How to get promoted

چگونه ترفیع بگیریم

How to get promoted

 

If you’re sitting at your desk <strong>wondering</strong> whether this will be the year you finally get promoted, here are some tips.
اگر پشت میز خود نشسته اید و به این <strong>فکر می کنید</strong> که آیا امسال سالی است که بالاخره ارتقا رتبه پیدا می کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد.

 

It starts with you. You are perhaps the most important part in the ‘<strong>promotion</strong> process’, so you need to know what you want – and why you want it.
این فرایند با شما شروع می شود. شاید شما مهمترین بخش در "فرایند <strong>ارتقا</strong> رتبه" باشید، بنابراین باید بدانید که چه می خواهید - و چرا آن را می خواهید.

Take an honest look at yourself – your <strong>achievements</strong> and also your skills, particularly those you could exploit to take on a different role.
به خودتان نگاهی صادقانه بیندازید - <strong>دستاوردها</strong> و همچنین مهارت‌هایتان، به‌ویژه آن‌هایی که می‌توانید از آنها برای ایفای نقشی متفاوتی بهره برداری کنید.

 

Your boss is the gatekeeper.
رئیس شما دروازه بان است.

If you think your boss is likely to be on your side, ask for a meeting to <strong>discuss</strong> your serious commitment to the organisation and how this could translate into a more defined career plan.
اگر فکر می‌کنید رئیس‌تان احتمالاً در کنار شماست، درخواست دهید جلسه‌ای برای <strong>بحث</strong> درباره تعهد جدی‌تان به سازمان و اینکه چگونه می‌تواند به یک برنامه حرفه‌ای تعریف‌شده‌تر تبدیل شود، برگزار کند.

If you are less sure about your boss’s view of your prospects and how they may react, start softly with a more deliberate <strong>focus</strong> on increasing your boss’s understanding of the work you do and the added value you deliver.
اگر در مورد دیدگاه رئیس خود نسبت به مشتریان بالقوه و نحوه واکنش آنها اطمینان کمتری دارید، به آرامی با <strong>تمرکز</strong> دقیق تر بر افزایش درک رئیس خود از کاری که انجام می دهید و ارزش افزوده ای که ارائه می دهید شروع کنید.

 

Think about how you are perceived at work.
به این فکر کنید که در محل کار چگونه درک می شوید.

In order for you to get your promotion, who needs to know about you? Who would be on the <strong>interview</strong> panel and whose opinion and input would they seek? And once you’ve got a list of people to impress, ask yourself – do they know enough about you? And I mean really know – what you do day to day at your desk, your contribution to the team, and perhaps most importantly, your potential.
برای اینکه بتوانید ترفیع خود را بدست آورید، چه کسی باید در مورد شما بداند؟ چه کسی در پانل <strong>مصاحبه</strong> حضور خواهد داشت و نظر و ایده چه کسی اهمیت داده می شود؟ و هنگامی که فهرستی از افراد برای تحت تأثیر قرار دادن تهیه کردید، از خود بپرسید - آیا آنها به اندازه کافی درباره شما می دانند؟ و منظورم این است که واقعاً می‌دانند - کارهایی که روزانه پشت میزتان انجام می‌دهید، کمک شما به تیم، و شاید مهم‌تر از همه، پتانسیل شما.

 

The <strong>chances</strong> are that those decision-makers won’t know ail they should about you.
این <strong>احتمال</strong> وجود دارد که آن تصمیم گیرندگان چیزهایی را که باید در مورد شما ندانند.

Raising your profile in your organisation is critical so that when those in charge start looking at that empty office and considering how best to fill it, the first name that <strong>pops into their heads </strong>is yours.
بالا بردن وجهه خود در سازمان بسیار مهم است، به طوری که وقتی مسئولان شروع به نگاه کردن به آن دفتر خالی می کنند و بهترین راه را برای پر کردن آن در نظر می گیرند، اولین نامی که <strong>به ذهن آنها می رسد </strong>متعلق به شما است.

If your firm has a <strong>newsletter</strong>, volunteer to write a feature to include in it.
اگر شرکت شما یک <strong>خبرنامه</strong> دارد، داوطلب شوید تا یک ویژگی را در آن بنویسید.

If they arrange regular client events, get <strong>involved</strong> in the organisation of them.
اگر آنها رویدادهای مشتری را ترتیب می دهند، در سازماندهی آنها <strong>مشارکت کنید.</strong>

And so on.
و غیره.

 

If you think your experience needs enhancing, then look at ways you can continue to <strong>improve</strong> it.
اگر فکر می‌کنید باید تجربه خود را بیشتر کنید، به راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید به <strong>بهبود</strong> آن کمک کنید.

If you are confident in your <strong>professional</strong> expertise but lack the latest management theory, enrol on some relevant courses that fit around your day job.
اگر به تخصص <strong>حرفه‌ای</strong> خود اطمینان دارید، اما از آخرین تئوری مدیریت آگاه نیستید، در دوره‌های مرتبط با شغل روزانه‌تان ثبت‌نام کنید.

 

So what are you waiting for?
پس منتظر چه هستید؟


Questions & answers

Questions 21-27

Complete the notes below. Choose ONE WORD ONLY from the text.

Steps to take to achieve a promotion

  • First step: examine past successes and any (21) ………………… that would help gain promotion
  • Set up a meeting with your boss to talk about:
    - how best to use your high level of (22) ………………… in future
    - or how much extra (23) ………………… you already bring to the company
  • Focus on the important people in the company:
    - find out which ones will be members of the (24) ………………… who decide on the promotion
    - consider how much they are aware of your (25) ………………… for the future
  • Take steps to raise your profile by:
    - offering to create a feature for a company publication
    - participating in the (26) ……………………… of events for customers
  • Work on self-development:
    - take any (27) ……………… that fill in gaps in knowledge

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!