در صورتی که اشکالی در ترجمه می بینید می توانید از طریق شماره زیر در واتساپ نظرات خود را برای ما بفرستید
09331464034راه حل برای: اعتبار تجارت خرد برای جوانان خیابانی
"I am from a large, <strong>poor</strong> family and for many years we have done without breakfast.
دورین سوکو میگوید: "من از یک خانواده بزرگ و <strong>فقیر</strong> هستم و سال هاست که بدون خوردن صبحانه کار می کنیم.
Ever since I joined the Street Kids International program I have been able to buy my family sugar and <strong>buns</strong> for breakfast.
از زمان پیوستن به برنامه بین المللی کودکان خیابانی توانستم شکر و <strong>نانهای</strong> خانواده را برای صبحانه خریداری کنم.
I have also bought myself <strong>decent</strong> second-hand clothes and shoes.“ Doreen Soko.<strong>
</strong>همچنین برای خودم لباس و کفش دست دوم <strong>مناسبی</strong> نیز خریداری کردم.
“We’ve had business <strong>experience</strong>.
"ما <strong>تجربه</strong> تجارت داشته ایم.
Now I'm confident to <strong>expand</strong> what we've been doing.
اکنون اعتماد بنفس <strong>گسترش</strong> کاری که انجام میدادیم را دارم.
I've learnt cash <strong>management</strong>, and the way of keeping money so we save for re-investment.
من <strong>مدیریت</strong> نقدینگی، و شیوه پس انداز کردن پول را یاد گرفته ام تا برای سرمایه گذاری پول ذخیره کنیم.
Now <strong>business</strong> is a part of our lives.
اکنون <strong>تجارت</strong> بخشی از زندگی ماست.
<strong>As well</strong>, we didn't know each other before - now we've made new friends”<strong> Fan Kaoma</strong><strong>.</strong>
<strong>همچنین</strong>، ما قبلاً همدیگر را نمی شناختیم - اکنون دوستان جدیدی پیدا کرده ایم " فن کائوما میگوید:
Participants in the <strong>Youth</strong> Skills Enterprise Initiative Program, Zambia.
شرکت کنندگان در برنامه ابتکار سرمایه گذاری روی مهارت های <strong>جوانان</strong>، در زامبیا.
<strong>Introduction. </strong><strong>
مقدمه</strong>
Although small-scale business training and credit programs have become more common throughout the world, relatively little attention has been paid to the need to direct such <strong>opportunities</strong> to young people.
اگرچه برنامه های آموزش تجاری و اعتباری در مقیاس کوچک در سراسر جهان رایج شده اند، اما توجه کمتری به لزوم هدایت چنین <strong>فرصت ها</strong>یی به جوانان پرداخته شده است.
Even less <strong>attention</strong> has been paid to children living on the street or in difficult circumstances.
حتی کمتر به کودکانی که در خیابان یا شرایط سخت زندگی می کنند <strong>توجه</strong> شده است.
Over the past nine years, Street Kids International (SKI) has been working with partner <strong>organisations</strong> in Africa, Latin America and India to support the economic lives of street children.
طی نه سال گذشته، سازمان بین المللی کودکان خیابانی (SKI) برای حمایت از زندگی اقتصادی کودکان خیابانی با <strong>سازمان ها</strong>ی شریک در آفریقا، آمریکای لاتین و هند همکاری کرده است.
The <strong>purpose</strong> of this paper is to share some of the lessons SKI and our partners have learned.
<strong>هدف</strong> این مقاله به اشتراک گذاشتن برخی از درس هایی است که SKI و شرکای ما آموخته اند.
<strong>Background. </strong><strong>
سابقه</strong>
Typically, children do not end up on the streets due to a single cause, but to a <strong>combination</strong> of factors: a dearth of adequately funded schools, the demand for income at home, family breakdown and violence.
به طور معمول، کودکان فقط به یک دلیل کارشان به خیابان ها کشیده نمیشود، بلکه به دلیل <strong>ترکیبی</strong> از عواملی همچون: کمبود مدارس با بودجه کافی، تقاضای درآمد در خانه، فروپاشی خانواده و خشونت است.
