نکاتی برای آمادگی اسپیکینگ تافل در 2 هفته

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1402/04/31

دو هفته برای آمادگی اسپیکینگ تافل زمان کافی است تا ساختار تافل را به خوبی یاد بگیرید و چند آزمون آزمایشی کامل را انجام دهید. حتی می‌توانید به تمام سوالات اسپیکینگ تافل در آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته پاسخ دهید! البته ۲ هفته برای تبدیل شدن به یک متخصص آزمون تافل واقعا کم است اما موفقیت در این آزمون با تلاش و پشتکار قطعا امکان پذیر است.
بیا شروع کنیم.

به چه منابعی برای آمادگی اسپیکینگ تافل نیاز دارید؟

برای پیروی کامل از برنامه دو هفته ای آمادگی اسپیکینگ تافل، به چهار منبع نیاز دارید:
رایانه ای با بلندگو یا هدست 
دسترسی به اینترنت
ثبت نام در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته
راهنمای رسمی تافل iBT، ویرایش ششم با نرم افزار همراه
طبق این برنامه باید هر روز حدود دو ساعت وقت بگذارید. دو روز نیز باید در آزمون های ماک تافل شرکت کنید که ۴ ساعت تمام طول می‌کشد. یک روز هم طی این دو هفته زمان استراحت دارید.

درباره نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته

نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته، یک نرم افزار تحت وب است که بخش های مختلفی برای آمادگی اسپیکینگ تافل در آن وجود دارد. علاوه بر دسترسی به تمام سوالات آزمون های TPO از ۱ تا ۷۴، شما می‌توانید با نمونه سوالات تمرینی، آزمون های آزمایشی دیگر به جز تی پی اوو‌ها و منابع و کتاب های مورد نیاز برای تقویت اسپیکینگ تافل نیز تمرین کنید.
 اما ما این موارد را در برنامه مطالعه دو هفته ای شما قرار نمی‌دهیم .زیرا یادگیری نحوه شرکت در تافل در این مدت کوتاه سریعتر و کارآمدتر است . بنابراین اگر زمان کافی دارید، به خاطر داشته باشید که سایر قسمت های نرم افزار نیز می‌توانند کمک بزرگی برای آمادگی اسپیکینگ تافل باشند! اما اگر فقط ۲ هفته تا آزمون فرصت دارید، زمانی را که می‌توانید صرف تمرین تافل و یادگیری نحوه پاسخگویی خوب به سوالات کنید، هدر ندهید.

منابع اختیاری آمادگی اسپیکینگ تافل

اگر هر روز بیش از دو ساعت برای مطالعه وقت دارید، می‌توانید برنامه زیر را با این منابع تکمیل کنید:

منابع تمرینی رایگان:

•    آزمون رسمی تافل 
•    مجموعه تمرین تافل
•    Quick Prep 

بهبود واژگان:

•    فلش کارت های تافل مگوش
•    فهرست کلمات آکادمیک

درخواست تصحیح پاسخ های اسپیکینگ تافل در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته

اگر دو هفته بیشتر برای آمادگی اسپیکینگ تافل وقت ندارید بسیار مهم است که اشکالات خود را به سرعت تشخیص داده و سعی کنید آنها را رفع کنید. با عضویت در اپلیکیشن آکادمی شایسته شما می‌توانید پس از پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ آزمون های آزمایشی درخواست تصحیح پاسخ های اسپیکینگ TPOهای تافل را برای اساتید ما ارسال کنید و جزییات کاملی رباره اشکالات خود در حساب کاربریتان دریافت کنید.

برنامه دو هفته ای آمادگی اسپیکینگ تافل

حالا که عزمتان را جزم کردید تا در ازمون تافل موفق عمل کنید و در بخش اسپیکینگ تافل نیز نمره بالایی کسب کنید، بیایید راهنمای آمادگی اسپیکینگ تافل دو هفته ای را با هم مرور کنیم:

