Maintaining a safe environment for employees working on computers

حفظ محیط ایمن برای کارکنانی که با رایانه کار می کنند

Maintaining a safe environment for employees working on computers

 

Under health and <strong>safety</strong> law, you must ensure that the working environment meets certain minimum requirements. 
طبق قانون <strong>ایمنی</strong> و سلامت، شما باید اطمینان حاصل کنید که محیط کار حداقل الزامات خاصی را برآورده می کند

Workstation furniture. 
مبلمان فضای کار

The work desk or work surface should be big enough to allow the user to arrange the screen, keyboard and documents, etc. in a <strong>flexible</strong> way. It should be stable and positioned so that it's comfortable when an employee uses a document holder, but also big enough to let the user work comfortably and to alter their position.
میز کار یا سطح کار باید به اندازه ای بزرگ باشد که به کاربر اجازه دهد نمایشگر، صفحه کلید و اسناد و غیره را به شکلی <strong>انعطاف پذیر</strong> مرتب کند. میز باید ثابت و به گونه‌ای باشد که وقتی کارمند از نگهدارنده سند استفاده می‌کند راحت باشد، اما همچنین به اندازه‌ای بزرگ باشد که به کاربر اجازه دهد راحت کار کند و موقعیت خود را تغییر دهد.

 

The working environment
محیط کار

You need to assess noise levels. The equipment shouldn't be so noisy that it distracts the user. If you can't use quieter equipment, consider soundproofing or moving the equipment. You could use partitions between noisy equipment and the rest of the workstation as an <strong>alternative</strong>.
شما باید سطح نویز را ارزیابی کنید. تجهیزات نباید آنقدر پر سر و صدا باشد که حواس کاربر را پرت کند. اگر اینگونه نیست از تجهیزات کم صداتر استفاده کنید، عایق صدا یا جابجایی تجهیزات را در نظر بگیرید. می توانید از پارتیشن هایی بین تجهیزات پر سر و صدا و بقیه فضا های کاری به عنوان <strong>جایگزین</strong> استفاده کنید.

Lighting is also an important consideration. Surrounding windows must have curtains or blinds which users can adjust to <strong>prevent</strong> reflected glare. If needed, provide users with lighting appropriate to their tasks and particular workstation. Users should have control over their lighting to prevent reflected glare.
نورپردازی نیز یک نکته مهم است. پنجره‌های اطراف باید دارای پرده یا پرده‌هایی باشند که کاربران بتوانند از جابجایی آن‌ها برای <strong>جلوگیری</strong> از تابش خیره کننده استفاده کنند. در صورت نیاز، نوری متناسب با وظایف و فضای کاری خاص را در اختیار کاربران قرار دهید. کاربران باید نور فضای کاری خود را کنترل کنند تا از انعکاس تابش خیره کننده جلوگیری شود.

Temperature-wise, the equipment should not give out so much heat that the user becomes uncomfortable, so monitor this. It's also important that you maintain <strong>ventilation</strong>, and you control humidity so that it is at a level which keeps the user comfortable.
از نظر دما، تجهیزات نباید آنقدر گرما تولید کنند که کاربر اذیت شود، بنابراین این مسئله را کنترل کنید. همچنین مهم است که <strong>تهویه هوا</strong> را برقرار کنید و رطوبت را کنترل کنید تا در حدی باشد که کاربر راحت باشد.

 

Task design and rest breaks
ساعت کار و وقت استراحت

Good design of the task can be as important as the right choice of furniture and equipment. Whenever possible you should design jobs so that employees have a mix of activities and some control over which tasks, they perform and when. You should match staffing levels to workload so that individuals are neither <strong>overworked</strong> nor underworked and give employees some say in the way work is carried out and the planning that goes into it.
ساعت کاری مناسب می تواند به اندازه انتخاب صحیح مبلمان و تجهیزات مهم باشد. در صورت امکان، باید ساعت کاری مشاغل را طوری تنظیم کنید که کارمندان ترکیبی از فعالیت ها را انجام دهند و کنترلی بر روی اینکه چه وظایفی را انجام می دهند و در چه زمانی انجام می دهند، داشته باشند. شما باید سطح توانایی پرسنل را با حجم کاری مطابقت دهید تا افراد نه <strong>بیش از حد کار کنند </strong>و نه کم کار شوند و به کارمندان در مورد نحوه انجام کار و برنامه ریزی که برای آن انجام می شود، اجازه نظر دادن نظر بدهید.

An employee's need for rest breaks will vary depending on the type of work they are doing and how intensely they are working. As a general rule, however, short, frequent breaks are better than longer, less frequent ones. A 5-10-minute break after 50--60 minutes' work is better than a 15-20-minute break after two hours. The employee should, at times, have a choice over when to take breaks and they should be <strong>encouraged</strong> to do non-work activities during their break, ideally away from the workstation.
نیاز یک کارمند به استراحت بسته به نوع کاری که انجام می دهد و شدت کار او متفاوت است. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، استراحت های کوتاه و مکرر بهتر از استراحت های طولانی تر و با تعداد کمتر است. یک استراحت 5-10 دقیقه ای بعد از 50-60 دقیقه کار بهتر از یک استراحت 15-20 دقیقه ای بعد از دو ساعت است. کارمند باید در مواقعی انتخاب کند که چه زمانی به استراحت بپردازد و باید آنها را تشویق کرد تا در طول زمان استراحت خود به انجام فعالیت های غیر کاری، به طور ایده آل دور از محیط کار، <strong>تشویق</strong> شوند.


Questions & answers

Questions 15-20

Complete the notes below.
Choose ONE WORD ONLY from the text for each answer.
Write your answers in boxes 15-20 on your answer sheet.

 

Furniture

Desk size should facilitate

  • the flexible arrangement of computer items
  • the easy use of a holder for documents
  • change in the user's 15......................................... Environment

 

Employers should

  • move, soundproof, or separate noisy equipment using 16 ...............
  • reduce glare from nearby 17 ...............e.g., using adjustable blinds
  • provide suitable lighting
  • ensure a comfortable temperature

-check 18.....................................from equipment

-check air flow and quality in working area

Tasks and breaks

Employees should have

  • a variety of tasks to choose from
  • a fair workload
  • An input into task achievement and 19 ...............
  • regular, short breaks, at times of their own 20 ...............
  • breaks not located at their workstation

 

Answers:

15 position

16 partitions

17 windows

18 heat

19 planning

20 choice


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!