مدت زمان آمادگی برای آزمون تافل آی بی تی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/19

آمادگی برای تافل اگر همراه با مطالعه و برنامه ریزی باشد، می تواند به راحتی و در زمانی کوتاه انجام پذیرد. یک لطیفه در مورد یک توریست در ایرلند وجود دارد که در حالی که از یک کشاورز پیر سیب می خرید، از او درباره مسیر های رسیدن به دوبلین سوال کرد. پیرمرد پاسخ داد: خب، اگر من جای شما بودم، از اینجا شروع نمی کردم!
 این پاسخ می خواهد بگوید که اگر می خواهید به جایی برسید، بهتر است از جایی شروع کنید که برای شما فرصت خوبی برای رسیدن به هدفتان ایجاد کند. همانند چالشی که داوطلبان آزمون تافل با آن مواجهند.
این سوال که «چقدر طول می کشد تا برای آزمون تافل آماده شوم؟» معمولا سوالی است که زبان آموزان به دفعات از معلمان خود می پرسند. اگر چه برای پاسخ به این سوال باید گفت که مسیر صاف و ساده نیست، با دو هفته تلاش زیاد و مطالعه سخت می توان خود را آماده کرد.
همچنین اگر عجله زیادی برای این کار ندارید، طول این سفر هم به اندازه هدف آن جالب و سرگرم کننده است!
اولین توصیه قاطع این است که اگر تا به حال در آزمون تافل شرکت نکرده اید، بهتر است ابتدا یک آزمون آزمایشی تافل بدهید تا بتوانید خود را محک بزنید. برای این کار می توانید به وبسایت ETS مراجعه و در یکی از آزمون های موثق شرکت کنید.
زمان لازم برای آمادگی تافل برای هر کس به عوامل زیادی بستگی دارد، نه فقط به نقطه شروع. برنامه ریزی برای رسیدن به نمره هدف مهم است تا به موقع به گرفتن پذیرش دانشگاه نیز برسید. اگر برای چند دانشگاه درخواست می دهید، مطمئن شوید که تمام ددلاین ها را با دقت چک کرده اید.

مهارت های مورد نیاز تافل TOEFL

آزمون تافل آی بی تی (آزمون مبتنی بر کامپیوتر) تمام مهارت های مورد نیاز شما برای برقرار ارتباط موثر در محیط آموزشی را می سنجد و واژگان و گرامر در سطح مورد نیاز برای دانشگاه در آن استفاده می شود. هر کس که برای تحصیل در یک دانشگاه خارجی به زبان انگلیسی برنامه ریزی می کند، باید در هردو مهارت دریافتی و تولیدی در زبان انگلیسی ماهر شود.

چهار مهارت تافل که باید در آنها ماهر شوید

مهارت دریافتی اول: ریدینگ

حتی اگر خواندن به نظر ساده ترین بخش تجربه تحصیلات شما بیاید، وقتی بحث درک متون طولانی و تخصصی در زمان کوتاهی به میان می آیند، شما را بسیار به چالش خواهد کشید. برای بخش ریدینگ تافل، نیاز است مهارت خود را در موضوعات جدید بالا ببرید و دانش خود را در سطح آکادمیک افزایش دهید.
ناگفته نماند که این کار می تواند در زبان مادری خود شما هم سخت باشد، چه برسد به انگلیسی! همانقدر که از عهده یک انسان بر می آید، شما باید ریدینگ خود را تمرین دهید. روزنامه ها، مجلات، کتاب ها و بلاگ ها همه می توانند به شما در خواندن کمک زیادی کنند. شما باید بیشتر متون آموزشی بخوانید، چراکه آزمون تافل یک آزمون آکادمیک است. دائما خود را به چالش بکشید که اطلاعات را در ذهن خود با کلمات خودتان بیان کنید. 
موقع آزمون زمانی برای چک کردن کلمات نا آشنا در دیکشنری وجود ندارد، پس در زمان آمادگی برای تافل همانطور که می خوانید لیست کلمات خود را درست کنید. به این صورت تا روز آزمون، واژگان بسیار زیادی خواهید آموخت.

