در صورتی که اشکالی در ترجمه می بینید می توانید از طریق شماره زیر در واتساپ نظرات خود را برای ما بفرستید
09331464034توصیه هایی برای مشتریان
What to do if something you <strong>ordered</strong> hasn’t arrived.
اگر چیزی که <strong>سفارش</strong> داده اید نرسیده است چه باید کرد.
If something you’ve ordered hasn’t arrived, you should <strong>contact</strong> the seller to find out where it is.
اگر چیزی که سفارش داده اید به دستتان نرسیده است، باید با فروشنده <strong>تماس بگیرید</strong> تا بدانید کجاست.
It’s their legal responsibility to make sure the item is <strong>delivered</strong> to you.
این مسئولیت قانونی آنهاست که مطمئن شوند کالا به شما <strong>تحویل</strong> داده شده است.
They should <strong>chase</strong> the delivery company and let you know what’s happened to your item.
آنها باید شرکت تحویل دهنده را <strong>دنبال کنند </strong>و به شما اطلاع دهند که چه اتفاقی برای کالای شما افتاده است.
If your item wasn’t delivered to the location you agreed (e.g. if it was left with your neighbour without your consent), it’s the seller’s legal <strong>responsibility</strong> to sort out the issue.
اگر کالای شما به مکانی که توافق کردهاید تحویل داده نشده است (مثلاً اگر بدون رضایت شما نزد همسایهتان گذاشته شده باشد)، این <strong>مسئولیت</strong> قانونی فروشنده است که مشکل را حل کند.
If the item doesn’t turn up, you’re legally <strong>entitled</strong> to a replacement or refund.
اگر کالا پیدا نشد، شما از نظر قانونی <strong>حق</strong> تعویض یا دریافت غرامت را دارید.
You can ask for your money back if you don’t <strong>receive</strong> the item within 30 days of buying it.
اگر کالا را ظرف 30 روز پس از خرید <strong>دریافت</strong> نکردید، می توانید پول خود را پس بگیرید.
If the seller refuses, you should put your <strong>complaint</strong> in writing.
اگر فروشنده امتناع کرد، باید <strong>شکایت</strong> خود را کتباً مطرح کنید.
If that doesn’t work, you could <strong>contact</strong> their trade association – look on their website for this information, or contact them to ask.
اگر به نتیجه نرسیدید، میتوانید با اتحادیه صنفی آنها تماس بگیرید - این اطلاعات را از وبسایت آنها بگیرید، یا با آنها <strong>تماس</strong> بگیرید تا بپرسید.
You might also be able to get your money back through your bank or payment provider – this <strong>depends</strong> on how you paid.
همچنین ممکن است بتوانید پول خود را از طریق بانک یا درگاه پرداخت پس بگیرید - این <strong>بستگی</strong> به نحوه پرداخت شما دارد.
- If you paid by <strong>debit card</strong>, contact your bank and say you want to use the ‘chargeback’ scheme.
• اگر با <strong>کارت بانکی</strong> پرداخت کرده اید، با بانک خود تماس بگیرید و بگویید می خواهید از طرح «بازپرداخت هزینه» استفاده کنید.
If the bank agrees, they can ask the seller’s bank to <strong>refund</strong> the money to your account.
در صورت موافقت بانک، آنها می توانند از بانک فروشنده بخواهند که پول را به حساب شما <strong>بازپرداخت</strong> کند.
Many bank staff don’t know about the scheme, so you might need to speak to a supervisor or <strong>manager</strong>.
بسیاری از کارکنان بانک از این طرح اطلاعی ندارند، بنابراین ممکن است لازم باشد با سرپرست یا <strong>مدیر</strong> صحبت کنید.
You should do this within 120 days of when you <strong>paid</strong>.
شما باید این کار را ظرف 120 روز پس از <strong>پرداخت</strong> انجام دهید.
- If you paid by <strong>credit</strong> card and the item cost less than £100, you should contact your credit card company and say you want to use the ‘chargeback’ scheme.
• اگر با کارت <strong>اعتباری</strong> پرداخت کرده اید و قیمت کالا کمتر از 100 پوند است، باید با شرکت کارت اعتباری خود تماس بگیرید و بگویید می خواهید از طرح «بازپرداخت هزینه» استفاده کنید.
There’s no time <strong>limit</strong> for when you need to do this.
هیچ <strong>محدودیت</strong> زمانی برای زمانی که باید این کار را انجام دهید وجود ندارد.
If the item cost more than £100 but less than £30,000, contact your credit card company and say that you want to make a ‘section 75’<strong>claim</strong>.
اگر قیمت کالا بیش از 100 پوند اما کمتر از 30000 پوند است، با شرکت کارت اعتباری خود تماس بگیرید و بگویید که میخواهید <strong>ادعای</strong> «بخش 75» داشته باشید.
- If you paid using PayPal, use PayPal’s online resolution centre to <strong>report</strong> your dispute.
• اگر با استفاده از PayPal پرداخت کرده اید، از مرکز حل و فصل آنلاین PayPal برای <strong>گزارش</strong> مشکل خود استفاده کنید.
You must do this within 180 days of <strong>paying</strong>.
شما باید این کار را ظرف 180 روز پس از <strong>پرداخت</strong> انجام دهید.
Questions 1-6
Do the following statements agree with the information given in the text? In boxes 1-6, write
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
هنوز نظری درج نشده است!