است . 
یک عامل بسیار مطلوب در مورد آزمون تافل، فرمت آزمون مبتنی بر اینترنت یا TOEFL iBT است که در اکثر نقاط جهان برگزار می‌شود. اما هنوز جاهایی هستند که دسترسی مناسبی به اینترنت ندارند و برای آنها آزمون تافل PBT یا آزمون کاغذی چاره ساز است. 

آیا نمره تافل ۸۵ خوب است؟

همانطور که قبلاً گفتیم، نمره تافل ۸۵ و بالاتر یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها و همچنین برخی از شرکت های معروف است. به همین علت برای داوطلبان بسیار مهم است که نمرات مورد نیاز و آنچه که به عنوان نمره خوب تافل شناخته می‌شود را درک کنند. 
آزمون تافل، مهارت های زیر را ارزیابی می‌کند: 
مهارت لیسنینگ تافل
مهارت ریدینگ تافل
مهارت رایتینگ تافل
مهارت اسپیکینگ تافل
این چهار مهارت هر کدام در محدوده نمره تافل 0 تا 30 نمره دهی می‌شوند. سپس، نمرات با هم جمع زده می‌شوند تا نمره کامل 0 تا 120 برای داوطلب ارائه شود. بنابراین، هر نمره ای که به 120 نزدیک تر باشد، نمره بهتری است.
 اگرچه باید به یک نکته مهم توجه کرد، دانشگاه‌هایی وجود دارند که نمرات بخش‌های مجزای تافل برایشان مهم است و نمره داوطلب باید مطابق دستورالعملی باشد که در وب‌سایت آپلود کرده‌اند. برای مثال، یک دانشگاه ممکن است بخواهد هر یک از مهارت های تافل، نمره 22 به بالا داشته باشد اما نمره اسپیکینگ، لاتر از 24 باشد. حتی ممکن است حد نصابی هم برای نمره کل بگذارید و مثلا اعلام کنند که تافل ۸۵ به بالا را پذیرش می‌کنند. در این موارد، افزایش نمرات بخش های مجزا ضروری است. 
در این آزمون، ابتدا  ETS اعدادی را بر اساس نمره خام 0 تا 4 ارائه می‌کند که سپس این اعداد با مقیاس هایی به نمره 0-30 تبدیل می‌شوند. 

مهارت

مرحله

ریدینگ

پیشرفته (24-30)
متوسط رو به بالا ​​(18-23)
متوسط رو به پایین ​​(4-17)
زیر حد متوسط ​​(0-3)

لیسنینگ

پیشرفته (22-30)
متوسط رو به بالا ​​(17-21)
متوسط رو به پایین ​​(9-16)
زیر حد متوسط ​​(0-8)

اسپیکینگ

پیشرفته (25-30)
متوسط رو به بالا ​​(20-24)
متوسط ​​(16-19)
ضعیف (10-15)
خیلی ضعیف  (0-9)

رایتینگ

پیشرفته (24-30)
متوسط رو به بالا ​​(17-23)
متوسط ​​(13-16)
ضعیف (7-12)
خیلی ضعیف  (0-6)

نمره تافل خوب با توجه به حداقل نمره مورد نیاز در دانشگاه‌ها چقدر است؟

دانشگاه‌ها و مدارس معمولا برای واجد شرایط بودن دانشجویانی که به دنبال پذیرش هستند، حداقل نمره معینی را برای تافل مشخص می‌کنند. این حداقل نمرات همان نمرات خوب تافل هستند.
برای ساده تر شدن موضوع بهتر است بگوییم، اگر دانشگاهی نیاز به نمره تافل ۸۵ داشته باشد، به خودی خود نمره خوبی در نظر گرفته می‌شود. اکنون، هر دانشگاه مجموعه‌ای از نمرات مورد نیاز خود را دارد، مثلاً تعداد کمی از دانشگاه‌ها نمره زیر تافل ۸۵ را قبول می‌کنند. در حالی که برخی از آنها حتی بالاتر از تافل 100 را می‌پذیرند. ممکن است داوطلب در روز امتحان حالش خوب نباشد و نتیجه آن گرفتن نمره تافل ۸۵ باشد در حالی که انتظار داشته نمره 100 بگیرد. اگر حد نصاب نمره تافل دانشگاهی که برای آن اپلای کرده نیز ۸۵ باشد دیگر نیازی به شرکت مجدد در آزمون ندارد.