مهارت دریافتی دوم: لیسنینگ

وقتی آزمون تافل را پشت سر گذاشتید و در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شدید، در کلاس هایی شرکت خواهید کرد که زبان مورد استفاده در آن ها انگلیسی است. برای اینکه بتوانید کورس مورد نظر خود را سربلند بگذرانید، لازم است که بفهمید استاد در کلاس چه می گوید.
همچنین از شما انتظار می رود که در مباحث کلاس و سمینار ها شرکت کنید. به عنوان یک چالش اضافه، بعضی از اساتید و بسیاری از همسالان شما مانند شما غیر انگلیسی زبان خواهند بود، پس بهتر است برای لهجه های مختلف زبان انگلیسی خود را آماده کنید.

مهارت تولیدی اول: رایتینگ

امتحانات و مقالات کتبی یکی از بخش های ضروری در تحصیلات دانشگاه در دنیای زبان انگلیسی هستند. برای شروع، باید خود را برای درخواست ورود به دانشگاه با بهترین نگارش انگیسی که ممکن است آماده کنید. 
احتمالا این کار شامل مرتب سازی رزومه به شکلی زیبا به همراه انگیزه نامه و توصیه نامه، و پر کردن فرم بعد از فرم با جزییاتی از شخصیت و زمینه درسی و شغلی شما خواهد شد. اکنون سعی کنید این کار را بدون درک مناسب از نحوه نوشتار انجام دهید! آمادگی برای تافل به شما کمک می کند خود را در آینده برای این موقعیت ها آماده کنید.

مهارت تولیدی دوم: اسپیکینگ

به عنوان یک آدمیزاد، یک موجود اجتماعی، همه ما به طور طبیعی می خواهیم ارتباط برقرار کنیم. شما در محیط دانشگاه قطعا نیاز پیدا می کنید با همکلاسان خود خارج از کلاس درس صحبت کنید. همچنین  باید پروژه های تیمی با آن ها انجام دهید، و نیاز دارید با مدیریت دانشگاه و جامعه محل زندگیتان ارتباط بر قرار کنید.
مهارت پیدا کردن و توانایی های صحبت کردن پیش از آزمون تافل می تواند کلیدی باشد تا مطمئن شوید آماده انتقال به یک محیط آموزشی هستید. به بیان دیگر، قدرت آمادگی کافی برای اسپیکنیگ تافل را دست کم نگیرید.
حالا در پاسخ به سوال ابتدای مقاله، باید گفت که بستگی دارد چقدر از دوبلین فاصله دارید وقتی شروع می کنید. اگر در شروع کار سطح بالایی دارید، یک برنامه چهار هفته ای احتمالا کافی است. اگر با مفاهیم پایه ای انگلیسی مشکل دارید، بهتر است قبل از شروع چالش اول بیس خود را قوی کنید.

بخش های آزمون تافل TOEFL

همانطور که گفته شد، برای برقراری ارتباط، زندگی و  گذراندن یک دوره آموزشی به زبان انگلیسی، باید بتوانید در چهار مهارت بالا توانایی کافی به دست بیاورید. آزمون تافل نیز شامل چهار بخش Speaking یا گفتاری، listening یا شنیداری، Reading یا درک مطلب و Writing یا نوشتاری است تا بتواند تمام این مهارت ها را در داوطلبان ارزیابی کند.
هرکدام از این مهارت ها در آزمون شامل چند تسک مختلف هستند که به ترتیب بخش اسپیکینک شامل ۶ تسک، بخش لیسنینگ شامل ۴ تا ۶ سخنرانی و ۲ تا ۳ مکامله، بخش ریدینگ شامل ۳ تا ۴ متن و بخش رایتینگ شامل ۲ تسک است.
برای اینکه بتوانید در تمام این مهارت ها نمره کافی به دست بیاورید و آزمون خود را با موقیت پشت سر بگذارید، علاوه بر آمادگی برای تافل باید بتوانید زمان بندی مناسبی نیز داشته باشید.
در ادامه به طور دقیق تری به نحوه برنامه ریزی و زمان بندی مناسب برای آزمون تافل آی بی تی می پردازیم.