The street may be attractive to children as a place to find <strong>adventurous</strong> play and money.
خیابان ممکن است به عنوان مکانی برای یافتن بازی های <strong>هیجان انگیز</strong> و پول برای کودکان جذاب باشد.
However, It is also a place where some children are exposed, with little or no <strong>protection</strong>, to exploitative employment, urban crime, and abuse.
با این حال، همچنین مکانی است که برخی از کودکان، با <strong>محافظت</strong> کم یا بدون هیچ گونه حفاظتی، در معرض اشتغال استثماری، جرایم شهری و سو استفاده قرار می گیرند.
Children who work on the streets are generally involved in unskilled, labour-intensive tasks which require long hours, such as shining shoes, carrying <strong>goods</strong>, guarding or washing cars, and informal trading.
کودکانی که در خیابان کار می کنند معمولاً درگیر کارهای بدون مهارت و پرمشغله ای می شوند که به ساعتهای طولانی نیاز دارند، مانند براق انداختن کفش ها، حمل <strong>کالا</strong>، نگهبانی یا شستن اتومبیل و تجارت غیررسمی.
Some may also earn income through <strong>begging</strong>, or through theft and other illegal activities.
برخی نیز ممکن است از طریق <strong>گدایی</strong>، یا از طریق سرقت و سایر کارهای غیرقانونی درآمد کسب کنند.
At the same time, there are street children who take pride In <strong>supporting</strong> themselves and their families and who often enjoy their work.
در همین حین، کودکان خیابانی هستند که به <strong>حمایت</strong> از خود و خانواده خود افتخار می کنند و اغلب از کار خود لذت می برند.
Many children may choose <strong>entrepreneurship</strong> because it allows them a degree of independence, is less exploitative than many forms of paid employment, and is flexible enough to allow them to participate in other activities such as education and domestic tasks.
بسیاری از کودکان ممکن است <strong>کارآفرینی</strong> را انتخاب کنند زیرا به آنها درجه ای از استقلال را می دهد و نسبت به بسیاری از اشکال اشتغال با حقوق سو استفاده کمتری از آن می شود، و به اندازه کافی انعطاف پذیر است که به آنها امکان می دهد در سایر فعالیتها مانند آموزش و کارهای خانگی شرکت کنند.
<strong>Street Business Partnerships. </strong><strong>
مشارکت های تجاری خیابانی</strong>
S.K.I. has worked with partner organisations in Latin America, Africa and India to develop <strong>innovative</strong> opportunities for street children to earn income.
مشارکت مشاغل خیابانی SKI با سازمان های شریک در آمریکای لاتین، آفریقا و هند همکاری کرده است تا فرصت های <strong>مبتکرانه</strong> برای کسب درآمد کودکان خیابانی ایجاد کند.
• The SKI Bicycle <strong>Courier</strong> Service first started in the Sudan.
• خدمات <strong>پیک</strong> دوچرخه SKI ابتدا در سودان آغاز به کار کرد.
Participants in this <strong>enterprise</strong> were supplied with bicycles, which they used to deliver parcels and messages, and which they were required to pay for gradually from their wages.
برای شرکت کنندگان در این <strong>تجارت</strong> دوچرخه هایی تهیه می شد که از آنها برای ارسال بسته ها و پیام ها استفاده می کردند و آنها باید به تدریج هزینه آن را از مزد خود میپرداختند.
A similar program was <strong>taken up</strong> in Bangalore, India.
برنامه مشابهی در بنگلور، هند <strong>اجرا شد</strong>.
• Another successful project, The Shoe Shine Collective, was a <strong>partnership</strong> program with the YWCA in the Dominican Republic.
• یکی دیگر از پروژه های موفق، برق انداختن کفش به صورت جمعی، یک برنامه <strong>مشارکتی</strong> با YWCA در جمهوری دومنیکن بود.
In this project, participants were lent money to <strong>purchase</strong> shoe shine boxes.
