GRE Issue Topic 56

GRE Issue Topic 56

Topic:

Learning is primarily a matter of personal discipline; students cannot be motivated by school or college alone.

Write a response in which you discuss the extent to which you agree or disagree with the statement and explain your reasoning for the position you take. In developing and supporting your position, you should consider ways in which the statement might or might not hold true and explain how these considerations shape your position.

یادگیری اصولاً مربوط به نظم شخصی است. انگیزه دانش آموزان را نمی توان فقط توسط مدرسه یا دانشگاه ایجادكرد.

پاسخی بنویسید که در آن درمورد موافقت یا مخالفت با این جمله بحث کنید و استدلال خود را درباره موضع گیری خود توضیح دهید. در توسعه و حمایت از موضع خود، باید روشهایی را در نظر بگیرید که طبق آن، این نظریه ممکن است درست باشد یا نباشد و توضیح دهید که این ملاحظات چگونه موضع شما را شکل می دهند.

موافق

  • در دوران گذشته که مدرسه یا دانشگاهی وجود نداشت, افراد نیز خودشان چیزهایی را کشف می کردند و یا سعی می کردند آنها را یاد بگیرند. بنابراین، در درجه اول خود انسان باید بخواهد که چیزی را فرا بگیرد و معلمین و اساتید نمی توانند به زور او را وادار به خواندن درس کنند.
  • دانشجویان دانش آموز باید ابتدا در خود انگیزه ایجاد کنند و هدف از خواندن درس را بدانند. در صورتی که دانشجویان یا دانش آموزان، بی هدف فقط صرف گذراندن وقت یا گرفتن مدرک درس بخوانند، هیچ معلم یا استادی نمی‌تواند در او انگیزه برای موفق شدن ایجاد کند.
  • دانشجویان و محصلین برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کنند و ممارست داشته باشند. اگر آنها در خودشان انگیزه ایجاد نکنند و به هدف خاصی که در آینده دارند، فکر نکنند نمی توان آنها را مجبور کرد چون این تلاش و ممارست فقط از عهده خود شخص بر می آید نه کس دیگری.

مخالف

  • اساتید می توانند دانش آموزان را در مسیر درست تحصیل، راهنمایی و هدایت کنند. اگر هر دانش آموز یا دانشجویی قرار باشد خودش درس بخواند و از اساتید یا معلمین کمک نگیرد ممکن است در مسیر اشتباهی قدم بردارد که راه او را طولانی تر کرده و یا حتی منحرف کند.
  • وظیفه دانشگاه ها، معلمین و اساتید مختلف این است که دانشجویان را ترغیب به درس خواندن و موفقیت در آینده کنند. بنابراین، آنها باید روش های تدریسی را به کار بگیرند که حتی دانش آموزان بی انگیزه را نیز وادار به درس خواندن کنند.
  • مدارس و دانشگاه ها نقش بسیار مهمی در ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان و دانشجویان دارند. بنابراین، آنها موظفند که با به کارگیری روش‌های مختلفی مثل تشویق یا تنبیه در دانش آموزان و محصلین انگیزه ایجاد کنند.
  • نحوه تدریس، نوع دروسی که ارائه می شود و محیط دانشگاه یا مدرسه همه عواملی هستند که روی انگیزه دانش‌آموزان و دانشجویان برای ادامه تحصیل تاثیر می گذارند. در موارد بسیار زیادی، دیده شده که نحوه تدریس یک معلم آنقدر جذاب بوده که حتی تنبل ترین دانش‌آموز را نیز ترغیب به درس خواندن کرده است. پس نمی‌توان نقش مردم را در ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان نادیده گرفت. همچنین دانش‌آموزان تحت تاثیر دوستانشان نیز قرار دارند. اگر آنها با گروهی که بسیار درسخوان و منضبط هستند، دوست باشند رفتار این گروه روی آنها نیز تاثیر گذاشته و برای درس خواندن در آنها ایجاد انگیزه می کند.

Sample 1:

To determine the factors influencing a student’s success, personal motivation and class inspired efforts are constantly being debated between. On one hand, some argue that the classroom environment creates the ideal atmosphere for learning. However, in the opinion of this author, personal motivation is not merely a part of learning but a necessity.

Granted, at school or college, the necessary information required by the students is imparted upon them. However, whether or not the student assimilates or indeed accepts the information conveyed is a matter of pure personal discipline and motivation. It is the classic case described by the adage “You can lead a horse to water, but you cannot force it to drink”. If the students are not interested in learning the subject in question, they often ‘switch off’, ignoring what is being taught and focusing their attention elsewhere.

Furthermore, the time spent in the classroom is a small fraction of the entire day, without including the weekends. Thus, the majority of the student’s time is spent outside the classroom, beyond which the student is left to his or her own devices. The motivational influences gained in the classroom then are outshone by the student’s own personal influences, and as such, the majority of learning that takes place will be based outside of the classroom. Even by studying the habits of the more successful students, evidence shows that they excel above their peers by applying the extra effort outside of the classroom. Such behaviour is fuelled by personal discipline and motivation that cannot be taught at school.

As mentioned earlier, some might mention that the classroom environment as the perfect setting for learning since each student is complemented by his or her peers. Whereby support for learning and comprehension is achieved as a collective effort. However, the argument can be made for home schooled students who are also renowned for being quite intelligent. This is the result of a remarkable instilled self-discipline owing to the lack of reliance upon the institutionalised support that many of their classroom-attending peers depend upon. It is this self-discipline and independent motivation that fuels their thirst for knowledge and their pursuit to quench it.

Many students benefit from the help offered to them in the classroom, but to truly learn, it requires more than what is offered in the educational institutions. Personal discipline manifested as motivation is a vital requirement for learning as it ensures the student not merely regurgitates what is being taught but it fuels the quest for knowledge and ensures retention when achieved.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!