مدت‌زمان آزمون تافل TOEFL و نحوه ی برنامه ریزی برای مدیریت زمان

پیدا کردن راهکار برای اینکه سر جلسه بتوانید به تمام سوالات پاسخ دهید ممکن است به اندازه پیدا کردن پاسخ مناسب برای آن ها مشکل باشد. آمادگی برای تافل یک چالش است همانطور که بسیاری از داوطلبان آزمون تافل نگران زمان آزمون هستند. اما مدت زمان آزمون تافل چقدر است؟
پاسخ این است: برای تافل آی بی تی چهار ساعت و برای تافل پی بی تی (مبتنی بر کاغذ) سه ساعت. همانطور که می بینید زمان تافل کم نیست، اما تمام نشدنی هم نیست. در این راهنما، در مورد زمان تافل آی بی تی  و تمام بخش های آن صحبت می کنیم.
مدت زمان آزمون تافل آی بی تی سر جمع چهار ساعت است که با زمان ورود به سیستم تقریبا چهار ساعت و نیم می شود. می گوییم «تقریبا» زیرا زمان این آزمون بسته به بخش های لیسنینگ و اسپیکینگ همیشه یکسان نیست. هر بخش این آزمون زمان محدود مختص به خود را دارد. همچنین یک استراحت ۱۰ دقیقه ای در میانه آزمون بین لیسنینگ و اسپیکینگ در نظر گرفته می شود.
جدول زیر به شما یک دید کلی نسبت به زمان بندی و تعداد سوالات هر بخش می دهد:

 

تعداد سوالات

زمان (دقیقه)

بخش

36-56

 60-80

ریدینگ

34-51

 60-90

لیسنینگ

 

10

استراحت

6 تسک

20

اسپیکینگ

2 تسک

50

رایتینگ

 

تقریبا 4 ساعت

مجموع

 

همانطور که می بینید، بخش های ریدینگ و لیسنینگ بسته به تعداد سوالات زمان متفاوتی دارند. برعکس، بخش های رایتینگ و اسپیکینگ همواره مدت زمان یکسانی دارند. حالا بیایید نگاه دقیق تری به طول هر بخش تافل بیندازیم.

ریدینگ تافل چقدر طول می کشد؟

ریدینگ آزمون تافل بین ۶۰ تا ۸۰ دقیقه است. در مجموع، سه تا چهار متن و ۳۶ تا ۵۶ سوال مطرح خواهد شد. هر متن با ۱۲ تا ۱۴ سوال همراه است که از شما اطلاعات خاصی درباره محتوا و نوع متن خواهد خواست.
اگر چه روی هر قسمت ریدینگ زمان مشخصی نمی دهند، شما باید به طور کلی روی هر قسمت ۲۰ دقیقه زمان بگذارید و به سوالات پاسخ دهید. این کار به شما ۵ دقیقه زمان برای خواندن و ۱۵ دقیقه برای پاسخ دادن به سوالات می دهد(تقریبا یک دقیقه برای هر سوال).

 

مدت زمان آمادگی برای آزمون تافل آی بی تی

 

لیسنینگ تافل چقدر طول می کشد؟

این بخش نیز مانند بخش قبلی زمان متفاوتی دارد و می تواند بین ۳۴ تا ۵۱ سوال داشته باشد و بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد که آن را به یکی از طولانی ترین بخش های آزمون تافل تبدیل می کند. برای اینکه خود را بهتر آماده کنید می توانید پیش از تافل اصلی، در آزمون آنلاین تافل شرکت کنید.
در لیسنینگ آزمون تافل، باید به صوت های مختلفی گوش دهید، که به صورت سخنرانی یا بحث کلاسی و مکالمه هستند. در مجموع، ۴ تا ۶ سخنرانی و ۲ تا ۳ مکالمه خواهید شنید. سخنرانی ها بین ۳ تا ۵ دقیقه به طول می انجامند و هر کدام ۶ سوال به همراه دارند. گفت و گو ها نیز ۳ دقیقه طول می کشند و هر کدام با ۵ سوال همراهند.
جدول زیر این اطلاعات را به طور خلاصه نشان می دهد.