تعیین نمرات خوب تافل برای رشته های مختلف

نمره تافل بدون شک برای دانشگاه‌ها و به همین ترتیب برای مشاغل ضرورر است. بیایید یک نگاه سریع به حدنصاب نمرات تافل بیندازیم.

نمرات تافل برای متخصصان پزشکی

 

حرفه بهداشت و درمان

نمره ریدینگ تافل

نمره لیسنینگ تافل

نمره رایتینگ تافل

نمره اسپیکینگ تافل

نمره کل تافل

پزشک

-

-

-

-

بستگی به ایالت داره

داروخانه

22

21

26

24

93

فیزیوتراپی

-

-

-

26

89

پرستاری

-

-

-

-

بستگی به ایالت داره


نمرات تافل برای دانشکده های حقوق


دانشکده های حقوق

نمره ریدینگ تافل

نمره لیسنینگ تافل

نمره رایتینگ تافل

نمره اسپیکینگ تافل

نمره کل تافل

دانشگاه شیکاگو (حقوق)

-

-

-

-

104

قانون NYU

26

26

22

22

100

دانشکده حقوق هاروارد

25

25

25

25

100

قانون ییل

-

-

-

-

100

دانشکده حقوق استنفورد

-

-

-

-

100

دانشکده حقوق کلمبیا

26

26

24

24

105


همانطور که مشاهده شد، دانشکده های حقوق نیاز به نمره تافل بسیار بالایی دارند زیرا این یک دوره تحصیلی بسیار سخت است.

نمرات تافل برای مدارس بازرگانی

MBA آمریکا به دلیل ساختار توسعه یافته و پرطرفدار بودن این رشته که شغل آن نیز بسیار محبوب است و تحصیل در این رشته بدون شک برای بسیاری یک رویا است، حدنصاب نمره تافل برای پذیرش بسیار بالایی دارد. برای پذیرش  در این دانشگاه‌ها، نمره تافل ۸۵ نمی تواند رضایتبخش باشد.

نام مدرسه بازرگانی

حداقل نمره کلی تافل

وارتون (دانشگاه پنسیلوانیا)

110

شمال غربی (کلوگ)

100

(دانشگاه شیکاگو)

104

دانشکده بازرگانی هاروارد

109

دانشکده بازرگانی فارغ التحصیل استنفورد

100

در نهایت، نمره تافل خوب دقیقا چقدر است؟

پس از ارزیابی جزئیات ذکر شده در بالا، می‌توانیم یک ایده کلی در مورد نمرات خوب تافل به دست آوریم. لازم به ذکر است که نمرات تافل حول فاکتورهای حیاتی خاصی می‌چرخد: کشورها، زبان و جنسیت. جزئیات زیر بر این اساس ارائه شده است.
کمتر از تافل ۸۵: این نمره خوب نیست. هر نمره ای زیر تافل ۸۵ عموما برای دانشگاه‌ها، به خصوص دانشگاه های رتبه برتر، قابل قبول نیست. اگرچه ممکن است با گذراندن پذیرش مشروط وارد آن شوید. با این حال، برخی از دانشگاه های دولتی کوچک وجود دارند که ممکن است بتوانید در آنها پذیرش بگیرید. 
نمره تافل ۸۵ تا ۹۵: این یک درجه بالاتر از نمره قبلی است و در این محدوده نمره تافل، تعداد زیادی از دانشگاه‌ها پذیرش دارند. دانشکده تحصیلات تکمیلی به ویژه از این محدوده نمره تافل استقبال می‌کنند.
نمره تافل ۹۵ تا ۱۰۶: این یک محدوده نمره عالی تافل است و اکثر دانشگاه‌ها این محدوده نمره خاص را می‌پذیرند. همانطور که قبلاً ذکر شد، برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویانی را ترجیح می‌دهند که بالاتر از حداقل نمره لازم را کسب کنند.
نمره تافل100-110 : این یک درجه بالاتر است و احتمالاً یکی از بالاترین نمره‌ها است. داوطلبی که این نمره را کسب می‌کند، به راحتی می‌تواند در دانشگاه دلخواهش پذیرش بگیرد.
نمره 110 – 120: این نمره بدون هیچ حرف دیگری، بهترین است. این داوطلبین می‌توانند بدون دردسر وارد هر دانشگاهی در سراسر جهان شوند.