هفته 1، روز 1: آزمون تمرینی مقدماتی برای آمادگی اسپیکینگ تافل

امروز قرار است یک تست تمرینی کامل بدهید تا ببینید دقیقا نیاز دارید تا در چه زمینه ای مطالعه و تمرین کنید. اگر چهار ساعت کامل برای شرکت در آزمون ماک تافل فرصت ندارید، سعی کنید در نزدیوترین زمان ممکن این آزمون را بدهید. شما به چهار ساعت بدون وقفه نیاز دارید و باید پشت کامپیوتر یا لپ تاپ بنشینید و این آزمون را بدهید.
برای شروع، آزمون TPO 2 را از نرم افزار انتخاب کنید و از ابتدا شروع به پاسخگویی به سوالات کنید. در طول پاسخگویی به یک بخش، استراحت نکنید و حواستان به زمان باشد. در نرم افزار ما یک تایمر به طور خودکار زمان هر بخش را مشخص می‌دهد، اما برای اینکه دید بهتری داشته باشید باید بدانید که برای هر بخش چقدر فرصت دارید:
بخش ریینگ: 54 دقیقه
بخش لیسنینگ : در مجموع 16.5 دقیقه برای پاسخ دادن به سؤالات هر پنج کلیپ. زمانیکه به کلیپ‌ها گوش می‌دهید، تایمر را متوقف کنید.
استراحت : 10 دقیقه (یک میان وعده سریع بخورید!)
بخش Speaking : شما باید برای آمادگی اسپیکینگ تافل زمان خود را تنظیم کنید و به ترتیب زیر آماده پاسخ دادن به سوالات باشید.
15 ثانیه برای آماده شدن، 45 ثانیه برای صحبت کردن.
30 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.
30 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.
20 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.
بخش رایتینگ: تلفیقی : 20 دقیقه، مستقل 30 دقیقه
پس از اتمام آزمون درخواست تصحیح پاسخ های اسپیکینگ را برای اساتید ما ارسال کنید.

هفته 1، روز 2: آمادگی اسپیکینگ تافل

در نرم افزار ما، وارد داشبورد شوید و روی پاسخ آزمون کلیک کنید. جزئیات اشکالات خود را مشاهده کنید و یادداشت برداری کنید.
وارد بخش آزمون های تی پی او شوید و به 10 سوال اسپیکینگ پاسخ دهید، سعی کنید پاسخ خود را با پاسخ های نمونه مقایسه کنید و ببینید چه اشکالاتی در آن وجود دارد. با مطالعه روبریک نمره دهی اسپیکینگ تافل نیز تاحدودی متوجه می‌شوید که چطور باید به هر سوال پاسخ دهید.

هفته 1، روز 3: آمادگی اسپیکینگ تافل

مقاله نمره اسپیکینگ تافل | سیستم نمره دهی اسپیکینگ تافل را مطالعه کنید.
چهار ویدیوی از سایت هایی مثل TEDtalk ببینید تا تلفظ  Speakingتان بهتر شود. 
روی دکمه «تمرین اسپیکینگ در داشبورد کلیک کنیدو به 4 سوال پاسخ دهید. 
صدای خود را در میکروفن ضبط کنید. اشکالاتی که در دو روز قبل یادداشت کرده بودید را مجددا مطالعه کنید.
به صدای ضبط شده خود گوش دهید و ببینید آیا اشکالات تان را برطرف کردید یا نیاز به تمرین بیشتری دارید.

هفته 1، روز 4: آمادگی اسپیکینگ تافل

چهار ویدیوی دیگر ببینید. می‌توانید ویدئوهایی در مورد ترفندهای پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ تافل را در یوتیوب مشاهده کنید. سپس در بخش Speaking،  به 4 سوال از آزمون های TPO پاسخ دهید. برای هر سوال صدای خود را ضبط کنید.
اگر دوستی دارید که همراه شما در حال مطالعه برای آزمون تافل است، صداهای ضبط شده خود را برایش بفرستید و از او بخواهید اشکالات شما را دربیاورد. می‌توانید از دوستتان هم بخواهید همین کار را انجام دهد.
اشکالات تان را بررسی کنید و ببینید آیا اشکالات قبلی خود را برطرف کردید یا خیر.

هفته 1، روز 5: آمادگی اسپیکینگ تافل

چهار ویدیوی دیگر ببینید. این بار ویدیوهایی را پیدا کنید که به شما ترفندهای یادداشت برداری در طول اسپیکینگ تافل را آموزش بدهند.
دوباره ۳ آزمون تی پی او انتخاب کنید و به سوالات اسپیکینگ پاسخ دهید. سعی کنید در زمان هایی که برای آماده کردن پاسختان فرصت دارید، ساختار پاسخ را یادداشت کنید تا اگر زمان پاسخگویی زمان زیاد اوردید بتوانید از آن برای گسترش دادن صحبت هایتان استفاده کنید.

