LOST DAMAGED OR DELAYED INLAND MAIL CLAIM FORM

فرم ادعای از بین رفتن، آسیب دیدن یا دریافت با تاخیر مرسوله پستی

LOST DAMAGED OR DELAYED INLAND MAIL CLAIM FORM

 

Before completing this claim form for lost, damaged or <strong>delayed</strong> mail you should visit www.royalmail.com to find out all you need to know about our policies.
قبل از تکمیل این فرم مربوط به ادعای گم شدن، آسیب دیدن یا <strong>تأخیر</strong> در مرسوله دریافتی، باید به آدرس www.royalmail.com مراجعه کنید تا همه تمام الزامات مرتبط با خط ‌مشی‌های ما را بدانید.

Alternatively you can get the details from our ” Mail Made easy ” booklet, available at any local post office <strong>branch</strong>.  
از طرف دیگر، می‌توانید جزئیات را در دفترچه راهنمای « Mail Made easy»، که در هر <strong>شعبه</strong> پست محلی موجود است، دریافت کنید.

When you fill in the form, make sure you complete it in full, using the checklist that we have <strong>provided</strong> to help you.  
هنگامی که فرم را پر می کنید، با استفاده از چک لیستی که برای کمک به شما <strong>ارائه کرده ایم</strong>، مطمئن شوید که آن را به طور کامل تکمیل کرده اید.

If you find that you do not have the evidence <strong>required</strong> to make a claim but would like us to investigate an issue with your mail service, the easiest way to do this is by visiting our website.
اگر متوجه شدید که مدارک <strong>مورد نیاز</strong> برای شکایت کردن را ندارید اما می خواهید ما مشکلی را در مورد خدمات پستی شما بررسی کنیم، ساده‌ترین راه برای انجام این کار مراجعه به وب‌سایت ما است.

 

LOST ITEMS. 
اقلام از بین رفته

If you wish to claim compensation for items that have been damaged, you should send us original proof of posting, e.g. a Post office <strong>receipt</strong>.  
اگر می‌خواهید برای اقلامی که آسیب دیده‌اند درخواست غرامت کنید، باید مدرک اصلی ارسال را برای ما ارسال کنید، به عنوان مثال <strong>رسید</strong> اداره پست.

If claiming for the contents of a package, you also need to provide proof of value, e.g. till item reference number, receipt, <strong>bank statement</strong> etc.
اگر دردمورد محتویات یک بسته شکایت دارید، باید مدرکی مبنی بر ارزش آن ارائه کنید، به عنوان مثال شماره مرجع کالا، رسید، <strong>صورت حساب بانکی</strong> و غیره.

 

DAMAGED ITEMS. 
اقلام آسیب دیده

When claiming compensation for lost items that have been <strong>damaged</strong>, you should send us the items themselves, if possible.  
هنگام مطالبه غرامت برای اقلام از بین رفته ای که <strong>آسیب دیده اند</strong>، در صورت امکان باید خود اقلام را برای ما ارسال کنید.

However, if these are very large or unsafe to post, you may instead provide photographs as <strong>evidence</strong> of the damage.  
با این حال، اگر این اقلام بسیار بزرگ یا نا ایمن هستند، می‌توانید عکس‌هایی را به عنوان <strong>مدرکی</strong> دال بر آسیب آنها ارائه دهید.

Please retain the original packaging (and damaged items, if not sent to us) as we may need to inspect them.
لطفا بسته بندی اصلی (و اقلام آسیب دیده، اگر برای ما ارسال نشده است) را نگه دارید زیرا ممکن است نیاز به بازرسی آنها داشته باشیم.

 

TIME RESTRICTIONS. 
محدودیت های زمانی

We allow up to 15 working days for items to arrive, so cannot <strong>accept</strong> a claim for loss unless 15 working days or more have passed since the items was posted.  
ما حداکثر 15 روز کاری برای رساندن اقلام به دست شما زمان داریم، بنابراین نمی توانیم ادعای ضرر را <strong>بپذیریم</strong> مگر اینکه 15 روز کاری یا بیشتر از پست شدن اقلام گذشته باشد.

Claims for lost or damaged items must be made within 12 months of the postal date. Claims for delayed item must be <strong>submitted</strong> within 3 months of the date they were posted if the claim is made by the sender, or within 1 month of receipt if the claim is made by the recipient of the item.
ادعای اقلام گم شده یا آسیب دیده باید ظرف 12 ماه پس از تاریخ پست انجام شود. ادعاهای مربوط به کالای با تاخیر ارسال شده باید در عرض 3 ماه از تاریخ ارسال آنها در صورتی که شکایت توسط فرستنده <strong>مطرح شود</strong>، یا ظرف 1 ماه پس از دریافت در صورتی که ادعا توسط گیرنده کالا مطرح شده باشد، ارسال شود.


Questions & answers

Questions 1-7

Complete the notes below. Choose NO MORE THAN TWO WORDS AND /OR A NUMBER from the text for each answer. Write your answer in boxes 1-7 on your answer sheet

Claiming compensation from the Royal Mail for lost,

damaged or delayed mail

 

Before filling the form

. go online to learn about their policies or get the (1) ……………………………… that contains the relevant information.

When filling in the form

. refer to the (2) ………………….. to ensure all the relevant sections are completed

(you can use their (3) …………………………. to request action if you don’t have enough proof to make a claim)

when claiming compensation for a lost item

. include proof that you have posted the item

. in the case of a package include something ( e.g. bank statement ) to prove its (4)……………………..

When claiming for the cost of a damaged item, include

. either the actual item or (5)………………………. showing the damage to the item ( you should keep the (6)……………. that was used when the item was originally sent:)

When to claim

. Lost or damaged items: within 12 months of posting the claim

 

Delayed items: if you are the (7)………………… , you must claim within three months of posting the package.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!