 

12 نکته برای کسب نمره تافل بالاتر از ۸۵

12 نکته و ترفند عملی برای کسب نمره خوب تافل

اگر می‌خواهید نمره تافل ۸۵ به بالا بگیرید، حتما به نکات زیر توجه کنید:

شماره 1: با فرمت تافل آشنا شوید

در تافل، غافلگیری می‌تواند موجب استرس و کاهش نمره شما شود. بنابراین، قبل از شرکت در آزمون، مطمئن شوید که با ساختار اصلی و روش نمره دهی تافل آشنا هستید. شما باید با قسمت های مختلف آزمون تافل، نحوه سوالات آنها، میزان زمان برای هر بخش و نوع سؤالات و درخواست هایی که با آنها مواجه می‌شوید آشنا باشید.
اگر بدانید تافل چگونه برگزار می‌شود، می‌دانید که در روز آزمون چه انتظاری دارید، و می‌توانید مطابق با آن و با اطمینان بیشتری آماده شوید.
بهترین راه برای آشنایی با ساختار تافل، شرکت در آزمون های آزمایشی است که دقیقا مشابه با آزمون اصلی هستند. TPOهای تافل جزو برترین آزمون های ماک تافل با شمار می‌آیند که به شما دید درستی در خصوص ساختار آزمون تافل خواهند داد. با عضویت در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته می‌توانید به آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید و به صورت آنلاین در آنها شرکت کنید تا به طور کامل با ساختار تافل آشنا شوید.

شماره 2:  نمره تافل ۸۵ و حتی بالاتر را به عنوان هدف تعیین کنید

برای تضمین اینکه شما بهترین شانس را برای پذیرش در دانشگاه مورد علاقه تان دارید، باید نمره ای بالاتر از حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاه بگیرید. نمره تافل ۸۵ حدنصاب دانشگاه مدنظر شما است بهتر است هدف تان را نمره بالاتری قرار دهید تا مطمئن باشید حدنصاب را دریافت می‌کنید. 
اگر نمره بالاتری کسب کنید، شانس خود را برای قبولی نه تنها در یک دانشگاه بلکه در سایر دانشگاه‌ها نیز افزایش می‌دهید. نمره هدف همچنین عدد خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در طول آماده سازی تافل برای رسیدن به آن تلاش کنید و یک برنامه مطالعه مناسب کار شما را آسان تر می‌کند.

شماره 3: به خودتان زمان زیادی برای آماده شدن بدهید

قبل از ثبت نام در تافل، زمان زیادی را برای مطالعه در آزمون و بهبود مهارت های انگلیسی خود در نظر بگیرید. در بیشتر موارد، سه تا شش ماه زمان مطالعه باید کافی باشد. با این حال، دوره های واقعی بر اساس تسلط به زبان انگلیسی و میزان زمان مطالعه شما متفاوت خواهد بود.
اگر قبلاً به زبان انگلیسی کاملاً مسلط هستید و فقط می‌خواهید نحوه مطالعه برای تافل را بیاموزید، احتمالاً به زمان کمتری برای آماده شدن نیاز خواهید داشت.
اگر به خوبی انگلیسی صحبت نمی کنید، برای آماده شدن برای تافل به زمان بیشتری نیاز دارید. برای بهبود مهارت های عمومی انگلیسی خود، زمانی را به انجام فعالیت هایی مانند مشاهده اخبار انگلیسی و تعامل با انگلیسی زبانان بومی اختصاص دهید. سپس شروع به تمرکز بر روی تافل و نوع سوالات آن کنید.
در نهایت، درک زبان انگلیسی به تنهایی نمره تافل خوبی برای شما به همراه نخواهد داشت. شما باید با منابع با کیفیت بالا و یک استراتژی مطالعه خوب مطالعه کنید.