هفته 1، روز 6: آمادگی اسپیکینگ تافل

امروز به سراغ منبع دیگر یعنی تمرین رسمی تافل بروید. در بخش «اسپیکینگ» تست تمرین 1 را از روی نرم افزاری که همراه با راهنمای رسمی ارائه می‌شود، انجام دهید.
به پاسخ های ضبط شده که در روز چهارم ایجاد کردید، گوش دهید. آنها را با نمونه پاسخ های موجود در نرم افزار و توضیحات کتاب مقایسه کنید.

هفته 2، روز 1: آزمون تمرینی دوم

امروز، شما در دومین تست آزمایشی تافل کامل خود شرکت خواهید کرد. اگر چهار ساعت کامل وقت ندارید، بهتر است در اسرع وقت، این روز را به زمان دیگری تغییر دهید. شما به چهار ساعت بدون وقفه نیاز دارید.
آزمون TPO 73 را در نرم افزار آکادمی آنلاین شایسته باز کنید. مثل روز اول، در طول یک بخش استراحت نکنید و مراقب زمان باشید. در نرم افزار ما تایمر، زمان اکثر بخش‌ها به شما نشان می‌دهد، اما زمان بندی بخش های مختلف آزمون را در نظر داشته باشید:
بخش Reading 54 دقیقه.
بخش listening دادن : در مجموع 16.5 دقیقه برای پاسخ به سؤالات 
استراحت : 10 دقیقه (یک میان وعده سریع بخورید!)
بخش Speaking شما باید زمان خود را تنظیم کنید و صدای خود را در بخش speakingضبط کنید، بنابراین آماده باشید.
15 ثانیه برای آماده شدن، 45 ثانیه برای صحبت کردن.
30 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.
30 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.
20 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.
بخش رایتینگ تلفیقی و مستقل:20 دقیقه و 30 دقیقه

هفته 2، روز 2: آمادگی اسپیکینگ تافل

دو ویدیوی دیگر درباره Speaking تافل ببینید. توصیه میکنم مهارت های دیگر را نیز تمرین کنید. مثلا می‌توانید یک تمرین ریدینگ از TPO3 را انجام دهید.
چهار تمرین لیسنینگ انجام دهید و به لحن صدای افرادی که صحبت می‌کنند بادقت گوش دهید.
در نرم افزار ما روی «تمرین اسپیکینگ» در داشبورد خود کلیک کنید. به تمام سوالات اسپیکینگ ۳ ازمون تی پی او تافل پاسخ دهید. برای هر سوال، پاسخ های خود را ضبط کنید. به صدای تان گوش دهید و اشتباهات را یادداشت کنید.

هفته 2، روز 3: آمادگی اسپیکینگ تافل

امروز ابتدا دو تمرین رایتینگ مستقل انجام دهید و سه تمرین ریدینگ را نیز تکمیل کنید. می‌توانید درخواست تصحیح رایتینگ تان را نیز برای ما ارسال کنید.
حالا نوبت به تمرین اسپیکینگ تافل می‌رسد. روی دکمه «تمرین اسپیکینگ» در داشبورد خود کلیک کنید. به 10 سوال اسپیکینگ پاسخ دهید. اشتباهات قبلی تان را مرور کنید و سعی کنید روی تصحیح اشتباهاتی که هنوز مرتکب می‌شوید بیشتر تمرکز کنید.

هفته 2، روز 4: آمادگی اسپیکینگ تافل

درباره موضوعات اسپیکینگ تافل تحقیق کنید. سعی کنید به یک نمونه سوال و پاسخ در هر زمینه گوش دهید.
اگر ویدئوی آموزشی درباره انواع سوالات اسپیکینگ تافل و ساختار اسپیکینگ در یوتیوب پیدا کردید، حتما ببینید.
مجددا روی دکمه «تمرین اسپیکینگ » در داشبورد خود کلیک کنید. به 10 سوال پاسخ دهید و اشتباهات خود را مرور کنید.
اگر وقت دارید روی «تمرین لیسنینگ» در داشبورد خود کلیک کنید. به تمام سوالات مرتبط با سه سوال لیسنینگ (حدود 17 سوال) پاسخ دهید. پاسخ های خود را تصحیح کنید و اشتباهات تان را یادداشت کنید.

