Writing a personal CV that will attract employers

نوشتن یک CV شخصی که کارفرمایان را جذب خواهد کرد

Writing a personal CV that will attract employers

 

You are unique. No-one has the same behavioural make-up that you have. Likewise, everyone's career history is also <strong>unique</strong>.  
شما منحصر به فرد هستید. هیچکس آن نوع مدل رفتاری را که شما داريد، ندارد. به همین ترتیب سابقه شغلی هر فرد نیز <strong>منحصر به فرد</strong> است.

Why is it then that a great many CVs are mostly descriptions of past jobs or standard CV templates and give away very little about the individual behind the CV? It's almost as if the majority of <strong>job seekers</strong> are afraid to let their own personality shine through.
پس چطور بسیاری از رزومه های قوی بیشتر توصیفی از مشاغل گذشته هستند یا قالب های CV استاندارد حاوی اطلاعات بسیار کمی در مورد خود فرد که رزومه را نوشته می شود؟ تقریبا انگار اکثر <strong>افراد جویای کار </strong>می ترسند که اجازه دهند شخصیت خودشان نمایان شود.

 

Perhaps in a corporate world where everyone feels they have to have the same professional image -- dress in dark, formal suits, for example -- the same is <strong>subconsciously</strong> felt to be true for CV writing.  
شاید در یک دنیای پر از شرکت ها که همه احساس می کنند باید یکجور تصویر حرفه ای داشته باشند -- لباسی از نوع کت و شلوار های تیره و رسمی، به عنوان مثال -- <strong>ناخودآگاه</strong> احساس می شود که برای نوشتن CV نیز باید همین روند درست باشد.

But there's a difficulty here: you want your CV to <strong>stand out</strong> and yet at the same time are afraid of saying anything that might make you stand out?
اما در اینجا یک مشکل وجود دارد: شما می خواهید رزومه تان <strong>برجسته باشد</strong> و در عین حال از گفتن هر چیزی که ممکن است شما را برجسته کند می ترسید؟

 The problem with the above thinking is painfully clear. Your CV will be dull, and likely to be swiftly <strong>passed over</strong> by an employer. Surely it is much better to be brave?  
 مشکل تفکر فوق به طرز دردناکی روشن است. CV شما کسل کننده خواهد بود، و به احتمال زیاد به سرعت توسط یک کارفرما کنار <strong>گذاشته می شود.</strong> مطمئنا ً شجاع بودن خیلی بهتر است؟

To define your personal brand, as marketers might say. This isn't about making unsupportable <strong>statements</strong>: it's about choosing words that describe the qualities that drive your success.  
تعریف برند شخصی خودتان، آنطور که بازاریابان احتمالا عنوان می کنند، در مورد <strong>اظهاراتی</strong> که نتوان از آن پشتیبانی کرد، نیست: بلکه در مورد انتخاب کلماتی است که ویژگی هایی که باعث موفقیت شما شده را توصیف می کند.

In short, what makes you <strong>good at </strong>your job.
به طور خلاصه اینکه چه چیزی موجب می شود در شغلتان <strong>خوب عمل کنید</strong>.

 

Writing about oneself can sometimes be difficult. It involves the ability to see yourself from different people's <strong>viewpoints</strong>.  
نوشتن در مورد خودتان گاهی اوقات می تواند دشوار باشد که شامل توانایی دیدن خود از <strong>دیدگاه</strong> افراد مختلف است.

Working with a professional CV writer is one way to <strong>achieve</strong> that and to present your character positively within a CV.  
همکاری با یک رزومه نویس حرفه ای یکی از راه های <strong>رسیدن</strong> به این هدف و ارائه توضیح مثبتی از شخصیت خود در CV است.

Asking a colleague that you trust is also a good way to find out how others see your <strong>strengths</strong>.
پرسیدن از یکی از همکاران مورد اعتمادتان نیز راه خوبی برای فهمیدن این موضوع است که دیگران چه <strong>نقاط قوتی</strong> در شما می بینند.

 

Try not to use classic recruitment clichés. Everyone says they have great 'communication' or 'organisational' skills. This gets <strong>ignored</strong> by recruiters.
سعی کنید از کلیشه های استخدام به روش کلاسیک استفاده نکنید. همه می گویند مهارت های 'برقراری ارتباط' یا 'سازماندهی' فوق العاده ای دارند. این موارد توسط کارفرما <strong>نادیده گرفته می شود.</strong>

 So, instead think carefully about who you are and what you bring and then try to describe yourself. In that way you give recruiters something original to engage with, something that <strong>grabs their attention</strong>.
 بنابراین، در عوض با دقت به این فکر کنید که چه کسی هستید و چه دستاوردی می توانید داشته باشید و سپس سعی کنید خودتان را توصیف کنید. به این ترتیب شما به استخدام کنندگان اطلاعات دست اولی می دهید که با آن درگیر شوند، اطلاعاتی که <strong>توجه آنها را به خودش جلب می کند.</strong>


Questions & answers

Questions 15-20

Complete the sentences below.
Choose ONE WORD ONLY from the text for each answer. Write your answers in boxes 15--20 on your answer sheet.

15  Many job applicants do not dare to reveal in a CV what their real ........................................ is.

16  If applicants do not include what makes them distinctive, their CVs are likely to appear   .................. to the reader.

17  Applicants need to find ways to define the   ..................   that make them do well in their work.

18  It can be helpful for applicants to try to base a consideration of themselves on the .................... of others.

19  Requesting the input of a dependable  ........... can help an applicant work out their own good points.

20  It is best to avoid the: ...........   used by many applicants when describing themselves in a CV.

 

Answers:

15    personality                                                                     
16    dull                                                                     
17    qualities                                                             
18    viewpoints                                                        
19    colleague                                                           
20    cliches / cliches


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!