شماره 4: تاریخ آزمون اولیه را انتخاب کنید

اگر زودتر در آزمون شرکت کنید، نمرات تافل شما به موقع به دانشگاه تان می‌رسد.
مکان دانشگاه شما بر مدت زمانی که طول می‌کشد تا نتایج به دست آنها برسد تأثیر خواهد داشت. نمرات معمولاً 20 تا 30 روز پس از تاریخ امتحان توسط دانشگاه های ایالات متحده و شش تا هشت هفته پس از تاریخ آزمون توسط دانشگاه های خارج از ایالات متحده دریافت می‌شود.
در نتیجه، اگر برای کالج های ایالات متحده درخواست می‌دهید، سعی کنید حداکثر شش هفته قبل از پایان مهلت، در تافل شرکت کنید. اگر برای دانشگاه های خارج از ایالات متحده درخواست می‌دهید، حداکثر ده هفته قبل از مهلت خود در تافل شرکت کنید.

شماره 5: برنامه مطالعه خود را براساس نمره تافل ۸۵ شخصی کنید

هنگام مطالعه برای تافل به جای آنچه که می‌دانید، روی چیزهایی که نمی دانید تمرکز کنید. اگر به این روش تمرین کنید، زمان بیشتری را صرف رفع نواقص خود خواهید کرد و شانس بیشتری برای موفقیت در هر چهار بخش تافل خواهید داشت.
همیشه بهتر است بفهمید که در کدام مهارت بیشترین مشکل را دارید. سپس تمرین کنید و مطالعه کنید تا جایی که دیگر نقطه ضعفی نداشته باشید.
با ثبت نام در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته می‌توانید درخواست تصحیح پاسخ های بخش رایتینگ و اسپیکینگ را برای اساتید ما ارسال کنید. پاسخ های بخش ریدینگ و لیسنینگ نیز بلافاصله پس از شرکت در یکی از آزمون های آزمایشی در اختیار شما قرار می‌گیرد. بنابراین، به راحتی می‌توانید نقاط ضعف و مشکلات خود را تشخیص دهید و آنها را رفع کنید.

شماره 6: از استراتژی حذف کردن پاسخ های نادرست استفاده کنید

اگر سؤال Reading یا Listening را متوجه نشدید، حدس نزنید. در عوض، فرآیند حذف را اعمال کنید.
این استراتژی به این صورت است: به جای اینکه به دنبال گزینه پاسخ مناسب باشید، به دنبال گزینه نادرست خواهید بود. اگر بتوانید تا حد امکان گزینه های اشتباه را حذف کنید، شانس بیشتری برای انتخاب پاسخ صحیح خواهید داشت.
تشخیص پاسخ اشتباه ممکن است سخت باشد، اما اغلب شامل موارد زیر است:
عبارتی را پیدا کنید که با پاراگراف یا کلیپ صوتی در تضاد باشد.
به هر چیزی که در پاراگراف یا کلیپ صوتی پوشش داده نشده است توجه کنید.
نظری می‌بینید که با پاراگراف یا کلیپ صوتی ارتباطی ندارد.

شماره 7: مهارت تشخیص پاسخ صحیح در سؤالات چند گزینه ای را به دست آورید

سوالات چند گزینه ای با بیش از یک پاسخ صحیح در هر دو بخش Listening و Reading مطرح می‌شوند.
بسته به موضوع، سؤالات چند گزینه ای بین 1 تا 3 نمره دارند و همیشه به شما اطلاع می‌دهند که چند گزینه می‌توانید انتخاب کنید. برخلاف سوالات ۴ گزینه ای که فقط ۱ پاسخ صحیح دارند، شما باید مهارت پسدا کردن چند جواب صحیح را از بین گزینه های مختلف در این نوع سوالات پیدا کنید. 
با شرکت در آزمون های آزمایشی تافل تی پی او به راحتی می‌توانید این نوع سوالات را تمرین کنید و در پاسخگویی به آنها مهارت کافی بدست آورید.