در این پروژه، به شرکت کنندگان برای <strong>خرید</strong> جعبه های براق ساختن کفش وام داده شد.
They were also given a safe place to store their equipment, and <strong>facilities</strong> for individual savings plans.
همچنین به آنها مکانی امن برای ذخیره تجهیزات و <strong>امکانات</strong> برنامه های پس انداز فردی داده میشد.
• The Youth Skills Enterprise Initiative in Zambia is a joint program with the <strong>Red Cross</strong> Society and the YWCA.
• طرح مهارت های تجاری جوانان در زامبیا یک برنامه مشترک با انجمن <strong>صلیب سرخ</strong> و YWCA است.
Street youths are supported to start their own small business through business training, life skills training and <strong>access</strong> to credit.
جوانان خیابانی مورد حمایت واقع می شوند تا از طریق آموزش تجارت، آموزش مهارتهای زندگی و <strong>دسترسی</strong> به اعتبار ، تجارت كوچك خود را شروع كنند.
<strong> </strong>
<strong>Lessons learned. </strong><strong>
عبرت های آموخته شده</strong>
The following lessons have <strong>emerged</strong> from the programs that SKI and partner organisations have <strong>created</strong>
عبرت های زیر از برنامه هایی که توسط SKI و سازمانهای اشتراکی <strong>ایجاد شده اند، بدست آمده اند، </strong>.
• Being an entrepreneur <strong>is not for everyone</strong>, nor for every street child.
• کارآفرین بودن <strong>کار هرکسی نیست</strong>، و برای همه کودکان خیابانی ساخته نشده است.
Ideally, potential participants will have been <strong>involved</strong> in the organisation's programs for at least six months, and trust and relationship building will have already been established.
در حالت ایده آل، شرکت کنندگان بالقوه حداقل به مدت شش ماه در برنامه های سازمان <strong>مشارکت</strong> داشته اند و اعتماد و روابط ایجاد شده به خوبی تثبیت شده است.
• The involvement of the <strong>participants</strong> has been essential to the development of relevant programs.
• مشارکت <strong>شرکت کنندگان</strong> برای توسعه برنامه های مربوطه ضروری بوده است.
When children have had a major role in determining <strong>procedures</strong>, they are more likely to abide by and enforce them.
هنگامی که کودکان نقش اصلی در تعیین <strong>رویهها</strong> داشته باشند، احتمال رعایت و اجرا آنها توسط کودکان افزایش میبابد.
• It is <strong>critical</strong> for all loans to be linked to training programs that include the development of basic business and life skills.
• مرتبط بودن کلیه وام ها با برنامه های آموزشی که شامل توسعه مهارت های اساسی کسب و کار و زندگی است بسیار <strong>مهم</strong> است.
• There are <strong>tremendous</strong> advantages to involving parents or guardians in the program, where such relationships exist.
• درگیر کردن والدین یا سرپرستان در برنامه، در صورتی که چنین روابطی وجود داشته باشند، مزایای <strong>فوق العاده </strong>ای دارد.
Home visits allow staff the opportunity to know where the participants live, and to understand more about each individual’s <strong>situation</strong>.
بازدیدهای خانگی به کارمندان این امکان را می دهد تا از محل زندگی شرکت کنندگان مطلع شوند و درباره <strong>وضعیت</strong> هر فرد اطلاعات بیشتری کسب کنند.
• Small <strong>loans</strong> are provided initially for purchasing fixed assets such as bicycles, shoe shine kits and basic building materials for a market stall.
• <strong>وامها</strong>ی كوچك در ابتدا برای خرید داراییهای ثابت مانند دوچرخه، كیت براق كننده كفش و مواد اولیه ساختمانی برای ساخت دكه ارائه می شود.
As the entrepreneurs gain experience, the enterprises can be gradually expanded and consideration can be given to <strong>increasing</strong> loan amounts.
با کسب تجربه از سوی کارآفرینان، می توان بتدریج بنگاه های اقتصادی را گسترش داد و به <strong>افزایش</strong> مبالغ وام توجه کرد.