هفته 2، روز 5: آمادگی اسپیکینگ تافل

امروز باید تمام پاسخ های خود را از آخرین آزمون ماک تافل کاملی که در آن شرکت کردید مرور کنید. به پاسخ های اشتباه خود در بخش ریدینگ و لیسنینگ دقت کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. پاسخ سوالات اسپیکینگ و رایتینگ تان را در حساب کاربریتان مشاهده کنید. اشتباهاتی که اساتید ما برایتان مشخص کرده اند را با دقت مرور کنید و از روی آنها یادداشت بردارید.

هفته 2، روز 6: آمادگی اسپیکینگ تافل

دو ویدیوی در مورد سوال ۴ Speaking و نحوه پاسخگویی به آن ببینید.
روی دکمه «تمرین اسپیکینگ» در داشبورد خود کلیک کنید و به 4 سوال پاسخ دهید. اگر وقت دارید روی دکمه «تمرین لیسنینگ» در داشبورد خود کلیک کنید. به تمام سوالات لیسنینگ مرتبط با سه TPO (حدود 17 سوال) پاسخ دهید.

هفته 2، روز 7: آمادگی اسپیکینگ تافل

پاسخ رایتینگ خود را مشاهده کنید و اشتباهاتی را که اساتید ما از رایتینگ شما گرفته اند، بررسی کنید.
روی دکمه «تمرین ریدینگ» در داشبورد خود کلیک کنید. به 10 سوال پاسخ دهید، پاسخ هایتان را تصحیح کنید و روی اشتباهات تان تمرکز کنید.
مجددا به سراغ منبع رسمی بروید. تا جاییکه وقت دارید یک آزمون آزمایشی را تکمیل کنید (تست تمرین 1). روی ضعیف ترین نقاط خود تمرکز کنید. پاسخ های اشتباه خود را با دقت مرور کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.
به سخنرانی امی کادی در TED در مورد وضعیت بدن گوش دهید و در نظر بگیرید که چگونه این راهنما می‌تواند به شما در کسب نمره بالاتر در اسپیکینگ تافل کمک کند.

 

نکاتی برای آمادگی اسپیکینگ تافل در 2 هفته

نکاتی برای آمادگی اسپیکینگ تافل در مدت زمان کوتاه

در ادامه برخی از نکات درباره آمادگی اسپیکینگ تافل در زمان کوتاه را با شما در میان می‌گذاریم:

روی درک سوال و پاسخ دادن به آنچه خواسته شده تمرکز کنید

داوطلبانی که زمان کمی برای آماده شدن دارند باید با ایجاد عادت توجه به نکات کلیدی هنگام خواندن سوالات شروع کنند. به عنوان مثال، شخص باید متوجه شود که سؤال چه چیزی می‌پرسد، مانند دلایل، مثال‌ها، جزئیات و غیره و پاسخ خود را طبق آن بدهد.

روی قابل فهم بودن جملات و لحن و تلفظ خود کار کنید

بهترین راه بعدی برای آماده شدن این است که از کسی بخواهید به پاسخ های شما گوش کند. به عبارت دیگر، داوطلبان باید فردی را بیابند که دانش زبان انگلیسی داشته باشد تا در حین صحبت کردن به آنها گوش دهد. اگر کسی که به صحبت های شما گوش می‌دهد بتواند منظور شما را بفهمد، پس آماده اید تا آزمون بدهید.

پاسخ های خود را سازمان دهی کنید

کاندیداها همچنین می‌توانند صحبت های خود را بر اساس قالبی برای قابل فهم بودن سازماندهی کنند. به عنوان مثال، می‌توان ابتدا با بیان موضوع و آنچه در آن ذکر شده است، شروع کرد. در مرحله بعد، آنها باید یک جمله در حمایت از جمله اول را بیان کنند که می‌تواند دلیل، جزئیات یا مثال باشد. سپس باید دو دلیل همراه با یک مثال پشتیبان ارائه دهند.

آمادگی روز قبل از آزمون تافل

شما کاملا آماده شده اید! امروز مطالعه نکنید زیرا فقط باعث ایجاد اضطراب می‌شود. درعوض، با خواندن مطالبی که در روز آزمون باید به همراه داشته باشید و نکات روز آزمون تافل ETS آمادگی بیشتری پیدا کنید. اگر این برنامه مطالعه را دنبال کرده اید، باید برای آزمون در وضعیت خوبی باشید. شب خوب بخوابید و صبح یک صبحانه سالم بخورید. موفق باشید!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!