شماره 8: مکرر و بدون زحمت یادداشت برداری کنید

در روز امتحان، به شرکت کنندگان در آزمون، کاغذ سفید داده می‌شود که می‌توانید از آن برای یادداشت برداری استفاده کنید. در حالی که نیازی به یادداشت برداری در سوالات Reading ندارید، اما در مهارت های لیسنینگ تافل، اسپیکینگ تافل و رایتینگ تافل و به خصوص در قسمت سوالات تلفیقی، نیاز به یادداشت برداری دارید.
پس زمانیکه برای کسب نمره تافل ۸۵ تلاش می‌کنید، حتما یادداشت برداری درست را نیز تمرین کنید.

شماره 9: به همه سوالات پاسخ دهید

در پاسخ های تافل نمره منفی وجود ندارد. پیشنهاد می‌شود هرگز سوالی را با عجله کنار نگذارید، امکان حدس زدن وجود دارد.
بنابراین، همیشه باید به هر سؤالی در هر بخش پاسخ دهید تا بهترین شانس را برای دستیابی به نمره مورد نظر خود داشته باشید.

شماره 10: به دنبال شواهد در متن ریدینگ بگردید

راز گرفتن نمره تافل ۸۵ در این است که با مراجعه به شواهد خاص موجود در متن ریدینگ به سوالات آن پاسخ دهید و در این بخش نمره بالایی کسب کنید. به عبارت دیگر، هر نکته ای که برای پاسخ دادن به یک سوال ریدینگ نیاز دارید، در همان متن موجود است، فقط باید به دنبال آن باشید!
اگر سوالی به پاراگراف خاصی اشاره دارد، پاسخ‌ها نیز در همان پاراگراف قرار دارند. نیازی به هدر دادن زمان برای بررسی بقیه متن نیست!
می‌توانید با استفاده از ریدینگ‌ها و مجموعه سوالات tpo تافل که از نسخه ۱ تا ۷۴ آن در نرم افزار ما قرار گرفته به دنبال شواهد در متن های ریدینگ تافل باشید.

شماره 11: استراتژی مطالعه ای را انتخاب کنید که برای شما موثر باشد

شما قبل از شرکت در تافل یک استراتژی برای پاسخ دادن به سوالات ریدینگ را انتخاب می‌کنید. راهنمای آماده سازی تافل ما چهار تکنیک مختلف را برای بخش Reading ارائه می‌دهد.
•    ابتدا متن کامل را بخوانید. 
•    پس از بررسی پاراگراف، به سوالات پاسخ دهید.
•    پاراگراف به پاراگراف به سوالات پاسخ دهید. 
•    ابتدا سوالات را بخوانید.
از بین این ۴ استراتژی باید راهکار درست را متناسب با خودتان انتخاب کنید و در تمرینات نیز آن را به کار ببر تا مهارت کافی پیدا کنید.

شماره 12: برای کسب نمره تافل ۸۵ متون پیچیده را بخوانید

خواندن هر چه بیشتر متن های انگلیسی، رویکرد مهم‌تری برای افزایش مهارت های شماست. شما نه تنها دایره لغات و مهارت های گرامری خود را بهبود می‌بخشید، بلکه می‌فهمید که استدلال‌ها چگونه شکل می‌گیرند و چه چیزی آنها را برای خواندن جذاب می‌کند.
روزنامه‌ها، مجلات و کتاب های آنلاین که به طور گسترده در اینترنت دانلود می‌شوند منابع ایده آلی برای شروع هستند. نیویورک تایمز، آتلانتیک، اکونومیست، دیسکاور و نیچر تنها چند نمونه هستند.
همچنین شما می‌توانید ویدیوهایی در زمینه های مورد علاقه تان در سایت TEDtalk را ببینید یا به پادکست های مختلف گوش دهید تا مهارت هایتان را بیشتر تقویت کنید.
اگر وقت دارید هر روز در یک آزمون آزمایشی تافل TPO شرکت کنید و نقاط ضعف و قوت تان را تشخیص دهید. تمرینات گام به گام نرم افزار ما نیز به شما کمک می‌کند که مهارت هایتان را تقویت کرده و نمره تافل ۸۵ و حتی بالاتر بگیرید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!