در صورتی که اشکالی در ترجمه می بینید می توانید از طریق شماره زیر در واتساپ نظرات خود را برای ما بفرستید
09331464034مراحل شکایت در محل کار
If you have a problem or <strong>complaint</strong> at work, you might want to take this up with your employer. This is called 'raising a grievance'.
اگر در محل کار مشکل یا <strong>شکایتی</strong> دارید، ممکن است بخواهید این موضوع را با کارفرمای خود در میان بگذارید. به این می گویند "طرح شکایت".
Often the best way to sort out a problem is to request an informal meeting with your immediate manager to explain your concerns. You may find it is possible to sort the problem out in this way without having to take any further <strong>action</strong>.
اغلب بهترین راه برای حل یک مشکل، درخواست یک جلسه غیررسمی با مدیر ارشد خود برای توضیح نگرانی های تان است. ممکن است موجه شوید که حل مشکل از این طریق بدون نیاز به هیچ <strong>اقدام</strong> دیگری امکان پذیر است.
However, if you do not feel your problem has been <strong>solved</strong>, you may decide to raise a formal grievance. In this case you should first try to find out your company's grievance procedure. You should be able to find details of this in your Company Handbook, HR or Personnel manual, or on your company's HR intranet site.
با این حال، اگر احساس نمی کنید مشکل شما <strong>حل</strong> شده است، ممکن است تصمیم بگیرید که شکایت رسمی خود را مطرح کنید. در این مورد ابتدا باید سعی کنید روند شکایت شرکت خود را متوجه شوید. احتمالا می توانید جزئیات آن را در کتابچه راهنمای شرکت، کتابچه راهنمای منابع انسانی یا پرسنل یا در سایت اینترانت منابع انسانی شرکت خود بیابید.
The next step will probably be to write to your employer. Explain your problem, and if you can think of a possible solution for resolving it, give details of this. When you have written your letter, check that you have written the date, and <strong>retain</strong> a copy so that you have a record of what you wrote.
گام بعدی احتمالاً نامه نگاری با کارفرمای تان خواهد بود. مشکل خود را توضیح دهید و اگر می توانید راه حلی برای آن بیابید و جزییات آن را بیان کنید. هنگامی که نامه خود را نوشتید، بررسی کنید که تاریخ را نوشته باشید و یک کپی از آن را <strong>نگه دارید</strong> تا از آنچه نوشته اید سابقه ای داشته باشید.
Your employer should arrange an initial meeting at a reasonable time and place to discuss your grievance. You are entitled to ask either a colleague from work or a trade union <strong>representative</strong> to go to the meeting with you. After the meeting, your employer should write to you, telling you what they have decided to do about your grievance.
کارفرمای شما باید یک جلسه اولیه را در زمان و مکان معقولی ترتیب دهد تا در مورد شکایت شما صحبت کند. شما حق دارید از یکی از همکاران محل کار یا <strong>نماینده</strong> اتحادیه صنفی بخواهید که با شما به جلسه بیایند. پس از جلسه، کارفرما باید به شما نامه ای بنویسد و به بگوید که در مورد شکایت تان چه تصمیمی گرفته است.
If you don't agree with your employer's decision, you have the right to appeal against it. This must be done in writing. A further meeting should then be called, which should be led by a more senior <strong>manager</strong> if possible.
اگر با تصمیم کارفرمای خود موافق نیستید، حق دارید علیه آن اعتراض کنید که باید به صورت کتبی انجام شود. سپس باید جلسه دیگری تشکیل شود که در صورت امکان باید توسط یک <strong>مدیر</strong> ارشد رهبری شود.
If you are still not satisfied with the decision made at this meeting, you may consider whether one way to solve the problem might be through <strong>mediation</strong>. This may be done inside the company or by an external agent. Alternatively, you can make an employment tribunal claim.
اگر هنوز از تصمیمی که در این جلسه گرفته شده راضی نیستید، ممکن است به این فکر کنید که آیا یکی از راههای حل مشکل می تواند <strong>میانجیگری</strong> باشد یا خیر که ممکن است توسط فردی در داخل شرکت یا یک فرد خارجی انجام شود. از طرف دیگر، می توانید یک دعوی در دادگاه استخدامی طرح کنید.
You must do this no more than three months after the time when the event you are complaining about happened. If your <strong>application</strong> is received after this time limit, the tribunal will not usually accept it.
شما باید این کار را حداکثر سه ماه پس از زمان وقوع رویدادی که از آن شکایت دارید انجام دهید. اگر <strong>درخواست</strong> شما پس از این محدودیت زمانی دریافت شود، دادگاه معمولا آن را نمی پذیرد.
Questions 15-21
Complete the flowchart below.
Choose ONE WORD AND/OR A NUMBER from the text for each answer. Write your answers in boxes 15--21 on your answer sheet.
Raising a grievance at work
Ask to see your immediate manager on an 15 ............... basis.
If not satisfied, find details of your company's grievance procedure.
This may be in a handbook, a 16 ............... or on an intranet site.
Write to your employer with details of your complaint.
You may also suggest a 17 ............... .
Make sure there is a date on your letter and keep a copy.
Your employer should hold a meeting.
You have the right to be accompanied by a 18 ............... or a trade union representative.
Your employer should then inform you of the decision in writing.
If you are not happy with the decision, you can appeal in writing.
Your employer should then arrange a further meeting.
Where possible, this should be led by a manager who is 19 ................to the previous one.
If you are still not happy with the decision, you can
Answers:
15 informal
16 manual
17 solution
18 colleague
19 senior
20 mediation
21 3/three months
هنوز نظری درج نشده است!