در صورتی که اشکالی در ترجمه می بینید می توانید از طریق شماره زیر در واتساپ نظرات خود را برای ما بفرستید
09331464034خدمات ریلی بریتانیا - چگونه می توانم برای تاخیر در آمدن قطار ادعای خسارت کنم؟
Generally, if you have been delayed on a train journey, you may be able to claim compensation, but train companies all have different rules, so it can be <strong>confusing</strong> to work out what you’re entitled to.
به طور کلی، اگر در سفر با قطار تاخیر داشته باشید، ممکن است بتوانید ادعای غرامت کنید، اما شرکتهای راه آهن قوانین متفاوتی دارند، بنابراین تعیین حقوق شما ممکن است <strong>گیج کننده باشد</strong>.
The type of delay you can claim for <strong>depends</strong> on whether the train company runs a Delay Repay scheme or a less generous, older-style scheme.
نوع تاخیری که می توانید برای آن ادعا کنید <strong>بستگی</strong> به این دارد که آیا شرکت راه آهن، طرح بازپرداختی برای تاخیر در نظر گرفته یا یک طرح کم هزینه تر و قدیمی تر دارد.
Delay Repay is a train operator scheme to compensate passengers when trains are late, and the train company will pay out even if it was not <strong>responsible</strong> for the delay.
غرامت تاخیر، طرح ارائه دهنده خدمات ریلی برای جبران خسارت مسافران در هنگام تاخیر قطار است و شرکت راه آهن حتی اگر <strong>مسئول</strong> تاخیر نباشد، آن را پرداخت خواهد کرد.
The scheme varies between companies, but up to 2016 most paid 50 percent of the single ticket cost for 30 minutes’ <strong>delay</strong> and 100 percent for an hour.
این طرح بین شرکتها متفاوت است، اما تا سال 2016 اکثر آنها 50 درصد هزینه بلیط هر فرد را برای 30 دقیقه تاخیر و 100 درصد از آن را برای یک ساعت <strong>تاخیر</strong> پرداخت میکردند.
On the London Underground, you get a full <strong>refund</strong> for 15-minute delays.
در متروی لندن، برای تأخیر 15 دقیقه ای، <strong>غرامت</strong> کامل دریافت می کنید.
Companies that do not use Delay Repay and still use the older scheme will not usually pay <strong>compensation</strong> if the problem is considered to be out of their control.
شرکتهایی که از طرح غرامت تاخیر استفاده نمیکنند و همچنان از طرح قدیمیتر استفاده میکنند، اگر مشکل بوجود آمده خارج از کنترل آنها تلقی شود، معمولاً <strong>غرامت</strong> را پرداخت نمیکنند.
But it is still worth asking them for compensation, as some may <strong>pay</strong> out.
اما هنوز هم ارزشش را دارد که از آنها غرامت بخواهیم، زیرا ممکن است برخی از آنها، غرامت را <strong>پرداخت کنند.</strong>
You are unlikely to get compensation for a delay if any of the following <strong>occur</strong>:
اگر هر یک از موارد زیر <strong>رخ دهد</strong>، بعید است که برای تأخیر غرامت دریافت کنید:
- Accidents involving people getting onto the line <strong>illegally
</strong>• حوادثی که در آن افراد به طور <strong>غیرقانونی</strong> وارد ریل می شوند
- Gas leaks or fires in <strong>buildings</strong> next to the line which were not caused by a train company
• نشت گاز یا آتش سوزی در <strong>ساختمان</strong> های کنار ریل که توسط شرکت راه آهن ایجاد نشده است.
- Line closures at the <strong>request</strong> of the emergency <strong>services
</strong>• بسته شدن خطوط راه آهن به <strong>درخواست</strong> خدمات اورژانس
- Exceptionally severe weather <strong>conditions
</strong>• <strong>شرایط</strong> آب و هوایی بسیار بد
<strong>- Strike</strong> action
• <strong>اعتصاب</strong> کردن
National Rail Conditions of Travel state that you are <strong>entitled</strong> to compensation in the same form that you paid for the ticket.
قوانین سفر ریلی داخلی بیان می کند که شما <strong>مستحق</strong> دریافت غرامت به همان شکلی هستید که برای بلیط پرداخت کرده اید.
Some train companies are still paying using rail vouchers, which they are allowed to do if you do not ask for a <strong>cash</strong> refund.
برخی از شرکتهای راه آهن همچنان با استفاده از بلیط های قطار، غرامت را پرداخت میکنند، که در صورت عدم درخواست بازپرداخت <strong>نقدی</strong>، مجاز به انجام این کار هستند.
Since 2016, rail passengers have acquired further <strong>rights</strong> for compensation through the Consumer Rights Act.
از سال 2016، مسافران قطار، <strong>حقوق</strong> بیشتری برای دریافت غرامت با توجه به قانون حقوق مصرف کننده به دست آورده اند.
This means that passengers could now be eligible for compensation due to: a severely overcrowded train with too few carriages available; a consistently late running service; and a service that is delayed for less than the time limit that applied under existing compensation schemes.
این بدان معناست که مسافران اکنون می توانند واجد شرایط دریافت غرامت به دلیل موارد زیر باشند: قطار بسیار شلوغ با واگن های بسیار کم. ارائه خدمات با تاخیر مداوم؛ و خدماتی که کمتر از محدودیت زمانی تعیین شده در طرحهای پرداخت غرامت موجود، تأخیر دارند.
However, in order to exercise their rights beyond the existing compensation schemes, for instance Delay Repay, and where the train operating company refuses to compensate despite letters threatening court action, passengers may need to bring their claims to a <strong>court</strong> of law.
با این حال، برای استفاده از حقوق خود بیش از طرحهای غرامت موجود، بهعنوان مثال غرامت تاخیر، و زمانی که شرکت ارائه دهنده خدمات ریلی از پرداخت غرامت امتناع میکند، علیرغم درخواست هایی که طرح دعوی در دادگاه را مطرح می کند، مسافران ممکن است نیاز داشته باشند که ادعاهای خود را به <strong>دادگاه</strong> ارائه دهند.
Questions 9-14
Do the following statements agree with the information given in the text on page 86?
In boxes 9-14 on your answer sheet, write
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
هنوز نظری درج نشده است!