Organise your workspace

سازماندهی فضای کار شما

Organise your workspace

 

Being organised is one of the most effective skills a businessperson can acquire because when we're organised, we think more clearly. We're in tune with our targets and know how to reach them. Here are my top tips to bring order to your business life:
سازماندهی شدن یکی از موثرترین مهارت هایی است که یک بازرگان می تواند به دست آورد زیرا وقتی سازماندهی می کنیم، واضح تر فکر می کنیم. ما با اهدافمان هماهنگ هستیم و می دانیم که چگونه به آنها برسیم. در ادامه بهترین راهنمایی من برای نظم بخشیدن به روند کسب و کار تان آورده شده است:

 

Don't underestimate time lost or stress caused from an inefficient working environment. To restore order:
زمان هدر رفته یا استرس ناشی از یک محیط کاری ناکارآمد را دست کم نگیرید. برای بازگرداندن نظم:

- Cut down documents and stationery to the bare essentials. Be ruthless and remove anything that doesn't directly serve a function in your day-to-day <strong>activity</strong>. One or two carefully selected photos to make your desk feel like home are fine, but avoid too many. 
• اسناد و مدارک و لوازم التحریر را به ملزومات ساده محدود کنید. بی رحم باشید و هر چیزی را که به طور مستقیم در خدمت <strong>فعالیت</strong> روزانه شما نیست حذف کنید. یک یا دو عکس که با دقت انتخاب شده که به میز شما حس در خانه بودن می دهد، خوب است، اما از تعداد زیادی از آنها خودداری کنید.

<strong>- Create</strong> locations where you will keep all your work materials to make retrieval easy. 
• فضایی <strong>ایجاد کنید</strong> که در آن تمام وسایل کارتان را به سادگی دم دست باشد.

Do this logically based on where you tend to use the items; for example, store spare copy paper near the printer. Move outside your immediate reach anything you use infrequently. Always return items once you have used them so they'll be where you <strong>expect</strong> them next time.
 این کار را به طور منطقی بر اساس جایی که تمایل به استفاده از وسایل دارید، انجام دهید. به عنوان مثال، کاغذ کپی اضافه را نزدیک پرینتر قرار دهید. هر چیزی که به ندرت استفاده می کنید را خارج از دسترس تان قرار دهید. همیشه وقتی از آنها استفاده کردید آنها را برگردانید تا دفعه بعد همان جایی باشند که <strong>انتظار دارید</strong><strong>.</strong>

- Frustration ensues when you're searching for a client proposal, but it's buried among random papers. Eliminate desktop chaos by using trays, magazine files, or whatever you fancy and add clear labels such as 'In', 'Out', 'For Action', 'Current Projects' or other relevant categories.
• هنگامی که به دنبال پیدا کردن پروپوزال یک مشتری هستید، از یافتن آن ناامید می شوید، چون در میان کاغذهای تصادفی مدفون شده است. به هم ریختگی روی میزتان را با استفاده از ارگنایزرها، جا پوشه ای یا هر چیز دیگری که دوست دارید برطرف کنید و برچسب‌های واضحی مانند «رسیده»، «تمام شده»، «برای اقدام»، «پروژه‌های فعلی» یا سایر دسته‌های مرتبط اضافه کنید.

- Be brutally honest about what you must keep. Studies suggest that 80% of what we file is never accessed again. Ask: do I know of a tax or legal <strong>requirement</strong> for retaining it? Why would this be important to me in future? Avoid 'miscellaneous' as a category- you won't remember what's in there.
• در مورد چیزهایی که باید نگه دارید کاملا صادق باشید. مطالعات نشان می دهد که 80 درصد از مواردی که فایل می کنیم دیگر هرگز قابل دسترسی نیستند. بپرسید: آیا من از <strong>شرایط</strong> مالیاتی یا قانونی برای حفظ آن اطلاع دارم؟ چرا این پرونده باید در آینده برای من مهم باشد؟ از ایجاد دسته بندی «متفرقه» برای بایگانی اجتناب کنید-چون به خاطر نمی آورید که چه پرونده هایی آنجا گذاشتید.

 

Effective planning. 
برنامه ریزی موثر

Plan your work; work your plan. Time spent planning saves untold hours in execution. <strong>Implementing</strong> regular planning strategies will sharpen your focus, thereby keeping you on track with your work.
کار خود را برنامه ریزی و برنامه خود را عملی کنید. زمان صرف شده برای برنامه ریزی باعث صرفه جویی در ساعت های در نظر گرفته نشده حین اجرا می شود. <strong>اجرای</strong> استراتژی های برنامه ریزی منظم تمرکز شما را بیشتر می کند و در نتیجه شما را در مسیر کارتان نگه می دارد.

Start planning today for tomorrow. Near the close of each work day, implement a 10- to 15-minute routine to wrap up loose ends and <strong>prioritise</strong> key tasks. A good plan for tomorrow allows you to clear your head and enjoy your evening.
از همین امروز برای فردا برنامه ریزی کنید. نزدیک به پایان هر روز کاری، یک روال 10 تا 15 دقیقه ای را اجرا کنید تا کارهای باقیمانده را جمع بندی کنید و کارهای کلیدی را <strong>اولویت بندی </strong>کنید. یک برنامه خوب برای فردا به شما این امکان را می دهد که سر خود را خلوت کنید و از عصر خود لذت ببرید.

Once a week, ring-fence a 60- to 90-minute appointment with yourself for larger scale <strong>planning</strong>. Use the time to do research or any of the thinking that normally takes a back seat.
هفته ای یک بار، برای <strong>برنامه ریزی </strong>در مقیاس بزرگتر، یک جلسه 60 تا 90 دقیقه ای با خودتان بگذارید. از زمان خود برای انجام تحقیقات یا هر یک از تفکراتی که به طور پشت گوش می اندازید، استفاده کنید.


Questions & answers

Questions 21--27

Complete the notes below.
Choose ONE WORD ONLY from the text for each answer.
Write your answers in boxes 21--27 on your answer sheet.

How to become more organised at work

Maintaining order in the work area involves

  • keeping the minimum amount of necessary 21  ..................     and paperwork
  • restricting the number of personal 22  ..................             on the work surface
  • deciding on sensible 23 .................. for things that are needed regularly or hardly ever                                               
  • placing containers on the desk identified by 24 ..................     to organise on-going paperwork
  • storing documents if there is an official 25      ..................              to do so

Planning ahead is important because

  • in general, it will improve the employee's 26 ..................             on work
  • thinking about the next day's work ensures important 27 ..................   are given due attention

 

Answers:

21    stationery
22    photos
23    locations
24    labels
25    requirement
26    focus
27    tasks


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!