تعدا سوالات

تعداد صوت

زمان هر صوت (دقیقه)

نوع صوت

6

4-6

3-5

سخنرانی / بحث کلاسی

5

2-3

3

گفت و گو


اسپیکینگ تافل چقدر طول می کشد؟

بخش اسپیکینگ تافل تنها ۲۰ دقیقه طول می کشد که آن را کوتاه ترین بخش این آزمون می کند، اما همانطور که گفتیم، برای آمادگی برای تافل این بخش بسیار پر اهمیت است و نباید آن را دست کم گرفت. اسپیکینگ تافل شامل ۶ قسمت است که دو قسمت اول تسک های مستقل و چهار تای دیگر یکپارچه هستند. در زیر نگاهی به زمان هر کدام از آن ها می اندازیم.

تسک های مستقل

این دو تسک از شما می خواهند نظر خود را در مورد مباحث آشنا بیان کنید. برای هر دو تسک، یک موضوع کوتاه می خوانید و ۱۵ ثانیه به شما وقت داده می شود که خود را برای پاسخ آماده کنید و سپس ۴۵ ثانیه وقت دارید درباره آن صحبت کنید.

تسک های یکپارچه 3 و 4

این دو تسک از شما خواهند خواست که مهارت های ریدینگ و لیسنینگ خود را با اسپیکینگ خود درآمیزید. باید یک متن را بخوانید، به یک کلیپ صوتی گوش دهید و بی درنگ پاسخ دهید. در تسک سوم یک گفت و گو و در تسک چهارم یک سخنرانی بخش خواهد شد.
به طور کلی شما ۴۵ تا ۵۰ ثانیه برای خواندن متن، تقریبا ۶۰ ثانیه برای گوش دادن به کلیپ صوتی،۳۰ ثانیه برای آماده کردن پاسخ و ۶۰ ثانیه برای حرف زدن وقت دارید.

تسک های یکپارچه 5 و 6

در این دو تسک نیازی به خواندن هیچ متنی نیست، اما باید به یک کلیپ صوتی گوش دهید و سریع پاسخ دهید. تسک پنجم بر یک گفت و گو تمرکز دارد درحالی که در تسک ششم یک سخنرانی را می شنوید.
به طور کلی تقریبا ۱ تا ۲ دقیقه برای گوش دادن به کلیپ، ۲۰ ثانیه برای آماده کردن پاسخ و ۶۰ ثانیه برای صحبت کردن وقت دارید.

رایتینگ تافل چقدر طول می کشد؟

رایتینگ تافل ۵۰ دقیقه است و شامل دو مقاله می شود: یک مقاله مستقل و یک مقاله یکپارچه. یکی از توصیه های کاربردی برای تمرین رایتینگ و آمادگی برای تافل شرکت در آزمون ماک تافل است تا بتواند محیط را به خوبی برایتان شبیه سازی کند.

مقاله یکپارچه

این تسک اولین مقاله ای است که خواهید نوشت. برای این کار، باید یک متن را بخوانید، به یک سخنرانی درباره همان موضوع گوش دهید و یک مقاله بنویسید و این دو را با هم مقایسه کنید.
در مجموع ۳ دقیقه برای خواندن متن، تقریبا دو دقیقه برای گوش دادن به کلیپ صوتی و ۲۰ دقیقه برای نوشتن مقاله خود زمان دارید.

مقاله مستقل

بر خلاف تسک قبلی، این تسک هیچ پارگراف یا کلیپی ندارد. در اینجا یک سوال کوتاه از شما پرسیده می شود که باید به آن پاسخ دهید. شما ۳۰ دقیقه برای برنامه ریزی و نوشتن پاسخ خود زمان خواهید داشت.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!