The loan amounts in SKI <strong>programs</strong> have generally ranged from US$30-$100.
مبالغ وام در <strong>برنامه ها</strong>ی SKI به طور کلی از 30 دلار آمریکا شروع شده و تا 100 دلار میرسد.
• All SKI programs have charged <strong>interest</strong> on the loans, primarily to get the entrepreneurs used to the concept of paying interest on borrowed money.
• همه برنامه های SKI همه وام ها دارای <strong>بهره</strong> هستند، کارآفرینان به مفهوم پرداخت سود پول وام گرفته شده عادت می کنند.
Generally the rates have been <strong>modest</strong> (lower than bank rates).
به طور کلی نرخ ها <strong>متوسط</strong> بوده (کمتر از نرخ های بانکی).
<strong> </strong>
<strong>Conclusion. </strong><strong>
نتیجه گیری</strong>
There is a need to recognise the importance of access to credit for <strong>impoverished</strong> young people seeking to fulfill economic needs.
درک اهمیت دسترسی به اعتبار برای جوانان <strong>فقیر</strong>ی که به دنبال تأمین نیازهای اقتصادی هستند، الزامی است.
The provision of small loans to support the entrepreneurial dreams and ambitions of youth can be an <strong>effective</strong> means to help them change their lives.
ارائه وام های کوچک برای حمایت از رویاهای کارآفرینی و جاه طلبی های جوانان می تواند وسیله ای <strong>موثر</strong> برای کمک به آنها در تغییر زندگی باشد.
However, we believe that credit must be <strong>extended</strong> in association with other types of support that help participants develop critical life skills as well as productive businesses.
اگرچه، ما معتقدیم که اعتبار باید همراه با سایر انواع پشتیبانی که به شرکت کنندگان در توسعه مهارت های حیاتی زندگی و همچنین مشاغل تولیدی کمک می کند، <strong>افزایش یابد</strong>.
Questions 1-4
Choose the correct letter, A, B, C or D. Write your answers in boxes 1-4 on your answer sheet.
1. The quotations in the box at the beginning of the article
A. exemplify the effects of S.K.I.
B. explain why S.K.I. was set up.
C. outline the problems of street children.
D. highlight the benefits to society of S.K.I.
2. The main purpose of S.K.I. is to
A. draw the attention of governments to the problem of street children.
B. provide schools and social support for street children.
C. encourage the public to give money to street children.
D. give business training and loans to street children.
3. Which of the following is mentioned by the writer as a reason why children end up living on the streets?
A. unemployment
B. war
C. poverty
D. crime
4. In order to become more independent, street children may
A. reject paid employment.
B. leave their families.
C. set up their own business.
D. employ other children.
Questions 5-8
Complete the table below. Choose NO MORE THAN THREE WORDS from Reading Passage 161 for each answer.
Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 161?
Write your answers in boxes 5-8 on your answer sheet.
Country |
Organisations Involved |
Type of Project |
Support Provided |
5 ………… and Bangalore - India |
· S.K.I. |
Courier service |
· Provision of 6………… |
Dominican Republic |
· S.K.I |
7 ……………… |
· Loans |
Zambia |
· S.K.I |
Setting up small businesses |
· Business training |
Questions 9-12
In boxes 9-12 on your answer sheet write:
YES if the statement agrees with the claims of the writer
NO if the statement contradicts the claims of the writer
NOT GIVEN if it is impossible to say what the writer thinks about this
9. Any street child can set up their own small business if given enough support.
10. In some cases, the families of street children may need financial support from S.K.I.
11. Only one fixed loan should be given to each child.
12. The children have to pay back slightly more money than they borrowed.
Questions 13
Choose the correct letter, A, B, C or D. Write your answer in box 13 on your answer sheet.
The writers conclude that money should only be lent to street children
A as part of a wider program of aid.
B for programs that are not too ambitious.
C when programs are supported by local businesses.
D if the projects planned are realistic and useful.
Answers:
هنوز نظری درج نشده است!